Igorek Napisano 16 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 Kupiłem akumulator bo ten, jaki był w moim nowym nabytku trzymał dobę. Chciałem, żeby było dobrze, wręcz najlepiej, no i poszedł wór talarów na Yuasę. Uruchomiłem zgodnie z instrukcją, naładowałem, zaciski wazeliną posmarowałem, no byłem dokładny jak nigdy wcześniej. Po dwóch tygodniach słabiutki, podładowałem. Kolejny tydzień i akumulator trup. 8V na dzień dobry, do pełna ładuje się poniżej 15minut. Jedyne co mogę sobie zarzucić, o ile ma znaczenie, to fakt, że praktycznie nie jeżdżę. Odpalę raz na tydzień i krótka przejażdżka. Wada aku czy jednak coś innego? W poprzednim Burgmanie miałem okresy, że czteroletnią Yuasę na miesiąc zostawiałem i odpalał słabiej ale odpalał a tu taka wtopa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 A może to moto winne? Aku najlepsze padnie jak spoczynkowy pobór będzie za duży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 Witam. O ile nie ma wady elektryki w moto, to nie ma siły, aby aku nie odpaliło moto przy obecnych temperaturach po 2tygodniach stania. W zeszłym roku musiałem wyjechać na delegacje prawie miesiąc. Przyjechałem, pojechałem do garażu z kablami rozruchowymi, a tu cud Suzi za 3-4 zakręceniem wału odpaliła, a to już stare moto, a aku ma dobre 4 sezony, najtańsza warta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 Wiekszy problem pojawia sie w nowszych moto, ktore maja elektroniczne zagary i ogolnie sporo wiecej elektroniki. Czesc z niej funkcjonuje po wylaczeniu zaplonu i rozladowuje aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 A to nie jest przypadkiem tak, że po jakimś czasie bezczynności - wszystko przechodzi w stan całkowitego uśpienia? U mnie wygląda to ta, że chyba po 24 godzinach od wyłączenia zapłonu przestaje migać nawet dioda immo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 > A to nie jest przypadkiem tak, że po jakimś czasie bezczynności - wszystko przechodzi w stan > całkowitego uśpienia? > U mnie wygląda to ta, że chyba po 24 godzinach od wyłączenia zapłonu przestaje migać nawet dioda > immo. Wszystko to na pewno nie, na pewno bierze jakiś prąd to co steruje tym uśpieniem Tak czy owak -trzeba zmierzyć upływ prądu na postoju, może coś jest uszkodzone np regulator napięcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 > Wiekszy problem pojawia sie w nowszych moto, ktore maja elektroniczne zagary i ogolnie sporo wiecej > elektroniki. Czesc z niej funkcjonuje po wylaczeniu zaplonu i rozladowuje aku. Podejrzewam, ża masz na myśli imo, alarm, układy licznika przechowujące przebieg dzienny, godzinę itd. Co jeszcze może w nowoczesnym mopliku pobierać prąd ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 > A to nie jest przypadkiem tak, że po jakimś czasie bezczynności - wszystko przechodzi w stan > całkowitego uśpienia? Wszystkiego nie uspisz, chociazby zegarow, ktore trzymaja przebiej dzienny czy godzine albo alarmu jak ktos posiada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 > Podejrzewam, ża masz na myśli imo, alarm, układy licznika przechowujące przebieg dzienny, godzinę > itd. > Co jeszcze może w nowoczesnym mopliku pobierać prąd ? Pewnie nic wiecej, ale wystarczy pobor pradu rzedu 2-3mA aby po 2-3 tygodniach aku bylo rozladowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 17 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 > A może to moto winne? > Aku najlepsze padnie jak spoczynkowy pobór będzie za duży. Miałem dziś zmierzyć pobór prądu ale nie wyrobiłem się, jak zmierzę to dam znać. Obawiam się, że może być coś, co żre prąd a ja o tym nie wiem bo nie ma opcji, żeby tak padła bateria od samego stania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 > Obawiam się, że > może być coś, co żre prąd Na to również stawiam - u mnie w K4 jest jeszcze oryginalna Yuasa od nowości i zimą podładowuję aku w moto raz na 2 m-ce i jest nadal OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 > Na to również stawiam - u mnie w K4 jest jeszcze oryginalna Yuasa od nowości i zimą podładowuję aku > w moto raz na 2 m-ce i jest nadal OK Ja u siebie na zime aku mam odlaczone, podladowuje co miesiac i nic to nie dalo, bo ostatni akumulator wytrzymal 1,5 roku. Ciekawe ile pozyje obecny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 > Ja u siebie na zime aku mam odlaczone, podladowuje co miesiac i nic to nie dalo, bo ostatni > akumulator wytrzymal 1,5 roku. Ciekawe ile pozyje obecny. Jaka firma, aku trzymany w "cieple"(plusowe temperatury) na zimę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 18 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2014 > Jaka firma, aku trzymany w "cieple"(plusowe temperatury) na zimę ? Nitro, moto trzymane w ogrzewanym garazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 18 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2014 > Ja u siebie na zime aku mam odlaczone, podladowuje co miesiac i nic to nie dalo, bo ostatni > akumulator wytrzymal 1,5 roku. Na to chyba nie ma reguły: za radami społeczności AK zakupiłem najtańszy aku MADE2BIKE (ZTCP to Yuasa kosztowała tyle, co minimum dwa takie aku), na zimę nie odłączam go od moto, tylko podpinam całość na stałe pod ładowarkę w garażu, gdzie temp. ledwo przekracza zero. Aku właśnie skończył 4. rok użytkowania i kręci jak wściekły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 19 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2014 Ja wiosna kupilem jakis najtanszy w pobliskim sklepie, jak wytrzyma niewiele dluzej niz gwarancja to bedzie mniejsza strata finansowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_sky_ Napisano 19 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2014 > Ja wiosna kupilem jakis najtanszy I tak trzymać Mój, za stówkę, robi już 2 rok i jest OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 19 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2014 > I tak trzymać Mój, za stówkę, robi już 2 rok i jest OK kolega mi doradzał jakąś taniochę ale ja musiałem zaszaleć i wybrałem najdroższą opcję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 20 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2014 > kolega mi doradzał jakąś taniochę ale ja musiałem zaszaleć i wybrałem najdroższą opcję Ja wczesniej tez zaszalalem (prawie 2 razy drozszy) i padl pol roku po gwarancji, wiec teraz wybralem najtanszy produkt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 20 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2014 Czyli droższe/renomowanych firm akumulatory są gorsze od jakiś chińskich wynalazków Może po prostu wina jest w samym motocyklu (zbyt duży pobór prądu na postoju), mierzyliście cokolwiek? Jeśli chodzi o jednoślady to osobiście mogę napisać coś o kymco nexxon 50. Nie wiem kto dla nich produkuje akumulatory (opisane na obudowie-kymco), ale w moim nadal działa oryginał z 2008/9 roku, raz tylko dolewałem wody. Nigdy nie był doładowywany prostownikiem a zimą garażuje w nieogrzewanej szopie (ale to akurat na plus) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 20 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2014 > Czyli droższe/renomowanych firm akumulatory są gorsze od jakiś chińskich wynalazków > Może po prostu wina jest w samym motocyklu (zbyt duży pobór prądu na postoju), mierzyliście > cokolwiek? W okresie zimowym nie mam poboru pradu, bo akumulator jest odlaczony. Do tego ladowany co miesiac i stoi w cieplym garazu. Ostatni umarl chwile przed rozpoczeciem obecnego sezonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 20 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2014 > W okresie zimowym nie mam poboru pradu, bo akumulator jest odlaczony. Do tego ladowany co miesiac i > stoi w cieplym garazu. Ostatni umarl chwile przed rozpoczeciem obecnego sezonu. Skoro odłączony to naprawdę jest potrzeba doładowywania co miesiąc, rozładowywał się czy był ładowany na "wszelki wypadek" Jeśli chodzi o ciepły garaż-to to akurat jest dla akumulatora niezbyt korzystne (większa temperatura=większe samorozładowanie)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 20 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2014 > Skoro odłączony to naprawdę jest potrzeba doładowywania co miesiąc, rozładowywał się czy był > ładowany na "wszelki wypadek" Na wszelki wypadek, po kilku-kilkunastu minutach byl juz naladowany > Jeśli chodzi o ciepły garaż-to to akurat jest dla akumulatora niezbyt korzystne (większa > temperatura=większe samorozładowanie)... W garazu jest kilkanascie stopni powyzej 0, mysle, ze jest to lepsze niz ujemne temperatury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Josyp Napisano 20 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2014 > Czyli droższe/renomowanych firm akumulatory są gorsze od jakiś chińskich wynalazków Yuasa jest standardowo montowana w Rometach i pada po 2-3 latach, więc dla mnie to żadna marka. W sumie wychodzę z założenia, że aku to nie kosmiczna technologia i kupuję najtańszy jaki jest, tak postąpiłem 2 lata temu kupując najtańszy jaki był AGM, obecnie jeszcze działa, ale nie ma już swojej dawnej formy, więc nie ma reguły, ale chyba nie warto przepłacać, skoro różnice są czasem 2-3 krotne w cenie, a raczej 2-3 razy dłużej ten droższy służyć nie będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 20 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2014 > (zbyt duży pobór prądu na postoju), mierzyliście cokolwiek? Tak i wyszły mi ~2mA poboru przy "zaawansowanej" elektronice z lat '80 czyli zegarek pokładowy. Cała reszta jest (chyba) nieaktywna po wyłączeniu zapłonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 9 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2014 Odgrzewam. Wymieniono mi akumulator na gwarancji. Nowy (teraz już ma ze 2 miesiące) niestety jest taki sam, 10 dni postał zamontowany i słabiutko, ledwo kręci. Pobór prądu na postoju to niecałe 9mA, z chwilowymi skokami do ok. 27 na moment błyśnięcia diody od immo, która bodajże po dobie znika. Alarm pobiera kolejne 3mA, więc max będzie sumarycznie 15mA. Na nowym aku 10, czy 10,5 Ah po dwóch tygodniach stania teoretycznie powinna zejść połowa pojemności, ja ledwo odpaliłem dziesiątego dnia. Jedyne co nie pasuje to prąd; instrukcja podaje, że ma być do 3mA na postoju, będę szukał gdzie ucieka 6mA. Ale nawet żeby to i tak akumulator powinien wytrzymać. Można coś skopać podczas uruchamiania akumulatora? Wszystko robiłem tak jak nakazuje instrukcja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ism Napisano 9 Października 2014 Udostępnij Napisano 9 Października 2014 > Odgrzewam. Wymieniono mi akumulator na gwarancji. Nowy (teraz już ma ze 2 miesiące) niestety jest > taki sam, 10 dni postał zamontowany i słabiutko, ledwo kręci. Pobór prądu na postoju to > niecałe 9mA, z chwilowymi skokami do ok. 27 na moment błyśnięcia diody od immo, która bodajże > po dobie znika. Alarm pobiera kolejne 3mA, więc max będzie sumarycznie 15mA. Na nowym aku 10, > czy 10,5 Ah po dwóch tygodniach stania teoretycznie powinna zejść połowa pojemności, ja ledwo > odpaliłem dziesiątego dnia. Jedyne co nie pasuje to prąd; instrukcja podaje, że ma być do 3mA > na postoju, będę szukał gdzie ucieka 6mA. Ale nawet żeby to i tak akumulator powinien > wytrzymać. Można coś skopać podczas uruchamiania akumulatora? Wszystko robiłem tak jak > nakazuje instrukcja Jakiej firmy masz system alarmowy? obstawiam na 99% ,że jak odepniesz alarm twoje problemy się skończą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 9 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2014 > Jakiej firmy masz system alarmowy? obstawiam na 99% ,że jak odepniesz alarm twoje problemy się > skończą. Niestety to nie to. Mam dobry, homologowany alarm. Poza tym moto parkuję w takim miejscu, że nie ma potrzeby uruchamiania alarmu i nie załączam go. EDIT: Nie pomyślałem ale przecież nieuzbrojony alarm bierze też jakiś prąd i właśnie pasuje to do tych wartości jakie zmierzyłem. Nie ma co szukać gdzie ucieka prąd bo nie ucieka, dla potwierdzenia zmierzę na odłączonym alarmie i powinno wyjść w okolicach 2mA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.