vendorr Napisano 20 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2014 Witam, ostatnio stałem się posiadaczem auta z silnikiem na ropę. Teraz wyjechaliśmy na urlop do znajomych, którzy też mają diesla po wymianie turbo (peugeot 307 2.0 HDI) i w warsztacie polecili im stosowanie do każdego tankowania tlenek cezu. Poczytałem trochę o tym na KLIK co o tym myślicie? Opłaca się to mając na myśli jedynie kondycje turbiny i silnika, efekt ekonomi spalania byłby dla mnie miłym ubocznym efektem. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 20 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2014 > Poczytałem trochę o tym na KLIK co o tym myślicie? To działa tak samo, jak Biovital i Prostamol na staruszków . Staremu silnikowi tym nie pomożesz, młodemu sprawnemu nie jest potrzebne . Szkoda pieniędzy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 20 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2014 > Witam, > ostatnio stałem się posiadaczem auta z silnikiem na ropę. > Teraz wyjechaliśmy na urlop do znajomych, którzy też mają diesla po wymianie turbo (peugeot 307 2.0 > HDI) i w warsztacie polecili im stosowanie do każdego tankowania tlenek cezu. > Poczytałem trochę o tym na KLIK co o tym myślicie? Opłaca się to mając na myśli jedynie kondycje > turbiny i silnika, efekt ekonomi spalania byłby dla mnie miłym ubocznym efektem. > PZDR VEN Dwusiarczek molibdenu bym jeszcze zrozumiał ale tlenek ceru jest bez sensu. Polecam poczytać o dwusiarczku molibdenu bo to sporo lepszy sposób na wydanie wolnej kasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 20 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2014 Po prostu nie oszczędzaj i tankuj paliwo na markowych stacjach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 20 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2014 > Polecam poczytać o > dwusiarczku molibdenu bo to sporo lepszy sposób na wydanie wolnej kasy. Zastosowany bez przemyślenia potrafi narobić więcej szkód, niż pożytku . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 20 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2014 > Zastosowany bez przemyślenia potrafi narobić więcej szkód, niż pożytku . A to inna rzecz. Ale jak robisz dolewkę oleju powiedzmy pół litra i silnik jest rozgrzany to naprawdę dobra rzecz. W clio dodało pół bara na wskaźniku olejowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 20 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2014 > Opłaca się to mając na myśli jedynie kondycje > turbiny i silnika, efekt ekonomi spalania byłby dla mnie miłym ubocznym efektem. > PZDR VEN nie kombinuj z żadnymi uszlachetniaczami tankuj tylko na pewnych stacjach ropę i śmigaj śmiało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woockush Napisano 21 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2014 Nie cezu tylko ceru. Ten środek wygląda na podobny do stosowanego przy mokrym filtrze FAP z tą różnicą, że ten pokazany przez Ciebie jest dużo droższy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 21 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2014 > nie kombinuj z żadnymi uszlachetniaczami > tankuj tylko na pewnych stacjach ropę i śmigaj śmiało Dlatego się pytam, ogólnie turbo ładnie pracuje. Nic nie świszczy nic nie gwiżdże, ładnie ciągnie, praktycznie nie czuć turbo dziury. A jeżeli wskazany środek ma na celu oczyszczenie elementów wylotowych/dolotwych i wtryskowych to może jednak warto - więc zbieram opinie. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 21 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2014 > Nie cezu tylko ceru. Ten środek wygląda na podobny do stosowanego przy mokrym filtrze FAP z tą > różnicą, że ten pokazany przez Ciebie jest dużo droższy. Faktycznie Ceru nie cezu, moja pomyłka. Czy używanie go do auta bez FAP/DPF ma jakiś sens, są jakieś pozytywne skutki dolewek? PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woockush Napisano 21 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2014 > Faktycznie Ceru nie cezu, moja pomyłka. > Czy używanie go do auta bez FAP/DPF ma jakiś sens, są jakieś pozytywne skutki dolewek? Przy mokrym FAP tlenek ceru jest stosowany, aby obniżyć temperaturę wypalania sadzy z 500 do 400 stopni. Innych zalet nie znam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qrak Napisano 21 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2014 wygląda ciekawie.... produkt powstał przy firmie wydzielonej przy uniwersytecie w Oxford ..w 2003 zaczęto testować na częsci floty - 1000 autobusów w UK (Stagecoach): Quote: "Will we publish the results?" says Nigel Havlin, group technical director for Stagecoach. "We have not entered into any secrecy agreement and we are paying Oxonica the market price for the additive. So if we are still using it after six months that will be a pretty obvious endorsement of their claims. If we stop using it on the thousand buses, the message will be clear too." kliken po 10 latach (w 2013) Stagecoach informuje: Quote: Stagecoach cuts carbon emissions through innovative fuel saving additive - Annual 5% cut saves total of 188,000 tonnes of CO2 in past 8 years - In 2010, Stagecoach Group extended the use of Envirox to Canada - Envirox™ used by 8,300 buses and coaches in UK and North America kliken Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 21 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2014 > wygląda ciekawie.... Myślę, że 150pln na dodatek do paliwa, który spokojnie wystarczy na kilka lat to nie wydatek, a jeżeli miałby wspomóc w utrzymaniu w czystości silnik egr i tym podobne rzeczy to same plusy. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KA_pl Napisano 21 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2014 >Myślę, że 150pln na dodatek do paliwa, który spokojnie wystarczy na kilka lat to nie wydatek, a > jeżeli miałby wspomóc w utrzymaniu w czystości silnik egr i tym podobne rzeczy to same plusy. > PZDR VEN Znalazłem jeszcze takie informacje. jakiś tekst I tak sobie myślę - nie są to raczej pewne informacje. Ale to pozytywne działanie na silnik też nie jest zbyt pewne. Czy warto się jeszcze bardziej truć i jeszcze też innych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qrak Napisano 21 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2014 > Znalazłem jeszcze takie informacje. > jakiś tekst... Quote: "To pierwszy raport oceniający, czy inhalowanie nanocząstek tlenku ceru(IV) wpływa toksycznie na wątrobę" tylko kto kupuje dodatek do paliwa i go całymi dniami wącha ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 21 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2014 > Faktycznie Ceru nie cezu, moja pomyłka. > Czy używanie go do auta bez FAP/DPF ma jakiś sens, są jakieś pozytywne skutki dolewek? > PZDR VEN W opisie systemu FAP jest napisane że dwutlenek ceru nie spala się w komorze spalania a tylko nasącza sadzę. Dopiero później bierze udział w wypalaniu sadzy w filtrze FAP jako katalizator, ale nadal się nie spala tylko osadza się w filtrze powodując jego zapychanie. Stąd konieczne jest płukanie filtra po określonym przebiegu pojazdu. I teraz pytanie - czy dwutlenek ceru wyłapie tradycyjny katalizator utleniający? Jeśli nie wyłąpie to czy przypadkiem nie będzie tak że ta substancja "przeleci" przez komorę spalania, katalizator i zostanie uwolniona do atmosfery nie powodując żadnych korzyści? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.