Skocz do zawartości

[H] jak wyciszyć buczenie Z18XE


bratPit

Rekomendowane odpowiedzi

> Ile dajesz?

> A rozwiązanie: jeździć wolniej

to nie jest rozwiązanie smile.gif zreszta jak się wolniej jeździ też nie jest ok.

Na wolnych obrotach silnik ładnie pracuje a w innych zakresach obrotów coś mu brakuje i nie pracuje płynnie..

Za 2tyś mogę kupić drugi silnik z małym przebiegiem (ale nigdy gwarancji nie ma)

Ja chciałbym wydać mniej i wiedzieć w czym rzecz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Vectra C - jak wspomnialem wczesniej - ten sam problem.

Pomimo, że przecież V-C jest znacznie lepiej wyciszona od A-H, tylko problemem jest charakter tego dźwięku - który przedostaje się przez wszystko - tak jakby ściana grodziowa była membraną a nie przeszkodą dla niego,

> Auto bylo u kolejnego mechanika, stwierdzil

> ze to musi byc wydech ze plecionka w zamienniku rury kolektorowej (bosal lub walker nie

> pamietam) jest nie tak. Oczywiscie plecie bzdury bo poprzednia rura mimo uwalonej plecionki

> dawala ten sam efekt a jest wielce prawdopodobne ze byla oryginala. A nawet jezeli nie

> oryginalna, to cos by sie zmienilo, a zmiany nie zarejestrowalem zadnej.

oczywiście, że plecie bzdury, ja u siebie zmieniałem całość układu wydechowego, od kolektora (oryginał GM, poprzez wymianę najpierw plecionki, a później całej dwuruki), tłumik środkowy na Bosala, końcowy oryginał GM i NIC to nie dało. Odczuwalna zmiana była w momencie dołożenia rezonatora drgań kołyski (nawet został mi drugi po sprzedaży auta którego nie zdążyłem zamontować), i po zmianie zawieszeń wydechu na bardzo miękkie.

> Radzilem sie na angielskim forum, nikt nie pomogl niestety.

> Do mechanikow nawet nie jezdzijcie, kazdy stwierdza co innego lub nic. Bylem chyba u 6 lacznie z 2x

> ASO. Strata czasu i czasem kasy. Najmadrzejsza rzecz powiedzial jeden tlumikarz... stwierdzil

> ze to nie od wydechu, a jak przeszkadza najlepiej sprzedac, niektore egz. aut tak maja i sie w

> to nie wejdzie. Porada byla za free:) Mysle ze jedyne co mozna by zrobic to rozebrac silnik i

> sprawdzic czy wszystkie el. trzymaja normy. Oczywiscie nikt z nas tego nie zrobi.

I tu jest clue - coś w silniku powoduje charakterystyczne drgania przenoszące się na karoserię która staje się pudłem rezonansowym. Gdyby znaleźć ich źródło sprawa była by rozstrzygnięta. Gdybym od początku to wiedział, to tę kasę którą później wpakowałem w to auto przeznaczyłbym na kompletną rozbiórkę tego silnika do zera sprawdzenie czy nie ma luzów na sworzniach główek tłoków, czy wał nie jest skręcony etc, a później na wyważenie tego silnika tak, jak wyważa się do sportu silniki, które będą kręcone na 7-8 tys obrotów na minutę (wyważanie statyczne i dynamiczne i zelżenie ukł. korbowo tłokowego). Kosztowałoby mnie to pewnie parę tys. zł ale pewnie to rozwiązało by sprawę. A tak wpakowałem parę tys w rzeczy które pudrowały syfa.

Drugą rzeczą, którą był zrobił to wymiana skrzyni na F17W394 - obroty wówczas spadłyby o 400-500 na V-tym biegu. Auto byłoby ekonomiczniejsze i dałoby się szybciej jeździć w trasie.

> Jestem przed wakacyjna trasa i dlatego staralem sie wiecej pogrzebac, ale naprawde nic nie da sie

> zrobic. Sama mysl jazdy 120-130km/h powoduje ze mam ochote dzisiaj sprzedac auto.

doskonale Cię rozumiem bo ja się z tym męczyłem 1,5 roku, a powody do żartów mogą mieć tylko ci, którzy takim autem nie mieli okazji się przejechać chociaż z pół godziny autostradą,

> Oczywiscie

> tego nie zrobie bo zainwestowalem w Vectre LPG itp a na codzien jezdze po miescie wiec problem

> dotyka mnie w ograniczony sposob.

> Pozostaje za pare lat (liczylem ze vectra pojezdze z 5 ale napewno bedzie to mniej) szukac...

> cokolwiek innego byle nie Opla... smutne

no niestety, moja Astra poszła do człowieka który mieszka w małym miasteczku i porusza się po 7-10km nie przekraczając 100km/h. On będzie super zakochany w tym aucie. Ale ktoś kto potrzebuje pojechać chociażby na trasie KR-RZ gdzie po 0,5h jazdy 120km/h boli Cię głowa i musisz jechać 110km/h to po co komu takie auto? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to nie jest rozwiązanie zreszta jak się wolniej jeździ też nie jest ok.

> Na wolnych obrotach silnik ładnie pracuje a w innych zakresach obrotów coś mu brakuje i nie pracuje

> płynnie..

> Za 2tyś mogę kupić drugi silnik z małym przebiegiem (ale nigdy gwarancji nie ma)

> Ja chciałbym wydać mniej i wiedzieć w czym rzecz

To nie jest rozwiazanie bo bedzie tak samo buczec smile.gif A jak nie to zacznie buczyc przy jakims przebiegu. Rozwiazanie jest tylko jedno tak jak podano w tym watku... zmiana silnika, zmiana budy czyli zmiana auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to nie jest rozwiązanie zreszta jak się wolniej jeździ też nie jest ok.

> Na wolnych obrotach silnik ładnie pracuje a w innych zakresach obrotów coś mu brakuje i nie pracuje

> płynnie..

> Za 2tyś mogę kupić drugi silnik z małym przebiegiem (ale nigdy gwarancji nie ma)

> Ja chciałbym wydać mniej i wiedzieć w czym rzecz

tu chodzi o drgania tego silnika - gdybym to wiedział wcześniej, to będąc na hamowni u Goduli pogadałbym z nim, ile można z tym silnikiem zrobić wyważając go statycznie i dynamicznie, ile by to kosztowało, sprawa byłaby jasna. Chłop by rozebrał, zrobił, wyważył i po temacie. A tak, to tylko się z nim przejechałem tym autem potwierdził, że rzeczywiście coś dziwnie buczy, ale nie wie co i trzeba by szukać przyczyny. Ja na to wtedy nie miałem czasu i nie wiedziałem jeszcze o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tu chodzi o drgania tego silnika - gdybym to wiedział wcześniej, to będąc na hamowni u Goduli

> pogadałbym z nim, ile można z tym silnikiem zrobić wyważając go statycznie i dynamicznie, ile

> by to kosztowało, sprawa byłaby jasna. Chłop by rozebrał, zrobił, wyważył i po temacie. A tak,

> to tylko się z nim przejechałem tym autem potwierdził, że rzeczywiście coś dziwnie buczy, ale

> nie wie co i trzeba by szukać przyczyny. Ja na to wtedy nie miałem czasu i nie wiedziałem

> jeszcze o co chodzi.

ja żałuję, że tego nie zrobiłem jak miałem rozebrany silnik facepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja żałuję, że tego nie zrobiłem jak miałem rozebrany silnik

fakt, Ty byłeś najbliżej rozwiązania.

ATSD ciekawe czy samo wyważanie by nie wystarczyło ? hmm.gif

Czy np trzeba by zelżyć cały układ i wyważyć? niewiem.gif

Bo skoro jedne buczą inne nie, to znaczy, że niektóre egzemplarze mają większe drgania od pozostałych. A ten dźwięk to przecież wzbudzone elementy nadwozia do drgań od silnika. A drgania to układ korbowo-tłokowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A Tobie buczy motor przy 140km/h czy nigdy tyle nie jechałeś?

Musiałbym miec porównanie do innego auta z tym silnikiem aby wiedzieć czy to jest "buczenie"... Ogólnie rzadko takimi prędkościami jeżdżę (jedynie jakieś dalsze wyjazdy) bo i nie mam za bardzo gdzie u siebie...

Powiem tak, przy 140 km/h jest głośno w aucie ale czy to jest buczenie to nie wiem - dla mnie normalny odgłos pracy silnika przy takiej prędkości obrotowej silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> fakt, Ty byłeś najbliżej rozwiązania.

> ATSD ciekawe czy samo wyważanie by nie wystarczyło ?

> Czy np trzeba by zelżyć cały układ i wyważyć?

> Bo skoro jedne buczą inne nie, to znaczy, że niektóre egzemplarze mają większe drgania od

> pozostałych. A ten dźwięk to przecież wzbudzone elementy nadwozia do drgań od silnika. A

> drgania to układ korbowo-tłokowy.

mogło by starczyć pewnie samo wyważenie, tylko trzeba wiedzieć jeszcze co wyważyć... i tak trzeba wał i tłoki wyjąć.

Samo wyważenie to jeszcze nie jest jakiś duży koszt. Więcej rozebranie i złożenie silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mogło by starczyć pewnie samo wyważenie, tylko trzeba wiedzieć jeszcze co wyważyć... i tak trzeba

> wał i tłoki wyjąć.

> Samo wyważenie to jeszcze nie jest jakiś duży koszt. Więcej rozebranie i złożenie silnika

nie wiem jaka jest procedura wyważania układu korbowo tłokowego, ale firmy tuningowe z prawdziwego zdarzenia to robią, skoro to nieduży koszt to kpl uszczelek silnika wychodzi pewnie z 500zł, do tego wymont/zamont silnika i jego rozbiórka i złożenie + wyważanie. Pewnie zamknęłoby się w 2 do 3 tys zł. Gdybym o tym wiedział na początku to bym się nie zastanawiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Musiałbym miec porównanie do innego auta z tym silnikiem aby wiedzieć czy to jest "buczenie"...

> Ogólnie rzadko takimi prędkościami jeżdżę (jedynie jakieś dalsze wyjazdy) bo i nie mam za

> bardzo gdzie u siebie...

> Powiem tak, przy 140 km/h jest głośno w aucie ale czy to jest buczenie to nie wiem - dla mnie

> normalny odgłos pracy silnika przy takiej prędkości obrotowej silnika...

gdyby Ci buczało to byś nie miał wątpliwości... wjechanie na autostradę i włączenie tempomatu na 130km/h wymaga dużej odporności na hałas, ja pracuję w przemyśle i dla mnie hałas to nie novum ale dźwięk o natężeniu >80dB i f=160Hz jest wyjątkowo upierdliwy do zniesienia sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie zamknęłoby się w

> 2 do 3 tys zł. Gdybym o tym wiedział na początku to bym się nie zastanawiał.

Podziwiam Cię i nie za wytrwałość w temacie jaką się wykazałeś ( bo to jest mega szacun) a za wykładanie takich kwot na zwykłe auto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podziwiam Cię i nie za wytrwałość w temacie jaką się wykazałeś ( bo to jest mega szacun) a za

> wykładanie takich kwot na zwykłe auto...

też bym to zrobił, żeby mieć spokój i przyjemność z jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podziwiam Cię i nie za wytrwałość w temacie jaką się wykazałeś ( bo to jest mega szacun) a za

> wykładanie takich kwot na zwykłe auto...

tja... nie wiem czy to powód do satysfakcji - w końcu nawet taka determinacja w dążeniu do celu nie doprowadziła mnie do rozwiązania problemu, za to kolejny właściciel będzie wychwalał Astrę H pod niebiosy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ale robiłbyś to nie wiedząc jaki będzie efekt końcowy - czyli można powiedzieć, że wydawałbyś w

> ciemno pieniądze i to właśnie "podziwiam"...

Wymieniłem dużo w tym samochodzie co mogło by mieć związek i to nie przyniosło efektu. Można powiedzieć, ze to pieniądze wywalone w błoto. Nie wiedziałem jaki będzie efekt końcowy..

Pewnie na początku jakbym wiedział to zrobiłbym kompleksowy remont+ wyważenie.

Jakby to nie przyniosło oczekiwanego efektu, załamałbym się smile.gif

To jest zwykły, prosty silnik. Nie jest to technologia kosmiczna. Nic już innego nie pozostaje..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymieniłem dużo w tym samochodzie co mogło by mieć związek i to nie przyniosło efektu. Można

> powiedzieć, ze to pieniądze wywalone w błoto. Nie wiedziałem jaki będzie efekt końcowy..

> Pewnie na początku jakbym wiedział to zrobiłbym kompleksowy remont+ wyważenie.

> Jakby to nie przyniosło oczekiwanego efektu, załamałbym się

> To jest zwykły, prosty silnik. Nie jest to technologia kosmiczna. Nic już innego nie pozostaje..

tym bardziej, że na innych forach jak Zafira Klub czy VKP też ludzie z tym walczyli, wymieniali poduszki na zamienniki, potem na oryginały, zmieniali półosie, przeguby, jeden człowiek sprzęgło inny nawet zmieniał skrzynię i też nic to nie dało, pozostaje wina w samym silniku i gdyby to ludzie od razu wiedzieli to by już problem był dawno rozwiązany. Bo te koszty, które niepotrzebnie ludzie już ponieśli w walce z tym silnikiem są ogromne. I nadal brak rozwiązania.

Pozostaje dłubnięcie w samym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> taaaa,

> żeby tylko (po twoim wyciszeniu) nie wysiadał na światłach, aby sprawdzić na zewnątrz czy silnik

> pracuje

fakt, po wyciszaniu do 3 tys obrotów ten silnik brzmiał ciszej niż 1.8T w B7, ale później... facepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam sie jak przeszczepic ten rezonator drgan kolyski do VC. Nie widze niestety miejsca. Chocby dalo to 25% mniejsze buczenie to juz cos.

Z ciekawostek, zauwazylem ze jak jest nagrzany dobrze w korku czyli ok 96 stopni, buczenie jest mniejsze. Moze byc tez tak, ze to subiektywne uczucie spowodowane dluzsza jazda.

Poza tym dolot w z18xe ma klapy wirowe, ponoc otwieraja sie ok 3500 obrotow. Moim zdaniem to tez bledna droga, poniewaz drgania czuc juz od 3 tys, a apogeum przypada na 3500. Z drugiej strony brak sil zeby grzebac dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastanawiam sie jak przeszczepic ten rezonator drgan kolyski do VC. Nie widze niestety miejsca.

> Chocby dalo to 25% mniejsze buczenie to juz cos.

przy tych zjawiskach drgań trudno przewidzieć co da efekt i jaki - szczególnie metodami prób i błędów. Moim zdaniem w Vectrze można próbować ten rezonator zastosować tak jak był on zamontowany w Zafirze A z silnikiem Z22SE czyli poprzecznie do przedniej łapy silnika.

> Z ciekawostek, zauwazylem ze jak jest nagrzany dobrze w korku czyli ok 96 stopni, buczenie jest

> mniejsze. Moze byc tez tak, ze to subiektywne uczucie spowodowane dluzsza jazda.

> Poza tym dolot w z18xe ma klapy wirowe, ponoc otwieraja sie ok 3500 obrotow. Moim zdaniem to tez

> bledna droga, poniewaz drgania czuc juz od 3 tys, a apogeum przypada na 3500. Z drugiej strony

> brak sil zeby grzebac dalej.

OIDP kolega Tadi156 odpinał sterowanie tymi klapami kolektora i nie było żadnego wpływu na buczenie. Ciekawe, że u każdego ta częstotliwość max. rezonansu jest przy nieco innych obrotach. U mnie max. było przy 3900obr/min choć już przy 3500obr stawał się trudny do zaakceptowania.

Problem polega na generowaniu tych drgań przez silnik. Wszelkie rezonatory, masy drgające są leczeniem objawowym, a nie leczeniem źródła problemu. Problem leży w silniku i tam trzeba szukać rozwiązania.

Oczywiście w tym wszystkim jest trochę czarów bo nawet producenci samochodów stosują takie tricki do eliminacji efektu drgań - ale już zdaje się o tym pisałem w tym wątku ? blush.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm ja co prawda mam Zafire z silnikiem Z18XE, nie Astre, ale też czasem mnie buczenie denerwuje. Zainspirowany autorem tematu zacząłem wygłuszać Zafirę.

Oczywiście w porównaniu do moich poprzednich aut tj. Fiat 126el oraz Skoda Felicia 1.3 MPi to Opel Zafira jest cichy... No ale wg mnie nadal jest za głośno...

Wyciszenie maski: Pod spodem StP Silver, na wierzchu GMS-011A Pianka mata wygłuszająca 10 mm do maski komory silnika.

Podobnie wyciszyłem ścianę grodziową a raczej podszybie pod tym zdejmowanym plastikiem pod oknem przednim.

Oczywiście z tym podszybiem to też trzeba rozsądnie, bo najpierw sprawdziłem jak płynie powietrze po włączeniu nawiewów i nie montowałem tych mat tam gdzie jest silny strumień powietrza,żeby nie osłabiały chłodzenia/ogrzewania no i żeby nie było czuć tych mat w środku (co prawda mają certyfikat ROHS no ale po co ma być ich zapach z nawiewu).

PS. warto sobie przeczyścić ten obszar po zdjęciu plastikowego podszybia, zwłaszcza z prawej strony, od pasażera... Przynajmniej w Zafirze tam jest zasysane powietrze, mimo, że wywietrznik w podszybiu jest po stronie kierowcy. Jak jest tam błoto i syf, to ten zapach potrafi się przedostawać do środka, mimo odgrzybiana klimy i wymiany filtra kabinowego.

Czy takie podstawowe wyciszenie pomogło? Na pewno na postoju, na biegu jałowym. Podczas jazdy trochę...

Szkoda, że dali d*** z wyciszeniem i głośnością pracy Z18XE, bo to nie są złe silniki przy odpowiednim serwisie.

Zdjęcia:

b90d39412119214.jpg 504b75412119221.jpg 7943a8412119226.jpg 72a4ca412119233.jpg 6140a1412119236.jpg 0ddb88412119243.jpg 48b984412119247.jpg c3201e412119254.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy takie podstawowe wyciszenie pomogło? Na pewno na postoju, na biegu jałowym. Podczas jazdy

> trochę...

> Szkoda, że dali d*** z wyciszeniem i głośnością pracy Z18XE, bo to nie są złe silniki przy

> odpowiednim serwisie.

Dlatego wlasnie po opisanych tu doswiadczeniach nie bede podejmowal prob wyciszenia. Zwazywszy ze te drgania czuc ze sie przenosza po karoserii. Z18XE wybieralem dlatego ze od poczatku chcialem LPG.Teraz zaluje ze nie wzialem 2.0T, ponoc dobrze sie gazuja, ale posiadaja wlasnie turbo i dwumas, a VC Z18XE miala byc "tania" w eksploatacji.

Co do oszczednosci producenta, mowi sam fakt ze ponoc w przedliftach VC bylo wygluszenie sciany grodziowej ze strony silnika, w mojej poliftowej gola blacha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego wlasnie po opisanych tu doswiadczeniach nie bede podejmowal prob wyciszenia. Zwazywszy ze

> te drgania czuc ze sie przenosza po karoserii. Z18XE wybieralem dlatego ze od poczatku

> chcialem LPG.Teraz zaluje ze nie wzialem 2.0T, ponoc dobrze sie gazuja, ale posiadaja wlasnie

> turbo i dwumas, a VC Z18XE miala byc "tania" w eksploatacji.

> Co do oszczednosci producenta, mowi sam fakt ze ponoc w przedliftach VC bylo wygluszenie sciany

> grodziowej ze strony silnika, w mojej poliftowej gola blacha.

W Zafirze A (poliftowa) jest wygłuszenie ściany grodziowej ze strony silnika... Ja zamontowałem od strony podszybia nad kolektorem (po zdjęciu tej atrapy plastikowej mamy dostęp do podszybia tam gdzie klaskon, silniczek wycieraczek itp). W podstawowym zakresie warto wyciszyć Z18XE. Coś tam trochę daje na pewno. Jest ciszej, ale jak to się mówi d*** nie urywa...

Co do drgań to ja nie czuje jako takich wibracji czy drgań (w moim egzemplarzu, mam ponad 200 000 przebiegu, większość po km poza miastem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Zafirze A (poliftowa) jest wygłuszenie ściany grodziowej ze strony silnika... Ja zamontowałem od

> strony podszybia nad kolektorem (po zdjęciu tej atrapy plastikowej mamy dostęp do podszybia

> tam gdzie klaskon, silniczek wycieraczek itp). W podstawowym zakresie warto wyciszyć Z18XE.

> Coś tam trochę daje na pewno. Jest ciszej, ale jak to się mówi d*** nie urywa...

> Co do drgań to ja nie czuje jako takich wibracji czy drgań (w moim egzemplarzu, mam ponad 200 000

> przebiegu, większość po km poza miastem).

bratPit umieszczal wycinek artykulu, wlasnie teraz to zauwazylem i znalazlem go przypadkiem: http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/2287/halasy-w-ukladzie-napedowym.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm ja co prawda mam Zafire z silnikiem Z18XE, nie Astre, ale też czasem mnie buczenie denerwuje.

> Zainspirowany autorem tematu zacząłem wygłuszać Zafirę.

> Oczywiście w porównaniu do moich poprzednich aut tj. Fiat 126el oraz Skoda Felicia 1.3 MPi to Opel

> Zafira jest cichy... No ale wg mnie nadal jest za głośno...

> Wyciszenie maski: Pod spodem StP Silver, na wierzchu GMS-011A Pianka mata wygłuszająca 10 mm do

> maski komory silnika.

> Podobnie wyciszyłem ścianę grodziową a raczej podszybie pod tym zdejmowanym plastikiem pod oknem

> przednim.

> Oczywiście z tym podszybiem to też trzeba rozsądnie, bo najpierw sprawdziłem jak płynie powietrze

> po włączeniu nawiewów i nie montowałem tych mat tam gdzie jest silny strumień powietrza,żeby

> nie osłabiały chłodzenia/ogrzewania no i żeby nie było czuć tych mat w środku (co prawda mają

> certyfikat ROHS no ale po co ma być ich zapach z nawiewu).

> PS. warto sobie przeczyścić ten obszar po zdjęciu plastikowego podszybia, zwłaszcza z prawej

> strony, od pasażera... Przynajmniej w Zafirze tam jest zasysane powietrze, mimo, że

> wywietrznik w podszybiu jest po stronie kierowcy. Jak jest tam błoto i syf, to ten zapach

> potrafi się przedostawać do środka, mimo odgrzybiana klimy i wymiany filtra kabinowego.

> Czy takie podstawowe wyciszenie pomogło? Na pewno na postoju, na biegu jałowym. Podczas jazdy

> trochę...

> Szkoda, że dali d*** z wyciszeniem i głośnością pracy Z18XE, bo to nie są złe silniki przy

> odpowiednim serwisie.

> Zdjęcia:

Panowie, wyciszanie buczenia Z18XE guzik daje bo to buczenie jest efektem pobudzenia drgań z silnika elementów konstrukcyjnych auta - IMO drogą transmisji są poduszki silnika, podłużnice a wzbudzanym elementem ściana grodziowa lub inny element karoserii.

Dlatego izolacja dźwiękowa od strony silnika nic nie daje - bo to nie dźwięk przedostający się od silnika przez powietrze do ściany grodziowej tylko sama ściana go generuje lub nadkola czy inne elementy- ten dźwięk ma 140-160Hz czyli jest niezwykle trudny do wytłumienia - do tłumienia takich częstotliwości stosuje się bardzo ciężkie i grube materiały (przykładem są betonowe ekrany przy drogach lub ekrany składające się z piasku, żwiru etc). Bas tej częstotliwości niesie się przecież często po ścianach i murach budynków. Izolowanie tego w samochodzie to utopia skazana na porażkę. Można jedynie eliminować przyczynę którą jest sam silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bratPit umieszczal wycinek artykulu, wlasnie teraz to zauwazylem i znalazlem go przypadkiem:

> http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/2287/halasy-w-ukladzie-napedowym.html

Autor artykułu zapomniał wspomnieć o drobnym szczególe, że to co opisuje dotyczy diesli - ja wykorzystałem tłumik drgań kołyski i w Z18XE daje pewien efekt przyciszenia buczenia, jednak nie rozwiązuje problemu całościowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Autor artykułu zapomniał wspomnieć o drobnym szczególe, że to co opisuje dotyczy diesli - ja

> wykorzystałem tłumik drgań kołyski i w Z18XE daje pewien efekt przyciszenia buczenia, jednak

> nie rozwiązuje problemu całościowo.

No tak... Tylko co to jest ten tłumik drgań kołyski i czy to trudno zamontować?

Szczerze mówiąc nie mam porównania jak jest w Vectrze, Astrze, Corsie z silnikiem Z18XE w stosunku do Zafiry...

Generalnie wydaje mi się, że minimalnie takie wyciszenie pomogło, przynajmniej w jeździe po mieście smile.gif Na pewno wtryskiwacze od gazu mniej słychać (BRC ma dobre ale głośne wtryskiwacze)...

Różnica jest no ale... to nadal nie to o co kaman.

Swoją drogą podobno Zafira B z silnikiem 1.8 (140KM) nie jest też wyciszona dobrze... No i nie bardzo idzie gaz zamontować (szklanki, zmienne fazy rozrządu).

Za cenę Zafiry B to chyba już lepiej kupić Citreona C4 Grand Picasso, też jest na 7 osób, ale lepiej wyciszony i silniki nadają się do gazowania (1.8 125 KM, i 2.0 140 KM).

Szkoda, że GM nie zrobił cichszego Z18XE i 6 biegowej skrzyni do tego silnika (też by pewnie obniżyło hałas).

BratPit ale chyba dobrze, że chociaż spróbowałem wyciszyć ? Efekt jest minimalny :-) Przynajmniej trochę poznałem konstrukcje auta :-) Nigdy żadnego auta nie wygłuszałem....

Oczywiście w Zafirze z 1.8 jest ciszej przy 90 km/h czy ponad 100 km/h niż w moim poprzednim aucie Skoda Felica 1.3 MPi czy Fiacie 126p...

Natomiast np. jeździłem Skoda Felicia 1.6 i przy tym samym poziomie wygłuszeń była cichsza niż 1.3. Czyli silnik ma duże znaczenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak... Tylko co to jest ten tłumik drgań kołyski i czy to trudno zamontować?

było już pisane w tym wątku - tłumik drgań kołyski to taki "bączek" pierścień metalowy zawieszony miękko na tulei gwintowanej (o odpowiednio dobranej częstotliwości rezonansowej), którą wkręca się zamiast nakrętki śruby trzymającej tylną poduszkę silnika do kołyski

tlumikdrgan2_zpsc9818176.png

tlumikdrgan_zpsa66ea74e.png

tlumik-drgan-moj_zps0bd70412.jpg

20141105_tlumik_drgan_zpsda573a13.jpg

astra-h-8043_zps2a80a310.jpg

astra-h-8044_zps6d4c3830.jpg

> Szczerze mówiąc nie mam porównania jak jest w Vectrze, Astrze, Corsie z silnikiem Z18XE w stosunku

> do Zafiry...

> Generalnie wydaje mi się, że minimalnie takie wyciszenie pomogło, przynajmniej w jeździe po mieście

> Na pewno wtryskiwacze od gazu mniej słychać (BRC ma dobre ale głośne wtryskiwacze)...

> Różnica jest no ale... to nadal nie to o co kaman.

bo wyciszyłeś jedynie dźwięk który przedostaje się poprzez powietrze, to co buczy IMO wzbudza się na karoserii a tego nie wyciszysz,

> Swoją drogą podobno Zafira B z silnikiem 1.8 (140KM) nie jest też wyciszona dobrze... No i nie

> bardzo idzie gaz zamontować (szklanki, zmienne fazy rozrządu).

> Za cenę Zafiry B to chyba już lepiej kupić Citreona C4 Grand Picasso, też jest na 7 osób, ale

> lepiej wyciszony i silniki nadają się do gazowania (1.8 125 KM, i 2.0 140 KM).

jakbym miał szukać alternatyw to kupiłbym C4 Picasso (ale nie grand a zwykły) z silnikiem 1.8-125KM - jest mniejszy, zwinniejszy i zazwyczaj ma zwykłe stalowe zawieszenie tylne a nie poduszki pneumatyczne,

> Szkoda, że GM nie zrobił cichszego Z18XE i 6 biegowej skrzyni do tego silnika (też by pewnie

> obniżyło hałas).

można zmienić skrzynię na F17W394 - to zmniejszy obroty na V-biegu o ok. 400-500 (no chyba że już masz taką skrzynię).

Niestety nowe auta mają też krótkie skrzynie - przykładem mogą być nowe auta Renaulta - VI biegowa skrzynia, silnik turbo, a przy 140km/h masz 4 tys obrotów icon_eek.gif

> BratPit ale chyba dobrze, że chociaż spróbowałem wyciszyć ? Efekt jest minimalny :-) Przynajmniej

> trochę poznałem konstrukcje auta :-) Nigdy żadnego auta nie wygłuszałem....

zazwyczaj warto - można dużo osiągnąć - w normalnym aucie...

> Oczywiście w Zafirze z 1.8 jest ciszej przy 90 km/h czy ponad 100 km/h niż w moim poprzednim aucie

> Skoda Felica 1.3 MPi czy Fiacie 126p...

> Natomiast np. jeździłem Skoda Felicia 1.6 i przy tym samym poziomie wygłuszeń była cichsza niż 1.3.

> Czyli silnik ma duże znaczenie...

pewnie 1.6 też ma inne przełożenia więc stąd może być wrażenie że jest ciszej, sensownie produkowane auta mają różne wyciszenia w zależności od silnika,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz dziwne pytanie: da się łatwo zdemontować matę GMS-011A, Jednak troche czuć ją w środku jak włączę ogrzewanie... Jak była sama STP to nic nie było czuć. Jak nałożyłem na to GMS-011 to czuć ją w środku... Chodzi o matę nie pod klapą ale w podszybiu. Nie jest tego dużo, wystarczy nożem wyciąć i zerwać? dobrze jakby została ta STP... Ta GMS łatwiej się tnie niż STP chyba...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witaj, trzeba wpisać odpowiednią nazwę. jakiś tekst ,

> jakiś tekst

Dzieki, szukalem po roznych tekstach i jakos nie udalo sie. Zamowione, zobaczymy czy cos da smile.gif Napewno sie odezwe.

Co ciekawe do tej wersji silnikowej i modelu nie ma czegos takiego w katalogu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bratPit Dzięki za odpowiedź.

> Ten tłumik drgań to ciężko kupić ? Ogólnie czy w ogóle będzie pasować do Zafiry A?

są na allegro, mi też został jeden (ja dałem więcej niż teraz są powystawiane - w razie czego mogę odsprzedać za tyle co na Allegro), Zafira A, Astra G, Astra H i Zafira B to w zasadzie technicznie te same auta - różnią się detalami, poduszki i mocowania silnika ogólnie są te same więc można spokojnie zamontować, w Zafirach A były takie tłumiki montowane ale poprzecznie (a nie wzdłużnie pojazdu ) z silnikami Z22SE, trzeba popróbować i montować w różnej konfiguracji,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzieki, szukalem po roznych tekstach i jakos nie udalo sie. Zamowione, zobaczymy czy cos da

> Napewno sie odezwe.

ciekaw jestem co to da u Ciebie, u mnie coś dało,

> Co ciekawe do tej wersji silnikowej i modelu nie ma czegos takiego w katalogu:)

bo to ogólnie jest do diesla i niektórych silników benzynowych,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A teraz dziwne pytanie: da się łatwo zdemontować matę GMS-011A, Jednak troche czuć ją w środku jak

> włączę ogrzewanie... Jak była sama STP to nic nie było czuć. Jak nałożyłem na to GMS-011 to

> czuć ją w środku... Chodzi o matę nie pod klapą ale w podszybiu. Nie jest tego dużo, wystarczy

> nożem wyciąć i zerwać? dobrze jakby została ta STP... Ta GMS łatwiej się tnie niż STP chyba...

Po co demontować? Poczekaj jakąś chwilę i nie będzie czuć bo wywietrzeje,

no chyba że nie dasz rady z tym jeździć to ciężko ogólnie jest to odkleić bo się targa i zostaje - klej jest mocny, z jednej strony to zaleta ale i wada jak się chce odkleić,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po co demontować? Poczekaj jakąś chwilę i nie będzie czuć bo wywietrzeje,

> no chyba że nie dasz rady z tym jeździć to ciężko ogólnie jest to odkleić bo się targa i zostaje -

> klej jest mocny, z jednej strony to zaleta ale i wada jak się chce odkleić,

A no fakt, musi zwietrzeć..... Hmm no jakoś wytnę w razie czego... Solidniejszy klej ma STP, a ten jest bez zapachowy. GMS-011 łatwiej chyba wyciąć, bo jak robiłem maskę to odcinałem ze 2 kawałki bo jednak źle zwymiarowałem.

Czyli warto zainwestować w ten element tzn. kołyskę ? Dużo roboty z montażem tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A no fakt, musi zwietrzeć..... Hmm no jakoś wytnę w razie czego... Solidniejszy klej ma STP, a ten

> jest bez zapachowy. GMS-011 łatwiej chyba wyciąć, bo jak robiłem maskę to odcinałem ze 2

> kawałki bo jednak źle zwymiarowałem.

w GMS 01 klej jest bardzo mocny - prędzej potargasz jak przykleisz na odtłuszczoną powierznię niż odkleisz, podobnie w GMS 03.

> Czyli warto zainwestować w ten element tzn. kołyskę ? Dużo roboty z montażem tego?

u mnie wyraźnie obniżyło buczenie - element za 50zł (tyle dałem) a dał chyba więcej niż wyciszanie całego auta matami za prawie 2 tys zł. Dlatego kupiłem drugi i miałem montować poprzecznie - nie zdążyłem tego już zrobić.

Czy dużo roboty? Masz na rysunkach - odkręcasz nakrętkę 1

astra-h-8043_zps2a80a310.jpg

i przykręcasz w jej miejsce tłumik 2

astra-h-8044_zps6d4c3830.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za rzeczową odpowiedź :-)

No myślę,że dam radę, mam dostęp do kanału, garażu.

Martwi mnie ten zapach mat... W sumie dużo do zrywania nie ma... Te pod maską zostawię oczywiście, chodzi mi tylko o tą matę na tym podszybiu, nad kolektorem. No ale przecież jakoś da się ją pociąć...A może ten zapach musi się ulotnić... Albo już mam jakąś obsesję z niewyspania na temat zapachów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziękuje za rzeczową odpowiedź :-)

> No myślę,że dam radę, mam dostęp do kanału, garażu.

> Martwi mnie ten zapach mat... W sumie dużo do zrywania nie ma... Te pod maską zostawię oczywiście,

> chodzi mi tylko o tą matę na tym podszybiu, nad kolektorem. No ale przecież jakoś da się ją

> pociąć...A może ten zapach musi się ulotnić... Albo już mam jakąś obsesję z niewyspania na

> temat zapachów.

Spróbuj z tym pojeździć trochę, ja może mam przytępiony węch w przeciwieństwie do słuchu, ale miałem prawie całe auto wewnątrz i na zewnątrz wyklejone matami GMS i owszem, chwilę je było czuć ale ulotnił się zapach dość szybko - a miałem nie tylko podszybie wyklejone ale plastikową osłonę podszybia od wewnątrz, boczki drzwi, elementy wnętrza, osłony progów, pod deską, wyklejona była obudowa ukł klimatyzacji etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja mam dość wrażliwy węch... Ooo to może dlatego aż tak głośno nie jest dla mnie w Z18XE.

Generalnie GMS mam tylko naklejone pod maskę (to jest ok) i podszybie, fragmenty, największy fragment to jest na tym plastiku nad kolektorem od wewnątrz od podszybia...

Tak jak na fotkach. No i ciutkę z 10 x 15 cm od strony kierowcy koło klaksonu w podszybiu. Jak na zdjęciach.

Zobaczę gdzie u mnie ta śruba i zakupie ten element "bączek", tłumik kołyski i go zamontuje.

Aby tylko do 120 km/h się wyciszył. U mnie i tak nie ma w okolic autostrad, raptem trochę ekspresówki...

Generalnie po wyciszeniu matami jest ciut ciszej. Przy 90 km/h wręcz ten dźwięk jest całkiem przyjemny...

Ale przy 140 km/h icon_eek.gifdrive.gifklnie.gif

Aktualizacja: porobiłem fotki, czy w to miejsce trzeba ten tłumik "bączek" zamontować?

757639412440304.jpg

Kurde, strasznie czuć zapach z nawiewów po założeniu na STP tej maty GMS-011a.

Albo już jestem przewrażliwony ale aż gardło gryzie... Albo jakieś przeziębienie/alegria... Niby te środki mają dopuszczenie ROHS itp. sick.gif

Co do zdzierania, da się to zrobić najlepiej wymontować ten plastik z podszybia... Sam nie wiem, czy tego nie zedrzeć, zostawić tylko wygłuszenie maski... icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ja mam dość wrażliwy węch... Ooo to może dlatego aż tak głośno nie jest dla mnie w Z18XE.

> Generalnie GMS mam tylko naklejone pod maskę (to jest ok) i podszybie, fragmenty, największy

> fragment to jest na tym plastiku nad kolektorem od wewnątrz od podszybia...

> Tak jak na fotkach. No i ciutkę z 10 x 15 cm od strony kierowcy koło klaksonu w podszybiu. Jak na

> zdjęciach.

to postaw auto na słońcu niech się porządnie rozgrzeje i wyśmierdzi. Z tydzień, dwa będziesz to niestety czuł.

> Zobaczę gdzie u mnie ta śruba i zakupie ten element "bączek", tłumik kołyski i go zamontuje.

> Aby tylko do 120 km/h się wyciszył. U mnie i tak nie ma w okolic autostrad, raptem trochę

> ekspresówki...

ja musiałem sprzedać to auto bo codziennie dojeżdżam do pracy autostradą i robię sporo tras. Nie szło tym jeździć.

> Generalnie po wyciszeniu matami jest ciut ciszej. Przy 90 km/h wręcz ten dźwięk jest całkiem

> przyjemny...

tak jak u mnie, do 3 tys obr był tylko pomruk basowy od wydechu i głuche bulgotanie spod maski. Niestety powyżej zaczynało się buczenie sick.gif

> Ale przy 140 km/h

> Aktualizacja: porobiłem fotki, czy w to miejsce trzeba ten tłumik "bączek" zamontować?

tak, to tam.

> Kurde, strasznie czuć zapach z nawiewów po założeniu na STP tej maty GMS-011a.

> Albo już jestem przewrażliwony ale aż gardło gryzie... Albo jakieś przeziębienie/alegria... Niby

> te środki mają dopuszczenie ROHS itp.

to tworzywo więc musi śmierdzieć jakiś czas.

Pośrednim rozwiązaniem byłoby zamontowanie filtra pyłkowego z węglem aktywowanym - znakomicie wyłapuje zapachy, więc nie czułbyś tej maty, a potem by się wyśmierdziała,

> Co do zdzierania, da się to zrobić najlepiej wymontować ten plastik z podszybia... Sam nie wiem,

> czy tego nie zedrzeć, zostawić tylko wygłuszenie maski...

to już Twoja decyzja, jak Ci to tak przeszkadza to spróbuj zedrzeć. I tak ta mata nie wytłumi tego buczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.