Skocz do zawartości

Elektryk - podłączenie silnika


guido_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Mam ja taki silnik (nówka sztuka). Chcę go podłączyć wg schematu pod wiekiem, na którym jest zaznaczone, że podpinamy zasilanie przez FR (topik, bezpiecznik - to czarne w lewym górnym rogu), który później daje zasilanie na U2 (biały przewód). Druga strona układu to zasilanie na U1.

Oznaczenia są następujące

V2 Z1

U2 V1

Z2 U1

Wg schematu i wg tego co jest w skrzynce U2 i Z2 mają mostek i tak samo V1 i U1.

Przy podłączeniu wg schematu wywala korki zlosnik.gif

Kto pomoże ogarnąć podłączenie tego to stawiam 4paka zlosnik.gif

Silnik pod 230V.

20140723_112735.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam serdecznie.

> Mam ja taki silnik (nówka sztuka). Chcę go podłączyć wg schematu pod wiekiem, na którym jest

> zaznaczone, że podpinamy zasilanie przez FR (topik, bezpiecznik - to czarne w lewym górnym

> rogu), który później daje zasilanie na U2 (biały przewód). Druga strona układu to zasilanie na

> U1.

> Oznaczenia są następujące

> V2 Z1

> U2 V1

> Z2 U1

> Wg schematu i wg tego co jest w skrzynce U2 i Z2 mają mostek i tak samo V1 i U1.

> Przy podłączeniu wg schematu wywala korki

> Kto pomoże ogarnąć podłączenie tego to stawiam 4paka

> Silnik pod 230V.

Wygooglaj sobie "podłączenie silnika 3 fazowego do 1 fazy" bo tak jest u ciebie, tylko te zworki jakoś dziwnie pozakłądane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam serdecznie.

> Mam ja taki silnik (nówka sztuka). Chcę go podłączyć wg schematu pod wiekiem, na którym jest

> zaznaczone, że podpinamy zasilanie przez FR (topik, bezpiecznik - to czarne w lewym górnym

> rogu), który później daje zasilanie na U2 (biały przewód). Druga strona układu to zasilanie na

> U1.

> Oznaczenia są następujące

> V2 Z1

> U2 V1

> Z2 U1

> Wg schematu i wg tego co jest w skrzynce U2 i Z2 mają mostek i tak samo V1 i U1.

> Przy podłączeniu wg schematu wywala korki

> Kto pomoże ogarnąć podłączenie tego to stawiam 4paka

> Silnik pod 230V.

Tak się podłącza zworki i zasilanie gdy silnik 3 fazowy zasilamy jedną fazą ale zastanawiam się czy to nie jest silnik jednofazowy?? Masz fotkę tabliczki znamionowej?

287874095-dobor-napedu-003.jpg

post-35550-14352525398538_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na tabliczce znamionowej jest 230V jesli o to ci chodzi

> Umialbys moje oznaczenia naniesc na twoj schemat bo troche zielony jestem

Tylko te schematy są dla silnika 3 fazowego. Zrób fotkę tabliczki znamionowej i zapodaj. Będzie łatwiej.

Ja myślę że mostki są dobrze umieszczone. Ale to dopiero wyjdzie po obejrzeniu tabliczki znamionowej. ok.gif

Bo może być takie połączenie hmm.gif

7396334400_1368030414.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tabliczka:) przepraszam za wielkosc zdjecia ale musialem foto wrzucic przez tel:/

Witam,

Dlaczego nie zadzwonisz lub nie napiszesz do serwisu producenta ???

Moll Motor Polska

tel: 61 6604880

email.: [email protected]

Jedna minuta rozmowy i wszystko jasne, a tu "walczysz" od dwóch dni i zero efekktow zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Dlaczego nie zadzwonisz lub nie napiszesz do serwisu producenta ???

> Moll Motor Polska

> tel: 61 6604880

> email.: [email protected]

> Jedna minuta rozmowy i wszystko jasne, a tu "walczysz" od dwóch dni i zero efekktow

A daj spokoj. pisalem do sprzedawcy (silnik kupiony na allegro i po 10 mailach nie raczyl nawet odpisac, zebym spadal na drzewo) confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to ja wiem i co dalej

No to już obrazek dostałeś.

7396334400_1368030414.gif

Jeśli nadal wywala bezpiecznik to może uszkodzony jest, zwarcie ma i tyle.

edit

jeśli niebieski kondensator podpiąleś do Z1 i V1 to chyba tu jest problem. Ale głowy nie daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to już obrazek dostałeś.

> Jeśli nadal wywala bezpiecznik to może uszkodzony jest, zwarcie ma i tyle.

> edit

> jeśli niebieski kondensator podpiąleś do Z1 i V1 to chyba tu jest problem. Ale głowy nie daje.

Kondensatory tak byly od poczatku podpiete oslabiony.gif

czyli wg schematu musze u mnie podlaczyc 230v do u1 i z1?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś napisać w końcu jakie zabezpieczenie wyłącza się przy próbie uruchomienia silnika? 2,2 kW

na jednej fazie to wcale nie jest taki mały silnik - tak na szybko, to jest 2200/0,85/230*5=56 A prądu

rozruchowego, więc na samodzielnym obwodzie poniżej zabezpieczenia B20, albo C16 nie

uruchomisz silnika.

Kolejna sprawa - jak nie jesteś pewny oznaczeń uzwojeń, a może coś jest błędnie oznaczone, to

miernik w rękę (zwykły ohmomierz) i upewniasz się, czy rezystancje uzwojeń są podobne

i czy nie ma gdzieś podejrzanie niskiej rezystancji. Jak masz induktor to można sprawdzić,

czy nie ma przebicia na obudowę, albo pomiędzy uzwojeniami. Po połączeniu wszystkiego jeszcze

raz można sprawdzić silnik induktorem.

Te dwie czynności to jest podstawa, bo możesz próbować uruchamiać ten silnik na

zabezpieczeniu np. B6 wink.gif, a poza tym może być połączony "na zwarcie". Dopiero potem

można myśleć coś dalej zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mógłbyś napisać w końcu jakie zabezpieczenie wyłącza się przy próbie uruchomienia silnika? 2,2 kW

> na jednej fazie to wcale nie jest taki mały silnik - tak na szybko, to jest 2200/0,85/230*5=56 A

> prądu

> rozruchowego, więc na samodzielnym obwodzie poniżej zabezpieczenia B20, albo C16 nie

> uruchomisz silnika.

Ten silnik ma dwa kondensatory rozruchowe właśnie po to, żeby ten prąd był znacznie mniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.