guido_ Napisano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2014 Witam serdecznie. Mam ja taki silnik (nówka sztuka). Chcę go podłączyć wg schematu pod wiekiem, na którym jest zaznaczone, że podpinamy zasilanie przez FR (topik, bezpiecznik - to czarne w lewym górnym rogu), który później daje zasilanie na U2 (biały przewód). Druga strona układu to zasilanie na U1. Oznaczenia są następujące V2 Z1 U2 V1 Z2 U1 Wg schematu i wg tego co jest w skrzynce U2 i Z2 mają mostek i tak samo V1 i U1. Przy podłączeniu wg schematu wywala korki Kto pomoże ogarnąć podłączenie tego to stawiam 4paka Silnik pod 230V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozekuno Napisano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2014 > Witam serdecznie. > Mam ja taki silnik (nówka sztuka). Chcę go podłączyć wg schematu pod wiekiem, na którym jest > zaznaczone, że podpinamy zasilanie przez FR (topik, bezpiecznik - to czarne w lewym górnym > rogu), który później daje zasilanie na U2 (biały przewód). Druga strona układu to zasilanie na > U1. > Oznaczenia są następujące > V2 Z1 > U2 V1 > Z2 U1 > Wg schematu i wg tego co jest w skrzynce U2 i Z2 mają mostek i tak samo V1 i U1. > Przy podłączeniu wg schematu wywala korki > Kto pomoże ogarnąć podłączenie tego to stawiam 4paka > Silnik pod 230V. Wygooglaj sobie "podłączenie silnika 3 fazowego do 1 fazy" bo tak jest u ciebie, tylko te zworki jakoś dziwnie pozakłądane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guido_ Napisano 13 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2014 > Wygooglaj sobie "podłączenie silnika 3 fazowego do 1 fazy" bo tak jest u ciebie, tylko te zworki > jakoś dziwnie pozakłądane OK, sprawdze twoj trop i zobaczymy co znajde i wykombinuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamec1 Napisano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2014 > Witam serdecznie. > Mam ja taki silnik (nówka sztuka). Chcę go podłączyć wg schematu pod wiekiem, na którym jest > zaznaczone, że podpinamy zasilanie przez FR (topik, bezpiecznik - to czarne w lewym górnym > rogu), który później daje zasilanie na U2 (biały przewód). Druga strona układu to zasilanie na > U1. > Oznaczenia są następujące > V2 Z1 > U2 V1 > Z2 U1 > Wg schematu i wg tego co jest w skrzynce U2 i Z2 mają mostek i tak samo V1 i U1. > Przy podłączeniu wg schematu wywala korki > Kto pomoże ogarnąć podłączenie tego to stawiam 4paka > Silnik pod 230V. Tak się podłącza zworki i zasilanie gdy silnik 3 fazowy zasilamy jedną fazą ale zastanawiam się czy to nie jest silnik jednofazowy?? Masz fotkę tabliczki znamionowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guido_ Napisano 13 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2014 Na tabliczce znamionowej jest 230V jesli o to ci chodzi Umialbys moje oznaczenia naniesc na twoj schemat bo troche zielony jestem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamec1 Napisano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2014 > Na tabliczce znamionowej jest 230V jesli o to ci chodzi > Umialbys moje oznaczenia naniesc na twoj schemat bo troche zielony jestem Tylko te schematy są dla silnika 3 fazowego. Zrób fotkę tabliczki znamionowej i zapodaj. Będzie łatwiej. Ja myślę że mostki są dobrze umieszczone. Ale to dopiero wyjdzie po obejrzeniu tabliczki znamionowej. Bo może być takie połączenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guido_ Napisano 13 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2014 Tabliczka:) przepraszam za wielkosc zdjecia ale musialem foto wrzucic przez tel:/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Calvin Napisano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2014 > Tabliczka:) przepraszam za wielkosc zdjecia ale musialem foto wrzucic przez tel:/ Napisane że 1-phase Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2014 > Przy podłączeniu wg schematu wywala korki > Silnik pod 230V. Jakie mosz te Sicherungi? Bi? 16A ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikomir Napisano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2014 > Tabliczka:) przepraszam za wielkosc zdjecia ale musialem foto wrzucic przez tel:/ Witam, Dlaczego nie zadzwonisz lub nie napiszesz do serwisu producenta ??? Moll Motor Polska tel: 61 6604880 email.: [email protected] Jedna minuta rozmowy i wszystko jasne, a tu "walczysz" od dwóch dni i zero efekktow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guido_ Napisano 13 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2014 > Witam, > Dlaczego nie zadzwonisz lub nie napiszesz do serwisu producenta ??? > Moll Motor Polska > tel: 61 6604880 > email.: [email protected] > Jedna minuta rozmowy i wszystko jasne, a tu "walczysz" od dwóch dni i zero efekktow A daj spokoj. pisalem do sprzedawcy (silnik kupiony na allegro i po 10 mailach nie raczyl nawet odpisac, zebym spadal na drzewo) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guido_ Napisano 13 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2014 > Napisane że 1-phase to ja wiem i co dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 > to ja wiem i co dalej No to już obrazek dostałeś. Jeśli nadal wywala bezpiecznik to może uszkodzony jest, zwarcie ma i tyle. edit jeśli niebieski kondensator podpiąleś do Z1 i V1 to chyba tu jest problem. Ale głowy nie daje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guido_ Napisano 14 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 > No to już obrazek dostałeś. > Jeśli nadal wywala bezpiecznik to może uszkodzony jest, zwarcie ma i tyle. > edit > jeśli niebieski kondensator podpiąleś do Z1 i V1 to chyba tu jest problem. Ale głowy nie daje. Kondensatory tak byly od poczatku podpiete czyli wg schematu musze u mnie podlaczyc 230v do u1 i z1? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikomir Napisano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 > A daj spokoj. pisalem do sprzedawcy (silnik kupiony na allegro i po 10 mailach nie raczyl nawet > odpisac, zebym spadal na drzewo) Zadzwoń, to jest producent, nie może sobie pozwolić na lekceważenie klienta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 > A daj spokoj. pisalem do sprzedawcy (silnik kupiony na allegro i po 10 mailach nie raczyl nawet > odpisac, zebym spadal na drzewo) Producent a sprzedawca z allegro, o ile nie jest to ten sam podmiot, to 2 rozne bajki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mateusz086 Napisano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 Mógłbyś napisać w końcu jakie zabezpieczenie wyłącza się przy próbie uruchomienia silnika? 2,2 kW na jednej fazie to wcale nie jest taki mały silnik - tak na szybko, to jest 2200/0,85/230*5=56 A prądu rozruchowego, więc na samodzielnym obwodzie poniżej zabezpieczenia B20, albo C16 nie uruchomisz silnika. Kolejna sprawa - jak nie jesteś pewny oznaczeń uzwojeń, a może coś jest błędnie oznaczone, to miernik w rękę (zwykły ohmomierz) i upewniasz się, czy rezystancje uzwojeń są podobne i czy nie ma gdzieś podejrzanie niskiej rezystancji. Jak masz induktor to można sprawdzić, czy nie ma przebicia na obudowę, albo pomiędzy uzwojeniami. Po połączeniu wszystkiego jeszcze raz można sprawdzić silnik induktorem. Te dwie czynności to jest podstawa, bo możesz próbować uruchamiać ten silnik na zabezpieczeniu np. B6 , a poza tym może być połączony "na zwarcie". Dopiero potem można myśleć coś dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guido_ Napisano 14 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 Temat do zamkniecia. Silnik uruchomiony. Dla zainteresowanych U2 i Z1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 > Mógłbyś napisać w końcu jakie zabezpieczenie wyłącza się przy próbie uruchomienia silnika? 2,2 kW > na jednej fazie to wcale nie jest taki mały silnik - tak na szybko, to jest 2200/0,85/230*5=56 A > prądu > rozruchowego, więc na samodzielnym obwodzie poniżej zabezpieczenia B20, albo C16 nie > uruchomisz silnika. Ten silnik ma dwa kondensatory rozruchowe właśnie po to, żeby ten prąd był znacznie mniejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.