swienty Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 Do wyboru E46 lub E39. Ideałem jest E46 3.0 lub 2.8 - zależy który silnik jest lepszy. Jeśli chodzi o E39 to czy 4.4 jest warty uwagi? Najrozsądniej będzie chyba wybrać E46 2.8. Dobrze myślę? Pomijając budę który silnik będzie najbardziej bezobsługowy? E39 w mocnych wersjach ma, zdaje się, inne zawieszenie? Jak to jest w przypadku E46? No i ogólne bolączki w/w modeli? Miałem Audi A6 C5 2.8 bez gazu i do tej pory jeździ bezproblemowo. Tyle że kupiłem zadbany egzemplarz który jeździł na oryginalnych częściach - śmieszna sprawa ale nawet akumulator miał logo vw/audi. Stąd też mały dylemat czy A6 3.0 nie będzie lepsze. No ale tutaj oczekuję opinii n/t BMW. Roczniki około 2000. Auto mogę przytargać zza zachodniej granicy. Kiedyś szukałem dla brata E46 2.0d i po kilkunastu walonych odpuściłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tygrysek86 Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 polecam to co mam - e46 2.8Ci szukałem bardzo długo, w Polsce są szroty, ja mam z pewną historią ale Niemiec nie oddał go za darmo... za ładną coupe w 2.8 dalej trzeba liczyć około 4....4,5 tyś EURO + wysoka akcyza w PL ( !! ) w e46 z dużymi silnikami patrz ja tylne zawieszenie czy ktoś go nadmiernie nie eksploatował i nic się nie urywa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 26 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 Coupe odpada, najbardziej podchodzi mi kombi, ewentualnie sedan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 Teraz jeśli miałbym wybierać e46 to odpuściłbym 3.0i i bral 2.8 - głownie ze względu ze mniej problematyczny. Co do e39, to szukałbym 540 w manualu - kultowe i poszukiwane autko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 Zależy na czym Ci zależy. E46 jest sporo mniejsze. Szukał bym auta z silnikami min 2,5l czyli 323 i 328 i tak samo z e39. 4litrowa fajna ale już spalanie inne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tygrysek86 Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 > Zależy na czym Ci zależy. E46 jest sporo mniejsze. Szukał bym auta z silnikami min 2,5l czyli 323 i > 328 i tak samo z e39. 4litrowa fajna ale już spalanie inne do 328 nie trzeba montować gazu bo spalanie jest jeszcze rozsądne - od 7l/100 do 12l/100 - wszystko zależy od stylu jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rylu Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 > Teraz jeśli miałbym wybierać e46 to odpuściłbym 3.0i i bral 2.8 - głownie ze względu ze mniej > problematyczny. Też chodzi mi po głowię e46 polift ale zastanawiam się między 3.0 a 2.8 natomiast jeśli mógłbyś rozwinąć temat "problematyczności" 3.0 będę wdzięczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tygrysek86 Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 > Też chodzi mi po głowię e46 polift ale zastanawiam się między 3.0 a 2.8 natomiast jeśli mógłbyś > rozwinąć temat "problematyczności" 3.0 będę wdzięczny przede wszystkim w polifcie nie było już silnika 2.8 tylko 2.5 już był.. a to nie to samo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rylu Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 > przede wszystkim w polifcie nie było już silnika 2.8 tylko 2.5 już był.. a to nie to samo... a 2.5 vs 3.0 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cezarek Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 z tego co ja slyszalem bo tez rozgladam sie za poliftem to 2.8 byly najbardziej udane ale one wychodzily tylko w przed liftach a miedzy 2.5 vs 3.0 2.5 jest mniej problemowy ale z tym motorem sedanow,albo touringow jest malo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tygrysek86 Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 sedana i kombika w 2.8 przed liftem jeszcze spotkasz... po lifcie nie widziałem nigdy 2.5 i 3.0 w sedanie i kombiku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prozaq Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 > sedana i kombika w 2.8 przed liftem jeszcze spotkasz... po lifcie nie widziałem nigdy 2.5 i 3.0 w > sedanie i kombiku Jest tego trochę tylko cenowo mało atrakcyjnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 27 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 > Zależy na czym Ci zależy. E46 jest sporo mniejsze. Szukał bym auta z silnikami min 2,5l czyli 323 i > 328 i tak samo z e39. 4litrowa fajna ale już spalanie inne W takim razie co będziesz mniej problematyczne - 328 czy 528? Ogolnie mało jeżdżę po mieście, raczej w trasie wiec E39 powinno być wygodniejsze. Przymierzałem się kiedyś do E39 2.5 ale silnik chyba miał jakąś usterkę bo nie miał mocy. Dodatkowo nie podobała mi się ta wielka kierownica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 27 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 > do 328 nie trzeba montować gazu bo spalanie jest jeszcze rozsądne - od 7l/100 do 12l/100 - wszystko > zależy od stylu jazdy Nie mam służbówki do codziennej jazdy więc zależy kto ile km robi. Ogólnie śmieszą mnie takie rekordy spalania. A6 tez potrafilo w trasie zejść do 7.5l ale mi spalalo 10l. Miałem już jedne 2.8 i nie chciało mi się jeździć oszczędnie. Temat rzeka więc nie ma co go poruszać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 > Nie mam służbówki do codziennej jazdy więc zależy kto ile km robi. > Ogólnie śmieszą mnie takie rekordy spalania. > A6 tez potrafilo w trasie zejść do 7.5l ale mi spalalo 10l. > Miałem już jedne 2.8 i nie chciało mi się jeździć oszczędnie. > Temat rzeka więc nie ma co go poruszać. Wiadomo, że w takim 328 raz uda się spalić 7/100, a później nikt nie płacze, że średnio i tak 10-11/100 wychodzi. Normalna jazda tym autem, czyli wykorzystywanie mocy, skutkuje spalaniem 13-14/100. Szukaj 328 i gazuj, będzie najtaniej i najmniej problemów. Jak masz więcej funduszy, to polift 330, jedzie dużo lepiej, pali tyle samo co 2.8, lubi wypić olej. E39 bym odpuścił, bo poznasz wszystkich mechaników w mieście w bardzo szybkim czasie. 5er w tym wieku wymaga ciągłej opieki, a Ty chcesz jeździć nieco więcej, niż Ci co kupują auto na weekend. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tygrysek86 Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 > Wiadomo, że w takim 328 raz uda się spalić 7/100, a później nikt nie płacze, że średnio i tak > 10-11/100 wychodzi. Normalna jazda tym autem, czyli wykorzystywanie mocy, skutkuje spalaniem > 13-14/100. przypominam skromnie że w e46 2.8 ma podwójnego VANOS'a co również skutkuje obniżonym spalaniem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 przedlift i automat, ale dobry wypas i możliwe, że nie mina http://www.gieldaklasykow.pl/bmw-540ia-e39-1997/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 2 Września 2014 Udostępnij Napisano 2 Września 2014 > przedlift i automat, ale dobry wypas i możliwe, że nie mina > http://www.gieldaklasykow.pl/bmw-540ia-e39-1997/ Cena kosmos. Auto mocno podpicowane a zdjęcia poprawiane w photoshopie. Wystarczy spojrzeć na dokładniej, kierownica świerzo obszyta, dywniki nowe. Skóra wygląda na przełożoną z anglika (fotel pasażera w gorszym stanie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.