Colin Napisano 2 Września 2014 Udostępnij Napisano 2 Września 2014 Wujas napalił się na Merivę. Póki co nie ma upatrzonego konkretnego egzemplarza. Powiedzcie czy to auto jest godne uwagi? Jaki silnik można brać pod uwagę a jaki od startu można skreślić? Jakieś typowe bolączki tego modelu? Chodzi raczej o auto w granicach 2005-2007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azasello Napisano 2 Września 2014 Udostępnij Napisano 2 Września 2014 > Wujas napalił się na Merivę. Póki co nie ma upatrzonego konkretnego egzemplarza. Powiedzcie czy to > auto jest godne uwagi? Jaki silnik można brać pod uwagę a jaki od startu można skreślić? > Jakieś typowe bolączki tego modelu? Chodzi raczej o auto w granicach 2005-2007 To będzie meriva jeszcze 1-ka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 2 Września 2014 Udostępnij Napisano 2 Września 2014 A wuj to co preferuje? Diesla czy benzynę? Z diesla to warto wziąć pod uwagę Z17DTH - 1.7 100KM. Z benzyny - Z14XEP (1.4 16v 90KM), Z16SE (1.6 8v 84KM), Z16XEP (1.6 16v 101KM), Z18XE (1.8 16v 125KM). Jeśli któryś z tych najprędzej będzie brał olej to stawiałbym na dwa ostatnie, aczkolwiek zdarzało się że Z16SE też miał ten problem. Z 1.4 i braniem oleju nie spotakłem się jeszcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 2 Września 2014 Udostępnij Napisano 2 Września 2014 > Powiedzcie czy to > auto jest godne uwagi? Jaki silnik można brać pod uwagę a jaki od startu można skreślić? Do bólu poprawne i prostackie auto, niczym się nie wyróżniające. Polecany silnik: 1.7DTR 125km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 2 Września 2014 Udostępnij Napisano 2 Września 2014 Kolega powozi takowym juz trzeci rok. Silnik 1.4 16V. Zero wkładu w tym czasie oprócz amortyzacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 2 Września 2014 Udostępnij Napisano 2 Września 2014 > Do bólu poprawne i prostackie auto, niczym się nie wyróżniające. Polecany silnik: 1.7DTR 125km Nie wziąłbym tego silnika z tego powodu, że jest na Denso, które jak się sypnie - jest drogie. Poza tym Meriva z tym motorem była oferowana ze skrzynią M32, która też sprawia problemy. Wg mnie lepiej brać benzynę, ewentualnie Z17DTH ze skrzynią 5-biegową F23. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mielon Napisano 2 Września 2014 Udostępnij Napisano 2 Września 2014 > Wujas napalił się na Merivę. Póki co nie ma upatrzonego konkretnego egzemplarza. Powiedzcie czy to > auto jest godne uwagi? Jaki silnik można brać pod uwagę a jaki od startu można skreślić? > Jakieś typowe bolączki tego modelu? Chodzi raczej o auto w granicach 2005-2007 Użytkuję od trzech dni Więc technicznie sobie odpuszczę, ale praktycznie to całkiem fajne autko, niewielkie z zewnątrz za to w środku miła niespodzianka - sporo miejsca (największy plus), schowki, materiały ok. Fajny patent na tylną kanapę (możliwość dwóch indywidualnych foteli). Jak na tą klasę samochodu naprawdę spory bagażnik (podwójne dno). U mnie jest 1,6 101 KM z minusów trochę słaby (przesiadłem się z TDCi 110 KM) i głośniejszy na wyższych obrotach. Świetna widoczność (pozycja za kierownicą + duże powierzchnie przeszklone, duże lusterka, kwestią przyzwyczajenia są szerokie przednie słupki) Jak myślę wujek potrzebuje wozidła z pkt A do B nie do wyścigów. U mnie kryterium było auto dla żony + 2 maluchów więc osobiście uważam że fajne autko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 2 Września 2014 Udostępnij Napisano 2 Września 2014 > Nie wziąłbym tego silnika z tego powodu, że jest na Denso, które jak się sypnie - jest drogie. Poza > tym Meriva z tym motorem była oferowana ze skrzynią M32, która też sprawia problemy. > Wg mnie lepiej brać benzynę, ewentualnie Z17DTH ze skrzynią 5-biegową F23. Zarówno Denso jak i skrzyna m32 w 2ch astrach H (DTJ i DTR), które mam/miałem okazję użytkować spisywały się świetnie. Jedyna wada tego silnika, której doświadczyłem to zawór SVC powodujący wahania obrotów (w obu sztukach). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafaltd Napisano 3 Września 2014 Udostępnij Napisano 3 Września 2014 Jeżdżę Merivą (silnik benzynowy 1,6 8v) od 6 lat i po prostu nuda. Nic się nie dzieje po za zwykłą eksploatacją (no oprócz naprawy sterownika silnika). Na gazie od 4 lat i robione tylko typowe przeglądy. Blachy raczej solidne, chociaż w tym wieku warto sprawdzić stan progów pod dolną listwą gumową przy styku drzwi - próg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colin Napisano 3 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2014 > To będzie meriva jeszcze 1-ka? Raczej tak ale to kwestia znalezienia zadbanego modelu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colin Napisano 3 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2014 > A wuj to co preferuje? Diesla czy benzynę? Będzie to autko do miasta więc raczej benzyna Wujas jest osobą niepełnosprawną, więc u niego priorytetem jest dosyć wysoko umiejscowiony fotel ułatwiający wsiadanie stąd pomysł na Merivę Do tego jakby był w miarę oszczędny to byłoby idealnie > Z diesla to warto wziąć pod uwagę Z17DTH - 1.7 100KM. > Z benzyny - Z14XEP (1.4 16v 90KM), Z16SE (1.6 8v 84KM), Z16XEP (1.6 16v 101KM), Z18XE (1.8 16v > 125KM). A nie było tam przypadkiem jeszcze 1,7 CDTI? > Jeśli któryś z tych najprędzej będzie brał olej to stawiałbym na dwa ostatnie, aczkolwiek zdarzało > się że Z16SE też miał ten problem. Z 1.4 i braniem oleju nie spotakłem się jeszcze. Ok, dzięki. Cenne info Z tego co widzę auto nie posiada jakichś zauważalnych, typowych dla tego modelu wad. W takim razie szukamy teraz zadbanego modelu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_Majkel_ Napisano 3 Września 2014 Udostępnij Napisano 3 Września 2014 > Wujas napalił się na Merivę. Póki co nie ma upatrzonego konkretnego egzemplarza. Powiedzcie czy to > auto jest godne uwagi? mam / miałem dwie: 1.4 16v z 2005 i teraz 1.6 16v z 2008. W pierwszym miałem syndrom dzwoniącego łańcucha rozrządu (na forum opla/merivy szukają taniego rozwiązania problemu, ale po prostu wymiana rozrządu jest potrzebna pomimo tego ze opel jej nie przewiduje). W 8-letnim aucie pojawiają się purchle na dolnej krawędzi drzwi. Ogólnie takie poprawne auto. Ten nowszy ma więcej schowków. Poza tym eksploatacja plus raz na rok jakiś dodatkowy pierdół za kilkadziesiąt złotych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 3 Września 2014 Udostępnij Napisano 3 Września 2014 > A nie było tam przypadkiem jeszcze 1,7 CDTI? Z17DTH to 1.7 CDTI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 3 Września 2014 Udostępnij Napisano 3 Września 2014 > Ten nowszy ma > więcej schowków. O który schowki chodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colin Napisano 3 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2014 > Z17DTH to 1.7 CDTI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 3 Września 2014 Udostępnij Napisano 3 Września 2014 Z innych 1.7, ale już DTI to był Y17DT, znany między innymi z Astry G. Też silnik w porządku, w pompie rozszczelniał się zawór TCV i dochodziło do zalewania jej sterownika, ale można to wymienić. Tutaj kolega rostex na pewno więcej powie o tym silniku Tylko ten silnik to był oferowany dosyć krótko, chyba do 2005 jak podają różne źródła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_Majkel_ Napisano 3 Września 2014 Udostępnij Napisano 3 Września 2014 > O który schowki chodzi? w podłodze z tyłu i pod siedzeniem pasażera - moja starsza (przed liftingiem bogata wersja) tego nie miała, a nowsza po liftingu ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.