wodzu Napisano 2 Września 2014 Udostępnij Napisano 2 Września 2014 Zaczęło się od niewłączających się na stałe "długich" świateł. Wczoraj przestały działać na migacze - lewy działał 3 razy praw w ogóle. Dziś przełączyłem światła z automatycznych na ręczne włączanie i działają. Co się z tym robi ? Naprawia ? Wymienia całość ? Nowe czy używane ? Ile kosztują nowe przełączniki ? Jak skasować komunikat o przepalonej żarówce po wymianie ? Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 3 Września 2014 Udostępnij Napisano 3 Września 2014 > Zaczęło się od niewłączających się na stałe "długich" świateł. Wczoraj przestały działać na migacze > - lewy działał 3 razy praw w ogóle. Dziś przełączyłem światła z automatycznych na ręczne > włączanie i działają. > Co się z tym robi ? Naprawia ? Wymienia całość ? Nowe czy używane ? Ile kosztują nowe przełączniki > ? > Jak skasować komunikat o przepalonej żarówce po wymianie ? > Pzdr Ja u siebie zreanimowałem. Jak kupować to tylko nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 3 Września 2014 Udostępnij Napisano 3 Września 2014 > Zaczęło się od niewłączających się na stałe "długich" świateł. Wczoraj przestały działać na migacze > - lewy działał 3 razy praw w ogóle. Dziś przełączyłem światła z automatycznych na ręczne > włączanie i działają. > Co się z tym robi ? Naprawia ? Wymienia całość ? Nowe czy używane ? Ile kosztują nowe przełączniki > ? > Jak skasować komunikat o przepalonej żarówce po wymianie ? > Pzdr Poszukaj na necie, widzialem kiedys manual do P307 jak sie zabrac do tej manetki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wodzu Napisano 3 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2014 Robisz to sam czy gdzieś oddajesz ? Można to u Ciebie naprawić ? Pzdr > Ja u siebie zreanimowałem. Jak kupować to tylko nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 3 Września 2014 Udostępnij Napisano 3 Września 2014 > Robisz to sam czy gdzieś oddajesz ? Można to u Ciebie naprawić ? > Pzdr > > Ja u siebie zreanimowałem. Jak kupować to tylko nowy. Sam. Ale czy da się naprawić to dopiero wiadomo po rozebraniu Coma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wodzu Napisano 3 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2014 To jakoś podjadę do Ciebie bo cena nowego zabija. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 3 Września 2014 Udostępnij Napisano 3 Września 2014 > To jakoś podjadę do Ciebie bo cena nowego zabija. > Pzdr Z ciekawosci, ile sobie licza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 3 Września 2014 Udostępnij Napisano 3 Września 2014 znajac picasso to ma tego za ~1600zl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 3 Września 2014 Udostępnij Napisano 3 Września 2014 > znajac picasso to ma tego za ~1600zl To na bogato Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 3 Września 2014 Udostępnij Napisano 3 Września 2014 > Zaczęło się od niewłączających się na stałe "długich" świateł. Wczoraj przestały działać na migacze - lewy działał 3 razy praw w ogóle. Dziś przełączyłem światła z automatycznych na ręczne włączanie i działają. W końcówce manetki kierunkowskazów jest takie kółko ślizgowe, przesuwające się po taśmie drukowanej, łączy 3 pozycje: pozycja zero, pozycja pozycyjne, pozycja mijania To, które jest najczęściej używane wypala się i przestaje działać. Czyli np pozycja zero - manetka jest w tej pozycji i żadne z tyhc 3 połączeń nie jest zwarte - to daje dokładnie takie efekty, między innymi jedynie 3-krotne mignięcie kierunków. To, że lewe działa inaczej niż prawe to już kwestia przypadku jak wspomniany pierścień ułoży się pod wpływem grawitacji. Ten wypalony styk to na 99% jedyna przyczyna Twoich problemów. > Co się z tym robi ? Naprawia ? Wymienia całość ? Nowe czy używane ? Ile kosztują nowe przełączniki Zakładam, że w XP jest mniej więcej to samo co w C5. Z reguły da się reanimować - ja doszedłem do skutecznego i taniego sposobu po czasie Jest to metoda opisana na necie (np na forum cytrynki), bez wyjmowania całości z auta, ale stosuję pewien szczegół technologoiczny naprawy, bo bez tego długo mi nie wytrzymywało Nie chcę odbierać też chleba Szymanowi ale mogę podpowiedzieć. Nowe kosztują majątek. Wymiana całości do ogarnięcia dla amatora. Mój przełącznik zespolony był tak zmasakrowany (zapewne przez poprzedniego właściciela w nerwach, że to badziewie działa jak chce, używał za dużej siły), że wymieniałem całość. Kupiłem używany, za grosze, oczywiście ze standardową usterką wypalonych ścieżek - ale to właśnie się da zreanimować - ktoś uczciwie sprzedawał jako uszkodzony a poza tą usterką cacy stan. Mając go na stole oczywiście także posprawdzałem i poczyściłem wszelkie styki w środku, nie tylko na końcówce manetki. Natomiast te inne styki są lepirj skonstruowane, raczej się tak łatwo nie zużywają jak te nieszczęsne pierścienie od świateł, a raczej to, że poruszają się nie po twardym, płaski i pewnym, ale na przyklejonej taśmie nadrukowanej ścieżkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wodzu Napisano 3 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2014 1700 > znajac picasso to ma tego za ~1600zl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wodzu Napisano 3 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2014 Dzięki za info. Dam zarobić Szymanowi bo sam tego nie naprawię. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 3 Września 2014 Udostępnij Napisano 3 Września 2014 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 3 Września 2014 Udostępnij Napisano 3 Września 2014 > Dam zarobić Szymanowi bo sam tego nie naprawię. Skoro tak, to uściślę co pomogło mi skutecznie to naprawić. Przepis naprawy jest na forum cytrynki, konkretnie tutaj pod tytułem Naprawa przełącznika w dźwigni kierunkowskazu Instrukcja tam jest bardzo dobra, ale taka naprawa wystarczała mi na miesiąc, dwa, góra trzy i musiałem powtarzać, bo nałożony lakier wykruszał się w końcu. Stosowałem ten sam lakier przewodzący co autor instrukcji, czyli PulsarVolt - wszędzie do kupienia. Ostatnim razem jednak po pierwsze i mniej istotne: robiłem to w temperaturze otoczenia kilkanaście stopni. Mam wrażenie, że w upale jest trudniej ładnie ponakładać ten lakier. Po drugie i kluczowe, tuż po nałożeniu ogrzewałem to miejsce gorącym powietrzem z suszarki przez dobre 40 minut. Wcześniej wyczytałem, że powłoka tego typu lakieru będzie finalnie twardsza, jeżeli będzie schła szybko (odwrotnie jak beton) i w cieple. Praktyka pokazała, że po tej naprawie jeżdżę już prawie rok i wciąż dobrze działa, nic się na razie nie zużyło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lewy20bis Napisano 3 Września 2014 Udostępnij Napisano 3 Września 2014 nie mogę tego znaleźć, możesz podrzucić manual ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 3 Września 2014 Udostępnij Napisano 3 Września 2014 > W końcówce manetki kierunkowskazów jest takie kółko ślizgowe, przesuwające się po taśmie > drukowanej, łączy 3 pozycje: Widzę, że jesteś w temacie. Wymieniłem u siebie COM'a na takiego ze sprawną taśmą poduszki i teraz (tylko po włączeniu świateł) dotknięcie pierścienia włączającego światła w celu włączenia kierunkowskazu powoduje to samo co naciśnięcie przycisku zlokalizowanego na końcu. Coś ewidentnie miesza w stykach ale boję się rozbierać w celu nauki bo taśma jest delikatna i kolejną zepsuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 3 Września 2014 Udostępnij Napisano 3 Września 2014 > Widzę, że jesteś w temacie. Wymieniłem u siebie COM'a na takiego ze sprawną taśmą poduszki i teraz > (tylko po włączeniu świateł) dotknięcie pierścienia włączającego światła w celu włączenia > kierunkowskazu powoduje to samo co naciśnięcie przycisku zlokalizowanego na końcu. Coś > ewidentnie miesza w stykach ale boję się rozbierać w celu nauki bo taśma jest delikatna i > kolejną zepsuję Za przycisk na końcu odpowiada ten sam element, właśnie wypust na tym kółku ślizgowym. Pewnie się wygiął lub ułamał? Nie musisz demontować całości, wystarczy wyciągnąć sam przycisk na końcu - taśma nijak nie ucierpi. Jeżeli wymieniałeś to masz stary? Potrenuj. Zdjęcie przycisku wszystko wyjaśni bo cały pierścień i ścieżki od niego będą widoczne Instrukcja demontażu jest w tym linku, który zapodałem, z forum cytrynki. Zarejestruj się tam i kliknij w link. Tylko trzeba postępować zgodnie z instrukcją, żeby nie zgubić sprężynek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 3 Września 2014 Udostępnij Napisano 3 Września 2014 > nie mogę tego znaleźć, możesz podrzucić manual ? http://klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewforum.php?forum=17 dalej : [MKI, MKII, MKIII] INSTRUKCJE I PORADY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lewy20bis Napisano 4 Września 2014 Udostępnij Napisano 4 Września 2014 > http://klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewforum.php?forum=17 > dalej : > [MKI, MKII, MKIII] INSTRUKCJE I PORADY w mojej XP raczej jest uszkodzona taśma/zwijak. Dzwoniłem po różnych warsztatach, nawet do tego polecanego Narocz 8 i nie chca wymienić taśmy tylko komplet za 1600pln. Sam do takich rzeczy wole się nie dotykać i tak już jeżdżę z rok ze świecącą kontrolką airbag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 4 Września 2014 Udostępnij Napisano 4 Września 2014 > w mojej XP raczej jest uszkodzona taśma/zwijak. Na Twoim miejscu kupiłbym używkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lewy20bis Napisano 4 Września 2014 Udostępnij Napisano 4 Września 2014 > Na Twoim miejscu kupiłbym używkę. boję cię grzebać w rejonie poduchy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozek Napisano 4 Września 2014 Udostępnij Napisano 4 Września 2014 > boję cię grzebać w rejonie poduchy odłącz aku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 4 Września 2014 Udostępnij Napisano 4 Września 2014 > boję cię grzebać w rejonie poduchy To się nie bój. Dla komfortu psychicznego odłącz klemę przed demontażem poduchy. To tak samo z siebie nie wybucha więc nawet bez tego odłączania klemy nijak by nie wybuchło. A kontrolka i tak Ci się już pali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lewy20bis Napisano 4 Września 2014 Udostępnij Napisano 4 Września 2014 > odłącz aku skąd będę wiedział, że właśnie ta a nie inna taśma będzie pasowała do tego modelu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wodzu Napisano 9 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2014 Jeżeli się samo naprawiło to jeździć dalej czy naprawiać póki się da zregenerować ? Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 9 Września 2014 Udostępnij Napisano 9 Września 2014 > Jeżeli się samo naprawiło to jeździć dalej czy naprawiać póki się da zregenerować ? > Pzdr Bardziej się nie popsuje - ot będzie raz działać a raz nie, potem może wcale, ale zregenerować się będzie dało nadal raczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.