Skocz do zawartości

Xsara Picasso awaria przełączników


wodzu

Rekomendowane odpowiedzi

Zaczęło się od niewłączających się na stałe "długich" świateł. Wczoraj przestały działać na migacze - lewy działał 3 razy praw w ogóle. Dziś przełączyłem światła z automatycznych na ręczne włączanie i działają.

Co się z tym robi ? Naprawia ? Wymienia całość ? Nowe czy używane ? Ile kosztują nowe przełączniki ?

Jak skasować komunikat o przepalonej żarówce po wymianie ?

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zaczęło się od niewłączających się na stałe "długich" świateł. Wczoraj przestały działać na migacze

> - lewy działał 3 razy praw w ogóle. Dziś przełączyłem światła z automatycznych na ręczne

> włączanie i działają.

> Co się z tym robi ? Naprawia ? Wymienia całość ? Nowe czy używane ? Ile kosztują nowe przełączniki

> ?

> Jak skasować komunikat o przepalonej żarówce po wymianie ?

> Pzdr

Ja u siebie zreanimowałem. Jak kupować to tylko nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zaczęło się od niewłączających się na stałe "długich" świateł. Wczoraj przestały działać na migacze

> - lewy działał 3 razy praw w ogóle. Dziś przełączyłem światła z automatycznych na ręczne

> włączanie i działają.

> Co się z tym robi ? Naprawia ? Wymienia całość ? Nowe czy używane ? Ile kosztują nowe przełączniki

> ?

> Jak skasować komunikat o przepalonej żarówce po wymianie ?

> Pzdr

Poszukaj na necie, widzialem kiedys manual do P307 jak sie zabrac do tej manetki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zaczęło się od niewłączających się na stałe "długich" świateł. Wczoraj przestały działać na migacze - lewy działał 3 razy praw w ogóle. Dziś przełączyłem światła z automatycznych na ręczne włączanie i działają.

W końcówce manetki kierunkowskazów jest takie kółko ślizgowe, przesuwające się po taśmie drukowanej, łączy 3 pozycje:

pozycja zero,

pozycja pozycyjne,

pozycja mijania

To, które jest najczęściej używane wypala się i przestaje działać.

Czyli np pozycja zero - manetka jest w tej pozycji i żadne z tyhc 3 połączeń nie jest zwarte - to daje dokładnie takie efekty, między innymi jedynie 3-krotne mignięcie kierunków.

To, że lewe działa inaczej niż prawe to już kwestia przypadku jak wspomniany pierścień ułoży się pod wpływem grawitacji.

Ten wypalony styk to na 99% jedyna przyczyna Twoich problemów.

> Co się z tym robi ? Naprawia ? Wymienia całość ? Nowe czy używane ? Ile kosztują nowe przełączniki

Zakładam, że w XP jest mniej więcej to samo co w C5.

2c0p0982.jpg

Z reguły da się reanimować - ja doszedłem do skutecznego i taniego sposobu po czasie

Jest to metoda opisana na necie (np na forum cytrynki), bez wyjmowania całości z auta, ale stosuję pewien szczegół technologoiczny naprawy, bo bez tego długo mi nie wytrzymywało wink.gif

Nie chcę odbierać też chleba Szymanowi ale mogę podpowiedzieć.

Nowe kosztują majątek. Wymiana całości do ogarnięcia dla amatora.

Mój przełącznik zespolony był tak zmasakrowany (zapewne przez poprzedniego właściciela w nerwach, że to badziewie działa jak chce, używał za dużej siły), że wymieniałem całość.

Kupiłem używany, za grosze, oczywiście ze standardową usterką wypalonych ścieżek - ale to właśnie się da zreanimować - ktoś uczciwie sprzedawał jako uszkodzony a poza tą usterką cacy stan.

Mając go na stole oczywiście także posprawdzałem i poczyściłem wszelkie styki w środku, nie tylko na końcówce manetki.

Natomiast te inne styki są lepirj skonstruowane, raczej się tak łatwo nie zużywają jak te nieszczęsne pierścienie od świateł, a raczej to, że poruszają się nie po twardym, płaski i pewnym, ale na przyklejonej taśmie nadrukowanej ścieżkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dam zarobić Szymanowi bo sam tego nie naprawię.

Skoro tak, to uściślę co pomogło mi skutecznie to naprawić.

Przepis naprawy jest na forum cytrynki, konkretnie tutaj pod tytułem Naprawa przełącznika w dźwigni kierunkowskazu

Instrukcja tam jest bardzo dobra, ale taka naprawa wystarczała mi na miesiąc, dwa, góra trzy i musiałem powtarzać, bo nałożony lakier wykruszał się w końcu.

Stosowałem ten sam lakier przewodzący co autor instrukcji, czyli PulsarVolt - wszędzie do kupienia.

Ostatnim razem jednak po pierwsze i mniej istotne: robiłem to w temperaturze otoczenia kilkanaście stopni. Mam wrażenie, że w upale jest trudniej ładnie ponakładać ten lakier.

Po drugie i kluczowe, tuż po nałożeniu ogrzewałem to miejsce gorącym powietrzem z suszarki przez dobre 40 minut.

Wcześniej wyczytałem, że powłoka tego typu lakieru będzie finalnie twardsza, jeżeli będzie schła szybko (odwrotnie jak beton) i w cieple.

Praktyka pokazała, że po tej naprawie jeżdżę już prawie rok i wciąż dobrze działa, nic się na razie nie zużyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W końcówce manetki kierunkowskazów jest takie kółko ślizgowe, przesuwające się po taśmie

> drukowanej, łączy 3 pozycje:

Widzę, że jesteś w temacie. Wymieniłem u siebie COM'a na takiego ze sprawną taśmą poduszki i teraz (tylko po włączeniu świateł) dotknięcie pierścienia włączającego światła w celu włączenia kierunkowskazu powoduje to samo co naciśnięcie przycisku zlokalizowanego na końcu. Coś ewidentnie miesza w stykach ale boję się rozbierać w celu nauki bo taśma jest delikatna i kolejną zepsuję tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzę, że jesteś w temacie. Wymieniłem u siebie COM'a na takiego ze sprawną taśmą poduszki i teraz

> (tylko po włączeniu świateł) dotknięcie pierścienia włączającego światła w celu włączenia

> kierunkowskazu powoduje to samo co naciśnięcie przycisku zlokalizowanego na końcu. Coś

> ewidentnie miesza w stykach ale boję się rozbierać w celu nauki bo taśma jest delikatna i

> kolejną zepsuję

Za przycisk na końcu odpowiada ten sam element, właśnie wypust na tym kółku ślizgowym. Pewnie się wygiął lub ułamał?

Nie musisz demontować całości, wystarczy wyciągnąć sam przycisk na końcu - taśma nijak nie ucierpi.

Jeżeli wymieniałeś to masz stary? Potrenuj.

Zdjęcie przycisku wszystko wyjaśni bo cały pierścień i ścieżki od niego będą widoczne

Instrukcja demontażu jest w tym linku, który zapodałem, z forum cytrynki.

Zarejestruj się tam i kliknij w link.

Tylko trzeba postępować zgodnie z instrukcją, żeby nie zgubić sprężynek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewforum.php?forum=17

> dalej :

> [MKI, MKII, MKIII] INSTRUKCJE I PORADY

w mojej XP raczej jest uszkodzona taśma/zwijak. Dzwoniłem po różnych warsztatach, nawet do tego polecanego Narocz 8 i nie chca wymienić taśmy tylko komplet za 1600pln. Sam do takich rzeczy wole się nie dotykać i tak już jeżdżę z rok ze świecącą kontrolką airbag niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> boję cię grzebać w rejonie poduchy

To się nie bój.

Dla komfortu psychicznego odłącz klemę przed demontażem poduchy.

To tak samo z siebie nie wybucha grinser006.gif więc nawet bez tego odłączania klemy nijak by nie wybuchło.

A kontrolka i tak Ci się już pali wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli się samo naprawiło to jeździć dalej czy naprawiać póki się da zregenerować ?

> Pzdr

Bardziej się nie popsuje - ot będzie raz działać a raz nie, potem może wcale, ale zregenerować się będzie dało nadal raczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.