BOGUS Napisano 5 Września 2014 Udostępnij Napisano 5 Września 2014 Witam. Będzie do sprzedania Croma z silnikiem 2,2 z pierwszych rąk z Germanii , serwisowana, niebita, drobne rysy czyli normalne ślady używania. Cena ok. 20tysi plus opłaty. Gdybym kupił to auto to idzie w gaz. Auto ma robić 15-17kkm rocznie. I teraz pytanie: jak sprawuje się to auto? Jakieś typowe usterki? Jak sprawuje się ten motor 2,2? Auto ma być następcą foki mk1 w kombi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 5 Września 2014 Udostępnij Napisano 5 Września 2014 > Jakieś typowe usterki? Jak sprawuje się ten motor 2,2? To zdaje się Vectra w Fiatowskim wydaniu. Jeśli silnik 2,2 jest oplowski, to dobrze gazuje się, ale trzeba pilnować ślizgów na łańcuchu rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 5 Września 2014 Udostępnij Napisano 5 Września 2014 To musze Cie troche zmartwic bo to silnik od GM, zalożenie gazu też troche do niego kosztuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 5 Września 2014 Udostępnij Napisano 5 Września 2014 > To musze Cie troche zmartwic bo to silnik od GM, zalożenie gazu też troche do niego kosztuje. Raczej normalnie się gazuje. Głównym zmartwieniem są ślizgi łańcucha rozrządu. Jak zaniedba, to bardziej opłaca się przerzucić silnik z "anglika" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUS Napisano 5 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2014 > Raczej normalnie się gazuje. > Głównym zmartwieniem są ślizgi łańcucha rozrządu. Witaj Jeżeli chodzi o te ślizgi to jakaś wada co potrafi unieruchomić auto w najmniej oczekiwanym momencie czy po prostu trzeba jakiś element wymienić co powiedzmy 80kkm i spokój ? koszt duży? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 5 Września 2014 Udostępnij Napisano 5 Września 2014 > To zdaje się Vectra w Fiatowskim wydaniu. > Jeśli silnik 2,2 jest oplowski, to dobrze gazuje się, ale trzeba pilnować ślizgów na łańcuchu > rozrządu. coś mi się o uszy obiło, że silnik to hybryda - pół fiata i pół GMa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUS Napisano 5 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2014 > coś mi się o uszy obiło, że silnik to hybryda - pół fiata i pół GMa? auto z 2006 roku , przebieg ok. 130kkm oryginalny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 5 Września 2014 Udostępnij Napisano 5 Września 2014 > Raczej normalnie się gazuje. > Głównym zmartwieniem są ślizgi łańcucha rozrządu. > Jak zaniedba, to bardziej opłaca się przerzucić silnik z "anglika" Ale ten 147km to chyba direct ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 5 Września 2014 Udostępnij Napisano 5 Września 2014 > Witaj > Jeżeli chodzi o te ślizgi to jakaś wada co potrafi unieruchomić auto w najmniej oczekiwanym > momencie czy po prostu trzeba jakiś element wymienić co powiedzmy 80kkm i spokój ? koszt duży? Tam był problem ze smarowaniem tych ślizgów - była jakaś akcja z rozwiercaniem jakiejś dyszy. Raczej nie unieruchamia silnika od razu, ale niszczy powoli napęd rozrządu. Córka z zięciem wymieniali silnik przy ~ 250 kkm, bo nie opłacało się naprawiać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUS Napisano 5 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2014 > Tam był problem ze smarowaniem tych ślizgów - była jakaś akcja z rozwiercaniem jakiejś dyszy. > Raczej nie unieruchamia silnika od razu, ale niszczy powoli napęd rozrządu. > Córka z zięciem wymieniali silnik przy ~ 250 kkm, bo nie opłacało się naprawiać. Autko ma bardzo niski przebieg, a do 250kkm nim nigdy nie dobije... Muszę jeszcze u siebie w okolicy znaleźć cromę do sprzedania i wsadzić żonę do niej bo to ona z dziećmi będzie głównie ciarać tym autem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 5 Września 2014 Udostępnij Napisano 5 Września 2014 > Ale ten 147km to chyba direct ... Ten jest młodszy - kolega pisze, że z 2006 r. Musi sprawdzić, jaki tam wtrysk jest. Ja znam 2,2 z 2003 r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 5 Września 2014 Udostępnij Napisano 5 Września 2014 > To zdaje się Vectra w Fiatowskim wydaniu. > Jeśli silnik 2,2 jest oplowski, to dobrze gazuje się, ale trzeba pilnować ślizgów na łańcuchu > rozrządu. Jeśli mowa o oplowskim 2.2 147 to w miare dobrze się gazuje, ale trzeba patrzeć dobrze bo też jest 2.2 direct, tylko ma 155KM w oplu i tam zakładanie gazu to abstrakcja, wytrzymałość pomp wysokiego ciśnienia dokładnie 70 tys (w aucie od nowości padła przy 70, zrobione w aso i przy 140 dokładnie ta sama awaria), koszt ok 2 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUS Napisano 5 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2014 > Jeśli mowa o oplowskim 2.2 147 to w miare dobrze się gazuje, ale trzeba patrzeć dobrze bo też jest > 2.2 direct, tylko ma 155KM w oplu i tam zakładanie gazu to abstrakcja, wytrzymałość pomp > wysokiego ciśnienia dokładnie 70 tys (w aucie od nowości padła przy 70, zrobione w aso i przy > 140 dokładnie ta sama awaria), koszt ok 2 tys. nie widziałem papierów jeszcze ale właściciel mówił o stu czterdziestu kilku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 5 Września 2014 Udostępnij Napisano 5 Września 2014 > Ten jest młodszy - kolega pisze, że z 2006 r. > Musi sprawdzić, jaki tam wtrysk jest. > Ja znam 2,2 z 2003 r. Wikipedia podaje 2.2 o mocy 147KM, więc silnik znany z Astry G, Zafiry A czy Vectry C z początków produkcji-Z22SE, ten direct to Z22YH - 155KM.. Gazuje się dobrze, ale z łańcuchem przynajmniej kiedyś była akcja serwisowa przy której zmieniali dyszę smarowania łańcucha na taką o większym otworze. W ASO poprawione wersje oznaczali dwiema niebieskimi kropkami na obudowie rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUS Napisano 5 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2014 > Wikipedia podaje 2.2 o mocy 147KM, więc silnik znany z Astry G, Zafiry A czy Vectry C z początków > produkcji-Z22SE, ten direct to Z22YH - 155KM.. Gazuje się dobrze, ale z łańcuchem przynajmniej > kiedyś była akcja serwisowa przy której zmieniali dyszę smarowania łańcucha na taką o większym > otworze. W ASO poprawione wersje oznaczali dwiema niebieskimi kropkami na obudowie rozrządu. dzięki. już wiem o co pytać. w sumie jest szansa że jest po kampanii skoro w jednych rękach i serwisowany- tyle że nie wiem czy do końca w autoryzowanej sieci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 5 Września 2014 Udostępnij Napisano 5 Września 2014 Tak to wygląda: Dodatkowo po zdjęciu górnej pokrywy masz na zdjęciu nowy typ łańcucha z ogniwami koloru niebieskiego i fioletowego. Stary miał jedno ogniwo koloru miedzianego, a drugie nie pamiętam, jaśniejsze od reszty W każdym razie, tak to wygląda w Oplu nie wiem co ludzie we Fiacie robili z tymi silnikami, może mieli dostarczone poprawione wersje a może poprawiali to sami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 5 Września 2014 Udostępnij Napisano 5 Września 2014 > Witam. > Będzie do sprzedania Croma z silnikiem 2,2 z pierwszych rąk z Germanii , serwisowana, niebita, > drobne rysy czyli normalne ślady używania. Cena ok. 20tysi plus opłaty. Gdybym kupił to auto > to idzie w gaz. Auto ma robić 15-17kkm rocznie. I teraz pytanie: jak sprawuje się to auto? > Jakieś typowe usterki? Jak sprawuje się ten motor 2,2? > Auto ma być następcą foki mk1 w kombi. o silniku się nie wypowiem, sam samochód wg mnie bardzo fajny. Miałem nim jezdzić max 1,5 roku, mam go już 2,5 i chyba jeszcze zostanie. Wygodny, dużo miejsca w środku. Bagażnik średni, na chwilę obecną dla rodziny 2+1 100% wystarczający. Oczywiście brak cup-holderów ale przez 60k km nie odczułem ich braku. na 60k km(przebieg na chwilę obecną 110k km) zużyłem łączniki stabilizatora, zamek tylnej klapy, regeneracja wtryskiwaczy - diesel. Pozatym nic się nie dzieje. Z tym że mam młody bo XI 2009r rocznik. Ze znajomych którzy wsiedli i się przejechali- wszyscy chwalą. Tyle ode mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 5 Września 2014 Udostępnij Napisano 5 Września 2014 > Cena ok. 20tysi plus opłaty. Opłaty nie będą niskie ze względu na wyższą akcyzę (poj. > 2l). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 5 Września 2014 Udostępnij Napisano 5 Września 2014 > Raczej normalnie się gazuje. > Głównym zmartwieniem są ślizgi łańcucha rozrządu. > Jak zaniedba, to bardziej opłaca się przerzucić silnik z "anglika" z directem czy bez bez? w Vectrze służbowej direct nie robił problemów do 200 tyś. km- dalej nie testowano, bo auto dzwona zaliczyło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 5 Września 2014 Udostępnij Napisano 5 Września 2014 Raczej bez bez ciężko z zagazowaniem silnika z bezpośrednim wtryskiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUS Napisano 5 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2014 > Opłaty nie będą niskie ze względu na wyższą akcyzę (poj. > 2l). I tu jest temat do przemyślenia tym bardziej że nie jest bogato wyposażona; np ma manualną klime Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 5 Września 2014 Udostępnij Napisano 5 Września 2014 > I tu jest temat do przemyślenia tym bardziej że nie jest bogato wyposażona; np ma manualną klime to slabo, bo wiekszosc Croma ma automatyczna klime. Mialem 1,5 roku i chetnie znow kupil,(mialem diesla) takze polecam auto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 5 Września 2014 Udostępnij Napisano 5 Września 2014 > auto z 2006 roku , przebieg ok. 130kkm oryginalny. kosmos cena, nawet z akcyza wg mnie lepiej poszukac 1,8, roznica zadna a taniej i mniej pali pewnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 5 Września 2014 Udostępnij Napisano 5 Września 2014 20 tysięcy za fiata z 2006 roku, do tego 19% podatku od wartości rynkowej, ze względu na pojemność powyżej 2 litrów... niesłychana strata pieniędzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 5 Września 2014 Udostępnij Napisano 5 Września 2014 > Ten jest młodszy - kolega pisze, że z 2006 r. > Musi sprawdzić, jaki tam wtrysk jest. > Ja znam 2,2 z 2003 r. Mam cromke i wszyscy zachwyceni wchodzeniem do auta a nie wsiadaniem. Przestrzeni nadmiar, ale na wakacje 2+2 box musze miec, bp jeszcze spacerowke woze, jakies wiaderka itp dla 3 latka. Wieksze dzieci, kazdy po walizce i miejsca wystarczy jeszcze na siaki z biedronki:) Fajnie wyzej sie siedzi, a siedzienie w ore to jak w VANie. parkowanie to nie seicento, czuc wielkosc auta 480cm wiec trzeba dobrze wczuc sie w bryle mam wersje EMOTION wiec niemal wszystkomajaca. Super sprawa to HILL HOLDER, hamulec na wzniesienie Ogolnie rzadki widok na ulicach nadal jest. Ja mam nalot 175tys w ON wymienilem dwa laczniki stabilizatora, dwie zarowki i felgi:) mam crome od 45 tys km nalot oryginalny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.