Tre-Bor Napisano 8 Września 2014 Udostępnij Napisano 8 Września 2014 Żonka mówiła, że jej coś laczek przerywa i wywala Check'a - objawy nierówna praca silnika i poszarpywanie. Dzisiaj podłączyłem ELM'A i zdjagnozowałem torque błąd P0300, czyli coś z zapłonem, cewką? Na NoPb auto jakoś jeździ (poszarpuje przy przyspieszeniu) a na LPG nie za bardzo, przerywa i wywala błąd. Rura wydechowa jest okopcona na czarno, więc nie przepala na którymś cylindrze. Chyba na 90% będzie to cewka. Jest szansa jej sprawdzenia bez podmiany na nową? Cewka jest jedna na wszystkie 4 cylindry - laczek 1.8 F18D3 Czy zawsze te samochody się psują kiedy są najbardziej potrzebne do jazdy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 9 Września 2014 Udostępnij Napisano 9 Września 2014 Spróbuj przez jakiś czas w ogóle nie używać LPG. Jak się nie poprawi to wypada sprawdzić cewkę. Jeśli natomiast będzie lepiej, to LPG do przeglądu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
comarus Napisano 9 Września 2014 Udostępnij Napisano 9 Września 2014 miałem to - sprawdź świece ;P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tre-Bor Napisano 10 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2014 > miałem to - sprawdź świece ;P Świece zmienione - pomogło Po ostatnim check'u zaczęły mi wariować zegary. Przy rozruchu wskazówka od prędkościomierza skacze do 100 i powraca do zera. Błędów brak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tre-Bor Napisano 28 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2014 > miałem to - sprawdź świece ;P Niestety wymiana świec pomogła tylko na 2 tyg. Padła cewka, zakupiona nowa i zamontowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wieprzmak Napisano 28 Września 2014 Udostępnij Napisano 28 Września 2014 ja wymienilem cewke, padla w wakacje, kable ,swiece a na lpg na wolnych i tak szarpie i telepie silnikiem a na odrobine wyzszych lekko poszarpuje.NA pb jest ok.Instalka koltec GSI pelna sekwencja nie wiem co mu jest. Wtryski sprawdzone i wymiwnione na nowe (pozyczone).Jesynie czego jeszcze nie sprawdzalem to parownik ale on prawdopodobie dawalby inne objawy,chyba ze sie myle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
comarus Napisano 29 Września 2014 Udostępnij Napisano 29 Września 2014 > Niestety wymiana świec pomogła tylko na 2 tyg. > Padła cewka, zakupiona nowa i zamontowana. P300 jeśli pamiętam to był wypadający zapłon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wieprzmak Napisano 30 Września 2014 Udostępnij Napisano 30 Września 2014 > P300 jeśli pamiętam to był wypadający zapłon dokładnie sporadycznie wypadający zapon ale od czego ja juz nie mam pojecia co jest nie tak na obrotach lekko wyzszych jest ok a na bezynie totalnie nic sie nie dzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 30 Września 2014 Udostępnij Napisano 30 Września 2014 > dokładnie sporadycznie wypadający zapon ale od czego ja juz nie mam pojecia co jest nie tak na > obrotach lekko wyzszych jest ok a na bezynie totalnie nic sie nie dzieje Pewnie jednak z tymi wtryskiwaczami coś jest nie tak. Ich zużycie powoduje, że każdy cylinder dostaje mieszankę o innym składzie. Sprawdzałeś auto na wtryskiwaczach nowych, czy używanych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wieprzmak Napisano 1 Października 2014 Udostępnij Napisano 1 Października 2014 > Pewnie jednak z tymi wtryskiwaczami coś jest nie tak. Ich zużycie powoduje, że każdy cylinder > dostaje mieszankę o innym składzie. Sprawdzałeś auto na wtryskiwaczach nowych, czy używanych? na uzywanych i na nowych ale cewke kupilem na wakacjach uzywke ale oryginal bo nie mialem czasu zamienie dzis ja z innego auta gdzie pracuje prawidlowo i sprawdze czy bedzie zmiana.Zauwazylem ze na pb tez troszeczke prycha z wydechu minimalnie ale kultura pracy auta jest o niebo lepsza. A trzeba programowac obroty biegu jalowego po takiej wymianie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 1 Października 2014 Udostępnij Napisano 1 Października 2014 > na uzywanych i na nowych Nie, żebym się czepiał, ale ktoś Ci dał do testów wtryskiwacze za 1.5 kPLN? >A trzeba programowac obroty biegu jalowego po takiej wymianie Obawiam się, że ta operacja nic nie zmieni w temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wieprzmak Napisano 1 Października 2014 Udostępnij Napisano 1 Października 2014 tak a co w tym dziwnego, jak jedziesz do salonu to daja ci auto na weekend za wiele tysiecy na testy i sie nie dziwisz, a tak pozatym wtryskiwacze ktore mialem to teleflexy a nie kolteki ale to to samo nawet ten sam nr maja.ostatnio znalazlem na 139dolarow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 1 Października 2014 Udostępnij Napisano 1 Października 2014 > tak a co w tym dziwnego, jak jedziesz do salonu to daja ci auto na weekend za wiele tysiecy na > testy i sie nie dziwisz, a tak pozatym wtryskiwacze ktore mialem to teleflexy a nie kolteki > ale to to samo nawet ten sam nr maja.ostatnio znalazlem na 139dolarow Nie porownuj wypozyczenia auta przeznaczonego na demo czy zastepczaka do czesci jakim sa wtryskiwacze (ktorych raczej nikt na taka okazje do wypozyczenia jak auta nie trzyma), bo to nie jest to samo. Nie dziwie sie wiec, ze kolega zadal to pytanie. PS. Dodam tylko od siebie, ze po akcjach z cewka, a wlasciwie cewkami bo wymienialem kolejna na gwarancji, okazalo sie ze wtryskiwacze Kolteca, mimo serwisowania tego systematycznie, narozrabialy na tyle, ze remont silnika mojego Lacka stal sie nieoplacalny i poszdl do zyda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wieprzmak Napisano 2 Października 2014 Udostępnij Napisano 2 Października 2014 i sukces.Okazalo sie ze wina siedzi w dyszy wtryskiwacza cylindra 2 był przytkany syfem z lpg prawie zatkany.Wyczyscilem to przeparatem do gaznikow rozpuscil syf i po problemie.Zapobiegawczo zrobilem to we wszystkich dyszach wtryskiwaczy i aytko wrucilo do poprawnej jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 3 Października 2014 Udostępnij Napisano 3 Października 2014 > i sukces.Okazalo sie ze wina siedzi w dyszy wtryskiwacza cylindra 2 był przytkany syfem z lpg > prawie zatkany.Wyczyscilem to przeparatem do gaznikow rozpuscil syf i po > problemie.Zapobiegawczo zrobilem to we wszystkich dyszach wtryskiwaczy i aytko wrucilo do > poprawnej jazdy. Jak tak, to Te wtryskiwacze źle znoszą zaolejony gaz. Gdy już pozbyłem się "holendra", to przebadałem wtryskiwacze na stanowisku i okazało się, że każdy dawał inaczej, do tego o liniowej charakterystyce można było zapomnieć, dla biegu luzem potrafiło być 50% za mało (stąd wypadanie zapłonów), a przy maks obciążeniu 20% za dużo. Wyniki odnoszę do jednego nowego wtryskiwacza, bo zanim ten setup wyleciał z auta, wymieniłem jeden (za chyba 600 zł z diagnostyką) będąc zapewniany w serwisie Autogaz Holandia w Węgrzcach koło Krakowa, że po tej operacji wszystko wróci do normy. Oczywiście nie wróciło, bo pozostałe trzy też działały dość losowo. Reasumując: sprawdziłbym je jednak dokładnie w komplecie, bo jeśli są rozbieżności, to popalisz zawory na którymś cylindrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 3 Października 2014 Udostępnij Napisano 3 Października 2014 >ostatnio znalazlem na 139dolarow To jest cena za sztukę. Sens ma wymiana kompletu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wieprzmak Napisano 3 Października 2014 Udostępnij Napisano 3 Października 2014 > To jest cena za sztukę. Sens ma wymiana kompletu... ludzie wyczyściłem dzisiaj 1 używana 10 lat sztuke 5 godzin czyszczenie w bezynie pojawila sie oleista substancja a wtryskiwacz po porownaniu wrocil do parametrow mieszczacych sie w normie wydajnosc byl zgodna z oczekiwana ale szkode ze nie zapisalem strony gdzie znajdowaly sie wszystkie parametry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 3 Października 2014 Udostępnij Napisano 3 Października 2014 > Te wtryskiwacze źle znoszą zaolejony gaz. Czy filtr LPG nie powinien załatwić tu sprawy i zabezpieczyć wtryskiwacze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wieprzmak Napisano 3 Października 2014 Udostępnij Napisano 3 Października 2014 > Czy filtr LPG nie powinien załatwić tu sprawy i zabezpieczyć wtryskiwacze? zgadza sie ale z czasem i filtr azchowuje sie jak gabka wsiaka z jednej i przesacza sie powoli na druga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 4 Października 2014 Udostępnij Napisano 4 Października 2014 > zgadza sie ale z czasem i filtr azchowuje sie jak gabka wsiaka z jednej i przesacza sie powoli na > druga Więc może częściej go wymieniać? Druga sprawa - są jak wiadomo rózne filtry LPG. Filtr filtrowi nie równy, decyduje to, z czego jest zrobiony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 > Więc może częściej go wymieniać? Druga sprawa - są jak wiadomo rózne filtry LPG. Filtr filtrowi > nie równy, decyduje to, z czego jest zrobiony. Jak gaz będzie mocno "zaolejony" to żaden filtr nie pomoże. Z własnego doświadczenia wiem, że tankowanie tylko na stacjach dużych sieci robi kolosalną różnicę w porównaniu do "wynalazków" typu krakowskie MPO czy Carrefour. Po 20 kkm wyjmowałem suchy, biały filtr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.