kadinho Napisano 13 Września 2014 Udostępnij Napisano 13 Września 2014 Witam, Dopadl mnie dzis dziwny problem. Zjechalismy na autostradzie do McD, bez gaszenia auta, chwila postoju i w droge. I nagle esp, asr, ebd failure, kontrolka recznego, airbag...Dla mnie szok, bo odpukac do tej pory podroze bez przygod. Zgasilem Stilona, ale niewiele to dalo. Jade dalej, nagle wszystkie wskazowki w dol, zero wspomagania. Gasze, chwile odczekuje, patrze pod maske, na aku, nic szczegolnego. Ruszamy, znow to samo. Zrobilo sie cieplo, wlaczam klime, bledy znikly. Wylaczam, sa. Wiec wlaczylem klime z powrotem i dojechalem bez bledow do celu, jakies 65 km. Niby ok, ale cos dziwnie zalatuje z nawiewu. Otwieram maske, a tam pryska z aku (mam bezobsulogowa centre future 770, 5 rok) z boczku troche, bateria goraca jak pieron, wystraszylem sie troche. Po odczekaniu sprawdzam z sasiadem rodziny ladowanie, 12, 76 na postoju, ok. 13, 7 na chodzie. Nie wiem co dalej. Likend, lipa zeby gdzies podjechac. I kminie caly czas. Czy jakies zwarcie? Ale to bezpiecznik by wywalilo. Czemu zgasnely bledy po wlaczeniu klimy? Czy jednak jakies zwarcie? Czy moze to ten sterownik alternatora za duzy prad daje? Ale jak kiedys mialem z nim problem, to swiatla falowaly. Czy moze aku sie konczy? Zwarlo plyty i elektrolit odparowuje? Prosze poratujcie czyms rozsadnym , jesli ten opis pozwala na cos takiego. Aha, od jakiegos czasu slysze dziwne buczenie kilka sekund po zgaszeniu auta. Bede chcial jakiegos elektryka zlapac w pon, musze. Z gory wielkie dzieki za sugestie i pomoc. Pozdrawiam P.S. Nie znam sie na elektryce zbytnio, wiec sorki za ewentualne bledy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 13 Września 2014 Udostępnij Napisano 13 Września 2014 kolego luzne klemy beda to powodowac :d lub, masa na skrzyni skorodowana, lub altek zionie ducha zacznij od aku klem skoro podczas jazdy tracisz wspomaganie, mozliwe ze masa na skrzyni zle kontaktuje przerwa w obwodzie lec po kolei Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadinho Napisano 13 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2014 Ok, dzieki. Klemy sprawdzone w pierwszej kolejnosci. Dalej to samo. Gdzie szukac masy na skrzyni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 14 Września 2014 Udostępnij Napisano 14 Września 2014 > Ok, dzieki. Klemy sprawdzone w pierwszej kolejnosci. Dalej to samo. Gdzie szukac masy na skrzyni? Po co masz szukać ? Kup nowy przewód masowy i zrób mase na nowo zostawiając starą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 14 Września 2014 Udostępnij Napisano 14 Września 2014 Jak klemy sprawdziłeś? tylko czy są luźne? Sprawdź czy nie są dod zaśniedziałe. oczyść połączenia z aku. Co do masy - znajdziesz ją bezpośrednio pod akumulatorem. Przewód masowy idzie od akumulatora później połączony z nadwoziem na podłużnicy pod aku i dalej w dół do skrzyni biegów. Nie wiem jaki jest dostęp do tego w JTD ale w 1,6 i 2,4 bez kanału lipa by się tam dostać. Możesz sprawdzić połączenie na krótko, kawałkiem przewodu- spiąć akumulator (-) i blok silnika. Jak pomoże masz rozwiązany problem z brakiem dobrej masy. Tyle, że na prowizorce nie jeździmy - traktujemy ją tylko do testów. Innym powodem może być oberwana cela i też będzie robił problemy. Jak maż możliwość sprawdź napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 14 Września 2014 Udostępnij Napisano 14 Września 2014 > Po co masz szukać ? > Kup nowy przewód masowy i zrób mase na nowo zostawiając starą Tym sposobem zrobi druciarstwo pod maską Warkocz z przewodów masowych Jeśli jest uszkodzony wywalić stary i założyć nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 14 Września 2014 Udostępnij Napisano 14 Września 2014 > Tym sposobem zrobi druciarstwo pod maską > Warkocz z przewodów masowych > Jeśli jest uszkodzony wywalić stary i założyć nowy. Jakie druciarstwo? Auta wielu marek maja po dwie trzy, masy ! Fiat niestety tylko jedna ,która po jakimś czasie gnije Przerabiałem to w swoim stilo i tak właśnie zrobił mechanik ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadinho Napisano 14 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2014 Chyba wszystko jasne, po nocy sprawdzilem napiecie na aku i niecale 7 pokazalo. Nawet centralny nie ruszyl, takze jutro aku musze kupic. Tak mysle tylko, czy mu cos pomoglo sie wykonczyc, czy po prostu 5 lat sluzby zrobilo swoje?? Kupie taki sam, bo z tego bardzo zadowolony bylem, centra futura 770.o Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozekuno Napisano 14 Września 2014 Udostępnij Napisano 14 Września 2014 > Chyba wszystko jasne, po nocy sprawdzilem napiecie na aku i niecale 7 pokazalo. Nawet centralny nie > ruszyl, takze jutro aku musze kupic. > Tak mysle tylko, czy mu cos pomoglo sie wykonczyc, czy po prostu 5 lat sluzby zrobilo swoje?? > Kupie taki sam, bo z tego bardzo zadowolony bylem, centra futura 770.o 5 lat to tak średnio na aku, chociaż obecne aku to wiadomo.... rozejrzy się za żółtym forse, dosyć dobra konkurencja dla centry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nomis Napisano 14 Września 2014 Udostępnij Napisano 14 Września 2014 > 5 lat to tak średnio na aku, chociaż obecne aku to wiadomo.... rozejrzy się za żółtym forse, dosyć > dobra konkurencja dla centry Też planuję wymianę na Forse, tylko mam dylemat Eper pokazuje 70 Ah a Forse mogę kupić tylko 65 lub 74. Autko mało używane (max 7000 km/rok). Co brać 65 czy 74 Ah ??????? Wprawdzie dotychczasowa "padaka" (No OEM) reanimowana przez 8h / 3 m-ce Cteck-iem 5.0 działa , ale idzie zima więc czas na zmianę aby nie było zdziwienia o poranku A już poprzedniej zimy było z 3 razy/3 m-ce Już w zeszłym roku planowałem wymianę , ale wiadomo ...kasa. Jakieś porady, doświadczenie dot.aku. mile widziane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozekuno Napisano 14 Września 2014 Udostępnij Napisano 14 Września 2014 Diesel to ogólnie przyjmuje się 74Ah, akurat tu nie robię reklamy żółtym aku ale pracuję na sklepie i żółtych do diesla w ubiegłym sezonie trochę poszło i każdy zachwala, za daleko mieszkasz bo tak to jakąś promocję na aku by zrobił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadinho Napisano 14 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2014 Sorki koledzy, ale troche zbaczamy z tematu . Czy sadzicie, ze to aku faktycznie? Ogladalem dzis kabel masowy po wyjeciu aku na ile sie dalo , solidnie zamocowany, nie wiem za bardzo gdzie by sie przetarl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 14 Września 2014 Udostępnij Napisano 14 Września 2014 > Sorki koledzy, ale troche zbaczamy z tematu . > Czy sadzicie, ze to aku faktycznie? Podładować i sprawdzić nie zaszkodzi Ogladalem dzis kabel masowy po wyjeciu aku na ile sie dalo , > solidnie zamocowany, nie wiem za bardzo gdzie by sie przetarl. Trzeba sprawdzić cały a nie tylko od góry Najbardziej narażony jest od spodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbychuM Napisano 14 Września 2014 Udostępnij Napisano 14 Września 2014 > Eper pokazuje 70 Ah a Forse mogę kupić tylko 65 lub 74. Autko mało używane (max 7000 km/rok). Bierz większy. Nie zaszkodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 14 Września 2014 Udostępnij Napisano 14 Września 2014 > Sorki koledzy, ale troche zbaczamy z tematu . > Czy sadzicie, ze to aku faktycznie? Ogladalem dzis kabel masowy po wyjeciu aku na ile sie dalo , > solidnie zamocowany, nie wiem za bardzo gdzie by sie przetarl. zwarcie wewnętrzne aku, po 5 latach normalne i częste. Mogę wymienić 3 auta które znam, które w ciągu ostatniego roku miały coś takiego. Nawet rozładowany aku powinien mieć 11-12 V tyle że pod obciążeniem napięcie siada, przy zwarciu wew celki nie dają napięcia 2V każda, więc stąd niższe napięcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadinho Napisano 15 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2014 Chyba jednak zwarcie gdzies. Nowe aku nie pomoglo. Zabralem sie sam za sprawdzenie masy na skrzyni, ale utknalem na srubie zapieczonej i zostawilem u elektryka auto. Jutro przymusowe wolne i oby to byla masa. Bo ladowanie w sobote bylo dobre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadinho Napisano 17 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2014 c.d. Elektrycy posprawdzali masa ok, żadnego zwarcia nie znaleźli. Ostatecznie regulator napięcia, alternator. Dziś rano ładowanie ponad 17 na rozruchu. Dziwne, że wczoraj nic nie takiego nie pokazywał . Nie rozumiem za bardzo. W każdym bądź razie miernik pokazywał jasno, od razu 15,5 i rosło. Oby tylko nowy akumulator wrócił do życia, mam nadzieję, że się nie uszkodził za bardzo, bo jeśli to i tak z gwarancji d.... Bo za chiny nie udowodnię, że nowy był lipny . Na razie zielona kontrolka jest, ale wczoraj nie było (był ładowany trochę), padł zupełnie. No nic, trochę stresu, nerwów . Do tego koło pasowe też do wymiany, a wymieniałem je na nowe ze 3 lata temu (wtedy też miałem problem z regulatorem napięcia). Chyba jakieś marne, bo już by padło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadinho Napisano 19 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2014 I po naprawie. Stilon wrócił do formy. Nowe aku - 400, robota z alternatorem+ koło pasowe - 700 (z VATem). Proszę, dziękuję . Co zrobić, jak trzeba zrobić i jeździć. Ale Stilo dawał sygnały, że coś nie tak, bo dobiegał z okolic altka taki dziwny stukot, którego teraz ani słychu i pasek był ciut luźny, teraz na pewno sztywniejszy jest. Jeszcze łącznik elastyczny na wydechu i na razie tyle. Ale za jakiś czas hamulce przód+olej i filtry, ale to już eksploatacyjne sprawy. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.