Kris88 Napisano 15 Września 2014 Udostępnij Napisano 15 Września 2014 Witam, Od kilku dni po przekręceniu kluczyka coś słyszę, taki przerywanie dźwięk silniczka. ( cicho ) Odgłos dochodzi gdzieś z okolicy kokpitu ( nie umiem dokładnie zdiagnozować jestem głuchy na 1 ucho ) być może to coś z klimatronika ( kiedyś czytałem że tam jakiś silniczki padają jak muchy ) torque nie pokazuje błędów. Sam klimatronik wydaje się działać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 15 Września 2014 Udostępnij Napisano 15 Września 2014 padł aktywator albo sprzęgiełko łączące aktywator z mechanizmami klimatronika. podejrzewam ten z lewej strony, odpowiedzialny za nadmuch na szyby. włącz kalibrację klimatronika i poczekaj na komunikat końcowy. w przypadku awarii zobaczysz mrugający kod błędu 01 lub 02. żeby mieć pewność podłącz się MES/FES pod klimatronik i będziesz wiedział wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris88 Napisano 15 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2014 > padł aktywator albo sprzęgiełko łączące aktywator z mechanizmami klimatronika. podejrzewam ten z > lewej strony, odpowiedzialny za nadmuch na szyby. włącz kalibrację klimatronika i poczekaj na > komunikat końcowy. w przypadku awarii zobaczysz mrugający kod błędu 01 lub 02. żeby mieć > pewność podłącz się MES/FES pod klimatronik i będziesz wiedział wszystko. Jak dokładnie ma wyglądać ta kalibracja? Trzymałem auto i mono lewej stronie było odliczanie od 03 do 01 po prawej wisiało na 02 po kilku sekundach było 01 po chwili nadmuchy chodziły na maxa i jakoś tak gorzej ( z lewej strony mi grzeje a z prawej chłodzi ) torque nie widzi błędów, mes'em / fes'em się nigdy nie bawiłem rozumiem że on zobaczy więcej i muszę takowy zainstalować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 15 Września 2014 Udostępnij Napisano 15 Września 2014 > Jak dokładnie ma wyglądać ta kalibracja? > Trzymałem auto i mono lewej stronie było odliczanie od 03 do 01 > po prawej wisiało na 02 po kilku sekundach było 01 > po chwili nadmuchy chodziły na maxa i jakoś tak gorzej ( z lewej strony mi grzeje a z prawej > chłodzi ) > torque nie widzi błędów, mes'em / fes'em się nigdy nie bawiłem rozumiem że on zobaczy więcej i > muszę takowy zainstalować? Odpinałeś ostatnio aku? U mnie klimatronik wariuje właśnie po odpięciu akumulatora, jeśli nie odczekam po zgaszeniu silnika kilku minut przez zdjęciem klemy. Kalibrację trzeba zrobić na rozgrzanym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 15 Września 2014 Udostępnij Napisano 15 Września 2014 > Jak dokładnie ma wyglądać ta kalibracja? > Trzymałem auto i mono lewej stronie było odliczanie od 03 do 01 > po prawej wisiało na 02 po kilku sekundach było 01 > po chwili nadmuchy chodziły na maxa i jakoś tak gorzej ( z lewej strony mi grzeje a z prawej > chłodzi ) > torque nie widzi błędów, mes'em / fes'em się nigdy nie bawiłem rozumiem że on zobaczy więcej i > muszę takowy zainstalować? tak, dzięki programowi Multiecuscan połączysz się z klimatronikiem i sprawdzisz błędy zapisane w jego centralce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciek61 Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 > tak, dzięki programowi Multiecuscan połączysz się z klimatronikiem i sprawdzisz błędy zapisane w > jego centralce. Podłacze sie do tematu . Dzis czysciłem aktywator klimy od mieszana powietrza z lewej strony(kierowca) bo nie grzało .Po zmontowaniu i kalibracji wszystko OK . Podłaczyłem Komputer i zrobiłem kilka pomiarów. Oczywiscie skasowałem błedy lewego aktywatora. I mam teraz pytanie czy pozycja klap mieszalników lewa i prawa maja takie same wskaznia czy jak u mnie odwrotne...tz. ze jak lewa pokazuje otwarcie 100% to prawa 0 % i odwrotnie . Przy nastawieniu na okolo 26 to obie maja po okolo 50 % , na 16 stopni to lewa ma 100 ,a prawa 0 , a przy nastawieniu na HI lewa ma 0%,a prawa 100% otwarcia . Pomiary robilem bez właczonej klimy przy temp. zewnetrzej okolo 25stopni. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0c7d26361233c6cd.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2fa410454ab38dc8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/690a6937ea147ed2.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris88 Napisano 21 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2014 > tak, dzięki programowi Multiecuscan połączysz się z klimatronikiem i sprawdzisz błędy zapisane w > jego centralce. zaraz będę jechał do garażu. To mój pierwszy raz z MES'em więc nie wiem czy sobie poradzę ale domyślam się że szukać w climate control Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris88 Napisano 21 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2014 > zaraz będę jechał do garażu. > To mój pierwszy raz z MES'em więc nie wiem czy sobie poradzę ale domyślam się że szukać w climate > control Bawiłem się trochę ale nie wiedziałem co konkretnie mam zrobić znalazłem błędy: p0704 clutch switch p1555 p0265 boost pressure sensor Przy klimatyzacji włączyłem jakiś test z ostatniej zakładki i wynik był 00 to to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 21 Września 2014 Udostępnij Napisano 21 Września 2014 > Bawiłem się trochę ale nie wiedziałem co konkretnie mam zrobić > znalazłem błędy: > p0704 clutch switch > p1555 > p0265 boost pressure sensor > Przy klimatyzacji włączyłem jakiś test z ostatniej zakładki i wynik był 00 to to? sprawdź czy aby dobrze połączyłeś się z klimatronikiem, bo błędy które opisałeś nie występują przy okazji diagnostyki modułu klimatyzacji. mało tego, błędy które opisałeś pojawiają się każdorazowo w trybie symulacji Multiecuscan. weź podłącz się jeszcze raz tym razem prawidłowo wciskając przycisk "Połącz", a nie "Symuluj". poniżej procedura podłączenia pod Multiscuscan: 1. Zabierasz laptopa z zainstalowanym programem oraz w pełni naładowaną baterią do auta. 2. Otwierasz klapkę zakrywającą bezpieczniki po lewej stronie kierownicy 3. Podłączasz kabel ELM327 pod gniazdo diagnostyczne - jeśli nie posiadasz tego kabla, możesz na tym punkcie zakończyć swoją przygodę z diagnozą klimatronika. 4. Uruchamiasz laptopa 5. Podłączasz kabel USB interface'u pod laptopa 6. Przekręcasz stacyjkę w pozycję MAR 7. Uruchamiasz program 8. Wybierasz z listy wyboru posiadaną wersję silnikową 9. Wybieraz z listy wyboru moduł klimatyzacji 10. Klikasz połącz lub wciskasz klawisz F10 11. Odczytujesz zakładkę Błędy/robisz zrzut ekranowy lub notujesz błędy na kartce. 12. Klikasz "Rozłącz" 13. Wyłączasz program, przekręcasz stacyjkę w pozycję 0 (zapłon wyłączony), odłączasz kabel USB, wyciągasz interface z gniazda diagnostycznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris88 Napisano 21 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2014 > sprawdź czy aby dobrze połączyłeś się z klimatronikiem, bo błędy które opisałeś nie występują przy > okazji diagnostyki modułu klimatyzacji. mało tego, błędy które opisałeś pojawiają się > każdorazowo w trybie symulacji Multiecuscan weź podłącz się jeszcze raz tym razem prawidłowo > wciskając przycisk "Połącz", a nie "Symuluj" poniżej procedura podłączenia pod Multiscuscan: > 1. Zabierasz laptopa z zainstalowanym programem oraz w pełni naładowaną baterią do auta. > 2. Otwierasz klapkę zakrywającą bezpieczniki po lewej stronie kierownicy > 3. Podłączasz kabel ELM327 pod gniazdo diagnostyczne - jeśli nie posiadasz tego kabla, możesz na > tym punkcie zakończyć swoją przygodę z diagnozą klimatronika. > 4. Uruchamiasz laptopa > 5. Podłączasz kabel USB interface'u pod laptopa > 6. Przekręcasz stacyjkę w pozycję MAR > 7. Uruchamiasz program > 8. Wybierasz z listy wyboru posiadaną wersję silnikową > 9. Wybieraz z listy wyboru moduł klimatyzacji > 10. Klikasz połącz lub wciskasz klawisz F10 > 11. Odczytujesz zakładkę Błędy/robisz zrzut ekranowy lub notujesz błędy na kartce. > 12. Klikasz "Rozłącz" > 13. Wyłączasz program, przekręcasz stacyjkę w pozycję 0 (zapłon wyłączony), odłączasz kabel USB, > wyciągasz interface z gniazda diagnostycznego. ok zrobię tak. Mam wykonywać jakieś testy czy tylko czytać błędy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 21 Września 2014 Udostępnij Napisano 21 Września 2014 odczytaj błędy, skasuj błedy, przejdź do zakładki Regulacje, uruchom kalibrację. każdy wynik inny niż 00 oznacza, że masz awarię któregoś z aktywatorów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 > Witam, > Od kilku dni po przekręceniu kluczyka coś słyszę, taki przerywanie dźwięk silniczka. ( cicho ) > Odgłos dochodzi gdzieś z okolicy kokpitu ( nie umiem dokładnie zdiagnozować jestem głuchy na 1 ucho > ) A nie zaliczyłeś przypadkiem padu silniczka regulacji świateł? Włącz stacyjkę i podejdź do lamp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 jeśli autor pisząc "kokpit" miał na myśli tunel środkowy to na bank aktywator. u mnie podobnie bzyka z okolicy nadmuchów. zdiagnozowałem uwalony aktywator nawiewu na szyby. wydaje mi się, że silniczków regulacji lamp nie byłoby słychać, za duża odległość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris88 Napisano 23 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2014 > jeśli autor pisząc "kokpit" miał na myśli tunel środkowy to na bank aktywator. u mnie podobnie > bzyka z okolicy nadmuchów. zdiagnozowałem uwalony aktywator nawiewu na szyby. wydaje mi się, > że silniczków regulacji lamp nie byłoby słychać, za duża odległość. Nie umiem się połączyć z klima. mes 1.7 pokazuje connection failure mes 2.1 free pokazuje czerwony napis marell cos tam i cennection failure dodam że mam jakiś najtańszy elm327 bt z samym ECU się połączyłem. silniczek słychać gdzieś za radiem jakby i to bardzo cicho ( tak jakby gdzieś został telefon z wibratorem ) sama klima wydaje się działać ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 > Nie umiem się połączyć z klima. > mes 1.7 pokazuje connection failure > mes 2.1 free pokazuje czerwony napis marell cos tam i cennection failure > dodam że mam jakiś najtańszy elm327 bt > z samym ECU się połączyłem. Bo do klimy to najlepiej mieć legalną wersję, żeby się połączyć. Ja też kupiłem sobie ELM 1.3 i darmowym MESem, ani żadnym FESem się z klimą nie połączyłem. Odpuściłem temat, bo klimatronik po ręcznej kalibracji działa dobrze. > silniczek słychać gdzieś za radiem jakby i to bardzo cicho ( tak jakby gdzieś został telefon z > wibratorem ) > sama klima wydaje się działać ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 > sama klima wydaje się działać ok w przypadku awarii aktywatora odpowiedzialnego za nawiew na szyby boczne i czołową specjalnie tego nie odczujesz. działa zarówno grzanie jak i chłodzenie. gorzej będzie zimą jak zaczną parować boczne szyby. w tym momencie pozostanie ratować się jedynie X-Rain Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 > wydaje mi się, że silniczków regulacji lamp nie byłoby słychać, za duża odległość. uwierz, słychać ! i nie trzeba mieć słuchu absolutnego, ja w swoim klekocie słyszałem przy pracującym na wolnych obrotach silniku siedząc w kabinie i słuchając radia (cicho nastawionego) kolejny raz ta sama płyta i coś się zmieniło w odbiorze, właśnie silniczek się odezwał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 niech kolega zrobi ręczną kalibrację klimatronika zgodnie z procedurą i wszystko będzie jasne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris88 Napisano 24 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2014 > niech kolega zrobi ręczną kalibrację klimatronika zgodnie z procedurą i wszystko będzie jasne. chyba już zrobiłem. nic nie wyskoczyło, klima tylko po kalibracji grzeje zamiast chłodzić( po kalibracji wieje ciepłym na szyby) ale wszystko jakby wraca do normy po nowym odpaleniu auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.