Skocz do zawartości

[KzAK] Co po scirocco ?


Kalkstein

Rekomendowane odpowiedzi

> Moja miała 160.KM

> Dzięki wszystkim za porady.

> Faworytem jest Cupra 3D lub nowa ściereczka. Cupra niestety z manualem bo DSG tylko w 5D, a moja

> nie chce pięciodrzwiówki.

> Podoba jej się też beemka ale na nią nas po prostu nie stać.

> Na dzisiaj mamy zamówioną jazdę seatem i zdam relację jakie wrażenia

czemu gt86 lub brz nie załapało się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moja miała 160.KM

Male wymagania ma Twoja żona smile.gif Moja wsiadła ostatnio w 250 KM samochód, przejechała sie i stwierdziła ze nie jedzie smile.gif To samo z przednim napędem - testowalismy Acurę TLX i moja małżonka przyzwyczajona do tylnego odcisnęła porządnie gazu w zakręcie. Po tym zdarzeniu stwierdziła ze ona czegoś takiego nie chce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Male wymagania ma Twoja żona Moja wsiadła ostatnio w 250 KM samochód, przejechała sie i

> stwierdziła ze nie jedzie To samo z przednim napędem - testowalismy Acurę TLX i moja małżonka

> przyzwyczajona do tylnego odcisnęła porządnie gazu w zakręcie. Po tym zdarzeniu stwierdziła ze

> ona czegoś takiego nie chce...

Wy w tej hameryce to wszystko musicie miec najwieksze, najmocniejsze i najpiekniejsze... nie wiem po co to, zeby na PL forach chwalić się bidotom z EU? hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wy w tej hameryce to wszystko musicie miec najwieksze, najmocniejsze i najpiekniejsze... nie wiem

> po co to, zeby na PL forach chwalić się bidotom z EU?

ale co źle napisał? RWD jest fajniejszy od FWD. i 250 KM w tych czasach wrażenia specjalnie nie robi i są dostępne samochody które oferują więcej i wcale nie kosztują fortuny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale co źle napisał? RWD jest fajniejszy od FWD. i 250 KM w tych czasach wrażenia specjalnie nie

> robi i są dostępne samochody które oferują więcej i wcale nie kosztują fortuny.

A jak się określa "fajność" napędu? Każdy ma swoje plusy i minusy, a oceniać napęd przez pryzmat nieumiejętności z niego korzystania nie ma sensu.

I osobiście uważam, że 250 KM a 250 KM to różnica, więc nie wypowiadałbym się na temat "robienia wrażenia" na podstawie danej samej mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak się określa "fajność" napędu? Każdy ma swoje plusy i minusy, a oceniać napęd przez pryzmat

> nieumiejętności z niego korzystania nie ma sensu.

ma. mówimy o fajnych autach do zabawy. czyli ktoś oczekuje wrażeń, sportu - czyli doceni RWD.

> I osobiście uważam, że 250 KM a 250 KM to różnica, więc nie wypowiadałbym się na temat "robienia

> wrażenia" na podstawie danej samej mocy.

a o czym jest ten wątek? nie rozmawiamy o 600kg Caterhamie smile.gif tylko o cywilnym d....wozie rozmiaru C. czyli - 250KM wrażenia nie robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma to jak stawiać moc jako jedyny wyznacznik wpływający na osiągi auta.

Większość samochodów w danej grupie cenowej ma praktycznie identyczną masę = moc silnika jest świetnym wyznacznikiem osiągów. Oczywiście to nie zawsze i nie do końca prawda - nowe M3 ma ponad 50 KM mniej od nowego RC-F, a jest szybsze do setki. Bo konstruktorzy M3 posłuchali klientów i postawili na zmniejszenie masy samochodu a nie zwiększenie mocy. Ale to wyjątek potwierdzający regułę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ma. mówimy o fajnych autach do zabawy. czyli ktoś oczekuje wrażeń, sportu - czyli doceni RWD.

Ale to nie tylko sprawa sportu, nawet w codziennym użytkowaniu RWD jest znacznie milsze od FWD. Przede wszystkim technika przejeżdżania zakrętów, ale także brak torque steer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wy w tej hameryce to wszystko musicie miec najwieksze, najmocniejsze i najpiekniejsze... nie wiem

> po co to, zeby na PL forach chwalić się bidotom z EU?

Ja raczej mam wrażenie że w EU jest jakaś zmowa przeciwko kierowcom. Te wszelkie fotoradary. odcinkowe pomiary prędkości, limity emisji CO2 (już niedługo będzie zakaz głębszego oddychania), silniczki o rozmiarach kosiarki, używanie silników o wąskim zakresie użytecznych obrotów w samochodach osobowych i uparte wmawianie ludziom że samochód z napędem na przód jest "sportowy"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ma. mówimy o fajnych autach do zabawy. czyli ktoś oczekuje wrażeń, sportu - czyli doceni RWD.

W temacie mówimy o aucie dla kobiety, do jazdy na co dzień, użytkowanym podejrzewam także w zimę. Nie każdej aucie przypasuje RWD w takich warunkach.

> a o czym jest ten wątek? nie rozmawiamy o 600kg Caterhamie tylko o cywilnym d....wozie rozmiaru C.

> czyli - 250KM wrażenia nie robi.

Ja wyłapałem tylko chęć zakupu HH, więc uważam, że 250 KM w małych, miejskich autach robi dużą robotę. Wystarczy spojrzeć chociażby na megane rs, już nie mówiąc o tym, co by się działo chociażby z taką 500-tką z mocą 250 KM. W takich autach, ktoś, kto powie, że 250 KM "nie jedzie", po prostu kłamie. Więc wszystko zależy od tego, w jakim aucie mamy taką moc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W temacie mówimy o aucie dla kobiety, do jazdy na co dzień, użytkowanym podejrzewam także w zimę.

> Nie każdej aucie przypasuje RWD w takich warunkach.

ale jest obiektywnie lepszy (Marek napisał dlaczego). a przypasuje... może kolor albo kształt kierownicy też nie przypasuje...

> Ja wyłapałem tylko chęć zakupu HH, więc uważam, że 250 KM w małych, miejskich autach robi dużą

> robotę. Wystarczy spojrzeć chociażby na megane rs, już nie mówiąc o tym, co by się działo

> chociażby z taką 500-tką z mocą 250 KM. W takich autach, ktoś, kto powie, że 250 KM "nie

> jedzie", po prostu kłamie. Więc wszystko zależy od tego, w jakim aucie mamy taką moc.

500 to nie HH. i nie ma wersji o takiej mocy (jakby była to byłby niezły wariat). ale nawet nic blisko nie ma. A Megane się pojawiło - ma do tego >250 KM (licząc katalog + gratisy).

a jak ktoś powie, po przejazdzce Megane RS, że nie jedzie, i wsiądzie do swojego M1/A3 RS/Aklasy AMG? to kłamie czy nie? przeciez to taki sam rozmiar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Większość samochodów w danej grupie cenowej ma praktycznie identyczną masę = moc silnika jest

> świetnym wyznacznikiem osiągów.

Powiedziałeś bardzo ogólnie, że 250 KM nie jedzie. Nie powiedziałeś, że w danej grupie cenowej, czy w danym segmencie. Udowadniam Ci, że to nie prawda.

Poza tym w danej grupie cenowej praktycznie identyczną masę? Pomyśl jeszcze raz, bo większej głupoty dawno sie słyszałem. Już bliżej by było prawdy, gdybyś powiedział, że w tym samym segmencie.

I na marginesie, nawet moc + masa nie daje pełnego obrazu osiągów auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak ktoś powie, po przejazdzce Megane RS, że nie jedzie, i wsiądzie do swojego M1/A3 RS/Aklasy

> AMG? to kłamie czy nie? przeciez to taki sam rozmiar.

Klamie bo akurat megane trophy jest szybsze na torze od tych co wymieniles wiec jakos skrecac musi wink.gif

ba jest szybsze od Mercedes CLK 63 AMG - Black Series na nurbu o 10 sek devil.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale jest obiektywnie lepszy (Marek napisał dlaczego). a przypasuje... może kolor albo kształt

> kierownicy też nie przypasuje...

Nie jest obiektywnie lepszy. To już subiektywne odczucia każdego na podstawie upodobań i preferencji. Gdyby któryś napęd był najlepszy pod każdym względem, to byłby jedynym stosowanym.

> 500 to nie HH. i nie ma wersji o takiej mocy (jakby była to byłby niezły wariat).

500 abarth to HH. Nie ma, ale daje taki przykład, że w takim aucie 250 KM robiłoby mega robotę i generalizowanie, że 250 KM w takim przypadku to mało nie miałoby sensu.

> A Megane się pojawiło - ma do tego >250 KM (licząc katalog + gratisy).

Pierwsza wersja miała 250 KM, a poza tym niech ma nawet 265 KM. To co, 250 KM nie jedzie, a 265 to już rakieta?

> a jak ktoś powie, po przejazdzce Megane RS, że nie jedzie, i wsiądzie do

> swojego M1/A3 RS/Aklasy AMG? to kłamie czy nie? przeciez to taki sam

> rozmiar.

Nie potrafi już obiektywnie ocenić osiągów auta, bo nie ważne czym się jeździ - na wszystko trzeba patrzeć obiektywnie. Auto które ma poniżej 6 sek do 100 km/h i jedzie 250 km/h to chyba nie jest zły wynik, co? I nie ma znaczenia, czy jeździ się na co dzień czymś szybszym. To jest i będzie szybkie auto, zwłaszcza jak na nasze warunki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiedziałeś bardzo ogólnie, że 250 KM nie jedzie. Nie powiedziałeś, że w danej grupie cenowej, czy

> w danym segmencie. Udowadniam Ci, że to nie prawda.

> Poza tym w danej grupie cenowej praktycznie identyczną masę? Pomyśl jeszcze raz, bo większej

> głupoty dawno sie słyszałem. Już bliżej by było prawdy, gdybyś powiedział, że w tym samym

> segmencie.

> I na marginesie, nawet moc + masa nie daje pełnego obrazu osiągów auta.

Zazwyczaj grupa cenowa = segment. Tak, są wyjątki, najczęściej to usportowione pojazdy z segmentu o rozmiar mniejszego zachodzące o ceny samochodów segment wyżej. Ale wtedy masz też konkurencję w podobnej grupie cenowej - przykładem może być M3/C63AMG/RC-F/RS4 - te samochody mają podobną cenę, podobną masę i podobne osiągi. Inny przykład - Exxx/5xx/A6/GS - podobna sytuacja.

Tak, moc i masa nie daje pełnego obrazu, ale zazwyczaj samochody konkurencji są porównywalne (inaczej by się nie sprzedawały wcale) i masz różnice dziesiątych części sekundy w przyspieszeniu, slalomie, metrów w hamowaniu i kilogramów w masie. Czasem ktoś wstawi napęd na 4 koła i powoduje to pewną przewagę nad konkurencją. Czasem jakiemuś producentowi uda się zrobić coś znacznie lepszego niż reszta (nowe M3/M4). Czasem coś bardzo nie wyjdzie (nowy RC-F). Ale zazwyczaj zakładając pewną cenę, rozmiar samochodu i wyposażenie dostajemy podobne osiągi niezależnie od tego samochód jakiej marki kupimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie jest obiektywnie lepszy. To już subiektywne odczucia każdego na podstawie upodobań i

> preferencji. Gdyby któryś napęd był najlepszy pod każdym względem, to byłby jedynym

> stosowanym.

a gdyby babcia miała wąsy...

> 500 abarth to HH. Nie ma, ale daje taki przykład, że w takim aucie 250 KM robiłoby mega robotę i

> generalizowanie, że 250 KM w takim przypadku to mało nie miałoby sensu.

> Pierwsza wersja miała 250 KM, a poza tym niech ma nawet 265 KM. To co, 250 KM nie jedzie, a 265 to

> już rakieta?

ale wątek nie jest o 500tce. A ten wątek jest o NOWYM HH, to co z tego ze kiedys bylo 250 KM w Megane, teraz jest więcej? i kto twierdiz że rakieta.

> Nie potrafi już obiektywnie ocenić osiągów auta, bo nie ważne czym się jeździ - na wszystko trzeba

> patrzeć obiektywnie. Auto które ma poniżej 6 sek do 100 km/h i jedzie 250 km/h to chyba nie

> jest zły wynik, co? I nie ma znaczenia, czy jeździ się na co dzień czymś szybszym. To jest i

> będzie szybkie auto, zwłaszcza jak na nasze warunki

ales sie uczepił... punkt widzenia zalezy od pkt siedzenia. i ma to zasadnicze znaczenie do czego sie odnosisz. i równie dobrze mozna napisać że to że Twingo RS ma <9 sek do setki w tym segmencie to niezle. tylko co z tego? przykładowo: przyjechałem czyms co ma 5 sek do 100km/h smile.gifi mogę powiedzieć że coś co ma 6 nie robi na mnie wrażnia? mogę. obiektywnie 6sek to mało? dla Loeba pewnie słabizna... obiektywnie smile.gif ba... dla MarkaF to wrażenia raczej nie robi. obiektywnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie jest obiektywnie lepszy. To już subiektywne odczucia każdego na podstawie upodobań i

> preferencji. Gdyby któryś napęd był najlepszy pod każdym względem, to byłby jedynym

> stosowanym.

Napęd na przód wymyślili księgowi. Pokaż mi jakiś inny wynalazek księgowych, który jest dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poniżej 6 to mają tanie, rodzinne sedany. Przyzwoity samochód musi mieć poniżej 5, a coś sportowego

> powinno poniżej 4 schodzić.

Jakie "tanie" rodzinne sedany, mają poniżej 6 sek/100? Przyzwoity samochód >5? Sory, ale najwyraźniej żyjemy w innych światach wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie "tanie" rodzinne sedany, mają poniżej 6 sek/100? Przyzwoity samochód >5? Sory, ale

> najwyraźniej żyjemy w innych światach

Chevrolet SS, do setki 4.6 sekundy. Tani, popularny sedan taniej, popularnej marki.

Dodge Charger R/T, do setki 5.5 sekundy. Tani, popularny sedan taniej, popularnej marki.

Ford Taurus SHO, do setki 5.2 sekundy. Tani, popularny sedan taniej, popularnej marki.

Subaru Impreza WRX, do setki 5.9 sekundy. Tani, popularny sedan taniej, popularnej marki.

Wystarczy, czy wymieniać dalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a gdyby babcia miała wąsy...

No właśnie, gdyby taki rewelacyjny był napęd na tył, to byśmy mogli sobie gdybać, co by było, ale widocznie inne rozwiązania są równie dobre.

> ale wątek nie jest o 500tce. A ten wątek jest o NOWYM HH, to co z tego ze kiedys bylo 250 KM w

> Megane, teraz jest więcej? i kto twierdiz że rakieta.

Wątek jest o HH, a ja piszę o HH i o mocy tych HH. Wszystko na temat.

> ales sie uczepił... punkt widzenia zalezy od pkt siedzenia.

I dlatego większość z nas nie nadawałaby się na dziennikarzy motoryzacyjnych. Przejedź się raz veyronem, a potem każdy Twój test kończyłby się podsumowaniem, że nic nie jedzie i wszystko jest wolne. Trzeba obiektywnie podchodzić do sprawy. To, że coś jest wolniejsze od czegoś innego, nie znaczy, że jest wolne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chevrolet SS, do setki 4.6 sekundy. Tani, popularny sedan taniej, popularnej marki.

> Dodge Charger R/T, do setki 5.5 sekundy. Tani, popularny sedan taniej, popularnej marki.

> Ford Taurus SHO, do setki 5.2 sekundy. Tani, popularny sedan taniej, popularnej marki.

> Subaru Impreza WRX, do setki 5.9 sekundy. Tani, popularny sedan taniej, popularnej marki.

> Wystarczy, czy wymieniać dalej?

No dobrze, a ile trzeba więcej dać od podstawowej wersji tego modelu? % lub kwotowo w odniesieniu do cen samochodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chevrolet SS, do setki 4.6 sekundy. Tani, popularny sedan taniej, popularnej marki.

Pomyliłeś kontynenty.

> Dodge Charger R/T, do setki 5.5 sekundy. Tani, popularny sedan taniej, popularnej marki.

Pomyliłeś kontynenty

> Ford Taurus SHO, do setki 5.2 sekundy. Tani, popularny sedan taniej, popularnej marki.

Pomyliłeś kontynenty

> Subaru Impreza WRX, do setki 5.9 sekundy. Tani, popularny sedan taniej, popularnej marki.

Ani on tani jak na nasze (polskie) warunki, ani tym bardziej popularny.

> Wystarczy, czy wymieniać dalej?

Przydałby się jeden spełniający warunki rynku polskiego, który u nas można nazwać tanim i popularnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ani on tani jak na nasze (polskie) warunki, ani tym bardziej popularny.

Wiem, wiem, na polskie warunki to Dacia jest pojazdem luksusowym i drogim. Ale pojedź może za zachodnią granicę i zobacz czym jeżdżą Niemcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie, gdyby taki rewelacyjny był napęd na tył, to byśmy mogli sobie gdybać, co by było, ale

> widocznie inne rozwiązania są równie dobre.

tak, ale nie w segmencie "rozrywkowym" samochodów. wszystkie szanujące się sportowe auta mają RWD lub AWD. FWD tylko w obrębie tanich.

> Wątek jest o HH, a ja piszę o HH i o mocy tych HH. Wszystko na temat.

dokładnie. i ja piszę: że w tym segmencie 250 KM wrażenia już nie robi.

> Trzeba obiektywnie podchodzić do sprawy. To, że coś jest wolniejsze od czegoś

> innego, nie znaczy, że jest wolne.

ale kogo Ty przekonujesz i do czego? nikt nie napisał że HH są wolne. ale ja bym np chciał HH 350 konnego do zabawy (200 KM na codzien do miasta by styknęło w segmencie C - tutaj luz, szału nie ma, ale jezdzi). ale do zabawy? 350 minimum... bo tak. bo seryjne moce mnie nie interesują... i to nie jest gdybanie, bo taka moc jest osiągalna kilkoma modami, w tym segmencie bez większego wysiłku... bo lubię palić kapcia na 4 biegu w FWD. i co? mogę? obiektywnie mogę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie moja wina że rząd was pompuje od tyłu a wy się nadstawiacie z ochotą.

Ok, nie będę dyskutował na ten temat, bo bez sensu. Idź do toalety i z tego powodu horse.gif , ale potem nie gadaj farmazonów, że można tak tanio kupić takie popularne sedany >6 do 100, nie znając chyba naszego polskiego rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok, nie będę dyskutował na ten temat, bo bez sensu. Idź do toalety i z tego powodu , ale potem nie

> gadaj farmazonów, że można tak tanio kupić takie popularne sedany >6 do 100, nie znając chyba

> naszego polskiego rynku.

Widze że ci się VTEC włączył wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ani on tani jak na nasze (polskie) warunki, ani tym bardziej popularny.

no jak nie? WRX? u mnie w garazu pod robotą dzisiaj stoją 2 "Lanosy WRX" i 2 sedany WRX (jeden 2005, drugi bugeye). to jest właśnie auto popularne. przecież WRXów i Evo jest dużo! Budzetowa marka, fajne auta. fajny rodzaj napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak, ale nie w segmencie "rozrywkowym" samochodów. wszystkie szanujące się sportowe auta mają RWD

> lub AWD. FWD tylko w obrębie tanich.

Prawda ok.gif

> dokładnie. i ja piszę: że w tym segmencie 250 KM wrażenia już nie robi.

To wymień te wszystkie HH co mają powyżej 250 KM i zastanów się nad tym wrażeniem. Bo wychodzi na to, że szał robią teraz 2 HH na rynku.

> ale kogo Ty przekonujesz i do czego? nikt nie napisał że HH są wolne. ale ja bym np chciał HH 350

> konnego do zabawy (200 KM na codzien do miasta by styknęło w segmencie C - tutaj luz, szału

> nie ma, ale jezdzi). ale do zabawy? 350 minimum... bo tak. bo seryjne moce mnie nie

> interesują... i to nie jest gdybanie, bo taka moc jest osiągalna kilkoma modami, w tym

> segmencie bez większego wysiłku... bo lubię palić kapcia na 4 biegu w FWD. i co? mogę?

> obiektywnie mogę?

Nie wiem po co napisałeś w temacie o swoich preferencjach, bo to nie ma znaczenia. Ale możesz - pozwalam Ci wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prawda

no. prawda. czyli w tanim przymykasz oko na napęd - chociaż chciałbyś RWD? bo FWD nie jest w tanich autach, dlatego że jest lepszy do celu w którym zostały zrobione smile.gif

> To wymień te wszystkie HH co mają powyżej 250 KM i zastanów się nad tym wrażeniem. Bo wychodzi na

> to, że szał robią teraz 2 HH na rynku.

kompakty od BMW, Merca i Audi smile.gif ja wiem ze na torze lipa, ale na ulicy - zwijają asfalt. Megane też jest swietna... ale żadne HH FWD szału nie robi.

> Nie wiem po co napisałeś w temacie o swoich preferencjach, bo to nie ma znaczenia.

a Ty piszesz o czyich preferencjach? obiektywnych przerefencjach całego świata? kontynentu? państwa? miasta? czy swoich? czy znajomego? piszę o swoich preferencjach, które są osadzone w rzeczywistości, w której żyję smile.gif

wątek też jest o preferencjach ogólnych? czy może autora?

> Ale możesz - pozwalam Ci

to były pytania retoryczne:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.