deszczowyRoman Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 z roku 2003 -2006 jak jest z dieslami? szukałbym 1.9d bez turbo oraz 1.6hdi. jakie bolączki i słabe strony auta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 > z roku 2003 -2006 jak jest z dieslami? > szukałbym 1.9d bez turbo oraz 1.6hdi. > jakie bolączki i słabe strony auta? W poprzedniej firmie mieliśmy berlingo 1.9d. Mechanicznie auto nie do zabicia. Jak odchodziłem jedno miało koło 300kkm na kołach. Natomiast w 2 szt. padł zestaw zegarów (elektronika). W ASO duży koszt (parę tyś.), poza ASO nie wiem. To były auta sprzed liftu, może poliftowe poprawili... Z wad - ciężko osiągąć nawet aktualnie dowoloną prawem prędkość autostradową z tym silnikiem. Wolałbym 1.6 HDI, bo lepiej jeździ (nawet ten 90KM). Ale trzeba by poszukać pewniaka ze 100% znaną historią. "Zagadkę" lepiej brać 1.9, bo pewnie mniej rzeczy może się popsuć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hubert_ Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 Mamy w firmie berlingo 1.6 hdi 2007, obecnie ponad 215000km przebiegu i tylko eksploatacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 > z roku 2003 -2006 jak jest z dieslami? > szukałbym 1.9d bez turbo oraz 1.6hdi. > jakie bolączki i słabe strony auta? Jeździłem jakiś czas 2.0 HDI 2004r. Obecnie przebieg to jakieś 380-400kkm. Mechanicznie brak zastrzeżeń. Problem z elektroniką: - nie działają centralne zamki i nikt nie wie co padło i jak to naprawić - choinka na desce po wjechaniu w kałużę gasł przy tym silnik i dopiero po krótkim postoju dało się odpalić - gaśnięcie naprawione, zapalające się wtedy kontrolki nie - była taka usterka że po naciśnięciu hamulca auto gasło kierowca przez krótki okres hamował ręcznym - zostało naprawione. Niedawno jechałem tym na krótkim odcinku i wydawało mi się że hamulce bardzo słabe, więc możliwe że pompa siadła - patrząc na przebieg nie widzę w tym problemu. To chyba tyle. Czasem woziło się nim 700kg i auto dalej jeździ. Ogólnie całkiem nieźle się tym jeździ, auto pancerne, ale elektronika czasem wkurza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ragless Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 Jak już się bać to bać się tego Partnera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 Kolegi ojciec miał takie służbówki z firmy budowlanej.. zawsze 1.9D... oooo matko co ten samochód znosił to masakra.. Kumpel jak go dopadał to była opcja full attack i nigdy nawet nie jęknęło. Kilometrów robiło jak szalone i nie dokuczało wcale. Ogólnie jako wół roboczy to jest bardzo dobry wybór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bez Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 przez 10 lat w mojej hUcie jeździło przedliftowe berlingo 1,9D bez turbo osobówka - multispace. Samochód absolutnie nie do zabicia. Miał 20-tu paru kierowców a i tak to wytrzymał. W zasadzie się nie psuł dojeździł do jakiś 300kkm i poszedł do ludzi Moim zdaniem (jak na tamte czasy oczywiście) wewnątrz był wymyślony tak genialnie, że uwielbiana niemiecka konkurencja nie miała startu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitefunk Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 Ja kupiłem takiego Partnera tylko, że 2001 rok, silnik 1.9d. Silnik nie do zabicia, jedzie się normalnie - w brew pozorom to nawet żwawe autko na miasto i poza. Zawieszenie przód proste, ogólnie auto bardzo proste konstrukcyjnie. Uważać moim zdaniem trzeba na tylną belkę i drążki skrętne, akurat w tym aucie do kupiłem jest belka po regeneracji, ale w wielu wysłużonych egzemplarzach wystarczy załadować z 200-300kg i strzeli drążek. A to spory koszt bo około 1000 zł na starcie. Ja jedyny problem, który miałem po kupnie to padła krańcówka w zamku kierowcy i nie działa centralny, ale ten element kosztuje 50 zł używany więc oby tylko tanie tanie awarie się zdarzały... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 6 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2014 zapomniałem dodac ze auto z przebiegiem 250 -300tys km 300tys km w przyoadku 1.6hdi 75km to co miało pasci juz padło czy padnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 > zapomniałem dodac ze auto z przebiegiem 250 -300tys km > 300tys km w przyoadku 1.6hdi 75km > to co miało pasci juz padło czy padnie? Imo nie wiadomo. Znam trzy diesle które miały robiony kpl. sprzęgła dopiero przy ok. 350kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinas Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 > z roku 2003 -2006 jak jest z dieslami? > szukałbym 1.9d bez turbo oraz 1.6hdi. > jakie bolączki i słabe strony auta? mam 1.6 hdi z 2007r. auto od nowosci, przebieg 170kkm. rozrzad zrobilem przy 110kkm, tylna belke przy 150kkm i to najwieksze wydatki jakie ponioslem. bolaczkami auta mozna nazwac lubiace trzeszczec plastiki i zawieszenie tzn. czesto padajace koncowki drazkow. lubi tez pojawic sie ruda zaletami z pewnoscia sa niskie koszty eksploatacji i spalanie (5-6 l/100) u mnie auto sprawdzalo sie najpierw jako rodzinne a teraz jako wol roboczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 6 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2014 jak z turbo/? naprawa belki circa 1000zł/? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinas Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 > jak z turbo/? nadal dziala bezawaryjnie, ale silnik 75km na wyscigi sie nie nadaje. mimo to potrafi calkiem zwawo wyprzedzac > naprawa belki circa 1000zł/? wyszlo mi pare stowek wiecej, ale nie chcialem ryzykowac najtanszej oferty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 6 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2014 gdzie wyłazi rdza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinas Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 > gdzie wyłazi rdza? maska, caly przedni rant i od spodu na wylot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 6 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2014 > maska, caly przedni rant i od spodu na wylot ziom masz auto z roku 2007 i już masz dziury w podłodze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinas Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 > ziom > masz auto z roku 2007 i już masz dziury w podłodze? pisalem o masce od spodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 7 Października 2014 Udostępnij Napisano 7 Października 2014 > z roku 2003 -2006 jak jest z dieslami? > szukałbym 1.9d bez turbo oraz 1.6hdi. > jakie bolączki i słabe strony auta? Miałem 2.0 HDI z pierwszej serii jeszcze z układem wtryskowym Siemensa dojeździło do 160 kkm i niestety poległo w karambolu... Natomiast później miałem 1.9 D bez turbiny silnik DW8B czyli taki jaki był montowany w autach z roczników, które Cię interesują dosłużył u mnie do prawie 300 kkm. Z awarii nie wynikających z eksploatacji niestety dogorywał moduł komfortu w tych autach i świrował centralny zamek i alarm oraz wycieraczki i kierunkowskazy. Ogarniał to znajomy elektronik więc się da to naprawić aczkolwiek sugerował wymianę modułu. Do tego w tym modelu zdarzają się awarie skrzyni biegów powodujące uszkodzenie synchronizatora 3-4 biegu da się z tym jeździć ot trzeba mniej dynamicznie wrzucać 4 po 3 żeby nie zgrzytnęło... Kolejna rzecz to rozszczelnia się pompa lucasa na impulsatorze co skutkuje cofaniem się paliwa i ciężkim rozruchem. Dodatkowo co 90 kkm wraz z wymianą rozrządu należy wyregulować zawory ponieważ są na szklankach i możliwość regulacji jest tylko przy odpiętym rozrządzie... Jak ktoś tego nie zrobi zimą nie odpali. Kolejną cechą jest raczej spory apetyt na paliwo dużo większy niż w jednostkach 2.0 hdi i 1.6 hdi. Remont belki w tym aucie to około 1200 PLN jeżeli będzie prawidłowo przeprowadzony spokojnie wystarczy na 180 kkm w przypadku kiepsko wykonanego remontu belkę można wykończyć dużo szybciej. Z dziwnych padających rzeczy to jeszcze mechanizm wycieraczki szyby tylnej czasem się potrafi zatrzeć dotyczy to wersji z klapą... Ogólnie wdzięczny i przyjemny pojazd do podróżowania ale skłaniałbym się jednak ku silnikom HDI 2.0 lub wspomniany przez Ciebie 1.6. pozdr. M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.