Skocz do zawartości

Mazda mx5 - na/nb - warto?


lepo78

Rekomendowane odpowiedzi

> Jako drugie auto, jeżdżone ma być kilka razy w miesiącu, więc względnie. Da radę tym latać zimą bez

> hardtopa czy średnio? Słyszałem, że bardzo fajnie się tym lata, dodatkowo RWD to fajna sprawa

> Plusy minusy mile widziane, rozważania narazie czysto teoretyczne

Minusy:

- mało mocy (była mazdaspeed mx5, ale i ona miała mało mocy)

- bezpieczeństwo gorsze niz w Pf126

- bez apaszki na szyi nie wypada

- olejek do opalania idzie w większych ilościach niz olej silnikowy

Plusy:

- lekki samochód - małe spalanie i duzo frajdy

- naped na właściwa parę kół

- wiatr we włosach (lub łysinie)

U nas MX5 uchodzi za bardzo niezawodny samochód. Wystrzegam bym sie tej wersji z otwieranymi reflektorami - po pierwsze często sie mechanizm psuje a po drugie otwarte reflektory znacząco obniżają osiągi (jak to ktoś napisał - po ich otwarciu masz wrażenie ze wcisnąłes hamulec). Silnik i skrzynia podobno bardzo niezawodne, kilkaset tysięcy km bez problemu przezywają. Podobnie tylna przekładnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Minusy:

> - mało mocy (była mazdaspeed mx5, ale i ona miała mało mocy)

> - bezpieczeństwo gorsze niz w Pf126

> - bez apaszki na szyi nie wypada

> - olejek do opalania idzie w większych ilościach niz olej silnikowy

> Plusy:

> - lekki samochód - małe spalanie i duzo frajdy

> - naped na właściwa parę kół

> - wiatr we włosach (lub łysinie)

> U nas MX5 uchodzi za bardzo niezawodny samochód. Wystrzegam bym sie tej wersji z otwieranymi

> reflektorami - po pierwsze często sie mechanizm psuje a po drugie otwarte reflektory znacząco

> obniżają osiągi (jak to ktoś napisał - po ich otwarciu masz wrażenie ze wcisnąłes hamulec).

> Silnik i skrzynia podobno bardzo niezawodne, kilkaset tysięcy km bez problemu przezywają.

> Podobnie tylna przekładnia.

I to jest dobra opinia ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam mx5 1.8 146KM szalu nie ma ale wyprzedzasz 80% samochodow na drodze. <9s do 100. Nie psuje sie pali i jezdzi. Hardtopa nie mam bo jezdze tylko w lecie. Wersja po 2005 roku jest IMO ladniejsza. Na plus swietne prowadzenie, uklad kierowniczy. Z minusow to malo meska IMO i troche malo KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę z mojej strony.

Od 5 lat mam NA 1.6 z 91r, nie jest to auto na codzień, służy do wyzbycia się raz na czas trosk dnia codziennego smile.gif

+

Wsiadasz rogal na twarzy

Mocny nie jest ale poprawia szybkość w rękach, zwiększając rogala

Kontakt z naturą, dotlenia płuca

Absolutnie bezawaryjny, nawet akumulator fabryczny.

-

W moim użytkowaniu nie ma, chyba że czekanie na wiosnę lato (pół sezonu zimowanie),

Z istotnych rzeczy, jak ktoś większy to może być ciasno, jam konus więc daje rade.

Podsumowanie: spełniłem dziecięce marzenie, nie narzekam na moc, mam frajdę z wolnej jak i zabawowej jazdy. Koszty utrzymania w stosunku do fun'u niewielkie, brak jakichkolwiek usterek (rocznie do 4-5kkm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trochę z mojej strony.

> Od 5 lat mam NA 1.6 z 91r, nie jest to auto na codzień, służy do wyzbycia się raz na czas trosk

> dnia codziennego

> +

> Wsiadasz rogal na twarzy

> Mocny nie jest ale poprawia szybkość w rękach, zwiększając rogala

> Kontakt z naturą, dotlenia płuca

> Absolutnie bezawaryjny, nawet akumulator fabryczny.

> -

> W moim użytkowaniu nie ma, chyba że czekanie na wiosnę lato (pół sezonu zimowanie),

> Z istotnych rzeczy, jak ktoś większy to może być ciasno, jam konus więc daje rade.

> Podsumowanie: spełniłem dziecięce marzenie, nie narzekam na moc, mam frajdę z wolnej jak i

> zabawowej jazdy. Koszty utrzymania w stosunku do fun'u niewielkie, brak jakichkolwiek usterek

> (rocznie do 4-5kkm).

Pytam o zimę, bo zima jest wyjątkowo dobrą porą na ujeżdżanie mx5 wink.gif

Ciekawe auto, muszę się nad nim głębiej zastanowić wink.gif20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytam o zimę, bo zima jest wyjątkowo dobrą porą na ujeżdżanie mx5

> Ciekawe auto, muszę się nad nim głębiej zastanowić

W zimie nigdy nie jeździłem, ale przy temp. ok 10C (jesienią odwożę na zimowanie) ogrzewanie jest wydajne więc 60-70 km/h można śmigać bez dachu (kupiłem z potarganym dachem i dopiero po 2-ch sezonach wymieniłem na dobrą używkę).

Co do jazdy zimą to wydaje mi się że może być ciężko, zależy czy płasko czy górki, miasto czy drogi lokalne. Dla dachu zima też taka sobie, trzeba impregnować szmatę.

Generalnie cały urok auta to lato, w zimie inny RWD może być lepszym wyborem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Minusy:

> - mało mocy (była mazdaspeed mx5, ale i ona miała mało mocy)

jasne... w mazdaspeed mało mocy...

> - bezpieczeństwo gorsze niz w Pf126

bo? bo nie ma dachu?

> - bez apaszki na szyi nie wypada

...

> - olejek do opalania idzie w większych ilościach niz olej silnikowy

potrafi wziąć olej...

> Plusy:

> - lekki samochód - małe spalanie i duzo frajdy

z małym spalaniem bzdura a z frajdą sie zgadza

> - naped na właściwa parę kół

prawda

> - wiatr we włosach (lub łysinie)

prawda

> U nas MX5 uchodzi za bardzo niezawodny samochód. Wystrzegam bym sie tej wersji z otwieranymi reflektorami - po pierwsze często sie mechanizm psuje a po drugie otwarte reflektory znacząco

> obniżają osiągi (jak to ktoś napisał - po ich otwarciu masz wrażenie ze wcisnąłes hamulec).

o jakich ty osiągach piszesz...?

> Silnik i skrzynia podobno bardzo niezawodne, kilkaset tysięcy km bez problemu przezywają.

skrzynia ma fajny krótki skok drązka. silnik 1.6 (taki miałem) dupy nie urywa i trzeba dbać o stan oleju

> Podobnie tylna przekładnia.

daje radę. możka sie pokusić o poszukanie ze szperą.

mi osobiscie się podobało auto. miałem NB ale zrobiłem go stylistycznie na NBfl. czerwone bo było szysze;)

aha u wszechobecna ruda... szczególnie tylna część progów i ranty tylnych błotników a reperaturki po 1200zł / szt... i tylko jeden producent był...

szukaj z dachem z sonnenlandu. pcv szybko umrze i niedaj boże otwierać go na mrozie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem MX5 to swietne auto jako dodatkowe. W szczegolnosci NA ktora ma swoj klimat i styl w przeciwienstwie do NB ktora jest dla mnie nijaka.

Co do mocy to MX nigdy nie miala byc przecinakiem prostych i taka nie jest. W realiach EU gdzie wiekszosc jezdzi FWD ilosc mocy w MX i tak bywa nadmierna zlosnik.gif, jako ze wspomagaczy poza ABSem sie nie uswiadczy (DSC bywa dopiero w NC). Jak ktos sie jednak uprze to silniki latwo i tanio sie turbi.

O usterce otwieranych reflektorow nie slyszalem przez 2 lata obecnosci na forum mx5. O zuzyciu oleju w 1.6 i koniecznosci jego szczegolnego pilnowania tez nie. Generalnie auto jest bardzo malo usterkowe chyba ze sie samemu popsuje lub kupi trupa. Raczej sporo pali, nie sa to wartosci moze bezwzglednie duze ale jak na wielkosc i mase to tak. Nie ma co liczyc na mniej niz 7/100 w trasie i 9/100 w miescie, nawet z najslabszym silnikiem i spokojnie jezdzac.

Hardtop na zime moze i jest najwlasciwsza opcja ale to praktycznie jakby jezdzic normalnym autem z dachem wiec nie wiem. Fakt ze dach winylowy nie zniesie rozkladania/skladania na mrozie, materialowemu raczej sie to tez zbytnio nie spodoba. Generalnie zima to nie jest najlepszy okres dla posiadania MX5, wiekszosc wtedy zimuje. Tym bardziej ze blachy, jak to w Mazdzie, sa takie sobie.

Obecnie moze byc dobry okres na kupowanie MXa bo sporo osob sprzedaje po sezonie i ceny nie beda wywindowane. Ale z drugiej strony za niedlugo trzeba bedzie czekac do wiosny z jazda. Dlatego ja wolalem przeplacic kupujac w srodku sezonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Minusy:

> - mało mocy (była mazdaspeed mx5, ale i ona miała mało mocy)

> - bezpieczeństwo gorsze niz w Pf126

> - bez apaszki na szyi nie wypada

> - olejek do opalania idzie w większych ilościach niz olej silnikowy

> Plusy:

> - lekki samochód - małe spalanie i duzo frajdy

> - naped na właściwa parę kół

> - wiatr we włosach (lub łysinie)

> U nas MX5 uchodzi za bardzo niezawodny samochód. Wystrzegam bym sie tej wersji z otwieranymi

> reflektorami - po pierwsze często sie mechanizm psuje a po drugie otwarte reflektory znacząco

> obniżają osiągi (jak to ktoś napisał - po ich otwarciu masz wrażenie ze wcisnąłes hamulec).

> Silnik i skrzynia podobno bardzo niezawodne, kilkaset tysięcy km bez problemu przezywają.

> Podobnie tylna przekładnia.

Uwielbiam teoretyków facepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I to jest dobra opinia

Dupa nie opinia.

Na to auto nie można patrzeć pod kątem mocy / osiągów,

tylko ogólnego odczucia z jazdy. Jedziesz 60-70 km/h

a morda się cieszy, bo jest bezpośrednie przełożenie na drogę,

bo jest głośno, bo seryjny wydech fajnie gada, bo silnik fajnie cięgnie,

wiatr we włosach czy nie, po prostu masz frajdę bez osiągania

dużych prędkości. Ciężko to wytłumaczyć, chcesz to przedzwoń

jak będziesz w Wawie, spotkamy się, pojeździmy wink.gif

Jako samochód do odreagowania kilka razy w miesiącu sprawdza się doskonale ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dupa nie opinia.

> Na to auto nie można patrzeć pod kątem mocy / osiągów,

> tylko ogólnego odczucia z jazdy. Jedziesz 60-70 km/h

> a morda się cieszy, bo jest bezpośrednie przełożenie na drogę,

> bo jest głośno, bo seryjny wydech fajnie gada, bo silnik fajnie cięgnie,

> wiatr we włosach czy nie, po prostu masz frajdę bez osiągania

> dużych prędkości. Ciężko to wytłumaczyć, chcesz to przedzwoń

> jak będziesz w Wawie, spotkamy się, pojeździmy

> Jako samochód do odreagowania kilka razy w miesiącu sprawdza się doskonale

i to jest opinia wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jako drugie auto, jeżdżone ma być kilka razy w miesiącu, więc względnie. Da radę tym latać zimą bez

> hardtopa czy średnio? Słyszałem, że bardzo fajnie się tym lata, dodatkowo RWD to fajna sprawa

> Plusy minusy mile widziane, rozważania narazie czysto teoretyczne

Poza tym, ze osiagi na prostej praktycznie nie istnieja to fajne auto do zabawy w podstawy RWD. Jakies niezbyt szerokie opony zapodac i cieszyc sie feelingiem i balansem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poza tym, ze osiagi na prostej praktycznie nie istnieja to fajne auto do zabawy w podstawy RWD.

> Jakies niezbyt szerokie opony zapodac i cieszyc sie feelingiem i balansem.

Jak nie istnieja? Wikeszosc aut na rynku to jakies TDI od Helmuta ta Mazda 1.8 ma przyspieszenie ponizej 9s do 100. To nawet 1.2 f TSIKU tak tu chwalone lykasz. Troche KM brakuje ale auto nadrabia funem z jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak nie istnieja? Wikeszosc aut na rynku to jakies TDI od Helmuta ta Mazda 1.8 ma przyspieszenie

> ponizej 9s do 100. To nawet 1.2 f TSIKU tak tu chwalone lykasz. Troche KM brakuje ale auto

> nadrabia funem z jazdy.

Wiesz, od auta badz co badz sportowego wymagam jednak cos wiecej niz 9s do setki. Bo tyle to robil moj Civic 1.4 po malych modach 15 lat temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba najtanszy midship na rynku. Jesli sie miescisz to fun przypuszczam jest. Ale jechalem tym

> tylko raz dawno temu i to co zapamietalem to glownie fakt, ze sie nie miescilem za dobrze

Gruby nie jestem ale 192 cm od ziemi odroslem smile.gif czyli co? bede wygladal jak Ed China

wheeler-dealer-spitfire300x2101.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.