lepo78 Napisano 9 Października 2014 Udostępnij Napisano 9 Października 2014 Jako drugie auto, jeżdżone ma być kilka razy w miesiącu, więc względnie. Da radę tym latać zimą bez hardtopa czy średnio? Słyszałem, że bardzo fajnie się tym lata, dodatkowo RWD to fajna sprawa Plusy minusy mile widziane, rozważania narazie czysto teoretyczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 9 Października 2014 Udostępnij Napisano 9 Października 2014 > Jako drugie auto, jeżdżone ma być kilka razy w miesiącu, więc względnie. Da radę tym latać zimą bez > hardtopa czy średnio? Słyszałem, że bardzo fajnie się tym lata, dodatkowo RWD to fajna sprawa > Plusy minusy mile widziane, rozważania narazie czysto teoretyczne Minusy: - mało mocy (była mazdaspeed mx5, ale i ona miała mało mocy) - bezpieczeństwo gorsze niz w Pf126 - bez apaszki na szyi nie wypada - olejek do opalania idzie w większych ilościach niz olej silnikowy Plusy: - lekki samochód - małe spalanie i duzo frajdy - naped na właściwa parę kół - wiatr we włosach (lub łysinie) U nas MX5 uchodzi za bardzo niezawodny samochód. Wystrzegam bym sie tej wersji z otwieranymi reflektorami - po pierwsze często sie mechanizm psuje a po drugie otwarte reflektory znacząco obniżają osiągi (jak to ktoś napisał - po ich otwarciu masz wrażenie ze wcisnąłes hamulec). Silnik i skrzynia podobno bardzo niezawodne, kilkaset tysięcy km bez problemu przezywają. Podobnie tylna przekładnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lepo78 Napisano 9 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2014 > Minusy: > - mało mocy (była mazdaspeed mx5, ale i ona miała mało mocy) > - bezpieczeństwo gorsze niz w Pf126 > - bez apaszki na szyi nie wypada > - olejek do opalania idzie w większych ilościach niz olej silnikowy > Plusy: > - lekki samochód - małe spalanie i duzo frajdy > - naped na właściwa parę kół > - wiatr we włosach (lub łysinie) > U nas MX5 uchodzi za bardzo niezawodny samochód. Wystrzegam bym sie tej wersji z otwieranymi > reflektorami - po pierwsze często sie mechanizm psuje a po drugie otwarte reflektory znacząco > obniżają osiągi (jak to ktoś napisał - po ich otwarciu masz wrażenie ze wcisnąłes hamulec). > Silnik i skrzynia podobno bardzo niezawodne, kilkaset tysięcy km bez problemu przezywają. > Podobnie tylna przekładnia. I to jest dobra opinia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 9 Października 2014 Udostępnij Napisano 9 Października 2014 Ja mam mx5 1.8 146KM szalu nie ma ale wyprzedzasz 80% samochodow na drodze. <9s do 100. Nie psuje sie pali i jezdzi. Hardtopa nie mam bo jezdze tylko w lecie. Wersja po 2005 roku jest IMO ladniejsza. Na plus swietne prowadzenie, uklad kierowniczy. Z minusow to malo meska IMO i troche malo KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lnk Napisano 9 Października 2014 Udostępnij Napisano 9 Października 2014 Trochę z mojej strony. Od 5 lat mam NA 1.6 z 91r, nie jest to auto na codzień, służy do wyzbycia się raz na czas trosk dnia codziennego + Wsiadasz rogal na twarzy Mocny nie jest ale poprawia szybkość w rękach, zwiększając rogala Kontakt z naturą, dotlenia płuca Absolutnie bezawaryjny, nawet akumulator fabryczny. - W moim użytkowaniu nie ma, chyba że czekanie na wiosnę lato (pół sezonu zimowanie), Z istotnych rzeczy, jak ktoś większy to może być ciasno, jam konus więc daje rade. Podsumowanie: spełniłem dziecięce marzenie, nie narzekam na moc, mam frajdę z wolnej jak i zabawowej jazdy. Koszty utrzymania w stosunku do fun'u niewielkie, brak jakichkolwiek usterek (rocznie do 4-5kkm). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lepo78 Napisano 9 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2014 > Trochę z mojej strony. > Od 5 lat mam NA 1.6 z 91r, nie jest to auto na codzień, służy do wyzbycia się raz na czas trosk > dnia codziennego > + > Wsiadasz rogal na twarzy > Mocny nie jest ale poprawia szybkość w rękach, zwiększając rogala > Kontakt z naturą, dotlenia płuca > Absolutnie bezawaryjny, nawet akumulator fabryczny. > - > W moim użytkowaniu nie ma, chyba że czekanie na wiosnę lato (pół sezonu zimowanie), > Z istotnych rzeczy, jak ktoś większy to może być ciasno, jam konus więc daje rade. > Podsumowanie: spełniłem dziecięce marzenie, nie narzekam na moc, mam frajdę z wolnej jak i > zabawowej jazdy. Koszty utrzymania w stosunku do fun'u niewielkie, brak jakichkolwiek usterek > (rocznie do 4-5kkm). Pytam o zimę, bo zima jest wyjątkowo dobrą porą na ujeżdżanie mx5 Ciekawe auto, muszę się nad nim głębiej zastanowić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lnk Napisano 9 Października 2014 Udostępnij Napisano 9 Października 2014 > Pytam o zimę, bo zima jest wyjątkowo dobrą porą na ujeżdżanie mx5 > Ciekawe auto, muszę się nad nim głębiej zastanowić W zimie nigdy nie jeździłem, ale przy temp. ok 10C (jesienią odwożę na zimowanie) ogrzewanie jest wydajne więc 60-70 km/h można śmigać bez dachu (kupiłem z potarganym dachem i dopiero po 2-ch sezonach wymieniłem na dobrą używkę). Co do jazdy zimą to wydaje mi się że może być ciężko, zależy czy płasko czy górki, miasto czy drogi lokalne. Dla dachu zima też taka sobie, trzeba impregnować szmatę. Generalnie cały urok auta to lato, w zimie inny RWD może być lepszym wyborem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seteman Napisano 9 Października 2014 Udostępnij Napisano 9 Października 2014 > Minusy: > - mało mocy (była mazdaspeed mx5, ale i ona miała mało mocy) jasne... w mazdaspeed mało mocy... > - bezpieczeństwo gorsze niz w Pf126 bo? bo nie ma dachu? > - bez apaszki na szyi nie wypada ... > - olejek do opalania idzie w większych ilościach niz olej silnikowy potrafi wziąć olej... > Plusy: > - lekki samochód - małe spalanie i duzo frajdy z małym spalaniem bzdura a z frajdą sie zgadza > - naped na właściwa parę kół prawda > - wiatr we włosach (lub łysinie) prawda > U nas MX5 uchodzi za bardzo niezawodny samochód. Wystrzegam bym sie tej wersji z otwieranymi reflektorami - po pierwsze często sie mechanizm psuje a po drugie otwarte reflektory znacząco > obniżają osiągi (jak to ktoś napisał - po ich otwarciu masz wrażenie ze wcisnąłes hamulec). o jakich ty osiągach piszesz...? > Silnik i skrzynia podobno bardzo niezawodne, kilkaset tysięcy km bez problemu przezywają. skrzynia ma fajny krótki skok drązka. silnik 1.6 (taki miałem) dupy nie urywa i trzeba dbać o stan oleju > Podobnie tylna przekładnia. daje radę. możka sie pokusić o poszukanie ze szperą. mi osobiscie się podobało auto. miałem NB ale zrobiłem go stylistycznie na NBfl. czerwone bo było szysze;) aha u wszechobecna ruda... szczególnie tylna część progów i ranty tylnych błotników a reperaturki po 1200zł / szt... i tylko jeden producent był... szukaj z dachem z sonnenlandu. pcv szybko umrze i niedaj boże otwierać go na mrozie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 http://forum.autokacik.pl/files/287986046-image.jpg Co oni z tego pięknego samochodu zrobili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 moim zdaniem MX5 to swietne auto jako dodatkowe. W szczegolnosci NA ktora ma swoj klimat i styl w przeciwienstwie do NB ktora jest dla mnie nijaka. Co do mocy to MX nigdy nie miala byc przecinakiem prostych i taka nie jest. W realiach EU gdzie wiekszosc jezdzi FWD ilosc mocy w MX i tak bywa nadmierna , jako ze wspomagaczy poza ABSem sie nie uswiadczy (DSC bywa dopiero w NC). Jak ktos sie jednak uprze to silniki latwo i tanio sie turbi. O usterce otwieranych reflektorow nie slyszalem przez 2 lata obecnosci na forum mx5. O zuzyciu oleju w 1.6 i koniecznosci jego szczegolnego pilnowania tez nie. Generalnie auto jest bardzo malo usterkowe chyba ze sie samemu popsuje lub kupi trupa. Raczej sporo pali, nie sa to wartosci moze bezwzglednie duze ale jak na wielkosc i mase to tak. Nie ma co liczyc na mniej niz 7/100 w trasie i 9/100 w miescie, nawet z najslabszym silnikiem i spokojnie jezdzac. Hardtop na zime moze i jest najwlasciwsza opcja ale to praktycznie jakby jezdzic normalnym autem z dachem wiec nie wiem. Fakt ze dach winylowy nie zniesie rozkladania/skladania na mrozie, materialowemu raczej sie to tez zbytnio nie spodoba. Generalnie zima to nie jest najlepszy okres dla posiadania MX5, wiekszosc wtedy zimuje. Tym bardziej ze blachy, jak to w Mazdzie, sa takie sobie. Obecnie moze byc dobry okres na kupowanie MXa bo sporo osob sprzedaje po sezonie i ceny nie beda wywindowane. Ale z drugiej strony za niedlugo trzeba bedzie czekac do wiosny z jazda. Dlatego ja wolalem przeplacic kupujac w srodku sezonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dan54 Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 > Minusy: > - mało mocy (była mazdaspeed mx5, ale i ona miała mało mocy) > - bezpieczeństwo gorsze niz w Pf126 > - bez apaszki na szyi nie wypada > - olejek do opalania idzie w większych ilościach niz olej silnikowy > Plusy: > - lekki samochód - małe spalanie i duzo frajdy > - naped na właściwa parę kół > - wiatr we włosach (lub łysinie) > U nas MX5 uchodzi za bardzo niezawodny samochód. Wystrzegam bym sie tej wersji z otwieranymi > reflektorami - po pierwsze często sie mechanizm psuje a po drugie otwarte reflektory znacząco > obniżają osiągi (jak to ktoś napisał - po ich otwarciu masz wrażenie ze wcisnąłes hamulec). > Silnik i skrzynia podobno bardzo niezawodne, kilkaset tysięcy km bez problemu przezywają. > Podobnie tylna przekładnia. Uwielbiam teoretyków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dan54 Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 > I to jest dobra opinia Dupa nie opinia. Na to auto nie można patrzeć pod kątem mocy / osiągów, tylko ogólnego odczucia z jazdy. Jedziesz 60-70 km/h a morda się cieszy, bo jest bezpośrednie przełożenie na drogę, bo jest głośno, bo seryjny wydech fajnie gada, bo silnik fajnie cięgnie, wiatr we włosach czy nie, po prostu masz frajdę bez osiągania dużych prędkości. Ciężko to wytłumaczyć, chcesz to przedzwoń jak będziesz w Wawie, spotkamy się, pojeździmy Jako samochód do odreagowania kilka razy w miesiącu sprawdza się doskonale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seteman Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 > Dupa nie opinia. > Na to auto nie można patrzeć pod kątem mocy / osiągów, > tylko ogólnego odczucia z jazdy. Jedziesz 60-70 km/h > a morda się cieszy, bo jest bezpośrednie przełożenie na drogę, > bo jest głośno, bo seryjny wydech fajnie gada, bo silnik fajnie cięgnie, > wiatr we włosach czy nie, po prostu masz frajdę bez osiągania > dużych prędkości. Ciężko to wytłumaczyć, chcesz to przedzwoń > jak będziesz w Wawie, spotkamy się, pojeździmy > Jako samochód do odreagowania kilka razy w miesiącu sprawdza się doskonale i to jest opinia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 Kolega ma taką NA, bardzo przyjemne autko. Daaaawno się z nim nie widziałem ale podłubał ją dobrze, a zaczął od car audio, skończył na air ride Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 > Jako drugie auto, jeżdżone ma być kilka razy w miesiącu, więc względnie. Da radę tym latać zimą bez > hardtopa czy średnio? Słyszałem, że bardzo fajnie się tym lata, dodatkowo RWD to fajna sprawa > Plusy minusy mile widziane, rozważania narazie czysto teoretyczne Poza tym, ze osiagi na prostej praktycznie nie istnieja to fajne auto do zabawy w podstawy RWD. Jakies niezbyt szerokie opony zapodac i cieszyc sie feelingiem i balansem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 > Poza tym, ze osiagi na prostej praktycznie nie istnieja to fajne auto do zabawy w podstawy RWD. > Jakies niezbyt szerokie opony zapodac i cieszyc sie feelingiem i balansem. Jak nie istnieja? Wikeszosc aut na rynku to jakies TDI od Helmuta ta Mazda 1.8 ma przyspieszenie ponizej 9s do 100. To nawet 1.2 f TSIKU tak tu chwalone lykasz. Troche KM brakuje ale auto nadrabia funem z jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 > Poza tym, ze osiagi na prostej praktycznie nie istnieja to fajne auto do zabawy w podstawy RWD. > Jakies niezbyt szerokie opony zapodac i cieszyc sie feelingiem i balansem. A taka MR2 jest cos warta? Bo nie kosztuje majatku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 > Jak nie istnieja? Wikeszosc aut na rynku to jakies TDI od Helmuta ta Mazda 1.8 ma przyspieszenie > ponizej 9s do 100. To nawet 1.2 f TSIKU tak tu chwalone lykasz. Troche KM brakuje ale auto > nadrabia funem z jazdy. Wiesz, od auta badz co badz sportowego wymagam jednak cos wiecej niz 9s do setki. Bo tyle to robil moj Civic 1.4 po malych modach 15 lat temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 > A taka MR2 jest cos warta? Bo nie kosztuje majatku Chyba najtanszy midship na rynku. Jesli sie miescisz to fun przypuszczam jest. Ale jechalem tym tylko raz dawno temu i to co zapamietalem to glownie fakt, ze sie nie miescilem za dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 > Chyba najtanszy midship na rynku. Jesli sie miescisz to fun przypuszczam jest. Ale jechalem tym > tylko raz dawno temu i to co zapamietalem to glownie fakt, ze sie nie miescilem za dobrze Gruby nie jestem ale 192 cm od ziemi odroslem czyli co? bede wygladal jak Ed China Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 > Gruby nie jestem ale 192 cm od ziemi odroslem czyli co? bede wygladal jak Ed China Prawie Ja przy 190 widzialem glownie gorna rame szyby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seteman Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 > Wiesz, od auta badz co badz sportowego to sportowe auto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 > to sportowe auto? No MX5 tak chyba marketingowano Zreszta hmmm, male, lekkie, dwuosobowe, naped na tyl... Jesli nie jest sportowe to jest kei-carem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 25 Października 2014 Udostępnij Napisano 25 Października 2014 > Pytam o zimę, bo zima jest wyjątkowo dobrą porą na ujeżdżanie mx5 > Ciekawe auto, muszę się nad nim głębiej zastanowić MX5 nie jest dobry na zime. Jego urok to otwarty dach. W zimie lepiej sprawdzi sie np. BMW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 25 Października 2014 Udostępnij Napisano 25 Października 2014 > MX5 nie jest dobry na zime. Jego urok to otwarty dach. W zimie lepiej sprawdzi sie np. BMW. Ojtam niektorym nie przeszkadza zima Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.