Skocz do zawartości

co to znaczy ''lepsze opony''


BoRuCh

Rekomendowane odpowiedzi

To takie z wysoki bieznikiem, zakladam dla zimowych, czy tez takie klasy wyzszej, tzn. Lepsze michelin niz kormoran - zakladajac ten sam rozmiar ?

Jaka opona lepsza na lato ? Szeroka o niskim profilu czy waska o wysokim.

Gdzie jest ta granica miezy ''lepsza'' a 'gorsza'' ?

Zapraszam do dyskusji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdzie jest ta granica miezy ''lepsza'' a 'gorsza'' ?

Lepsza dla Ciebie zlosnik.gif To jest ta granica wink.gif

Nie spotkałem się z oponami które sa dobre we wszystkim.

Takie np Toyo T1-R mają dobrą siłę ciągu na mokrym i suchym. Gorzej z hamowaniem. Całkiem dobrze na mokrych zakrętach, zupełnie kiepsko na suchych zakrętach (miękkie boki).

To tylko przykład opony o różnym zachowaniu, a nie dla mnie idealnej zlosnik.gif

Inna sprawa to profil opony. Wysoki profil to większy komfort. I dla mnie obecnie to jest ważne old.gifzlosnik.gif

Niemniej wiąże się to z dosyć kiepskim prowadzeniem przy wysokich prędkościach. Powiedzmy "złoty osiemdziesiąt" grinser006.gif

Co do opon zimowych, to dla mnie ważny jest bieżnik prawie typowo śniegowy. Nie mam wtedy momentu zaskoczenia jak wjeżdżam w nawiany miejscowo śnieg. Po mieście wtedy też szybciej ruszam na takiej oponie, jak jest plucha.

Jednak takie opony gorzej hamują i skręcają na suchej/mokrej drodze. Ja i tak jeżdżę dosyć wolno, to mi to nie przeszkadza ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdzie jest ta granica miezy ''lepsza'' a 'gorsza'' ?

> Zapraszam do dyskusji

Musisz po prostu pojeździć na lepszych i gorszych, sam się przekonasz. Dla mnie lepsza to taka, która na mokrej jezdni nie zachowuje się jak łyżwa na lodzie. np. taki Matador M+S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Takie np Toyo T1-R mają dobrą siłę ciągu na mokrym i suchym. Gorzej z hamowaniem. Całkiem dobrze na

> mokrych zakrętach, zupełnie kiepsko na suchych zakrętach (miękkie boki).

tu się nie zgodzę bo na mokrym ta opona to śmieć

zresztą na suchym jakoś idzie się napędzić mowa o mocy do 150KM gorzej ze skręcaniem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To takie z wysoki bieznikiem, zakladam dla zimowych, czy tez takie klasy wyzszej, tzn. Lepsze

> michelin niz kormoran - zakladajac ten sam rozmiar ?

Opona zimowa ma spełniać dwa główne warunki: rok produkcji i wysokość bieżnika, oraz kilka pobocznych takich jak dopasowanie rzeźby bieżnika do warunków. Bo nie ma opon super sprawdzających się w każdych warunkach. na koniec warunki najmniej ważne czyli hałas, opory toczenia i takie tam.

Co do zimówek to z tych w miarę radzących sobie w każdych warunkach polecam GY UG8. Właściwie chyba nie ma lepszej opony na zimowe warunki w mieście i niezbyt zapadłej wsi.

> Jaka opona lepsza na lato ? Szeroka o niskim profilu czy waska o wysokim.

A czego oczekujesz? Ma mało palić i być komfortowe czy kleić w każdym zakręcie? o wiesz... dla każdego coś miłego. cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tu się nie zgodzę bo na mokrym ta opona to śmieć

> zresztą na suchym jakoś idzie się napędzić mowa o mocy do 150KM gorzej ze skręcaniem

miałem te opony w a8 i na suchyb były ok, hamowanie niezłę, w zakrętach troszkę za miękkie (auto sporo ważyło), na wilgotnej drodzenie miałem problemów, ale przy większych prędkościach w deszczu sobie nie radziła, kilka razy musiało interweniować esp. Po wymianie na nokiany znacznie pewniej czyłem się w takich warunkach. Do tego te toyo były ciche, ale bardzo szybko się skończyły.

Warto dodać, że ten sam model opon może różnie się sprawowaćw zależności od rozmiaru, indeksu prędkości i obciążenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A lepsza waska zimowa czy szeroka? Zmienilem z letnich 225 na zimowe 245 i na mokrym i suchym

> zdecydowanie lepsza szeroka z moich obserwacji.Na sniegu pewnie tez szeroka. Czemu rajdowki

> opony z kolcami maja waskie? To opony na lod?

pojedź na tej szerokiej w śniegu i błocie pośniegowym.

CO do opon pod kolec to tak, węższa znaczy lepsza. większe ciśnienie na cm2 nawierzchni dzięki temu zarówno kolec jak i kostka bieżnika głębiej sie wbija w nawierzchnię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A lepsza waska zimowa czy szeroka? Zmienilem z letnich 225 na zimowe 245 i na mokrym i suchym

> zdecydowanie lepsza szeroka z moich obserwacji.Na sniegu pewnie tez szeroka. Czemu rajdowki

> opony z kolcami maja waskie? To opony na lod?

Na zime wezsza, ze wzgledu na nacisk na jednostke powierzchni. Taka opona na sniegu czy blocie lepiej wgryza sie w nawierzchnie. Na szerokich w warunkach zimowych latwiej o poslizg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na zime wezsza, ze wzgledu na nacisk na jednostke powierzchni. Taka opona na sniegu czy blocie

> lepiej wgryza sie w nawierzchnie. Na szerokich w warunkach zimowych latwiej o poslizg.

chyba że całą zimę jeździsz po centrum dużego miasta albo po autostradzie. Wtedy bym raczej zostawił seryjny rozmiar. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba że całą zimę jeździsz po centrum dużego miasta albo po autostradzie. Wtedy bym raczej

> zostawił seryjny rozmiar.

Mialem na mysli wybor rozmiarow z tych seryjnych, homologowanych dla danego pojazdu wink.gif

U mnie jest od 185/65 R15 do 205/45 R17. Pierwszy rozmiar mam zapas i zimowki, drugi to fabryczne letnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na zime wezsza, ze wzgledu na nacisk na jednostke powierzchni. Taka opona na sniegu czy blocie

> lepiej wgryza sie w nawierzchnie. Na szerokich w warunkach zimowych latwiej o poslizg.

A czemu ma sie wgryzac w snieg? Nie lepiej jak wieksza powierzchnia i iloscia lameli przylega do sniegu? Wiekszy nacisk chyba zadziala bardziej jak lyzwa i spowoduje uslizg... po to spuszcza sie powietrze z opon. Rozumiem ze gorsza bedzie szeroka na blocie bo gorzej odprowadza je poza opone ale poza tym wydaje mi sie ze same zalety. Wieksza powierzchni to wiecej lameli i wieksze tarcie o podloze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czemu ma sie wgryzac w snieg? Nie lepiej jak wieksza powierzchnia i iloscia lameli przylega do

> sniegu? Wiekszy nacisk chyba zadziala bardziej jak lyzwa i spowoduje uslizg... po to spuszcza

> sie powietrze z opon. Rozumiem ze gorsza bedzie szeroka na blocie bo gorzej odprowadza je poza

> opone ale poza tym wydaje mi sie ze same zalety. Wieksza powierzchni to wiecej lameli i

> wieksze tarcie o podloze.

łyżwa jeździ po lodzie. po kopnym śniegu i lodzie chodzi się w rakach. raki powierzchnię styku mają dużą czy małą żeby było przyczepnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>

> Jaka opona lepsza na lato ? Szeroka o niskim profilu czy waska o wysokim.

>

Noooo. Tak właśnie myślałem, że szerokość opony ma coś wspólnego z porą roku, a profil z opadami atmosferycznymi. Znaczy co? Im więcej śniegu tym wyższa opona, bo łatwiej przez zaspy się przebić? Nieeeee. Co ja tam wiem. Lepsza szeroka i łysa, bo można bokiem poszusować. Aaaa. To o lato chodzi. To nie wiem. Bieżnik jakiś potrzebny, czy nie? Bo formuła 1 jak słonko grzeje, to na łysych jeździ. facepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Noooo. Tak właśnie myślałem, że szerokość opony ma coś wspólnego z porą roku, a profil z opadami

> atmosferycznymi. Znaczy co? Im więcej śniegu tym wyższa opona, bo łatwiej przez zaspy się

> przebić? Nieeeee. Co ja tam wiem. Lepsza szeroka i łysa, bo można bokiem poszusować. Aaaa. To

> o lato chodzi. To nie wiem. Bieżnik jakiś potrzebny, czy nie? Bo formuła 1 jak słonko grzeje,

> to na łysych jeździ.

NTK facepalm%5B1%5D.gif

Jeśli chcesz coś napisać to raczej konkretnie.

Poza tym kolega BoRuCh ma prawo jazdy od kilku dni, może nie wiedzieć zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czemu ma sie wgryzac w snieg? Nie lepiej jak wieksza powierzchnia i iloscia lameli przylega do

> sniegu?

Nie, nie lepiej, bo snieg sie rusza pod kolami, slizga itd, dlatego opona ma jak najbardziej sie zaglebic w podloze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To takie z wysoki bieznikiem, zakladam dla zimowych, czy tez takie klasy wyzszej, tzn. Lepsze

> michelin niz kormoran - zakladajac ten sam rozmiar ?

> Jaka opona lepsza na lato ? Szeroka o niskim profilu czy waska o wysokim.

> Gdzie jest ta granica miezy ''lepsza'' a 'gorsza'' ?

> Zapraszam do dyskusji

dla mnie to po prostu taka, która ma lepszą przyczepność. Niekoniecznie wyższy bieżnik. Mam w garażu opony z wysokim bieżnikiem, na których już prawie nie da się jeździć, zrobił się z nich plastik. To czy opona jest dobra jest jakąś tam średnią wieku,producenta i bieżnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.