BoRuCh Napisano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2014 To takie z wysoki bieznikiem, zakladam dla zimowych, czy tez takie klasy wyzszej, tzn. Lepsze michelin niz kormoran - zakladajac ten sam rozmiar ? Jaka opona lepsza na lato ? Szeroka o niskim profilu czy waska o wysokim. Gdzie jest ta granica miezy ''lepsza'' a 'gorsza'' ? Zapraszam do dyskusji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2014 > Gdzie jest ta granica miezy ''lepsza'' a 'gorsza'' ? Lepsza dla Ciebie To jest ta granica Nie spotkałem się z oponami które sa dobre we wszystkim. Takie np Toyo T1-R mają dobrą siłę ciągu na mokrym i suchym. Gorzej z hamowaniem. Całkiem dobrze na mokrych zakrętach, zupełnie kiepsko na suchych zakrętach (miękkie boki). To tylko przykład opony o różnym zachowaniu, a nie dla mnie idealnej Inna sprawa to profil opony. Wysoki profil to większy komfort. I dla mnie obecnie to jest ważne Niemniej wiąże się to z dosyć kiepskim prowadzeniem przy wysokich prędkościach. Powiedzmy "złoty osiemdziesiąt" Co do opon zimowych, to dla mnie ważny jest bieżnik prawie typowo śniegowy. Nie mam wtedy momentu zaskoczenia jak wjeżdżam w nawiany miejscowo śnieg. Po mieście wtedy też szybciej ruszam na takiej oponie, jak jest plucha. Jednak takie opony gorzej hamują i skręcają na suchej/mokrej drodze. Ja i tak jeżdżę dosyć wolno, to mi to nie przeszkadza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2014 > Gdzie jest ta granica miezy ''lepsza'' a 'gorsza'' ? > Zapraszam do dyskusji Musisz po prostu pojeździć na lepszych i gorszych, sam się przekonasz. Dla mnie lepsza to taka, która na mokrej jezdni nie zachowuje się jak łyżwa na lodzie. np. taki Matador M+S Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2014 > Takie np Toyo T1-R mają dobrą siłę ciągu na mokrym i suchym. Gorzej z hamowaniem. Całkiem dobrze na > mokrych zakrętach, zupełnie kiepsko na suchych zakrętach (miękkie boki). tu się nie zgodzę bo na mokrym ta opona to śmieć zresztą na suchym jakoś idzie się napędzić mowa o mocy do 150KM gorzej ze skręcaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2014 > To takie z wysoki bieznikiem, zakladam dla zimowych, czy tez takie klasy wyzszej, tzn. Lepsze > michelin niz kormoran - zakladajac ten sam rozmiar ? Opona zimowa ma spełniać dwa główne warunki: rok produkcji i wysokość bieżnika, oraz kilka pobocznych takich jak dopasowanie rzeźby bieżnika do warunków. Bo nie ma opon super sprawdzających się w każdych warunkach. na koniec warunki najmniej ważne czyli hałas, opory toczenia i takie tam. Co do zimówek to z tych w miarę radzących sobie w każdych warunkach polecam GY UG8. Właściwie chyba nie ma lepszej opony na zimowe warunki w mieście i niezbyt zapadłej wsi. > Jaka opona lepsza na lato ? Szeroka o niskim profilu czy waska o wysokim. A czego oczekujesz? Ma mało palić i być komfortowe czy kleić w każdym zakręcie? o wiesz... dla każdego coś miłego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lisik Napisano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2014 A lepsza waska zimowa czy szeroka? Zmienilem z letnich 225 na zimowe 245 i na mokrym i suchym zdecydowanie lepsza szeroka z moich obserwacji.Na sniegu pewnie tez szeroka. Czemu rajdowki opony z kolcami maja waskie? To opony na lod? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2014 > tu się nie zgodzę bo na mokrym ta opona to śmieć > zresztą na suchym jakoś idzie się napędzić mowa o mocy do 150KM gorzej ze skręcaniem miałem te opony w a8 i na suchyb były ok, hamowanie niezłę, w zakrętach troszkę za miękkie (auto sporo ważyło), na wilgotnej drodzenie miałem problemów, ale przy większych prędkościach w deszczu sobie nie radziła, kilka razy musiało interweniować esp. Po wymianie na nokiany znacznie pewniej czyłem się w takich warunkach. Do tego te toyo były ciche, ale bardzo szybko się skończyły. Warto dodać, że ten sam model opon może różnie się sprawowaćw zależności od rozmiaru, indeksu prędkości i obciążenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2014 > A lepsza waska zimowa czy szeroka? Zmienilem z letnich 225 na zimowe 245 i na mokrym i suchym > zdecydowanie lepsza szeroka z moich obserwacji.Na sniegu pewnie tez szeroka. Czemu rajdowki > opony z kolcami maja waskie? To opony na lod? pojedź na tej szerokiej w śniegu i błocie pośniegowym. CO do opon pod kolec to tak, węższa znaczy lepsza. większe ciśnienie na cm2 nawierzchni dzięki temu zarówno kolec jak i kostka bieżnika głębiej sie wbija w nawierzchnię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2014 > A lepsza waska zimowa czy szeroka? Zmienilem z letnich 225 na zimowe 245 i na mokrym i suchym > zdecydowanie lepsza szeroka z moich obserwacji.Na sniegu pewnie tez szeroka. Czemu rajdowki > opony z kolcami maja waskie? To opony na lod? Na zime wezsza, ze wzgledu na nacisk na jednostke powierzchni. Taka opona na sniegu czy blocie lepiej wgryza sie w nawierzchnie. Na szerokich w warunkach zimowych latwiej o poslizg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2014 > Na zime wezsza, ze wzgledu na nacisk na jednostke powierzchni. Taka opona na sniegu czy blocie > lepiej wgryza sie w nawierzchnie. Na szerokich w warunkach zimowych latwiej o poslizg. chyba że całą zimę jeździsz po centrum dużego miasta albo po autostradzie. Wtedy bym raczej zostawił seryjny rozmiar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2014 > chyba że całą zimę jeździsz po centrum dużego miasta albo po autostradzie. Wtedy bym raczej > zostawił seryjny rozmiar. Mialem na mysli wybor rozmiarow z tych seryjnych, homologowanych dla danego pojazdu U mnie jest od 185/65 R15 do 205/45 R17. Pierwszy rozmiar mam zapas i zimowki, drugi to fabryczne letnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lisik Napisano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2014 > Na zime wezsza, ze wzgledu na nacisk na jednostke powierzchni. Taka opona na sniegu czy blocie > lepiej wgryza sie w nawierzchnie. Na szerokich w warunkach zimowych latwiej o poslizg. A czemu ma sie wgryzac w snieg? Nie lepiej jak wieksza powierzchnia i iloscia lameli przylega do sniegu? Wiekszy nacisk chyba zadziala bardziej jak lyzwa i spowoduje uslizg... po to spuszcza sie powietrze z opon. Rozumiem ze gorsza bedzie szeroka na blocie bo gorzej odprowadza je poza opone ale poza tym wydaje mi sie ze same zalety. Wieksza powierzchni to wiecej lameli i wieksze tarcie o podloze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2014 > A czemu ma sie wgryzac w snieg? Nie lepiej jak wieksza powierzchnia i iloscia lameli przylega do > sniegu? Wiekszy nacisk chyba zadziala bardziej jak lyzwa i spowoduje uslizg... po to spuszcza > sie powietrze z opon. Rozumiem ze gorsza bedzie szeroka na blocie bo gorzej odprowadza je poza > opone ale poza tym wydaje mi sie ze same zalety. Wieksza powierzchni to wiecej lameli i > wieksze tarcie o podloze. łyżwa jeździ po lodzie. po kopnym śniegu i lodzie chodzi się w rakach. raki powierzchnię styku mają dużą czy małą żeby było przyczepnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lisik Napisano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2014 > łyżwa jeździ po lodzie. po kopnym śniegu i lodzie chodzi się w rakach. raki powierzchnię styku mają > dużą czy małą żeby było przyczepnie? Po kopnym sniegu chodzi sie na rakietach co do rakow nie rozmawiamy o oponach z kolcami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiaterwiater Napisano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2014 > > Jaka opona lepsza na lato ? Szeroka o niskim profilu czy waska o wysokim. > Noooo. Tak właśnie myślałem, że szerokość opony ma coś wspólnego z porą roku, a profil z opadami atmosferycznymi. Znaczy co? Im więcej śniegu tym wyższa opona, bo łatwiej przez zaspy się przebić? Nieeeee. Co ja tam wiem. Lepsza szeroka i łysa, bo można bokiem poszusować. Aaaa. To o lato chodzi. To nie wiem. Bieżnik jakiś potrzebny, czy nie? Bo formuła 1 jak słonko grzeje, to na łysych jeździ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lisik Napisano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2014 > Noooo. Tak właśnie myślałem, że szerokość opony ma coś wspólnego z porą roku, a profil z opadami > atmosferycznymi. Znaczy co? Im więcej śniegu tym wyższa opona, bo łatwiej przez zaspy się > przebić? Nieeeee. Co ja tam wiem. Lepsza szeroka i łysa, bo można bokiem poszusować. Aaaa. To > o lato chodzi. To nie wiem. Bieżnik jakiś potrzebny, czy nie? Bo formuła 1 jak słonko grzeje, > to na łysych jeździ. NTK Jeśli chcesz coś napisać to raczej konkretnie. Poza tym kolega BoRuCh ma prawo jazdy od kilku dni, może nie wiedzieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiaterwiater Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 > > Poza tym kolega BoRuCh ma prawo jazdy od kilku dni, może nie wiedzieć To może niech nie jeździ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 > A czemu ma sie wgryzac w snieg? Nie lepiej jak wieksza powierzchnia i iloscia lameli przylega do > sniegu? Nie, nie lepiej, bo snieg sie rusza pod kolami, slizga itd, dlatego opona ma jak najbardziej sie zaglebic w podloze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 > To takie z wysoki bieznikiem, zakladam dla zimowych, czy tez takie klasy wyzszej, tzn. Lepsze > michelin niz kormoran - zakladajac ten sam rozmiar ? > Jaka opona lepsza na lato ? Szeroka o niskim profilu czy waska o wysokim. > Gdzie jest ta granica miezy ''lepsza'' a 'gorsza'' ? > Zapraszam do dyskusji dla mnie to po prostu taka, która ma lepszą przyczepność. Niekoniecznie wyższy bieżnik. Mam w garażu opony z wysokim bieżnikiem, na których już prawie nie da się jeździć, zrobił się z nich plastik. To czy opona jest dobra jest jakąś tam średnią wieku,producenta i bieżnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiastekD Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 > Musisz po prostu pojeździć na lepszych i gorszych, sam się przekonasz. Dla mnie lepsza to taka, > która na mokrej jezdni nie zachowuje się jak łyżwa na lodzie. np. taki Matador M+S Albo kormoran czy kleber zimowy hp2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.