Skocz do zawartości

Dwumasa 1.9 JTD podmianka na koło zamachowe z 1.8 benzyna?


biaaly

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Od pewnego czasu coraz bardziej klekocze moj Stilo JTD 115km mechanik stwierdził koło dwumasowe. Wymiana poduszek pod silnikiem (od strony rozrządu i od spodu) nieco poprawiła sytuację niestety wibracje są dalej nie do zniesienia ale jeszcze bardziej cena za nową dwumasę.... używka to kot w worku a za robotę trzeba zapłacić.

Czy ktoś z Was szanowni użytkowicy Stilaczy próbował zabiegu wykorzystania koła zamachowego z benzyny 1.8? Moj kolega zrobił taki zabieg w 307 i różnica pomiędzy sprawną dwumasą a zwykłym kołem zamachowym była nieznaczna.

Dzięki za odpowiedzi/podpowiedzi jak nie pójść z torbami a poprawić sytację by można było normalnie korzystać z samochodu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trzeba pamiętać, że jeśli zamieni się koło dwumasowe na zwykłe to wibracje, które ono niweluje

> pójdą m.in na układ korbowo-tłokowy co może spowodować jeszcze większe koszty...

facepalm%5B1%5D.gif te wibracje POWODUJE układ korbowo-tłokowy a dwumas ma zapobiegać rozwaleniu przedewszystkim skrzyni biegów, przegubów i całej reszty. Na silnik to bedzie miało tez wpływ ale przedewszystkim na dalsze elementy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> te wibracje POWODUJE układ korbowo-tłokowy a dwumas ma zapobiegać rozwaleniu przedewszystkim

> skrzyni biegów, przegubów i całej reszty. Na silnik to bedzie miało tez wpływ ale

> przedewszystkim na dalsze elementy.

dobra dobra, każdy ma rację ale...

kiedyś dizle telepały bardziej niż dzisiejsze i dwumas nie było, sprawę załatwiały tłumiki drgań skrętnych w tarczy sprzęgła (sprężyny i elementy cierne) VW (tfu na psa urok) jako zamiennik dopuścił sztywne koło + zmodyfikowaną tarcze sprzęgła = znaczy można ( kolega z pracy ma takiego moda i twierdzi,że różnicy nie czuje ). Gdyby dobrać odpowiednią tarczę myślę że gra warta jest świeczki szczególnie przy możliwości tego co w/w koledze "zafundował dwumas a mianowicie obciął kielich skrzyni delikatnie wysuniętą sprężyną, że coś jest nie teges usłyszał gdy było za późno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do słabszych wersji vw czy psa daje sztywne bo jest mało Nm. Miałem klienta 1,9tdi 130km 300nm dał

> sztywne bo mu ktoś życzliwy polecił , po paru tygodniach u mnie kupował zestaw dwumasa bo na

> sztywnym tak telepało ,że wytrzymać nie mógł

Tak jak MirekD pisał sprawę drgań skrętnych załatwia tłumik drgań.Dwumas załatwia zmienne obciążenia z układu przeniesienia napędu.W "zamierzchłych" czasach temat ten załatwiała tarcza sprzęgłowa z odpowiednimi sprężynami.Kilku set konne silniki w ciężarówkach nie miały dwumasu i nie telepało.

Bywają silniki,które mają dodatkowe wałki wyrównoważające.Wałki te załatwiają /o ile dobrze przypominam/ drugą harmoniczną.

A ten twój klient to koło miał wyważone?

U mnie w silniku nie ma dwumasu ,nic nie telepie w czasie postoju czy w czasie jazdy, tylko ja mam Koreańczyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak irek pisze i ja ma drugie auto z Koreii, moc i niutony identiko jak Stilo (115/255) i nie ma dwumasa !!! na wolnych silnikiem nie telepie, w kabinie cisza i w przeciwieństwie do Stilo lusterko nie lata jak wibrator a kierownica nie ma trybu stałego masażu. w trakcie jazdy też nic nie informuje że brak tego cuda techniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy czy + czy - bo przy ~900 obrotach wibracje na pewno będą niższe. Nawet w JTD jak doda lekko gazu to wibracje zanikają. Takie też jest zadanie dwumasu, aby umożliwić pracę na jałowym przy niższych obrotach i mniejszych wibracjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zależy czy + czy - bo przy ~900 obrotach wibracje na pewno będą niższe. Nawet w JTD jak doda lekko

> gazu to wibracje zanikają. Takie też jest zadanie dwumasu, aby umożliwić pracę na jałowym przy

> niższych obrotach i mniejszych wibracjach.

Przy 800 też nie trzęsie.

Przy 700 nie wiem. Może trzęsie może nie.

Jutro będę jeździł to zobaczę i zdam relację. grinser006.gif

Kilka lat wstecz miałem w pracy rosyjską maszynę z silnikiem A01M/takie miał oznaczenie/ szóstka rzędowa. Na biegu jałowym drgania silnika ledwo wyczuwalne./ z kieliszka wódki kropelki by nie wychlapał/

Nie posądzasz chyba naszych wschodnich przyjaciół,że w maszynach budowlanych stosowali silniki z dwumasą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jakie ma obroty na jałowym?

z Torque'a sczytuje 850 - 860 obr/min jak jest ciepły, na zimno po odpaleniu 100 więcej ale to trwa chwilkę (max 3 minuty i ssanie się odcina)

na ucho Stilo ma ze 100 obr/min więcej na ciepłych wolnych jak Sportek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kilka lat wstecz miałem w pracy rosyjską maszynę z silnikiem A01M/takie miał oznaczenie/ szóstka

> rzędowa. Na biegu jałowym drgania silnika ledwo wyczuwalne./ z kieliszka wódki kropelki by nie

> wychlapał/

> Nie posądzasz chyba naszych wschodnich przyjaciół,że w maszynach budowlanych stosowali silniki z

> dwumasą.

Irek o tym piszesz ?

288168993-motor.jpg

siedzi między innymi w DT'cie, silnik nie do zdarcia

post-7259-14352528007197_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie tak do konca jest, ze dizel musi byc z 2masą. Beznynowce tez mają. Stilo abarth ma 2masę,

> alfa 166 z silikami benzynowymi ma 2masę. I sporo innych wozidel ma ten wynalazek.

ZTCP Mitasubiszi tez to pcha do benzyn hmm.gif trzeba by PunTiego podpytać ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie tak do konca jest, ze dizel musi byc z 2masą. Beznynowce tez mają. Stilo abarth ma 2masę,

> alfa 166 z silikami benzynowymi ma 2masę. I sporo innych wozidel ma ten wynalazek.

Abarth GP ma dwumasę (zmieniałem już) i co z tego 270751858-jezyk.gif ten mały silnik i tak mocno buja wozem , niekiedy lusterko prawe drży jak w dizlu grinser006.gif Zapewne poduszki silnika będzie czekać wymiana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Abarth GP ma dwumasę (zmieniałem już) i co z tego ten mały silnik i tak mocno buja wozem ,

> niekiedy lusterko prawe drży jak w dizlu

Kiedyś w fabryce widziałem,że na pierwszy montaż wały korbowe były wyważane razem z kołem zamachowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zależy czy + czy - bo przy ~900 obrotach wibracje na pewno będą niższe. Nawet w JTD jak doda lekko

> gazu to wibracje zanikają. Takie też jest zadanie dwumasu, aby umożliwić pracę na jałowym przy

> niższych obrotach i mniejszych wibracjach.

Ja mam wolne obroty podniesione do 950, właśnie żeby mniej telepało grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Łączy się to też niestety ze wzrostem zużycia paliwa. Kwestia o ile?

tozalezy ile używasz auta stojącego na luzie z uruchomionym silnikiem.

Umówmy się, że czas przestany na luzie do czasu jazdy jest pomijanie mały, więc i spalanie większe nie będzie.

Inna sprawa, że jechałem kiedyś stilo z podniesionymi obrotami do 950 czy 1000 - w korku to jest masakra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tozalezy ile używasz auta stojącego na luzie z uruchomionym silnikiem.

> Umówmy się, że czas przestany na luzie do czasu jazdy jest pomijanie mały, więc i spalanie większe

> nie będzie.

> Inna sprawa, że jechałem kiedyś stilo z podniesionymi obrotami do 950 czy 1000 - w korku to jest

> masakra.

Szybko się można przyzwyczaić, poza tym - u mnie CINEK_ zrobił to tak,

że by obroty się podniosły, konieczna jest temperatura chyba od 5 w dół...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.