Skocz do zawartości

Ściaga auto w prawo


wesol

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent Volvo C70, od dłuższego czasu walczę ze ściaganiem w prawo.

Wahacze lewo, prawo wymienione, maglownica po regeneracji,drążki wymienione, zero luzów w zawieszeniu, zbieżność zrobiona - auto ściąga.

Wymienione łożysko w prawym Mcpersonie, auto ściąga.

Nigdy nie było walone.

Opony, koła zmieniane miejscami, ciągle ściąga w prawo.

Jedyne co zauważyłem to że szczelina między oponą a rantem błotnika nieco się różni z prawej i lewej strony. Z prawej wchodzą 3 palce ciasno z lewej luźniej.

Nigdy nie robiłem pełnej geometrii ale mówią mi że tył nie ma wpływu na przód.

Oczywiście tnie prawą oponę od zewnątrz.

Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>...

> Nigdy nie robiłem pełnej geometrii ale mówią mi że tył nie ma wpływu na przód.

Niestety to nieprawda. Tył ma znaczenie.

Od geometrii trzeba było zacząć. Kilkadziesiąt złotych i wiadomo byłoby gdzie szukać a tak to ładujesz w ten przód a być może z tyłu osi nie trzyma?

Miałem tak w nowej Navarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, tył ma znaczenie...

Ja bym sprawdził jeszcze hamulce przodu i z tyłu. U mnie w Fabii też ściągało w prawo i okazało się, że hamulce z tyłu tak się "zepsuły", że jeden nie hamował, a drugi robił opory i auto skręcało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pacjent Volvo C70, od dłuższego czasu walczę ze ściaganiem w prawo.

Stało się to samoistnie, czy po jakimś "krawężniku", większej dziurce? hmm.gif

Ściąga zawsze, czy przy przyspieszaniu/hamowaniu? Puścisz kierownicę i zjeżdżasz na pobocze?

> Jedyne co zauważyłem to że szczelina między oponą a rantem błotnika nieco się różni z prawej i

> lewej strony. Z prawej wchodzą 3 palce ciasno z lewej luźniej.

Możesz to rozwinąć? To jest z przodu koła, z tyłu, od góry? niewiem.gif

> Nigdy nie robiłem pełnej geometrii ale mówią mi że tył nie ma wpływu na przód.

> Oczywiście tnie prawą oponę od zewnątrz.

> Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł??

Musisz pomierzyć, sprawdzić wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli za przednim prawym kołem jest ciaśniej, to masz całe koło cofnięte do tyłu, a to oznacza mniejszy kąt wyprzedzenia sworznia, w skrócie WSZ, lub KWSZ. To tak naprawdę jedyny parametr w geometrii, który powoduje samoistną zmianę kierunku jazdy. Pełna geometria się kłania.

Może być tak, że jakaś tuleja na wózku się rozpadła, albo tylna tuleja wahacza naderwana.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.