wesol Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 Pacjent Volvo C70, od dłuższego czasu walczę ze ściaganiem w prawo. Wahacze lewo, prawo wymienione, maglownica po regeneracji,drążki wymienione, zero luzów w zawieszeniu, zbieżność zrobiona - auto ściąga. Wymienione łożysko w prawym Mcpersonie, auto ściąga. Nigdy nie było walone. Opony, koła zmieniane miejscami, ciągle ściąga w prawo. Jedyne co zauważyłem to że szczelina między oponą a rantem błotnika nieco się różni z prawej i lewej strony. Z prawej wchodzą 3 palce ciasno z lewej luźniej. Nigdy nie robiłem pełnej geometrii ale mówią mi że tył nie ma wpływu na przód. Oczywiście tnie prawą oponę od zewnątrz. Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 >... > Nigdy nie robiłem pełnej geometrii ale mówią mi że tył nie ma wpływu na przód. Niestety to nieprawda. Tył ma znaczenie. Od geometrii trzeba było zacząć. Kilkadziesiąt złotych i wiadomo byłoby gdzie szukać a tak to ładujesz w ten przód a być może z tyłu osi nie trzyma? Miałem tak w nowej Navarze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KeyaR Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 Potwierdzam, tył ma znaczenie... Ja bym sprawdził jeszcze hamulce przodu i z tyłu. U mnie w Fabii też ściągało w prawo i okazało się, że hamulce z tyłu tak się "zepsuły", że jeden nie hamował, a drugi robił opory i auto skręcało... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > Pacjent Volvo C70, od dłuższego czasu walczę ze ściaganiem w prawo. Stało się to samoistnie, czy po jakimś "krawężniku", większej dziurce? Ściąga zawsze, czy przy przyspieszaniu/hamowaniu? Puścisz kierownicę i zjeżdżasz na pobocze? > Jedyne co zauważyłem to że szczelina między oponą a rantem błotnika nieco się różni z prawej i > lewej strony. Z prawej wchodzą 3 palce ciasno z lewej luźniej. Możesz to rozwinąć? To jest z przodu koła, z tyłu, od góry? > Nigdy nie robiłem pełnej geometrii ale mówią mi że tył nie ma wpływu na przód. > Oczywiście tnie prawą oponę od zewnątrz. > Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?? Musisz pomierzyć, sprawdzić wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 Jeżeli za przednim prawym kołem jest ciaśniej, to masz całe koło cofnięte do tyłu, a to oznacza mniejszy kąt wyprzedzenia sworznia, w skrócie WSZ, lub KWSZ. To tak naprawdę jedyny parametr w geometrii, który powoduje samoistną zmianę kierunku jazdy. Pełna geometria się kłania. Może być tak, że jakaś tuleja na wózku się rozpadła, albo tylna tuleja wahacza naderwana. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.