Skocz do zawartości

PILNE! Prośba o pomoc w rozpoznaniu awarii Seat Leon II


DmO

Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuję wszystkim za pomoc.

Usterka została naprawiona, na pewno ciekawi Was rozwiązanie, więc z chęcią się nim podzielę. Powodem była wadliwa pompa paliwa w baku, po pomiarze ciśnienia miała 0,5 bara jak w schemacie, ale jak przyszło, co do czego to działała niestabilnie i podawała za niskie ciśnienie, lub nierówno. Zamówiłem nową oryginalną pompę PIERBURG z całym kompletem i po wymianie auto śmiga jak nowe.

Jeszcze raz zaznaczam, przy tej usterce nie było błędów komputera, błędów na kontrolkach, nie było żadnej jasnej sygnalizacji, co mogło by się dziać z samochodem. Pompa w systemie normalnie funkcjonowała, jednak złapała wadę, najprawdopodobniej przez to, że była owleczona czarną mazią, co po wyczyszczeniu benzyną nie dało rezultatu.

Jeszcze raz dziękuję za pomoc.

ps. Gdyby ktoś chciał mam do odsprzedania po kosztach oryginalną pompę do regeneracji (ponoć się to regeneruje, wymienia jakieś szczotki i całość będzie jak nowa), ale ja nie będę się w to bawił, tak tylko napisałem, gdyby znalazł się jakiś chętny dłubacz to za grosze opchnę.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za informacje, myśleliśmy, że to przez paliwo i dłuższy okres czasu.

Usterka została już naprawiona, całe rozwiązanie opisałem w odpowiedzi na wątek.

Masz rację, wadliwa była pompa paliwa w baku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W TDI pd pompa w baku bedzie brudna (czarna oblepiona) jest to olei silnikowy brudzący rope,

> dzieje sie to w pompie tandemowej ta na glowicy.

> A objawy ktore opisujesz i tak wskazujana na pompe w baku,

Ale pierwotną przyczyną usterki jest chyba jednak ta pompa tandemowa, bo skąd olej w baku?

I teraz ta nowa pompa w zbiorniku po jakim przebiegu będzie znowu zafajdana olejem hmm.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale pierwotną przyczyną usterki jest chyba jednak ta pompa tandemowa, bo skąd olej w baku?

> I teraz ta nowa pompa w zbiorniku po jakim przebiegu będzie znowu zafajdana olejem

To sa male ilosci oleju (nie widac ubytkow), ale rope brudzi. Dla całego ukladu kilka kropel nieszkodzi, a pompa padla bo tak ja stworzył producent, w starszych TDI nie padaly a tez jest olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy takie pompy da się regenerować? mam tą wyjętą i jest przemyta benzyną i dalej już nie

> sprawdzałem, ale może da się ją jakoś przywrócić pewnie do życia?

sam wkład za 100 po rozebraniu kosza (w skodzie tak wymieniałem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście.

> A załatwić można pompę przez... wyciuranie całego baku do sucha.

Zdementuję trochę - może nie do sucha, ale do totalnej rezerwy. Jeżdżę tak od zawsze, każdym autem. Nadruk ostatniej kreski pojawia się z prawej strony wskazówki i dopiero wtedy tankuję. NIGDY nie zdażył mi się jakikolwiek problem z układem paliwowym. Gorzej mają ci, którzy non stop jeżdżą do 1/2 przykładowo, a potem tankują i jak im się zdarzy wypalić cały bak, to wtedy są kłopoty, bo na dnie zbiera się syf. Przy przepalaniu całego baku całe życie auta, syf się nie zbiera...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zdementuję trochę - może nie do sucha, ale do totalnej rezerwy. Jeżdżę tak od zawsze, każdym autem.

> Nadruk ostatniej kreski pojawia się z prawej strony wskazówki i dopiero wtedy tankuję. NIGDY

> nie zdażył mi się jakikolwiek problem z układem paliwowym. Gorzej mają ci, którzy non stop

> jeżdżą do 1/2 przykładowo, a potem tankują i jak im się zdarzy wypalić cały bak, to wtedy są

> kłopoty, bo na dnie zbiera się syf. Przy przepalaniu całego baku całe życie auta, syf się nie

> zbiera...

popieram, zawsze robię po kilkadziesiąt kilometrów na rezerwie i na kilkanaście lat tylko raz zamarzło mi paliwo w filtrze który miesiąc wcześniej był wymieniany wg fv (i od tego momentu zmieniłem serwis), auta w 90% trzymane na dworze jeżdżone cały rok po Polsce, pracujący ze mną przyjaciel szefa zawsze psy na mnie za to wieszał, ale to jemu auto na wyjazdach sprawiało problemy a mi tylko raz przy -30*

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sam wkład za 100 po rozebraniu kosza (w skodzie tak wymieniałem)

Pytam w sensie, że chciałbym to odsprzedać komuś, kto chciałby sobie tanim kosztem wymienić i zregenerować zamiast płacić 600 zł, a ja zwróciłbym sobie chociaż stówkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja też nie rozumiem czemu to przy końcówce paliwa pompa miała by zassac syf z dna skoro ona jest

> cały czas przy dnie i stamtąd bierze paliwo

Na tak postawione pytanie leśne dziadki zaczynają się drapać po głowach, a po chwili znowu " czemu jeździsz na rezerwie, zobaczysz zatrzesz pompę .....", w jednym mam 550 kim, od 350 w większości u mnie i nic takiego się nie dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trzeba zdawać sobie sprawę, że pompa jest chłodzona paliwem i przy bardzo małej jego ilości oraz

> tym, że w dieslach z CR czy TDI PD paliwo się jednak grzeje może dojść do awarii.

> Jest wprawdzie chłodnica paliwa, ale może lepiej dmuchać na zimne

Do zera nie wyjeżdżam, (no raz się zdarzyło ale to wina wskaźnika, od rezerwy do pustego 20 km yikes.gif) i na rezerwie raczej jeżdżę płynnie, i jak wcześniej pisałem skutków ubocznych brak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trzeba zdawać sobie sprawę, że pompa jest chłodzona paliwem i przy bardzo małej jego ilości oraz

> tym, że w dieslach z CR czy TDI PD paliwo się jednak grzeje może dojść do awarii.

> Jest wprawdzie chłodnica paliwa, ale może lepiej dmuchać na zimne

tzn.jak paliwo w baku sie grzeje? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tzn.jak paliwo w baku sie grzeje?

A wiesz, że są nawet specjalne chłodnice do oleju napędowego, aby powracająca nadwyżkowa ilość ON (z wtryskiwaczy, tj. listwy wtryskowej) nie uszkodziła baku? smile.gif Były w zarówno w dieslach na PD jak i CR, nie wiem czy są stosowane teraz, ale kilka lat temu były.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Gorzej mają ci, którzy non stop

> jeżdżą do 1/2 przykładowo, a potem tankują i jak im się zdarzy wypalić cały bak, to wtedy są

> kłopoty, bo na dnie zbiera się syf. Przy przepalaniu całego baku całe życie auta, syf się nie

> zbiera...

Osady, szlamy i tak wtedy będą się tworzyć (i to w każdym miejscu, gdzie paliwo się będzie stykać ze zbiornikiem, przewodami, itp.) - bo wystarczy, że paliwo będzie stało w baku, potrzeba tylko dostatecznej ilości czasu i sprzyjających warunków np. małych przebiegów, kiedy na jednym zbiorniku jeździ się np. 2-3 miesiące.

A jakieś twarde zanieczyszczenia o dużej średnicy, to raczej są mało prawdopodobne, chyba że się tankuje paliwo na na prawdę "szopowych" stacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.