Darek_mat Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > hmmm > A tu podobnie hmmm Znam kilka osób co sprowadzali samochody z Levym z VKP i każdy chwalił gościa i polecał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > powiedz, co by cie zniechęciło to ci to napisze... > tak na zachętę > Turbo może paśc 20T to zwykła turbina bez żadnych wynalazków typu zmienne położenie łopat. > dwumasa może paśc Nie tak szybko jak w dieslu a i ceny są teraz znośne Ogólna opinie o tym silniku są bardzo dobre Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Znam kilka osób co sprowadzali samochody z Levym z VKP i każdy chwalił gościa i polecał mojego zdania nie znasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > 20T to zwykła turbina bez żadnych wynalazków typu zmienne położenie łopat. > Nie tak szybko jak w dieslu a i ceny są teraz znośne > Ogólna opinie o tym silniku są bardzo dobre kolega chciał aby go zniechęcić a ty wszystko zepsułeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > kolega chciał aby go zniechęcić a ty wszystko zespułeś popsuł, dziś jadę oglądać jedną. Zobaczymy jak to wygląda na żywo jak będzie ok to się odezwę do Omega1217 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 Z20NET: - wymiana rozrządu ponad 2kzł - sam dwumas ponad 2kzł - problemy ze skrzynią F40 w stylu szarpanie, pukanie itd. - możliwy pad turbo - 1 cewka ponad 600 zł 175KM może (ale i nie musi) drogo kosztować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Z20NET: > - wymiana rozrządu ponad 2kzł > - sam dwumas ponad 2kzł > - problemy ze skrzynią F40 w stylu szarpanie, pukanie itd. > - możliwy pad turbo > - 1 cewka ponad 600 zł > 175KM może (ale i nie musi) drogo kosztować. Szkoda że 1.6T nie było w VC bo chyba jakoś tak taniej wychodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Szkoda że 1.6T nie było w VC bo chyba jakoś tak taniej wychodzi? Osoby nie posiadające Opla proszone są o nie zabieranie głosu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Z20NET: > - wymiana rozrządu ponad 2kzł > - sam dwumas ponad 2kzł > - problemy ze skrzynią F40 w stylu szarpanie, pukanie itd. > - możliwy pad turbo > - 1 cewka ponad 600 zł > 175KM może (ale i nie musi) drogo kosztować. o nareszcie jakieś konkrety czemu te cewki takie drogie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > popsuł, dziś jadę oglądać jedną. Zobaczymy jak to wygląda na żywo > jak będzie ok to się odezwę do Omega1217 jeździłem dziś tą: o tą komfort - super ale egzemplarz nieco zjeżdżony, niby 245kkm ale mój fiacik przy 282 sprawiał lepsze wrażenie. Auto nie jest takie duże jak mi się wcześniej wydawało. Bagażnik jest długi ale dość płytki. Fotele słabo wyprofilowane, ale komfortowe. Dźwignia zmiany biegów działała bardzo nieprecyzyjnie można było wbić wsteczny bez podnoszenia dźwigienki - wszystkie tak mają? Sprzęgło działało dość ciężko i miało krótki skok -> diesel. A auto prowadziło się jakoś tak mało precyzyjnie, tak jakby bujało tyłem na boki, choć w zawieszeniu nie czułem żadnych luzów, TTTM? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 Fotele > słabo wyprofilowane, ale komfortowe. Zgadza sie Dźwignia zmiany biegów działała bardzo nieprecyzyjnie > można było wbić wsteczny bez podnoszenia dźwigienki - wszystkie tak mają? U mnie w dwóch sztukach tak się nie da. Sprzęgło działało > dość ciężko i miało krótki skok -> diesel. Powinno pracować bardzo lekko A auto prowadziło się jakoś tak mało precyzyjnie, > tak jakby bujało tyłem na boki, choć w zawieszeniu nie czułem żadnych luzów, TTTM? Przy predkosciach powyzej 110km/h i szybkim pokonywaniu łuków da się wyczuć taki efekt. Ale te auta to nie rajdówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 > - 1 cewka ponad 600 zł cewki ponoć trwałe, koszt używki to od 80 do 200 PLN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 > cewki ponoć trwałe, koszt używki to od 80 do 200 PLN zawsze będę podziwiał kierowców szukających używek w tym asortymencie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 > zawsze będę podziwiał kierowców szukających używek w tym asortymencie nowej tak na szybko nie znalazłem cewki przerabiałem w Megane I i II - zastanawiam się dlaczego do GM są takie drogie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 > nowej tak na szybko nie znalazłem to musiałeś się strasznie spieszyć "Jak się człowiek spieszy to się diabeł cieszy" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > Z20NET: > - sam dwumas ponad 2kzł ciekawe czy dwumasa z Saaba 9-3 II pasuje bo do Saaba koszt DKM to 800zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > to musiałeś się strasznie spieszyć > "Jak się człowiek spieszy to się diabeł cieszy" w Megane cewki Sagem padały jak muchy, szczególnie na LPG. Na dłuższe wycieczki chciałem mieć auto, które zawsze dojedzie i woziłem zawsze nową cewkę Beru w schowku, jak padał Sagem to wymieniałem i jechałem dalej. Tutaj myślałem o kupnie używki, żeby wozić ją na wszelki W - np. żeby nie musieć wracać Grecji na 3 garach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > ciekawe czy dwumasa z Saaba 9-3 II pasuje > bo do Saaba koszt DKM to 800zł też mi się wyliczenia rostexa wydają trochę na wyrost Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > też mi się wyliczenia rostexa wydają trochę na wyrost Przecież jest tu kącikowy spec od części (kol. krisb), więc zaraz Ci może dokładnie powiedzieć co ile kosztuje wliczając odpowiednie zniżki. Ale po co Ci te ceny zresztą, jak używany dwumas możesz kupić za 300 zł na szrocie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > Ale po co Ci te ceny zresztą, jak używany dwumas możesz kupić za 300 zł na szrocie eee nówka do Saabinki LUK 415 0319 10 w pierwszym lepszym e-sklepie 800zł, (na forum Saabotage piszą że pasuje) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > Przecież jest tu kącikowy spec od części (kol. krisb), więc zaraz Ci może dokładnie powiedzieć co > ile kosztuje wliczając odpowiednie zniżki. > Ale po co Ci te ceny zresztą, jak używany dwumas możesz kupić za 300 zł na szrocie chyba jednak mnie nie zrozumiałeś niestety nie znam się na oplach, ani na userach z doświadczeniem w tej materii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > ani na userach z doświadczeniem w tej materii no to teraz już wiesz, gdzie kupować części Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > no to teraz już wiesz, gdzie kupować części jak tylko będę miał opla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > eee nówka do Saabinki LUK 415 0319 10 w pierwszym lepszym e-sklepie 800zł, (na forum Saabotage > piszą że pasuje) katalogowo (!) to co podaje Rostex jest do skrzynki 5 biegowej, a to co Ty: do 6 biegowej. Na pierwszy rzut oka wyglądają bardzo podobnie, ale nie widząc ich na żywca - nie zaryzykowałbym. Chyba, że ktoś temat przerabiał. Podobną przygodę miałem z dwumasą do Z30DT, tylko w drugą stronę: do SAABa poszła z Opla. Ale nerw był Inna sprawa: co ona ma innego w środku, że ma inny numer. Tego nie sprawdzisz. z 1.5 roku temu sprzedałem sympatycznemu klientowi dwumasę do Z19DT. GM by LUK, naklejki SAAB. Po kilku miesiącach klient wraca że coś nie halo. Już skrzynia była podejrzana (M32). I faktycznie, przy gwałtownym puszczeniu pedału sprzęgła wyraźnie COŚ napierdziela. Jak delikatnie: cisza. Klient wczoraj do mnie dzwoni na komórę (rok już nie pracuję tam gdzie pracowałem, bardzo fajny człowiek) że już wszystko OK, dwumasa "się ułożyła", że LUK "daje mocniejsze sprężyny od jakiegoś tam momentu" ("usłyszane") i po 5tkm jest jak ulał (mało jeździ, AH GTC). Pan w to wierzy, ja średnio. Ale Pan zadowolony. Ciekawe to wszystko, ale jakiś inżynier coś gdzieś wyliczył a to my poprawiamy fabryki. Sztywne koła: z jednej strony super bo często taniej za kpl sprzęgła z kołem niż sama DMS, ale koła pasowe padają szybciej. Fakt, zawsze taniej. I sam w ramach testu wrzucę do kosiarki. Z drugiej: klient na sztywnym zrobił 60tkm w 1,9 i mówi, że bajka. Temat DMS jest śmierdzący Wracając do tematu: strasznie mnie korci pójść kiedyś w 2,0T. Rozrząd niby drogi, ale jeśli tylko to jest problemem i porównam ile wymieniłem osprzętu w Z19DTH to pewnie paniki nie będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > jak tylko będę miał opla jo nie tylko OPEL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 26 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 > katalogowo (!) to co podaje Rostex jest do skrzynki 5 biegowej, a to co Ty: do 6 biegowej. owszem, ale od pewnego momentu i w 9-3 i w V-C były skrzynie 6-tki > Na pierwszy rzut oka wyglądają bardzo podobnie, ale nie widząc ich na żywca - nie zaryzykowałbym. wiem, wystarczy detal i można się przejechać - np podtoczenie o 1-2mm inne i już będzie klapa, > Chyba, że ktoś temat przerabiał. goście na forum Saaba piszą że jest 1:1 > Podobną przygodę miałem z dwumasą do Z30DT, tylko w drugą stronę: do SAABa poszła z Opla. > Ale nerw był wiadomo, bierze się to co tańsze/bardziej dostępne > Inna sprawa: co ona ma innego w środku, że ma inny numer. Tego nie sprawdzisz. paradoksalnie może być tak, że do Saaba liczone są na większy moment Na pewno ludzie z forum Saaba wkładają kpl. sprzęgła z Vectora (210KM i też 240mm średnicy) do słabszych wersji bo te z Vectora właśnie wytrzymują modzenie na grubo >>400Nm > z 1.5 roku temu sprzedałem sympatycznemu klientowi dwumasę do Z19DT. GM by LUK, naklejki SAAB. > Po kilku miesiącach klient wraca że coś nie halo. Już skrzynia była podejrzana (M32). > I faktycznie, przy gwałtownym puszczeniu pedału sprzęgła wyraźnie COŚ napierdziela. Jak delikatnie: > cisza. > Klient wczoraj do mnie dzwoni na komórę (rok już nie pracuję tam gdzie pracowałem, bardzo fajny > człowiek) że już wszystko OK, dwumasa "się ułożyła", że LUK "daje mocniejsze sprężyny od > jakiegoś tam momentu" ("usłyszane") i po 5tkm jest jak ulał (mało jeździ, AH GTC). > Pan w to wierzy, ja średnio. Ale Pan zadowolony. to jest mało, mistrzostwo ściemniania klientowi dopracował dział posprzedażny Fiata - każde ASO ma wmawiać klientowi, który przyjeżdża "z dziwnymi" usterkami (typu ewidentne stukanie przy ruszaniu od poduszek pod silnikiem), że TTTM, że tak ma być, że to nie usterka, że wszystkie tak mają i nic się na to nie poradzi... chyba że klient idzie na noże to takiego załatwiają pozytywnie a reszta odpuszcza, ot taki folklor, > Ciekawe to wszystko, ale jakiś inżynier coś gdzieś wyliczył a to my poprawiamy fabryki. > Sztywne koła: z jednej strony super bo często taniej za kpl sprzęgła z kołem niż sama DMS, ale koła > pasowe padają szybciej. Fakt, zawsze taniej. I sam w ramach testu wrzucę do kosiarki. > Z drugiej: klient na sztywnym zrobił 60tkm w 1,9 i mówi, że bajka. 1.9 to w ogóle konstrukcja nie do zabicia, VW poszedł po rozum do głowy że kolejna taka seria silników puści ich z torbami i opracowali 2.0tdi > Temat DMS jest śmierdzący > Wracając do tematu: strasznie mnie korci pójść kiedyś w 2,0T. Rozrząd niby drogi, ale jeśli tylko > to jest problemem i porównam ile wymieniłem osprzętu w Z19DTH to pewnie paniki nie będzie a masz teraz jakieś auto do kupienia, które potencjalnie nie może zgenerować dużych kosztów? no właśnie, ja teraz szukam auta średniej wielkości pod LPG i każde ma wady, Audi teraz rdzewieją (np A4B7), poza tym sam wiesz ile kosztuje kpl wahaczy z TRW czy Lemfordera to tego auta, sam 1.8T też nie jest bez wad i też może paść napinacz hydro łańcucha napędu wałka i już 1,5kzł nie Twoje, V-C też rdzewieje (przynajmniej tak piszą na VKP), zawieszenie też nie jest ani tanie ani mocne, z kolei 2.0T ma swoje przywary, podobnie jest z Saabem 9-3 z tym, że on może jest mniej podatny na korozję (choć teraz już nie ma świętości), poza tym wybór aut jest niewielki, Laguna III jest fajna ale z silników do LPG to właściwie nadaje się 2.0T który jest tylko z ASB z kolei C5 III ma taką masę, że 2.0-16V jest właściwie za słaby do tego auta, więc jakiego byś auta nie wziął pod uwagę to zawsze ma mniejsze lub większe wady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 26 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 > 1.9 to w ogóle konstrukcja nie do zabicia, VW poszedł po rozum do głowy że kolejna taka seria > silników puści ich z torbami i opracowali 2.0tdi 1,9cdti miałem w głowie jak to pisałem. Oplowofiatowy 1,9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 26 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 > 1,9cdti miałem w głowie jak to pisałem. Oplowofiatowy 1,9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.