maniac Napisano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 Witam. Mam mały problem, mianowicie wymieniałem skrzynie biegów i po wymianie wszystko ładnie gra oprócz sprzęgła, a dokładnie działa jak by był spiek założony. Przy puszczaniu sprzęgła bardzo powoli, efekt jest taki jak bym strzelił ze sprzęgła i tak na każdym biegu, czasem tez przy wbijaniu biegu na postoju jest taki efekt jak bym na pół sprzęgle wbił. Przed wymiana skrzyni, sprzęgło działało igła, macie jakieś pomysły jedno co mi przychodzi do głowy to że łożysko spadło z widełek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tOrOlbn Napisano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 Może za bardzo pociągnieta linka ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 25 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 > Może za bardzo pociągnieta linka ? Linką już regulowałem, teoretycznie cały zakres przeleciałem. I jest to samo tylko w innym momencie łapie, ale za każdym razem z ostrym szarpnięciem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinonyx1984 Napisano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 Niestety chyba pękła sprężyna tależowa (słoneczko) częsty przypadek przy wkładaniu skrzyni , albo zaciera się łożysko oporowe na prowadzeniu ale jak miałeś skrzynię na wierzchu to pewnie smar poszedł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 25 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 > Niestety chyba pękła sprężyna tależowa (słoneczko) częsty przypadek przy wkładaniu skrzyni , albo > zaciera się łożysko oporowe na prowadzeniu ale jak miałeś skrzynię na wierzchu to pewnie smar > poszedł Przy wkładaniu coś strzeliło tak jak by naciągnięta sprężyna, chodzi o słoneczko na docisku? łożysko jest ok ma przelot 15tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tOrOlbn Napisano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 A zestaw sprzęgła stary został? odkrecales je? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinonyx1984 Napisano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 > Przy wkładaniu coś strzeliło tak jak by naciągnięta sprężyna, chodzi o słoneczko na docisku? > łożysko jest ok ma przelot 15tys Niestety tak. Może być że tarcza sprzęgła sie wygięła, tak czy tak skrzynia w tył na lewo i kontrola sprzęgła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 25 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 > A zestaw sprzęgła stary został? odkrecales je? Sprzęgło nie ruszane, stara skrzynia wyjechała, nowa wjechała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 25 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 > Niestety tak. Może być że tarcza sprzęgła sie wygięła, tak czy tak skrzynia w tył na lewo i > kontrola sprzęgła Jak pech to pech, no nic innego mi nie pozostało jak znowu wyjeżdżać skrzynią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astyn Napisano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 > Jak pech to pech, no nic innego mi nie pozostało jak znowu wyjeżdżać skrzynią Słoneczko albo któraś ze sprężyn sprzęgła.... na 99,9% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 25 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 > Słoneczko albo któraś ze sprężyn sprzęgła.... na 99,9% Sprzęgło wyciągnięte, wygląda na to że nie potrzebnie, bo tarcza i docisk wygląda ok. zdj1 zdj2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Renegat23 Napisano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 > Sprzęgło wyciągnięte, wygląda na to że nie potrzebnie, bo tarcza i docisk wygląda ok. > zdj1 > zdj2 Słońce już teoretycznie kwalifikuje się do wymiany, widać że już jest dosyć mocny "wyszlifowane" na styku z łożyskiem. A jak sprzęgło miałeś przykręcone do silnika to słońce się równo wykładało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 25 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 > Słońce już teoretycznie kwalifikuje się do wymiany, widać że już jest dosyć mocny "wyszlifowane" na > styku z łożyskiem. > A jak sprzęgło miałeś przykręcone do silnika to słońce się równo wykładało? No ale kilka dni wcześniej, przed wyjęciem skrzyni sprzęgło działało bez zarzutów, z 3 biegiem był problem ale to synchronizator padł. No wydaje mi sie że było ok, równo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Renegat23 Napisano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 > No ale kilka dni wcześniej, przed wyjęciem skrzyni sprzęgło działało bez zarzutów, z 3 biegiem był > problem ale to synchronizator padł. No wydaje mi się że było ok, równo. A łapa sprzęgła jest ok? Mogła pęknąć i się wykrzywić trochę, przez co sprzęgła do końca nie wciska... Ale to wszystko to wróżenie z fusów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 25 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 > A łapa sprzęgła jest ok? Mogła pęknąć i się wykrzywić trochę, przez co sprzęgła do końca nie > wciska... Ale to wszystko to wróżenie z fusów... hm łapa raczej dobra jest, jeszcze zastanawia mnie linka sprzęgła, jak wyciągałem ja teraz to nie chciała wyjść z tego oczka szarpnąłem mocniej to wyszła ta część co jest zaprasowana na pancerzu, a ta plastikowa tulejka została w oczku razem z tą gumką która jest rozpruta juz na 5 części. Teraz tak gdybam że te gumki mogły blokować linke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tOrOlbn Napisano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 skoro sprzegło dobre i działalo to wina lezy raczej po stronie skrzyni, moze olej ? tą linke tez bym zmienił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 25 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2015 > skoro sprzegło dobre i działalo to wina lezy raczej po stronie skrzyni, moze olej ? tą linke tez > bym zmienił Linke teraz sprawdzałem czy mogła się blokować i raczej nie, ostatnie co zostało to skrzynia, i tu przypomina mi sie dziwne zachowanie przy testowaniu, na każdym biegu podczas jazdy, trzymałem lekko gaz i po puszczeniu było szarpniecie jak by poduszka była zerwana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 27 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 Mam jeszcze pytanie o mechanizm roznicowy, czy mogę bez problemu z jednej skrzyni przełożyć mechanizm do drugiej? Ktoś robił taka przekladke? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinonyx1984 Napisano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 Obejrzyj dokładnie docisk, czasami pękniecie sprężyny tależowej chowa się za zagiętymi blachami(ewentualnie delikatnie obstukaj np.płaskim kluczem). Jak masz w zapasie drugie sprzęgło kpl. to podłóż docisk z starą tarczą i załóż skrzynie na dwie śruby dokręć rozruch i masę i poduchy no i test, jak moja racja że docisk to stawiasz piwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 28 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 > Obejrzyj dokładnie docisk, czasami pękniecie sprężyny tależowej chowa się za zagiętymi > blachami(ewentualnie delikatnie obstukaj np.płaskim kluczem). Jak masz w zapasie drugie > sprzęgło kpl. to podłóż docisk z starą tarczą i załóż skrzynie na dwie śruby dokręć rozruch i > masę i poduchy no i test, jak moja racja że docisk to stawiasz piwo Tarcza i docisk już idzie do mnie, linkę dzisiaj kupuje i składam, zobaczymy jaki efekt będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 28 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 > Obejrzyj dokładnie docisk, czasami pękniecie sprężyny tależowej chowa się za zagiętymi > blachami(ewentualnie delikatnie obstukaj np.płaskim kluczem). Jak masz w zapasie drugie > sprzęgło kpl. to podłóż docisk z starą tarczą i załóż skrzynie na dwie śruby dokręć rozruch i > masę i poduchy no i test, jak moja racja że docisk to stawiasz piwo Nici z browara, chociaż wolał bym Ci go postawić i mieć zagadke rozwiązaną z tym dociskiem, rozebrałem go i słoneczko nigdzie nie jest pęknięte niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 29 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 No i wyszło, okazuję się że sprzęgło, linka itp było ok. Okazało się że przeguby wew, są zmęczone przez życie tak, że półosie wręcz latają w środku. Teraz pytanie, lepiej przełożyć cały mechanizm różnicowy z innej skrzyni czy same kielichy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 > No i wyszło, okazuję się że sprzęgło, linka itp było ok. Okazało się że przeguby wew, są zmęczone > przez życie tak, że półosie wręcz latają w środku. Teraz pytanie, lepiej przełożyć cały > mechanizm różnicowy z innej skrzyni czy same kielichy? ta skrzynia przypadkiem nie byla z punto ?? bo tam sa wieksze przeguby wewnetrzne. Zaloz te kielichy co miales wczesniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 29 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 > ta skrzynia przypadkiem nie byla z punto ?? bo tam sa wieksze przeguby wewnetrzne. Zaloz te > kielichy co miales wczesniej Z palio jest , no to grubo, czyli jutro wymiana kielichów. Robiłeś to kiedyś? jakieś problemy można napotkać, ściągacze są potrzebne jakies? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 > Z palio jest , no to grubo, czyli jutro wymiana kielichów. Robiłeś to kiedyś? jakieś problemy można > napotkać, ściągacze są potrzebne jakies? sciagasz polosie i wybijasz kielichy. Zaloz te co miales i wszystko wroci do normy sprzed wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 29 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 > sciagasz polosie i wybijasz kielichy. Zaloz te co miales i wszystko wroci do normy sprzed wymiany Czyli zbija je się tak jak przegub zew. tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miras_MM Napisano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 > Czyli zbija je się tak jak przegub zew. tak? lyzka mozesz podwazyc a drugiego wybic od wewnatrz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 > Czyli zbija je się tak jak przegub zew. tak? zbijasz/podwazasz czy jak chcesz. Pamietaj ze tam na wieloklinie jest pierscien wiec w pewnym momencie moze byc ciezej. Pocwicz na starej skrzyni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 > Czyli zbija je się tak jak przegub zew. tak? Trzeba dobrze yebnac, najlepiej dwie brechy (lomy) po przeciwnych stronach i naciskac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 2 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2015 Problem rozwiązany, kielichy zmienione i jak ręką odjął. Dzięki za podpowiedzi i rady a co do kielichów to dobrze by było dopisać w FAQ, że trzeba je wymienić w skrzyni punto/palio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uxon Napisano 5 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2015 > Problem rozwiązany, kielichy zmienione i jak ręką odjął. Dzięki za podpowiedzi i rady a co do > kielichów to dobrze by było dopisać w FAQ, że trzeba je wymienić w skrzyni punto/palio. Polacze sie pod temat. Po wymianie skrzyni z abarthowskiej na 6speed z punto 1, pojawilo sie kilka problemow. Pierwsza rzecz, to przy kolach skreconych w lewo (nawet delikatnie), przejezdzajac po nierownosciach, cos z przodu stuka (nie rytmicznie). Przy kolach w prawo, wszystko jest ok. Druga rzecz, to przy zapalonym silniku, gdy auto stoi na luzie, z nadkola od strony skrzyni biegow (lewy przod) slychac metaliczne rytmiczne dzwieki. Spod otwartej maski ani wewnatrz pojazdu tego nie slysze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uxon Napisano 9 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2015 Nikt nie ma pomyslu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Uncrossed Napisano 9 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2015 jakieś dystanse masz ? bo z tego co pamietam 6 z punciaka przy maksymalnym skręcie obciera o koło jeśli mi się dobrze kojarzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uxon Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > jakieś dystanse masz ? > bo z tego co pamietam 6 z punciaka przy maksymalnym skręcie obciera o koło jeśli mi się dobrze > kojarzy. Dystansow nie mam, i rzeczywiscie przy maksymalnym skrecie obciera. Ale Problem stukniec pojawia sie duzo wczesniej, czasem przy kolach skreconych w lewo o pare stopni. Dodam, ze przeguby zewnetrzne sa nowe. Czy sama skrzynia mogla zostac zle/krzywo zamocowana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Renegat23 Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > Dystansow nie mam, i rzeczywiscie przy maksymalnym skrecie obciera. Ale Problem stukniec pojawia > sie duzo wczesniej, czasem przy kolach skreconych w lewo o pare stopni. Dodam, ze przeguby > zewnetrzne sa nowe. Czy sama skrzynia mogla zostac zle/krzywo zamocowana? A w jakim stanie są przeguby wewnętrzne? Kielichy zostały z Punto? Czy masz założone z CC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uxon Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > A w jakim stanie są przeguby wewnętrzne? Wlasnie jest przypuszczenie, ze w kiepskim - sa duze luzy w ukladzie przeniesienia napedu. > Kielichy zostały z Punto? Czy masz założone z CC? Tego dokladnie nie wiem. Wydaje mi sie, ze cale polosie byly przelozone z innej 6-biegowej skrzyni, takiej z palio albo stilo (inna obudowa). Co definiujesz jako kielich? Jest to czesc przegubu wewnetrznego, czy jeszcze inna czesc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Renegat23 Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > Wlasnie jest przypuszczenie, ze w kiepskim - sa duze luzy w ukladzie przeniesienia napedu. > Tego dokladnie nie wiem. Wydaje mi sie, ze cale polosie byly przelozone z innej 6-biegowej skrzyni, > takiej z palio albo stilo (inna obudowa). > Co definiujesz jako kielich? Jest to czesc przegubu wewnetrznego, czy jeszcze inna czesc? Kielich to ten element, który wychodzi ze skrzyni i wkładasz do niego półosie. Może być tak jak założyciel tego tematu miał, a dokładnie to miał zostawione kielichy z Punto, one są większe przez co półoś nie siedzi tak jak powinna. Może to być i u Ciebie tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uxon Napisano 13 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2015 > Kielich to ten element, który wychodzi ze skrzyni i wkładasz do niego półosie. Może być tak jak > założyciel tego tematu miał, a dokładnie to miał zostawione kielichy z Punto, one są większe > przez co półoś nie siedzi tak jak powinna. Może to być i u Ciebie tak. Czyli dobrze rozumiem, ze zwykle ludzie przy wymianie skrzyni do cc zakladaja skrzynie z punto wraz z kielichami z punto - ktore nie do konca pasuja do przegubow z cc? I mozliwe, ze u mnie tez tak bylo i musze teraz zalozyc kielichy od poprzedniej skrzyni? Poza tym, co sie szybciej zuzywa - kielichy czy przeguby? Jak stwierdzic co wymaga wymiany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 13 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2015 > Czyli dobrze rozumiem, ze zwykle ludzie przy wymianie skrzyni do cc zakladaja skrzynie z punto wraz > z kielichami z punto - ktore nie do konca pasuja do przegubow z cc? I mozliwe, ze u mnie tez > tak bylo i musze teraz zalozyc kielichy od poprzedniej skrzyni? > Poza tym, co sie szybciej zuzywa - kielichy czy przeguby? Jak stwierdzic co wymaga wymiany? do skrzyni pochodzacej pierwotnie od punto nalezy zalozyc kielichy z cc/sc bo bedzie stukalo. Kielich jest elementem wytrzymaly i predzej powinien zuzyc sie przegub wewnetrzny, ale z tym bywa roznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.