Skocz do zawartości

Gumy...


Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie, jako że w temacie obok "Zbrojenia..." pojawiła się opona na pierwszym foto przypomniałem sobie o konieczności zakupu opon do mojego Versysa. No i właśnie: co wybrać? hmm.gif

Bardzo dużo dobrych opinii słyszałem generelanie o Michelin Pilot Road'ach dlatego rozważałem głownie:

Pilot Road 2 /-CT

Pilot Power 2 CT

We wspomnianmy na wstępie wątku pojawiła się Pirelka Angel ST.

Która z ww. waszym zdaniem będzie lepsza o ile jest między nimi jakakolwiek różnica grinser006.gif

Latanie głównie po mieście, raczej spokojne z uwagi na moc sprzętu i moje gabaryty. Od czasu do czasu wypad na tor i zarzynanie sprzęta hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie, jako że w temacie obok "Zbrojenia..." pojawiła się opona na pierwszym foto

> przypomniałem sobie o konieczności zakupu opon do mojego Versysa. No i właśnie: co wybrać?

> Bardzo dużo dobrych opinii słyszałem generelanie o Michelin Pilot Road'ach dlatego rozważałem

> głownie:

> Pilot Road 2 /-CT

> Pilot Power 2 CT

> We wspomnianmy na wstępie wątku pojawiła się Pirelka Angel ST.

> Która z ww. waszym zdaniem będzie lepsza o ile jest między nimi jakakolwiek różnica

> Latanie głównie po mieście, raczej spokojne z uwagi na moc sprzętu i moje gabaryty. Od czasu do

> czasu wypad na tor i zarzynanie sprzęta

turystykiem miasto i tor?

test turystycznych

test sportowo-turystycznych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem. yaya.gif

Miałem piloty powery zwykłe. Poleciały po ok. 10 tyś. Nie jest to zły wynik jak na budżetową oponę sportową. Bez problemu dały się zamykać przy jeździe miejskiej i przy prędkościach miejskich. (Tył)

Jak mi parę razy tył uciekł to przód mi dupę uratował.

O 2 ct nie powiem, bo nie miałem, ale ludzie w necie byli rozczarowani na gorącym asfalcie.

Pilot road 2 ct miał dużo dobrych opinii. Ktoś tam nawet na torze je upalał.

Ale pilot road to "parapet" - szeroki i płaski szczyt opony. Angel st i pilot power szczyt mają jak czubek jajka, co przekłada się na większą powierzchnię boczną przylegania.

Moim zdaniem angel i pilot power trzymają podobnie (miałem zestaw mieszany ) ale angel st bije piloty trwałością.

Po 3 tyś km na przedniej oponie miałem jeszcze piktogram aniołki widoczny, a ma on ca 1 mm głębokości. Także chyba wyrzucę je ze starości, niż się zedrą.

U kumpla w zzr1400 tył wytrzymał 9000 km, a jeżdzi ostro.

Takie moje 3 grosze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że jesteś za Angel ST ok.gif

Mi znowu częściej polecano Road'y

Tutaj również coś piszą, że niby Road'y ciut lepsze od Angel ST [linka]

Wychodzi na to, że wszystkie 3 propozycje to ta sama półka, więc nie zostaje mi nic innego i sugerować się już tylko ceną i wziąć co wyjdzie taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miasto? - do roboty jakoś trzeba jeździć

> Tor? - gdzieś się składać w zakręty trza naumić

oczywiście. ale turystyk jest do turystyki, a tego akurat nie wymieniłeś wcale smile.gif do miasta i na tor są lepiej dopasowane sprzęty smile.gif

> Zresztą ja nie jestem odosobniony przypadek

> Dzięki rzucę okiem

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oczywiście. ale turystyk jest do turystyki, a tego akurat nie wymieniłeś wcale do miasta i na tor

> są lepiej dopasowane sprzęty

A co byś polecił? Pytam poważnie hmm.gif

Budżet powiedzmy 20kPLN - można naginać w górę. Plastiki mnie póki co nie przekonują, ale gdyby to rzeczywiście było coś sensownego to na pewno bym rozważył

Weź tylko pod uwagę, że mam 193cm i ważę 115-130kg, więc potrzebuje coś w miarę wysokiego, a z tym nie jest zbyt łatwo.

Myślałem, ze na Versysie będę wyglądał w miarę ok (wysokość siedziska ~835mm o ile dobrze pamiętam), ale jak mi strzelili fotę z boku na torze, to mało się nie zlałem w gacie ze śmiechu

Być może dopiero na litrowym Versysie albo na takiej BMW jak załączyłem powyżej byłoby lepiej, ale z drugiej strony umiejętności jeszcze żadne, wieć wolałbym się nie pchać w litra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co byś polecił? Pytam poważnie

smile.gif absolutnie nie chciałem zacząć tutaj przekonywania do swoich racji smile.gif ot pytanie o genezę typu motocykla i zastosowania smile.gif

> Budżet powiedzmy 20kPLN - można naginać w górę. Plastiki mnie póki co nie przekonują, ale gdyby to

> rzeczywiście było coś sensownego to na pewno bym rozważył

> Weź tylko pod uwagę, że mam 193cm i ważę 115-130kg, więc potrzebuje coś w miarę wysokiego, a z tym

> nie jest zbyt łatwo.

wzrost to bardzo dobry argument. dla takich gabarytów to tylko duże motocykle (oczywiście) typu FJR... ale to plastik i do miasta mniej poręczny.

Alternatywnie poszukałbym jakiegoś fajnego Supermoto. albo golasa z grupy "power nakedów" - GSX, BKing, XJR, CB1000 big one, CB1300. do miasta jak znalazł...

> Myślałem, ze na Versysie będę wyglądał w miarę ok (wysokość siedziska ~835mm o ile dobrze

> pamiętam), ale jak mi strzelili fotę z boku na torze, to mało się nie zlałem w gacie ze

> śmiechu

> Być może dopiero na litrowym Versysie albo na takiej BMW jak załączyłem powyżej byłoby lepiej, ale

> z drugiej strony umiejętności jeszcze żadne, wieć wolałbym się nie pchać w litra

oj tam. glupoty z tym litrem ludzie wypisują. a niestety - pojemność implikuje rozmiar maszyny. z drugiej strony - 2 sezony latałem na SV650 (mam 188cm) - i ok, wyglądałem jak na psie, ale było mi wygodnie (miałem tylko akcesoryjną kierownicę - szerszą).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie, jako że w temacie obok "Zbrojenia..." pojawiła się opona na pierwszym foto

> przypomniałem sobie o konieczności zakupu opon do mojego Versysa. No i właśnie: co wybrać?

> Bardzo dużo dobrych opinii słyszałem generelanie o Michelin Pilot Road'ach dlatego rozważałem

> głownie:

> Pilot Road 2 /-CT

> Pilot Power 2 CT

> We wspomnianmy na wstępie wątku pojawiła się Pirelka Angel ST.

> Która z ww. waszym zdaniem będzie lepsza o ile jest między nimi jakakolwiek różnica

> Latanie głównie po mieście, raczej spokojne z uwagi na moc sprzętu i moje gabaryty. Od czasu do

> czasu wypad na tor i zarzynanie sprzęta

Ja ma S20

zdjecia%2843%29-a4e288cc06873737ef66a3268ce82aca.jpg

Ale wg niektórych znawców te opony są beznadziejne.

Ja z nimi problemów nie miałem i na razie nie mam absolutnie żadnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie, jako że w temacie obok "Zbrojenia..." pojawiła się opona na pierwszym foto

> przypomniałem sobie o konieczności zakupu opon do mojego Versysa. No i właśnie: co wybrać?

> Bardzo dużo dobrych opinii słyszałem generelanie o Michelin Pilot Road'ach dlatego rozważałem

> głownie:

> Pilot Road 2 /-CT

> Pilot Power 2 CT

> We wspomnianmy na wstępie wątku pojawiła się Pirelka Angel ST.

> Która z ww. waszym zdaniem będzie lepsza o ile jest między nimi jakakolwiek różnica

> Latanie głównie po mieście, raczej spokojne z uwagi na moc sprzętu i moje gabaryty. Od czasu do

> czasu wypad na tor i zarzynanie sprzęta

Piloty beda znacznie drozsze od Angel ST i szybciej zejda.

Rozwaz jeszcze Metzeler Z8 - typowa guma o sportowo turystycznym zacieciu, ale jedzie sie na nich jak po szynach akcent przypada na turystyke.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Piloty beda znacznie drozsze od Angel ST i szybciej zejda.

> Rozwaz jeszcze Metzeler Z8 - typowa guma o sportowo turystycznym zacieciu, ale jedzie sie na nich

> jak po szynach akcent przypada na turystyke.

Metzelery były na początku w zestawieniu, ale chciałem jakoś zawęzić wybór do 2 max 3 opon.

Jeśli chodzi o ceny to z tego co sprawdzałem dla mnie komplet wychodzi tak:

Road 2 ~810

Power 2CT ~830

Angel ST ~920

więc jeden wuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Road 2 ~810

> Power 2CT ~830

> Angel ST ~920

> więc jeden wuj.

Nie tak do konca, bo jak obliczysz na ile Ci starcza, to moze sie okazac, ze ( i sie okaze ) Micheliny byly najdrozszym wyborem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Metzelery były na początku w zestawieniu, ale chciałem jakoś zawęzić wybór do 2 max 3 opon.

> Jeśli chodzi o ceny to z tego co sprawdzałem dla mnie komplet wychodzi tak:

> Road 2 ~810

> Power 2CT ~830

> Angel ST ~920

> więc jeden wuj.

ja mam pilot roady 2 i to jest niezla guma, dobra na mokre ale turystyczna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Mój brat w FZ6 miał PP2 mówił, że trzymają nieziemsko ok.gifyikes.gif - skończyły się ~9.5 kkm

Ja mam w FZ6 S2, PR2 na przyczepność nie narzekam ok.gif, obecny przebieg ~~12kkm, a bieżnika jeszcze hohoho wink.gif.

Rozmawiałem z ziomkiem co również ma PR2 ~20kkm a birzenik jeszcze ponad min.

Brat zmienił na Hayabuse, która miała założone PR3. Na tej gumie kompletnie nie czuł się pewnie no.gif– uślizg kola przy najmniej spodziewanym momencie. Na wyjazd w Alpy zmienił na PP2 ok.gif- przebieg ~8kkm.

Jeśli cenisz sobie przyczepność kosztem przebiegów PP2

Jeśli bardziej TURYSTYCZNIE-sportowo PR2

Takie moje zdanie wink.gif

Ja jak się moje PR2 skończą będę celował w PR4 albo ANGEL GT;.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się podłącze pod temat. Obecnie mam Pirelli Diablo Strada. Przednia śmietnik, tylna jeszcze z 5tys. by przejechała. Z dzisiejszego przeglądu w necie wynika, że o ile przednia jest dostępna nówka, to tył w moim rozmiarze tylko jakieś leżaki 2010-2011 rok. Wygląda na to, że będę musiał wymienić komplet. Szukam opony turystycznej do codziennej jazdy bez szaleństw na torze, dobrej na mokry asfalt i odpornej na zużycie. Wychodzi mi, że te wymagania spełniają:

- BRIDGESTONE BT023

- Pirelli Angel ST/GT

- Michelin Pilot Road2

Coś jeszcze brać pod uwagę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z6? Z opinii jest kiepski na mokrym i szybko się kończy

Nie wiem czy jest sens powiększać sobie wybór - może się okazać, że długo nic nie kupisz, bo ciągle się bedziesz zastnawiał nad coraz to innymi modelami.

Z tego co widzę Road 2 i Angel ST są godne polecenia. Ja wybiorę jedne z nich i w tym wypadku zadecyduje cena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Chciałem dzisiaj złożyć zamówienie na opony, ale coś mnie tknęło i wykonałem wcześniej telefon do sklepu z zapytaniem o datę produkcji opon. Pan po drugiej stronie grzecznie poinformował mnie, że opony mogą być z datą produkcji do 36 miesięcy wstecz i nic mi nie powie, bo nie wie lub nie chce (nie pamiętam). Niby nic szczególnego, ale miałbym kupić opony, które były by o rok młodsze od obecnych/jeżdżonych?

Tak się teraz kupuje, czy to ja szukam dziury w całym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chciałem dzisiaj złożyć zamówienie na opony, ale coś mnie tknęło i wykonałem wcześniej telefon do

> sklepu z zapytaniem o datę produkcji opon. Pan po drugiej stronie grzecznie poinformował mnie,

> że opony mogą być z datą produkcji do 36 miesięcy wstecz i nic mi nie powie, bo nie wie lub

> nie chce (nie pamiętam). Niby nic szczególnego, ale miałbym kupić opony, które były by o rok

> młodsze od obecnych/jeżdżonych?

> Tak się teraz kupuje, czy to ja szukam dziury w całym?

szukasz smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale piszesz poważnie czy się nabijasz?

powaznie.

> Masz teraz laczki z 2011.

> Wydasz ~1kPLN i dostaniesz "nowe" laczki z 2012 i to jest ok.

dla mnie tak.

> Wydawało mi się, że wiek opony w przypadku moto to całkiem istotna sprawa.

no pewnie tak. ale skoro w DE wolno sprzedawac 5 letnie opony jako Nowe. a tam mają jobla na punkcie motoryzacji i przepisów. to osobiscie nie obawiałbym się 3 letnich opon. nawet jesli mialbym na nich jezdzic 5 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powaznie.

> dla mnie tak.

> no pewnie tak. ale skoro w DE wolno sprzedawac 5 letnie opony jako Nowe. a tam mają jobla na

> punkcie motoryzacji i przepisów. to osobiscie nie obawiałbym się 3 letnich opon. nawet jesli

> mialbym na nich jezdzic 5 lat.

e tam, gumy to max na dwa lata wystarczaja wiec jak je bedzie zwalal to dalej w DE beda uzanwane za nowe hahahahahaha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> e tam, gumy to max na dwa lata wystarczaja wiec jak je bedzie zwalal to dalej w DE beda uzanwane za

> nowe hahahahahaha

nie kazdy robi wystarczająco kkm rocznie, zeby zabic kapcia w 2 lata smile.gif i wiesz chyba ze pisałem o nowych 5 letnich, a nie nowych używanych 5 letnich smile.gif takie to tylko na bazarze motocyklowym smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie kazdy robi wystarczająco kkm rocznie, zeby zabic kapcia w 2 lata i wiesz chyba ze pisałem o

> nowych 5 letnich, a nie nowych używanych 5 letnich takie to tylko na bazarze motocyklowym

no pilot roady 2 ciezko zabic, u mnie tylna ma juz 13 kkm i dalej od cholery miesa, fabryczne batlaxy przy tym przebiegu pokazaly starty znacznic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.