jacknn Napisano 18 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 ^^^ Przemty, u mnie jest tak jak u Ciebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 18 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 > ^^^ > Przemty, u mnie jest tak jak u Ciebie no to mamy 2:2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 18 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 > o ile NONE i U w jakiś sposób potrafię sobie wytłumaczyć to tak PWM już nie potrafię I to jest cały łopel. Pięć aut i w każdym inaczej. U mnie nie ma nawet U REFERENCE. Ciekawe czemu? I delay nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exen Napisano 18 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 > PWM już nie potrafię PWM - jest to proces ładowania sterowany przez mikroprocesor, który to ma za zadanie wydajniej i szybciej naładować baterię jaki i przedłużyć w ten sposób jej żywotność. Być może tak jest tylko w dieslach, gdzie akumulatory są pojemnościowo większe i potrzebują wydajniejszego ładowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 18 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 Panowie, a jaki tytuł ma zakładka w której są te informacje? Czym podświetlane są zegary i wyświetlacz? Jak reguluje się podświetlenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 > Panowie, a jaki tytuł ma zakładka w której są te informacje? > Czym podświetlane są zegary i wyświetlacz? > Jak reguluje się podświetlenie? Podejrzewam co nam sugerujesz ale co ma do tego tryb czyli Mode z wartościami U,PWM lub NONE? Bo narazie nie widzę związku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exen Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 > Podejrzewam co nam sugerujesz ale co ma do tego tryb czyli Mode z wartościami U,PWM lub NONE? > Bo narazie nie widzę związku Kolega ma na myśli podświetlanie zegarów i jego regulację. W zegarach i konsoli są diody zamiast żarówek. Tak więc, jeżeli właśnie o to chodzi w tej części naszej zakładki, to regulacja jasności tego podświetlenia właśnie jest realizowana metodą PWM właśnie. Pytanie ostatnie, czy są wersje bez regulacji tego podświetlenia? Jeżeli tak, to już raczej wszystko będzie jasne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 > Kolega ma na myśli podświetlanie zegarów i jego regulację. W zegarach i konsoli są diody zamiast > żarówek. > Tak więc, jeżeli właśnie o to chodzi w tej części naszej zakładki, to regulacja jasności tego > podświetlenia właśnie jest realizowana metodą PWM właśnie. > Pytanie ostatnie, czy są wersje bez regulacji tego podświetlenia? Jeżeli tak, to już raczej > wszystko będzie jasne. No dobra, ale u mnie nigdy nie pojawia się PWM więc nie do końca ta teoria jest w 100% PEWNA Dla jasności sytuacji mam GID I jeszcze jedno, skoro zakładka ma związek - według nazwy- z podświetleniem to w takim razie po co tam wsadzono ładowanie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exen Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 > No dobra, ale u mnie nigdy nie pojawia się PWM więc nie do końca ta teoria jest w 100% PEWNA > Dla jasności sytuacji mam GID > I jeszcze jedno, skoro zakładka ma związek - według nazwy- z podświetleniem to w takim razie po co > tam wsadzono ładowanie ? ok. Już na 99% jestem pewien, że MODE to jednak info o ładowaniu akumulatora lub nie. Dziś przyjechałem do pracy - autostradą 20km i obserwowałem MODE Cały czas było PWM aż do znudzenia. Przed samym zjazdem przełączyło się na NONE. Czyli domyślam się, że akumulator się doładował i proces ładowania się zakończył. Nie sprawdziłem miernikiem ale sprawdzę poziom naładowania aku i dam znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 > No dobra, ale u mnie nigdy nie pojawia się PWM u mnie również (przynajmniej nie zauważyłem): włączam radio i test mode: mam NONE i 12,6V Włączam zapłon: mam NONE i lekko spada Odpalam silnik: NONE + spadek do 11,6V po odpaleniu: V rośnie i po przekroczeniu 14,0 NONE zmienia się na U, V rośnie do 14,2-14,3, światła automatycznie włączane. Aku origin (2006) Alt jakiś zamiennik zmieniony z 3-4 lata temu, china jak nic. mam NONE na wyłączonym, U na włączonym. Ostatnio jeżdżę na podglądzie temperatury - termostat zmieniłem, ale dzisiaj poobserwuję na DIMMER Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gwpraca Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 Bo jaki PWM miałby się pojawić i gdzie? Rzuciłem okiem na schemat elektryki dla 1,9CDTI i owszem, przewód wzbudzenia przychodzi ze sterownika silnika ale jak alternator się wzbudzi to już sam sobie prądu wzbudzenia dostarcza (jest 9-cio diodowy), więc sterownik może nic nie podawać a altek i tak będzie pracował. No chyba że coś przegapiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 > ok. > Już na 99% jestem pewien, że MODE to jednak info o ładowaniu akumulatora lub nie. > Dziś przyjechałem do pracy - autostradą 20km i obserwowałem MODE > Cały czas było PWM aż do znudzenia. Przed samym zjazdem przełączyło się na NONE. > Czyli domyślam się, że akumulator się doładował i proces ładowania się zakończył. > Nie sprawdziłem miernikiem ale sprawdzę poziom naładowania aku i dam znać. U mnie NONE jest cały czas, więc niby jak? Cały czas jest naładowany i nie ładuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 > U mnie NONE jest cały czas, więc niby jak? Cały czas jest naładowany i nie ładuje Może aku sam sobie wytwarza prąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 > Może aku sam sobie wytwarza prąd U mnie nie wiedzieć czemu nie ma napisanej wartości napięcia przy U REFERENCE, dlatego też pewnie cały czas pokazuje NONE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 Sterownik silnika może wyłączyć ładowanie bez informowania kontrolką. I robi to np: podczas uruchamiania silnika. Dostaje też informację od alternatora o obciążeniu, więc może podnieść obroty, albo wysyłać żądania wyłączenia, czasowo, niektórych urządzeń. Ale to wszystko. Resztę wykonuje regulator napięcia. Dlatego, IMHO, to co pokazuje wiersz MODE, to nie jest informacja o ładowaniu akumulatora. Na moje oko to coś związanego z jakimś wewnętrznym stabilizatorem napięcia w zegarach . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 > Dlatego, IMHO, to co pokazuje wiersz MODE, to nie jest informacja o ładowaniu akumulatora. Na moje > oko to coś związanego z jakimś wewnętrznym stabilizatorem napięcia w zegarach . Czyli U-Term 30 to jest wartość czego ? Bo wszędzie ludzie powtarzają, że jest to "ładowanie" alternatora a teraz wychodzi, że jednak nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 U-term to jest napięcie na wejściu do wyświetlacza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 > U-term to jest napięcie na wejściu do wyświetlacza. Ale ono zapewne idzie przez jakiś "układ" i nie jest to taka bezpośrednia wartość z alternatora ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 No pewnie że jest. No, dokładniej rzecz biorąc to jest wartość z akumulatora (jak wskazuje nazwa: U terminal 30), ale to właściwie to samo. Jak się podłączysz kompem do innych modułów to tam też można podejrzeć napięcie, bo wiele z nich je monitoruje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 20 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2015 > no to mamy 2:2 też kcem sobie wkleić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 20 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2015 > też kcem sobie wkleić czyli tak samo jak u mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 20 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2015 A może wiesz czemu u innych jest wartość napięcia przy U REFERENCE, a u mnie nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 20 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2015 i nie przejmowałbym się tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 21 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 > i nie przejmowałbym się tym. Ale ciekawość jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 21 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 > Ale ciekawość jest no jakbym tak miał u siebie to bym pewnie sprzedałbym już auto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 21 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 > no jakbym tak miał u siebie to bym pewnie sprzedałbym już auto E tam, zasłonię wyświetlacz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 21 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 > Ale ciekawość jest Bo to tak jest. Jakbyś miał teraz zegary z ciśnieniem oleju, to zaraz by były pytania "jakie macie ciśnienia" bo u mnie 0,45 na jałowych, a chyba powinno być 0,5 . Widziałeś kiedyś, żeby któryś z użytkowników AH pytał się, czy wskazówka temp. wody powinna być nad kreską 90°C, czy może być równo? Nadmiar informacji szkodzi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 21 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 21 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 > Widziałeś kiedyś, żeby któryś z użytkowników AH pytał się, czy wskazówka temp. wody powinna być nad > kreską 90°C, czy może być równo? Za to wielu pyta, jak wogóle w tym aucie sprawdzić temperaturę płynu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.