Skocz do zawartości

AH alternator


kamileeek

Rekomendowane odpowiedzi

> PWM już nie potrafię

PWM - jest to proces ładowania sterowany przez mikroprocesor, który to ma za zadanie wydajniej i szybciej naładować baterię jaki i przedłużyć w ten sposób jej żywotność.

Być może tak jest tylko w dieslach, gdzie akumulatory są pojemnościowo większe i potrzebują wydajniejszego ładowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie, a jaki tytuł ma zakładka w której są te informacje?

> Czym podświetlane są zegary i wyświetlacz?

> Jak reguluje się podświetlenie?

Podejrzewam co nam sugerujesz ale co ma do tego tryb czyli Mode z wartościami U,PWM lub NONE?

Bo narazie nie widzę związku hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podejrzewam co nam sugerujesz ale co ma do tego tryb czyli Mode z wartościami U,PWM lub NONE?

> Bo narazie nie widzę związku

Kolega ma na myśli podświetlanie zegarów i jego regulację. W zegarach i konsoli są diody zamiast żarówek.

Tak więc, jeżeli właśnie o to chodzi w tej części naszej zakładki, to regulacja jasności tego podświetlenia właśnie jest realizowana metodą PWM właśnie.

Pytanie ostatnie, czy są wersje bez regulacji tego podświetlenia? Jeżeli tak, to już raczej wszystko będzie jasne.

pad.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega ma na myśli podświetlanie zegarów i jego regulację. W zegarach i konsoli są diody zamiast

> żarówek.

> Tak więc, jeżeli właśnie o to chodzi w tej części naszej zakładki, to regulacja jasności tego

> podświetlenia właśnie jest realizowana metodą PWM właśnie.

> Pytanie ostatnie, czy są wersje bez regulacji tego podświetlenia? Jeżeli tak, to już raczej

> wszystko będzie jasne.

No dobra, ale u mnie nigdy nie pojawia się PWM więc nie do końca ta teoria jest w 100% PEWNA niewiem.gif

Dla jasności sytuacji mam GID

I jeszcze jedno, skoro zakładka ma związek - według nazwy- z podświetleniem to w takim razie po co tam wsadzono ładowanie ? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobra, ale u mnie nigdy nie pojawia się PWM więc nie do końca ta teoria jest w 100% PEWNA

> Dla jasności sytuacji mam GID

> I jeszcze jedno, skoro zakładka ma związek - według nazwy- z podświetleniem to w takim razie po co

> tam wsadzono ładowanie ?

ok.

Już na 99% jestem pewien, że MODE to jednak info o ładowaniu akumulatora lub nie.

Dziś przyjechałem do pracy - autostradą 20km i obserwowałem MODE oink.gif

Cały czas było PWM aż do znudzenia. Przed samym zjazdem przełączyło się na NONE.

Czyli domyślam się, że akumulator się doładował i proces ładowania się zakończył.

Nie sprawdziłem miernikiem ale sprawdzę poziom naładowania aku i dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobra, ale u mnie nigdy nie pojawia się PWM

u mnie również (przynajmniej nie zauważyłem):

włączam radio i test mode: mam NONE i 12,6V

Włączam zapłon: mam NONE i lekko spada

Odpalam silnik: NONE + spadek do 11,6V

po odpaleniu: V rośnie i po przekroczeniu 14,0 NONE zmienia się na U, V rośnie do 14,2-14,3, światła automatycznie włączane.

Aku origin (2006)

Alt jakiś zamiennik zmieniony z 3-4 lata temu, china jak nic.

mam NONE na wyłączonym, U na włączonym.

Ostatnio jeżdżę na podglądzie temperatury - termostat zmieniłem, ale dzisiaj poobserwuję na DIMMER

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jaki PWM miałby się pojawić i gdzie? Rzuciłem okiem na schemat elektryki dla 1,9CDTI i owszem, przewód wzbudzenia przychodzi ze sterownika silnika ale jak alternator się wzbudzi to już sam sobie prądu wzbudzenia dostarcza (jest 9-cio diodowy), więc sterownik może nic nie podawać a altek i tak będzie pracował. No chyba że coś przegapiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok.

> Już na 99% jestem pewien, że MODE to jednak info o ładowaniu akumulatora lub nie.

> Dziś przyjechałem do pracy - autostradą 20km i obserwowałem MODE

> Cały czas było PWM aż do znudzenia. Przed samym zjazdem przełączyło się na NONE.

> Czyli domyślam się, że akumulator się doładował i proces ładowania się zakończył.

> Nie sprawdziłem miernikiem ale sprawdzę poziom naładowania aku i dam znać.

U mnie NONE jest cały czas, więc niby jak? Cały czas jest naładowany i nie ładuje hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik silnika może wyłączyć ładowanie bez informowania kontrolką. I robi to np: podczas uruchamiania silnika.

Dostaje też informację od alternatora o obciążeniu, więc może podnieść obroty, albo wysyłać żądania wyłączenia, czasowo, niektórych urządzeń. Ale to wszystko. Resztę wykonuje regulator napięcia.

Dlatego, IMHO, to co pokazuje wiersz MODE, to nie jest informacja o ładowaniu akumulatora. Na moje oko to coś związanego z jakimś wewnętrznym stabilizatorem napięcia w zegarach hmm.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego, IMHO, to co pokazuje wiersz MODE, to nie jest informacja o ładowaniu akumulatora. Na moje

> oko to coś związanego z jakimś wewnętrznym stabilizatorem napięcia w zegarach .

Czyli U-Term 30 to jest wartość czego ?

Bo wszędzie ludzie powtarzają, że jest to "ładowanie" alternatora a teraz wychodzi, że jednak nie hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pewnie że jest. No, dokładniej rzecz biorąc to jest wartość z akumulatora (jak wskazuje nazwa: U terminal 30), ale to właściwie to samo. Jak się podłączysz kompem do innych modułów to tam też można podejrzeć napięcie, bo wiele z nich je monitoruje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale ciekawość jest

Bo to tak jest. Jakbyś miał teraz zegary z ciśnieniem oleju, to zaraz by były pytania "jakie macie ciśnienia" bo u mnie 0,45 na jałowych, a chyba powinno być 0,5 grinser006.gif.

Widziałeś kiedyś, żeby któryś z użytkowników AH pytał się, czy wskazówka temp. wody powinna być nad kreską 90°C, czy może być równo? zlosnik.gif

Nadmiar informacji szkodzi old.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.