Skocz do zawartości

aukcje aut w Japonii


ulik87

Rekomendowane odpowiedzi

> coś ktoś może polecić?

> jakiś sprawdzony portal, na którym również możnaby zlecić od razu transport paździerza

> dzięki z góry

Polska taki mały kraj ale jaki pojemny...To już opróżniliśmy całą Eu ze szrotów i teraz trzeba aż z Japonii ściągać? icon_eek.gif Chyba, że chcesz coś mocno nietypowego co szło do nich na rynek.

Co do transportu to sprowadź na kołach, będzie przy okazji super wycieczkę grinser006.gif zabierzesz KoNika na zakaukazie to sobie coś przywlecze do floty ciekawego, a Ty będziesz miał partnera w podróży na 80% trasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Polska taki mały kraj ale jaki pojemny...To już opróżniliśmy całą Eu ze szrotów i teraz trzeba aż z

> Japonii ściągać? Chyba, że chcesz coś mocno nietypowego co szło do nich na rynek.

Mocno nietypowego? A jak coś typowego to już be bo z Japonii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślisz, że nie da się w PL zarejestrować samochodu RHD?

No z tego co wiem, to w tym momencie sie nie da.

A mimo ze lada moment bedzie sie dalo, to aut importowanych prosto z Japonii nadal nie bedzie sie dalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No z tego co wiem, to w tym momencie sie nie da.

> A mimo ze lada moment bedzie sie dalo, to aut importowanych prosto z Japonii nadal nie bedzie sie

> dalo.

Da się, co prawda starsze tylko, ale się da. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No z tego co wiem, to w tym momencie sie nie da.

> A mimo ze lada moment bedzie sie dalo, to aut importowanych prosto z Japonii nadal nie bedzie sie

> dalo.

A czy jesteś pewien, że w przypadku aut, które były produkowane tylko z kierownicą po prawej stronie, nie zarejestrujesz w Polsce? Bo z tego co wiem, to od wielu lat takie auto można zarejestrować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy jesteś pewien, że w przypadku aut, które były produkowane tylko z kierownicą po prawej

> stronie, nie zarejestrujesz w Polsce? Bo z tego co wiem, to od wielu lat takie auto można

> zarejestrować.

Jest projekt rozporzadenia ktory umozliwi rejestracje aut RHD (kierownica z prawej). W zycie to pewnie wejdzie w ciagu najblizszych tygodnii.

Jednak ten projekt nie zaklada mozliwosci sprowadzenia samochodow bezposrednio z Japonii, poniewaz wymogiem bedzie, aby auto mialo swiadectwo homologcji WE (wspolnoty Europejskiej) lub bylo wczesniej zarejestrowane w ktoryms z krajow EU.

Auta z Japonii nie beda miec swiadectwa homologacji EU.

Oczywiscie bedzie to mozna obejsc, przez zarejestrowanie auto w innym kraju EU i dopiero potem sprowadzic go do Polski ale to kombinowanie i wcale nie takie proste raczej.

Wiec sprowadzanie aut RHD bezposrednio z Japonii bedzie raczej mocno utrudnione.

A co do samochodow o ktorych piszesz - ktore tylko wystepowaly z kierownica po prawej stronie - to jedyna mozliwosc jak dotad zeby taki zarejestrowac bylo uzyskujac zgode ministra, a czytajac rozne fora, takich zgod raczej sie nie wydawalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No mysle, ze to zdecydowana wiekszosc aut w Japonii.

> Ale racja - pewnie da sie tam znalesc i LHD.

oczywiscie ze się da i to dużo. w europejskim segmencie premium. Sklasa, 7er - jazda takim LHD u nich to oznaka prestiżu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Polska taki mały kraj ale jaki pojemny...To już opróżniliśmy całą Eu ze szrotów i teraz trzeba aż z

> Japonii ściągać? Chyba, że chcesz coś mocno nietypowego co szło do nich na rynek.

> Co do transportu to sprowadź na kołach, będzie przy okazji super wycieczkę zabierzesz KoNika na

> zakaukazie to sobie coś przywlecze do floty ciekawego, a Ty będziesz miał partnera w podróży

> na 80% trasy.

w Fokuszimie są fajne okazje smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> myślałem, że jak założę wątek poza HP, to chociaż uzyskam kilka odpowiedzi na zadane pytanie, a tu

> lipa

> no nic,

> dzięki.

Tu strona pomagajacy znalesc sobie auto z Japonii do UK lub Irlandii.

Mozesz tam poszperac, bo chyba wystarczy sie zarejestrowac zeby miec dostep do aukcji w Japonii.

jakiś tekst

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mocno nietypowego? A jak coś typowego to już be bo z Japonii?

Jeśli typowe to pytanie brzmi:Po co kombinować?O ile rozumiem np konika, że nie ma w pl czy de tego co potrzebuje i trzeba to tarmosić z Gruzji czy Kirgistanu, to jeśli towar jest dostępny w odl tysiąca km to po co jechać/kombinować ściągając z odl 10 tys?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli typowe to pytanie brzmi:Po co kombinować?O ile rozumiem np konika, że nie ma w pl czy de tego

> co potrzebuje i trzeba to tarmosić z Gruzji czy Kirgistanu, to jeśli towar jest dostępny w odl

> tysiąca km to po co jechać/kombinować ściągając z odl 10 tys?

Widocznie po $$$ bo np te W124 co co jakiś czas są na giełdzie klasyków wyglądają obiecująco grinser006.gif

Daniel co Ty kombinujesz, mało szmelcu masz w UK zlosnik.gif ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> popaczać chcę

Ano chyba że tak ok.gif

Copart se lepiej poprzeglądaj wink.gif

btw wiesz może jak to jest z kategoriami w UK? W senesie np co trzeba żeby np auto z "C" wróciło na drogi, czy np "B" jest już wyrejestrowane i to sa tylko tajle i etc. Jak wiesz coś to napisz priv 20.GIF bo mnie ten temat bardzo interesuje.

btw 2 jak coś to ze 200km od Dover mam swoich na scrapie jakby coś Ci trzeba było wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ano chyba że tak

> Copart se lepiej poprzeglądaj

> btw wiesz może jak to jest z kategoriami w UK? W senesie np co trzeba żeby np auto z "C" wróciło na

> drogi,

Aby auto wrocilo na drogi, musi przejsc VIC w UK. To taki maly przeglad aby sprawdzic czy wszystko sie zgadza z autem.

> czy np "B" jest już wyrejestrowane i to sa tylko tajle i etc.

Kategoria B to juz tylko na czesci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aby auto wrocilo na drogi, musi przejsc VIC w UK. To taki maly przeglad aby sprawdzic czy wszystko

> sie zgadza z autem.

Ale np część mająca D nie musi tego przejść, a część tak, jestem ciekawy od czego to zależy?

> Kategoria B to juz tylko na czesci.

To wiem, ale czy ono z racji przyznania takiej kategorii jest już wyrejestrowane i mozna je rozbierać, czy jednak jakieś V5C do niego się dostaje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale np część mająca D nie musi tego przejść, a część tak, jestem ciekawy od czego to zależy?

Zadne auto majace kategorie D nie musi przechodzic testu VIC.

> To wiem, ale czy ono z racji przyznania takiej kategorii jest już wyrejestrowane i mozna je

> rozbierać, czy jednak jakieś V5C do niego się dostaje?

W przypadku kategorii A, B oraz C, dowod V5C jest zabierany przez ubezpieczyciela i oddawany do DVLA (urzedu rejestujacego pojazdy). Przy A oraz B nie mozna tego dokumentu jest odzyskac. W przypadku kat. C mozna po zrobieniu testu VIC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zadne auto majace kategorie D nie musi przechodzic testu VIC.

Aha no took.gif , tak też mi się wydawało, ale kiedyś ktoś mi wmawiał że jest inaczej.

> W przypadku kategorii A, B oraz C, dowod V5C jest zabierany przez ubezpieczyciela i oddawany do

> DVLA (urzedu rejestujacego pojazdy). Przy A oraz B nie mozna tego dokumentu jest odzyskac.

To też wiem, ale moje pytanie brzmi czy auto bez V5C jest juz wyrejestrowane?

> W

> przypadku kat. C mozna po zrobieniu testu VIC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aha no to , tak też mi się wydawało, ale kiedyś ktoś mi wmawiał że jest inaczej.

Wiesz, czasem na aukcjach mozna kupic auta z kategoria D, ktore nie maja dowodu V5C. Moze stad ktos sie zasugorwal.

Ale to nie znaczy, ze takie auta musza przejsc test VIC.

Poprostu wystarczy zlozyc podanie o dowod V5C (jesli ktos mieszka w UK) lub o permanent eksport cert V561 (jesli ktos mieszka poza UK). Auta nikt nie musi ogladac.

> To też wiem, ale moje pytanie brzmi czy auto bez V5C jest juz wyrejestrowane?

W przypadku kategorii D napewno nie.

W przypadku innych kategorii (A, B, C) wsumie nie wiem jak jest technicznie. Czy takie auto trzeba zglaszac aby nie placic od niego podatku drogwego w UK czy automatcznie jakos to dziala, ze jak auto dostalo write-off ktorakolwiek z tych kategorii to automatycznie juz jest zgloszone jako wyrejestrowane.

A powiedz w skrocie do czego dazysz, to ci sporbuje wytlumaczyc co i jak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szone

> jako wyrejestrowane.

> A powiedz w skrocie do czego dazysz, to ci sporbuje wytlumaczyc co i jak...

Do legalnego sprowadzenia auta z UK na części, żeby nikt się nie przyczepił w przyszłości( mówię tutaj o stronie brytyjskiej i pomijam Polskę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szone

> Do legalnego sprowadzenia auta z UK na części, żeby nikt się nie przyczepił w przyszłości( mówię

> tutaj o stronie brytyjskiej i pomijam Polskę).

Do ciebie sie nikt nie przyczepi. Jesli cos bedzie nie do konca zalatwione w UK, to co najwyzej problemy moze miec ostatni wlasciciel w UK, nie ty.

Auta kategorii A raczej napewno odpadaja, bo one musze byc zezlomowane na miejscu.

Nie wiem jak kategoria B, ale tez mysle, ze legalnie takich pojazdow nie wolno wywozic z UK, chociaz 100% pewnosci nie mam.

Auta kategorii C mozesz sobie kupic i wziac do Polski. Jesli nie chcesz go naprawiac, tylko przeznaczyc na czesci, to aby wszystko bylo zalatwione prawidlowo, to przed wywiezieniem auta trzeba by aplikowac o dokument V963/1. Tutaj formularz. I na to sie czeka 3 tygodnie.

Ale w praktyce, raczej nic nie stoi na przeszkodzie, zeby najpierw auto wywiesc do Polski a potem dopiero aplikowac o ten dokument. I tak naprawde ten dokument tez nie do konca wiem, do czego moglby ci sie przydac w Polsce.

To wszystko oczywiscie po stronie w UK. Jak jest w Polsce to nie wiem, ale wydaje mi sie, ze rozbieranie auta na czesci we wlasnym zakresie nie jest razej zgodne z prawem, ale to juz inna bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak właśnie mnie naszło na przemyślenia po paru 20.GIF z teściem: jak dojdzie do możliwości rejestracji RHD w PL to będą to jedynie nieuszkodzone, z kat. U, ewentualnie D, bo w pozostałych przypadkach nie będzie dokumentu ( czyli kat C) umożliwiającego rejestrację - dobrze myślę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a tak właśnie mnie naszło na przemyślenia po paru z teściem: jak dojdzie do możliwości

> rejestracji RHD w PL to będą to jedynie nieuszkodzone, z kat. U, ewentualnie D, bo w

> pozostałych przypadkach nie będzie dokumentu ( czyli kat C) umożliwiającego rejestrację -

> dobrze myślę?

Co to jest kat. U?

Auta ktore dostaly kategorie C bedzie mozna zarejestrowac spokojnie po zrobieniu VIC. Problem, ze to sie robi w UK. Wiec pomysl, zeby sciagnac rozbitka z UK, naprawic w Polsce i zarejestrowac moze nie wypalic, chyba ze komus sie bedzie oplacalo po naprawie wiezc auto do UK na VIC.

Albo ma jakies szemrane sposoby na zalatwienie papierka z VIC bez pokazywania auta - chociaz nie sadze zeby to bylo proste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co to jest kat. U?

UNRECORDED, przynajmniej na copracie taka występuje

> Auta ktore dostaly kategorie C bedzie mozna zarejestrowac spokojnie po zrobieniu VIC. Problem, ze

> to sie robi w UK. Wiec pomysl, zeby sciagnac rozbitka z UK, naprawic w Polsce i zarejestrowac

> moze nie wypalic, chyba ze komus sie bedzie oplacalo po naprawie wiezc auto do UK na VIC.

No własnie to miałem na mysli, że rozbitka z C nie zarejestrujesz w pl, bez zrobienia VIC, a nikt tego robił nie będzie, przez ich przepisy nie dadzą możlwiości rejestrownia ichnieszjych rozbitków u nas hehe zlosnik.gif, w sumie to nawet słusznie ok.gif

> Albo ma jakies szemrane sposoby na zalatwienie papierka z VIC bez pokazywania auta - chociaz nie

> sadze zeby to bylo proste.

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> myślałem, że jak założę wątek poza HP, to chociaż uzyskam kilka odpowiedzi na zadane pytanie, a tu

> lipa

> no nic,

> dzięki.

chyba zbyt dużo wymagasz od AK...szczególnie w przypadku kupna auta w Japonii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> UNRECORDED, przynajmniej na copracie taka występuje

Czyli takie, ktore nie byly zgloszone do ubezpieczyciela wogole.

> No własnie to miałem na mysli, że rozbitka z C nie zarejestrujesz w pl, bez zrobienia VIC, a nikt

> tego robił nie będzie, przez ich przepisy nie dadzą możlwiości rejestrownia ichnieszjych

> rozbitków u nas hehe , w sumie to nawet słusznie

Zawsze mozna kupic i naprawic w UK i dopiero potem przwiesc do Polski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.