Skocz do zawartości

Fiat Croma - jaki kupić


cynamon

Rekomendowane odpowiedzi

> Dużo więcej pali niż wersja 8-zaworowa 120KM ?

Ja mialem 150KM i w miescie kolo 7,2l palila,na trasie od 5.1l do 6,5l.

Spalanie 5,1l to emerycka jazda,6.5l to na tempomacie 140km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dużo więcej pali niż wersja 8-zaworowa 120KM ?

Moim zdaniem tyle samo lub mniej.... moja dzisiaj na trasie Gdańsk-Łeba i z powrotem zadowoliła się ( około 200 km ) 5,6 a to dlatego, ze musiałem pająki przepędzić bo ostatni długo stała zlosnik.gif normalnie 5,2....

Tu moje statystyki za ostatnie kilkadziesiąt tyś km

icon1.png

Auto jest ciężkie i z tym silnikiem fajnie przyspiesza .... szczególnie to odczuwam jak przesiadam się do służbowego Hiundaia I30 II z 100 KM silnikiem sick.gif to nie jedzia ale toczy się .... Croma przy tym to Rakieeeeeeta zlosnik.gif chyba sobie wirusa wgram bo mocy nigdy za wiele zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dużo więcej pali niż wersja 8-zaworowa 120KM ?

pewnie będzie paliła podobnie. Moja 1,9 115KM (wersja na belgie) w mieszaniej dynamicznej jezdzie pali 7l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co można zrobić z tym 140 KM ? i czy w ogóle jest sens zwiększać mu moc (chociażby do 150 KM) ??

Pojechać na hamownie i sprawdzić jaka jest prawdziwa moc... może te 140 KM to tylko na papierze zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co można zrobić z tym 140 KM ? i czy w ogóle jest sens zwiększać mu moc (chociażby do 150 KM) ??

Przecież to ten sam silnik , ale najwyraźniej z softem ze "słabszymi" mapami żeby miał 140KM - albo faktycznie takimi samymi , jak napisał Lisek smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://otomoto.pl/fiat-croma-C35406383.html

> Rozmawiałem ze sprzedawcą. Warto go kupić za 22000 gdy będzie już opłacony w Urzędzie Celnym?

> Mam człowieka w rodzinie, który zrobi mi blachy po kosztach materiałów. Czy drzwi przednie i

> błotnik trzeba wymienić?

Po kosztach czyli +3000 lekko

Cale dwa boki do malowania, tylne blotniki po relingi

w sumie lepiej kupic jak widac niz wycacana IGLE smile.gif

Twoja decyzja czy sie oplaca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://otomoto.pl/fiat-croma-C35406383.html

> Rozmawiałem ze sprzedawcą. Warto go kupić za 22000 gdy będzie już opłacony w Urzędzie Celnym?

> Mam człowieka w rodzinie, który zrobi mi blachy po kosztach materiałów. Czy drzwi przednie i

> błotnik trzeba wymienić?

jeśli to tablice z tego auta, to stoi prawie rok w Polsce. Nikt takiej okazji nie łyknął?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po kosztach czyli +3000 lekko

> Cale dwa boki do malowania, tylne blotniki po relingi

> w sumie lepiej kupic jak widac niz wycacana IGLE

> Twoja decyzja czy sie oplaca.

po co lewy bok malować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po kosztach czyli +3000 lekko

> Cale dwa boki do malowania, tylne blotniki po relingi

> w sumie lepiej kupic jak widac niz wycacana IGLE

> Twoja decyzja czy sie oplaca.

Do malowania jest 5 elementów. Po co malować dwa boki ? i co miało by kosztować 3000 ? Trzeba wymienić przednie drzwi i błotnik (max 200 PLN za jeden element), lakiery i szpachle to chyba nie więcej niż 1000 PLN ?? Pogadam jeszcze dzisiaj z balcharzem.

Poza tym dla mnie istotniejszy jest stan mechaniczny i przebieg. Sprzedawca mówił, że przebieg wpisze mi na FV i że mogę sprawdzać komputer jak tylko chcę. Ma mi jeszcze dosłać zdjęcia makro elementów wnętrza. Jeżeli przebieg jest oryginalny, to jest jak nowy, nie trzeba nawet rozrządu wymieniać.

Nie napalam się na żaden samochód. Jeździłem wczoraj inną (120KM) Cromą (ogłoszenie już usunięte) i nie byłem zadowolony. Niby nic się nie działo, samochód dość dobrze utrzymany, przebieg coś około 180k ale spodziewałem się czegoś więcej niż mój dotychczasowy Opel. Do 90 km/h komfort jazdy podobny, w Cromie ciężko pracuje dźwignia biegów, przyśpieszanie (szczególnie na 2 i 3 biegu) słabe. Mój 15-letni Opel 100KM na LPG 2-gen. z przebiegiem 250kkm jedzie lepiej, dźwignia biegów działa lżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do malowania jest 5 elementów. Po co malować dwa boki ? i co miało by kosztować 3000 ? Trzeba

> wymienić przednie drzwi i błotnik (max 200 PLN za jeden element), lakiery i szpachle to chyba

> nie więcej niż 1000 PLN ?? Pogadam jeszcze dzisiaj z balcharzem.

> Poza tym dla mnie istotniejszy jest stan mechaniczny i przebieg. Sprzedawca mówił, że przebieg

> wpisze mi na FV i że mogę sprawdzać komputer jak tylko chcę. Ma mi jeszcze dosłać zdjęcia

> makro elementów wnętrza. Jeżeli przebieg jest oryginalny, to jest jak nowy, nie trzeba nawet

> rozrządu wymieniać.

> Nie napalam się na żaden samochód. Jeździłem wczoraj inną (120KM) Cromą (ogłoszenie już usunięte) i

> nie byłem zadowolony. Niby nic się nie działo, samochód dość dobrze utrzymany, przebieg coś

> około 180k ale spodziewałem się czegoś więcej niż mój dotychczasowy Opel. Do 90 km/h komfort

> jazdy podobny, w Cromie ciężko pracuje dźwignia biegów, przyśpieszanie (szczególnie na 2 i 3

> biegu) słabe. Mój 15-letni Opel 100KM na LPG 2-gen. z przebiegiem 250kkm jedzie lepiej,

> dźwignia biegów działa lżej.

przedni zderzak po lewym halogenem też ma jakas ryse wieksza.

Co do lewarka to nie wydaje mi się, żeby ciężko chodził U mnie jest pracyzyjny i normalnie chodzi (120 KM i ok 120k km).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W roznych miejsach Polski,sa rozne ceny, ja u swojego lakiernika place 400zl od elementu.

U nas 350 PLN łącznie z ewentualnym szpachlowaniem.

Pytałem też o koszt materiałów lakierniczych i nie powinien przekroczyć 1000 pln na te 5 elementów. Zakładam więc, że remont w moim przypadku nie przekroczy 1500 PLN, bo prawdopodobnie trzeba kupić drzwi i błotnik.

Co do mocy silnika, to jeździłem kiedyś Audi z podobnym silnikiem i zbierał się o wiele lepiej. Nie jestem ekspertem od diesli ale miałem wrażenie jakby turbina nie pracowała lub niedomagała.

W najbliższych dniach przejadę się jeszcze tym 150KM: KLIK

Mam jeszcze pytanie czy moduł B&M można zamontować do fabrycznego radia? Trzeba wtedy wymieniać kierownicę? bo chyba są jakieś dodatkowe przyciski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U nas 350 PLN łącznie z ewentualnym szpachlowaniem.

> Pytałem też o koszt materiałów lakierniczych i nie powinien przekroczyć 1000 pln na te 5 elementów.

> Zakładam więc, że remont w moim przypadku nie przekroczy 1500 PLN, bo prawdopodobnie trzeba

> kupić drzwi i błotnik.

> Co do mocy silnika, to jeździłem kiedyś Audi z podobnym silnikiem i zbierał się o wiele lepiej. Nie

> jestem ekspertem od diesli ale miałem wrażenie jakby turbina nie pracowała lub niedomagała.

> W najbliższych dniach przejadę się jeszcze tym 150KM: KLIK

> Mam jeszcze pytanie czy moduł B&M można zamontować do fabrycznego radia? Trzeba wtedy wymieniać

> kierownicę? bo chyba są jakieś dodatkowe przyciski.

kierownica, taśma airbag, okablowanie, lampka z mikrofonem, centralka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do malowania jest 5 elementów. Po co malować dwa boki ? i co miało by kosztować 3000 ? Trzeba

> wymienić przednie drzwi i błotnik (max 200 PLN za jeden element), lakiery i szpachle to chyba

> nie więcej niż 1000 PLN ?? (szczególnie na 2 i 3

> biegu) słabe. Mój 15-letni Opel 100KM na LPG 2-gen. z przebiegiem 250kkm jedzie lepiej,

> dźwignia biegów działa lżej.

Mozna w stodole za miske ryzu JAKOS zrobic A swoja droga ciekaw jestem kosztow jesli kupisz.

Zakladajac ze bez druciarstwa to element 400zl i juz masz 2000 tys do tego drzwi blotnik, , cos wyjdzie moze w trakcie i wiele nie zabraknie:)

Pomijam, ze blacharz/lakiernik jest zobowiazanym szwagrem:)

A mam 15 letniego opla czyli lanosa 1,5 6V 100KM i nalot 265 tkm i jak narobie halasu ponad 4000 obr to jakos ciagnie ale nizej.....sorry jakos sie rozpedza

Croma moja ma 120KM na 2,3 wg mnie ciagnie jak wsciekly byk:) na 4 odczuwalnie, 5 tez, a szostka wiadomo jak, oczywiscie te 1800 musi byc

Z autem wybor zawsze nielatwy, cos za cos, wiadomo, ze lepiej pomalowac/wymienic blache za 2-3 k niz zainwestowac w remont turbo, skrzyni, wtryskow i kupic ulep blysk na oko.

Jak przebieg prawdziwy i jakas ksiazka to milo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mozna w stodole za miske ryzu JAKOS zrobic A swoja droga ciekaw jestem kosztow jesli kupisz.

> Zakladajac ze bez druciarstwa to element 400zl i juz masz 2000 tys do tego drzwi blotnik, , cos

> wyjdzie moze w trakcie i wiele nie zabraknie:)

w stodole to robia za 200, 300 za element to normalna cena

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem dzisiaj wersją 150KM, jakoś jedzie ale dupy nie urywa. Tylko, że jak na razie trafiam na jakieś złomki. W ogóle z tego co widzę, to sprzedaje się samochody albo zajeżdżone albo rozbite. Z dwojga złego wolę to drugie. Ten, którym jeździłem dzisiaj wyglądał jakby miał co najmniej 500kkm. Mój z przebiegiem 250kkm przy nim wygląda jak nowy. A znowu ten z porysowanym bokiem w środku jest matowy, nic się nie błyszczy i nic nie jest poprzecierane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem już prawie zdecydowany na tego: KLIK

Wstępnie stargowałem na 21500, część opłat jest już zrobiona, zostaje tylko recykling i rejestracja.

Blachy niemieckie są założone tylko na chwilę, a samochód jest od miesiąca w kraju (tak twierdzi sprzedawca). Podobno są zjazdowe tablice belgijskie.

Obecnie jestem na etapie sprawdzania numeru VIN (serwis Fiata i znajomy z Belgii ma mi zadzwonić do tamtejszego serwisu i popytać).

Dostałem więcej zdjęć wnętrza i muszę powiedzieć, że wygląda na te 40kkm, zero śladów używania. Po rozmowie ze sprzedawcą też odniosłem dobre wrażenie, niczego nie zachwalał namolnie.

Jak myślicie warto? Koszt remontu (materiały) zamknie mi się max 1500 PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jestem już prawie zdecydowany na tego: KLIK

> Wstępnie stargowałem na 21500, część opłat jest już zrobiona, zostaje tylko recykling i

> rejestracja.

> Blachy niemieckie są założone tylko na chwilę, a samochód jest od miesiąca w kraju (tak twierdzi

> sprzedawca). Podobno są zjazdowe tablice belgijskie.

> Obecnie jestem na etapie sprawdzania numeru VIN (serwis Fiata i znajomy z Belgii ma mi zadzwonić do

> tamtejszego serwisu i popytać).

> Dostałem więcej zdjęć wnętrza i muszę powiedzieć, że wygląda na te 40kkm, zero śladów używania. Po

> rozmowie ze sprzedawcą też odniosłem dobre wrażenie, niczego nie zachwalał namolnie.

> Jak myślicie warto? Koszt remontu (materiały) zamknie mi się max 1500 PLN

może masz szczęście wink.gif ja też mimo gadek, że w NL nie można kupić diesla z małym przebiegiem trafiłem z przebiegiem 52k km. Była też uszkodzona ale sobie chwalę, wiem co było uszkodzone, wiem jak ją zrobiłem i nie mam strachu czym jezdzę. Wymien sobie tylko te uszkodzone elementy, jak najmniej kituj i nie żałuj na lakiernika, bo moj spieprzył robotę i wyszło to po 2 latach ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może masz szczęście ja też mimo gadek, że w NL nie można kupić diesla z małym przebiegiem trafiłem

> z przebiegiem 52k km. Była też uszkodzona ale sobie chwalę, wiem co było uszkodzone, wiem jak

> ją zrobiłem i nie mam strachu czym jezdzę. Wymien sobie tylko te uszkodzone elementy, jak

> najmniej kituj i nie żałuj na lakiernika, bo moj spieprzył robotę i wyszło to po 2 latach

ale zakładając, że silnik i układ jezdny rzeczywiście ma tak mały przebieg, to cena jest ok ??

Poza tym wiele napraw mi odpadnie, bo samochód z przebiegiem ponad 200kkm na pewno wymaga wymiany zużywających się części. Ten jest prawie jak nowy i można zakładać, że wszystkie (przynajmniej te najistotniejsze) części są fabryczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale zakładając, że silnik i układ jezdny rzeczywiście ma tak mały przebieg, to cena jest ok ??

myśle, że bardzo ok, i wręcz podejrzana. Ja za moją z XI 2009, rejestracja 2010 I zapłaciłem na w grudniu 2012 7k E. Do tego opłaty, więc wyszła mnie ok 40k zł

> Poza tym wiele napraw mi odpadnie, bo samochód z przebiegiem ponad 200kkm na pewno wymaga wymiany

> zużywających się części. Ten jest prawie jak nowy i można zakładać, że wszystkie (przynajmniej

> te najistotniejsze) części są fabryczne.

dokładnie i bajki o tym, że auto które ma 200k można brać to nie dla mnie. Nigdy auto które ma 200k km nie będzie równe autu które ma 40k km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak dbasz tak masz.

z tym,że po 200k km jest większe prawdopodobieństwo awarii typu koło dwumasowe, wtryskiwacze itp niż w aucie z przebiegiem 40k km. Później wiele zależy od użytkownika. Zgadza się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój znajomy Belg dzwonił dzisiaj do warsztatu w którym była serwisowana ta Croma. Potwierdził autentyczność książki serwisowej i przebieg samochodu. Powiedzieli mu, że w samochodzie nie było żadnych awarii, a właścicielem był starszy pan.

Pewnie pojadę jutro po ten samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> Warto. Spalanie 1 litr więcej

Jakie warto, na 100.000 km musisz wiecej 1000litrow wlac:) toz to wowczas polowa wartosci auta:) hehe.gif

Czyli nie warto.

A tak na serio dobra naprawa M32 i 2500 wyjete:) wiec warto automat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie warto, na 100.000 km musisz wiecej 1000litrow wlac:) toz to wowczas polowa wartosci auta:)

> Czyli nie warto.

> A tak na serio dobra naprawa M32 i 2500 wyjete:) wiec warto automat.

Jak miałem w zeszłym roku pokiereszowaną lewą nogę to mogłem jeździć bez problemu. Jakbym miał manual to musiałbym wydać na taksówki parę tysięcy, więc na ten jeden litr mogę machnąć ręką. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Witajcie, rozmyślam nad zmianą 17 letniego Merca na nowsze auto, na zlocie IS w Żerkowie, który właśnie dziś się skończył obejrzałem sobie jedną Cromę Multijet i spodobała mi się ta koncepcja kombi.

Miałem Omegę i podobały mi się gabaryty i wygoda tego auta, sądzę że Viki C w skórze Cromy by mi odpowiadały.

Pytanie z innej beczki, wszędzie piszą wszyscy o dieslach, dwumasach, dpfach, egrach a jak wygląda eksploatacja Cromy w wersji benzynowej, na przykład 2,2 16V? Jakie benzyniaki siedzą w Cromach, stare gazolubne konstrukcje oplowskie czy jakieś fiatowskie jednostki? Jak znoszą LPG? Mamy tu kogoś użytkującego Cromę noPB?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybierz wersję 1,9 150 KM i lekkiego wirusa ... i będziesz zadowolony

Miałem gwiazdę C W203 z silnikiem 2,2 CDI i Croma daje rade zlosnik.gif choć skrzynia nie pracuje tak gładko jak w gwieździe sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wybierz wersję 1,9 150 KM i lekkiego wirusa ... i będziesz zadowolony

> Miałem gwiazdę C W203 z silnikiem 2,2 CDI i Croma daje rade choć skrzynia nie pracuje tak gładko

> jak w gwieździe

Prywatnie nigdy nie miałem diesla, po pierwsze te "nowoczesne " były zawsze poza zasięgiem finansowym, po drugie odstraszały mnie opowieści o cenach dwumas, wycinaniu filtrów i inne takie. Służbowym natomiast autami zawsze jeździłem na ON, czy były to Skody, Ople czy inne. Dwa tygodnie temu liznąłem znowu diesla w aucie zastepczym - Qashqai. Rozłożył mnie na łopatki silnik a w zasadzie silniczek 1,5dCi: łatwość z jaką radził sobie w tym olbrzymie i spalanie poniżej 4 L skłoniły mnie do rozważenia w swoim aucie diesla. Mimo to nadal auto, które kupię będzie miało najmniej 10 lat i pewnie realnie ponad 300kkm. Pytanie czy takie auto nadal lepiej kupić ON czy starą dobrą benzynę bez udziwnień konstrukcyjnych. W Omedze miałem 2,0 16V i jedyne złe słowo jakie mogę powiedzieć to że był za słaby na to auto, poza tym rewelacja, uwielbiał LPG, części jakie były do wymiany były śmiesznie tanie, koszty eksploatacji przez to były bardzo niskie . Druga strona medalu: znajomy miał Vectre z silnikiem 1,9 właśnie i bez trudu sprzedał auto z przebiegiem ponad 200, opinie o tym motorku też są pochlebne. Tu czytam też praktycznie 100% ON. Ile pali taka Croma 1,9 150KM? Zakładam jazdę głównie na trasach i po drogach krajowych, nie autostradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny dylemat przed zakupem. Jeździłem 14 lat z autami z gazem. Szukając następcy zakupiłem Cromkę JTD 150 KM z automatem i po przejechaniu 12 tyś, nie żałuje. Cromka w trasie spala około 6 litrów, w mieście wiadomo powyżej 8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trasie moja Croma spala 5,2...5,4 litra /100 km ale w mieście i na krótkich dystansach ponad 7 ... mam bez automatu. Co do przebiegu to Cromę można znaleźć z zaskakująco małym przebiegiem 100-180 tyś km i to realnie udokumentowanym.. Koszty części zamiennych ze względu na wspólna platformę z Oplem Vectrą C / Signum / i Saabem 9-3 nie sa jakieś wielkie - jest mnóstwo zamienników... co do sprzęgła i koła dwu-masowego to jesli będzie zużyte to koszt i tak poniżej 2,5 tys zł ( znajomy wymieniał w Mitsubishi ostatnio i ponad 4,5 to go szarpnęło ). Turbina nowa około 1,5 tys zł ale takie rzeczy to w aucie koło 240 -300 tyś km .. wink.gif ja mam 150 tys i nadal oryginalne wahacze zlosnik.gif a z poważniejszych napraw to co 3 lata skraplacz od klimy do wymiany bo dostaje jakimś kamieniem ( ale zamiennik na allledrogo 180 zł ) wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie, rozmyślam nad zmianą 17 letniego Merca na nowsze auto, na zlocie IS w Żerkowie, który

> właśnie dziś się skończył obejrzałem sobie jedną Cromę Multijet i spodobała mi się ta

> koncepcja kombi.

> Miałem Omegę i podobały mi się gabaryty i wygoda tego auta, sądzę że Viki C w skórze Cromy by mi

> odpowiadały.

> Pytanie z innej beczki, wszędzie piszą wszyscy o dieslach, dwumasach, dpfach, egrach a jak wygląda

> eksploatacja Cromy w wersji benzynowej, na przykład 2,2 16V? Jakie benzyniaki siedzą w

> Cromach, stare gazolubne konstrukcje oplowskie czy jakieś fiatowskie jednostki? Jak znoszą

> LPG? Mamy tu kogoś użytkującego Cromę noPB?

Witam kolegę smile.gif chyba chodzi o moje autko smile.gif też byłem sceptycznie nastawiony na diesla ale po zakupie nie żałuje, ceny części rozsądne a charakterystyka jazdy naprawdę fajna.pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.