Skocz do zawartości

[G] Maź pod korkiem oleju


NOWOPA

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Sprawdzałem olej i przy okazji odkręciłem korek wlewu oleju a na nim zobaczyłem taką biało-szarą maź confused.gif

Oleju nie ubywa, na bagnecie jest normalny ciemny kolor, płynu także nie ubyło i tak się zastanawiam czy w tym silniku (1.4 XEP) to normalne że przy różnicy temperatur tworzy się taka maź? Robię niewiele kilometrów - w jedną stronę ok. 20 i po 8 godzinach kolejne 20km. Wytarłem i za jakiś czas zobaczę co się dzieje..

Na wczesną jesień sprawdzałem i wszystko było ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z14XEP jest w moim odczuciu wyjątkowo majonezowo-twórczy. Poczytaj mój wątek o zamarzniętej odmie

> to dowiesz się, czym może się skończyć zamarznięcie tego majonezu.

Już czytałem - zobaczę co się będzie jeszcze jeszcze działo - jak sytuacja się powtórzy to chyba zrobię to co Ty i przeczyszczę całość - czy przy demontażu pokrywy i odmy trzeba na coś uważać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta maź to raczej efekt krótkich przejazdów, a dodatkowo różne marki olejów różnie się zachowuja....z tego co pamietam to castrol lubiał robić taką maź pod korkiem...... ale co by nie było to dobra trasa i po krzyku....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale co by nie było to dobra trasa i po krzyku....

U mnie po żadnej trasie majonez nie znika. Znajomy ze sklepu moto kiedyś stwierdził że syntetyki i półsyntetyki nie chłoną wilgoci i efekt tego jest widoczny w postaci tzw. majonezu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie po żadnej trasie majonez nie znika. Znajomy ze sklepu moto kiedyś stwierdził że syntetyki i

> półsyntetyki nie chłoną wilgoci i efekt tego jest widoczny w postaci tzw. majonezu.

a termostat sprawny - trzyma silnik temperature??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że się wtrącę.

Kupcie diesla i tam majonezu nie będzie !!!

Sorki, ale majonez to chyba miliony razy był poruszany, nie trzeba zakładać nowych wątków, wystarczy poszukać trochę w historii.

Zasada jest prosta benzyna + gaz = majonez

benzyna + wilgoć = majonez

Temat wyczerpany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak nazwiesz jazde 50 km/h ?

No ale Ty przez miasto jedziesz, światła jakieś pewnie masz itd. ...mama wyjeżdża z punktu A i staje w punkcie B smile.gif Zresztą nie wiem ile jedzie, bo dawną z Nią nie jechałem jako pasażer grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie po żadnej trasie majonez nie znika. Znajomy ze sklepu moto kiedyś stwierdził że syntetyki i

> półsyntetyki nie chłoną wilgoci i efekt tego jest widoczny w postaci tzw. majonezu.

Może i tak ale jak miałem zalany GM 5W30 to praktycznie nie było, natomiast odkąd mam zalany Mobil1 0W40 to wartwa dosyć, dosyć...

Dziś z rana jak jechałem do pracy to dosyć mocno auto "przegoniłem" i połowa masełka znikła, ale to metoda dosyć ryzykowna 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobione - 10 minut roboty, zdjąłem oba wężyki, w grubszym majonezu było najwięcej ale jakiś minimalny przeplyw raczej był, w cienkim praktycznie nie było tylko był na tym króćcu na który wchodzi wężyk. Wyczyszczone i złożone i powinno być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrobione - 10 minut roboty, zdjąłem oba wężyki, w grubszym majonezu było najwięcej ale jakiś

> minimalny przeplyw raczej był, w cienkim praktycznie nie było tylko był na tym króćcu na który

> wchodzi wężyk. Wyczyszczone i złożone i powinno być ok.

zrób proszę z tego manual jakiś albo co, żeby inni mogli skorzystać smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie trzeb żadnego manuala, odpinasz te 2 wężyki co idą pomiędzy "przepustnicą" i pokrywą zaworów i

> je czyścisz...

Dokładnie Tak,

Po ściągnięciu wężyków (za pomocą szczyp, kombinerek itp. - ścisnąć obejmę, wężyk trochę przekręcić i pociągnąć) z praktycznych udogodnień dodam że maź jest raczej "gęsta" i dobrze ją trochę upłynnić - ja do tego celu użyłem WD-40 z dwóch stron i wytrzepałem zawartość, reszty pozbyłem się chusteczką nawilżaną którą przeciągnąłęm za pomocą drutu przez przewód - oczywiście zrobiłem to z grubą i krótszą rurką, co do tej długiej i węższej wystarczyło jedynie wyczyścić jedynie jej początek od strony pokrywy - reszta była ok.

Należy także pamiętać o wyczyszczeniu także plasikowych króców wychodzacych z pokrywy i tyle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrobione - 10 minut roboty, zdjąłem oba wężyki, w grubszym majonezu było najwięcej ale jakiś

> minimalny przeplyw raczej był, w cienkim praktycznie nie było tylko był na tym króćcu na który

> wchodzi wężyk. Wyczyszczone i złożone i powinno być ok.

z ciekawości wczoraj sprawdziłem, u nas zero mazi a olej krystaliczny, auto tylko do/z żony biura i nic więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.