Skocz do zawartości

Rozbudowa garażu w bliźniaku - jak się zabrać i jaki koszt?


spad

Rekomendowane odpowiedzi

Mieszkam w bliźniaku i chcę powiększyć garaż (tylko swój) poprzez jego wydłużenie o jakieś 3-4 metry. Pytanie jak się do tego zabrać, czy potrzebny jest architekt, pozwolenie na budowę, etc., czy wystarczy jakieś zgłoszenie przebudowy domu w gminie? Pytania mogą zdawać się śmieszne, ale jestem totalny laik w tych tematach. Opcja jest taka, że dobudowuję z przodu te 3-4 metry, dach normalny strop betonowy i żeby to jakoś wyglądało to ciągnę dachówkę. Przy okazji pytanie do specjalistów jaki może być orientacyjny koszt, zakładam, że byłby to porotherm, ocieplenie styropian 14 cm, dachówka betonowa, czyli technologia w jakiej zbudowany został dom. Spodziewać się ceny w okolicy 10 kPln czy bardziej 20 kPln?

288279319-DSC06741.JPG

post-24283-14352529110243_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podstawa to zgoda sąsiada...

Nawet nie sąsiada, co sąsiadów. Nie tylko właściciel drugiej połowy bliźniaka może stracić widok na ulicę w jedną stronę z powodu dobudowania garażu, ale także sąsiad po prawej stronie zdjęcia też może mieć ograniczony widok na ulicę. Każdy z nich ma solidny powód do nie wyrażenia zgody.

Projektant raczej nie wymyślił tego rozwiązania z sufitu i pewnie miejsce przed garażem ma służyć do zaparkowania samochodu. Po rozbudowie garażu, zostaje jedynie ulica do parkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nawet nie sąsiada, co sąsiadów. Nie tylko właściciel drugiej połowy bliźniaka może stracić widok na

> ulicę w jedną stronę z powodu dobudowania garażu, ale także sąsiad po prawej stronie zdjęcia

> też może mieć ograniczony widok na ulicę. Każdy z nich ma solidny powód do nie wyrażenia

> zgody.

> Projektant raczej nie wymyślił tego rozwiązania z sufitu i pewnie miejsce przed garażem ma służyć

> do zaparkowania samochodu. Po rozbudowie garażu, zostaje jedynie ulica do parkowania.