komisage Napisano 28 Marca 2015 Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 Witam serdecznie. Mam fiata 125p ze skrzynią 4 z lewarem w pionie i mostem "jugolem" do tego mala średnica kół i to wszystko dało bardzo "krótki" zestaw, przy 70km/h mam ponad 3 tys obrotów I teraz pytanie co zamienić i na co, żeby zestaw był "dłuższy"? Tak myślę ze może wymiana mostu na jakiś inny, ale jaki? lub przerobienie skrzyni, żeby np 4 bieg zmienić na 5 z poloneza, ale nawet nie wiem czy jest to możliwe. Proszę o jakaś podpowiedz, radę, sugestię pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 28 Marca 2015 Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 > Witam serdecznie. > Mam fiata 125p ze skrzynią 4 z lewarem w pionie i mostem "jugolem" > do tego mala średnica kół i to wszystko dało bardzo "krótki" zestaw, > przy 70km/h mam ponad 3 tys obrotów > I teraz pytanie co zamienić i na co, żeby zestaw był "dłuższy"? > Tak myślę ze może wymiana mostu na jakiś inny, ale jaki? > lub przerobienie skrzyni, żeby np 4 bieg zmienić na 5 z poloneza, ale nawet nie wiem czy jest to > możliwe. Proszę o jakaś podpowiedz, radę, sugestię > pzdr. wkładasz skrzynię 5 z lewarkiem z Poloneza (mała przeróbka w konsoli bo lewarek będzie skośny) i już Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 28 Marca 2015 Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 > wkładasz skrzynię 5 z lewarkiem z Poloneza (mała przeróbka w konsoli bo lewarek będzie skośny) i > już I do kompletu most od poldka 1.6 (3.9) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 28 Marca 2015 Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 > wkładasz skrzynię 5 z lewarkiem z Poloneza (mała przeróbka w konsoli bo lewarek będzie skośny) i > już Chyba nie tylko w konsoli, bo i tunel trzeba ciąć i spawać No i sterowanie sprzęgłem trzeba przerobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komisage Napisano 28 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 no niby prosta sprawa ze skrzynia od poloneza, ale właśnie chcę mieć lewar w pionie tak jak mam teraz, a most muszę mieć wąski. A wąski most od poloneza ma chyba takie same przełożenie jak jugol? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 28 Marca 2015 Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 > no niby prosta sprawa ze skrzynia od poloneza, ale właśnie chcę mieć lewar w pionie tak jak mam > teraz, a most muszę mieć wąski. > A wąski most od poloneza ma chyba takie same przełożenie jak jugol? To raczej zostaje skrzynia IV. Chyba że uda ci się zrobić jakąś hybrydę z dwóch skrzyń, ale nie wiem, czy to w ogóle jest do zrobienia... Mosty wąskie bez problemu dostaniesz z różnymi przełożeniami głównymi, nawet chyba 1,4 i Diesle bywały z wąskimi mostami w Polonezie, a one bez problemów powinny pasować do 125p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komisage Napisano 28 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 > To raczej zostaje skrzynia IV. Chyba że uda ci się zrobić jakąś hybrydę z dwóch skrzyń, ale nie > wiem, czy to w ogóle jest do zrobienia... > Mosty wąskie bez problemu dostaniesz z różnymi przełożeniami głównymi, nawet chyba 1,4 i Diesle > bywały z wąskimi mostami w Polonezie, a one bez problemów powinny pasować do 125p No to trzeba mostu szukać Teraz pytanie, jak będę przekopywał góry na autozłomie to jak rozpoznać przełożenia mostów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 28 Marca 2015 Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 > No to trzeba mostu szukać > Teraz pytanie, jak będę przekopywał góry na autozłomie to jak rozpoznać przełożenia mostów? Niestety na złomach tego bardzo mało już jest. Jeśli się trafiają to raczej szerokie i to prędzej na bębnach, bo w młodszych Polonezach takie były. Także nie nastawiaj się na "przekopywanie gór" A jak sprawdzić? Można policzyć zęby na kołach A poza tym nie wiem, czy istnieje jakiś sposób identyfikacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 29 Marca 2015 Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 > To raczej zostaje skrzynia IV. Chyba że uda ci się zrobić jakąś hybrydę z dwóch skrzyń, ale nie > wiem, czy to w ogóle jest do zrobienia... Nie > Mosty wąskie bez problemu dostaniesz z różnymi przełożeniami głównymi, nawet chyba 1,4 i Diesle > bywały z wąskimi mostami w Polonezie, a one bez problemów powinny pasować do 125p Po 1 Rover miał krótsze 4,3, po 2 tylko szerokie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 29 Marca 2015 Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 > I do kompletu most od poldka 1.6 (3.9) ale jugol chyba jest cichszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 29 Marca 2015 Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 > No to trzeba mostu szukać > Teraz pytanie, jak będę przekopywał góry na autozłomie to jak rozpoznać przełożenia mostów? Blokujesz jedną półoś, na drugiej zaznaczasz porządnie jakiś znak i kręcisz wałkiem, liczysz obroty wałka i obroty "luźnej" półosi. Potem masz zależność prawie jak w przerzutkach w rowerze. 43 obroty wałka i 22 obroty półosi i masz przełożenie 11/43. 43 obroty wałka i 20 obrotów półosi i masz przełożenie 10/43 itd... (Obroty półosi trzeba podzielić przez 2, bo mechanizm różnicowy i zablokowana jedna półoś sprawiają, że ta luźna musi wykonać 2 razy więcej obrotów) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 29 Marca 2015 Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 > Nie > Po 1 Rover miał krótsze 4,3, po 2 tylko szerokie. Faktycznie, 1.4 były już tylko szerokie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 29 Marca 2015 Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 > I do kompletu most od poldka 1.6 (3.9) Lub wąski od diesla, tam było 3,7 ale w caro bo w tracku nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 29 Marca 2015 Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 > Lub wąski od diesla, tam było 3,7 ale w caro bo w tracku nie wiem Celowo o nim nie pisałem bo nie występował w benzyniakach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 29 Marca 2015 Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 > ale jugol chyba jest cichszy Teoretycznie ale po tylu latach/km... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 29 Marca 2015 Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 > Teoretycznie ale po tylu latach/km... No wiesz, Polonezowskie wyły od razu tylko w różnych konfiguracjach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Meme Napisano 29 Marca 2015 Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 Pod deklem obok nr seryjnego powinno być wybite przełożenie. Most od Trucka nie pasuje do osobówki po za tym nie występował z przełożeniem 3,7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komisage Napisano 29 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 No i wydaje mi sie ze taki od diesla był by dla mnie idealny:) Ale pewnie ciężko taki znaleźć, a czy da się do normalnego mostu od poloneza założyć dużą zębatkę i wałek atakujący od diesla 11/41? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 29 Marca 2015 Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 > No i wydaje mi sie ze taki od diesla był by dla mnie idealny:) > Ale pewnie ciężko taki znaleźć, a czy da się do normalnego mostu od poloneza założyć dużą zębatkę i > wałek atakujący od diesla 11/41? da się, tylko musisz łożyska odpowiednio "naciągnąć" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Meme Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 ' > a czy da się do normalnego mostu od poloneza założyć dużą zębatkę i > wałek atakujący od diesla 11/41? Może się da ale nie robi się takich operacji bo atak i talerz to para docierania w fabryce i nie łączą się z innymi parami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > ' > Może się da ale nie robi się takich operacji bo atak i talerz to para docierania w fabryce i nie > łączą się z innymi parami. No i dlatego Komis pyta o przełożenie pary kół. Jeśli obudowa i łożyskowanie są takie same to da się zrobić. Tylko trzeba koła zębate odpowiednio zdystansować w przekładni. W starych książkach dla mechaników opisują sposoby jak to regulować obserwując ślady współpracy kół ze sobą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > No wiesz, Polonezowskie wyły od razu tylko w różnych konfiguracjach O przepraszam, mieliśmy nówkę polda i nie wył do samej sprzedaży przy 112kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komisage Napisano 30 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 Znalazłem taki most od diesla, na tarczach to wąski raczej http://olx.pl/oferta/polonez-1-9-diesel-most-tylni-z-tarczami-stan-bdb-CID5-ID8fePP.html#28bc4ca6a8 chyba by sie nadał. No i na allegro jest przełożenie http://allegro.pl/para-kol-tylnego-mostu-polonez-silnik-1-9d-i5183649710.html ale boje sie ze bądą problemy z ustaiwieniem naciągu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > Znalazłem taki most od diesla, na tarczach to wąski raczej Niekoniecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komisage Napisano 30 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > Niekoniecznie To trzeba będzie zmierzyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > Znalazłem taki most od diesla, na tarczach to wąski raczej Z tego co pamiętam to jesienią 93' wprowadzono kilka zmian: - szerokie zawieszenie - plastikowe podszybie - nowe przetłoczenia na masce (co ciekawe zdarzały się np. z nowym przetłoczeniem 2 uskoków + stary wlot powietrza) - nowa deska z 4 nawiewami - hamulce Lucas (z tyłu bębny) I jak to w polskiej produkcji możliwe są "mieszańce" z przejściowego okresu. > http://olx.pl/oferta/polonez-1-9-diesel-most-tylni-z-tarczami-stan-bdb-CID5-ID8fePP.html#28bc4ca6a8 > chyba by sie nadał. > No i na allegro jest przełożenie > http://allegro.pl/para-kol-tylnego-mostu-polonez-silnik-1-9d-i5183649710.html > ale boje sie ze bądą problemy z ustaiwieniem naciągu Z tego co słyszałem to ustawienia tył kół w moście to się wręcz o magię ociera i raczej pierwsza lepsza osoba nie zrobi tego dobrze - przesunięcie o 0,1 mm powoduje, że most może wyć lub nie wyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > Z tego co pamiętam to jesienią 93' wprowadzono kilka zmian: > - szerokie zawieszenie > - plastikowe podszybie > - nowe przetłoczenia na masce (co ciekawe zdarzały się np. z nowym przetłoczeniem 2 uskoków + stary > wlot powietrza) > - nowa deska z 4 nawiewami > - hamulce Lucas (z tyłu bębny) niestety, ale lucasy weszły w 95 roku dopiero. koło marca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > Z tego co słyszałem to ustawienia tył kół w moście to się wręcz o magię ociera i raczej pierwsza > lepsza osoba nie zrobi tego dobrze - przesunięcie o 0,1 mm powoduje, że most może wyć lub nie > wyć To żadna magia, ani jakaś technologia rodem z NASA. Trzeba mieć narzędzia i to jest jak najbardziej do zrobienia. Sęk w tym, że ciężko będzie znaleźć kogoś, kto byłby w stanie to zrobić, tym bardziej, że podejście jest raczej takie, że nie ma sensu czegokolwiek naprawiać, tylko lepiej kupić sobie nowe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Meme Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 Diesel do końca miał stary układ hamulcowy Co do samego przełożenia to warto w to zainwestować, a fachowca z odpowiednim podejściem można jeszcze znaleźć co powinno zapewnić w miarę długą jazdę w ciszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 > Z tego co pamiętam to jesienią 93' wprowadzono kilka zmian: > - szerokie zawieszenie > - plastikowe podszybie > - nowe przetłoczenia na masce (co ciekawe zdarzały się np. z nowym przetłoczeniem 2 uskoków + stary > wlot powietrza) > - nowa deska z 4 nawiewami > - hamulce Lucas (z tyłu bębny) > I jak to w polskiej produkcji możliwe są "mieszańce" z przejściowego okresu. > Z tego co słyszałem to ustawienia tył kół w moście to się wręcz o magię ociera i raczej pierwsza > lepsza osoba nie zrobi tego dobrze - przesunięcie o 0,1 mm powoduje, że most może wyć lub nie > wyć szerokie zawieszenie i przetłoczenie maski (z wlotem) były w MR '93 w pierwszej połowie roku. W drugiej doszło nowe podszybie z wlotem powietrza + nowa deska, wycieraczki trochę w bok. Lucas od MR'95 lub '96 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komisage Napisano 19 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 Odgrzeję jeszcze kotleta:) Pytanko: O ile szeroki most z poloneza jest szerszy od mostu wąskiego np jugola? I o ile przednie zawieszenie szerokie jest szersze od wąskiego? Najlepiej w milimetrach Bo przechodzi mi przez myśl założenie do 125 szerokiego zestawu z mostem od diesla i lukasem, ale nie wiem czy mi koła wejdą pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 19 Maja 2015 Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 > Odgrzeję jeszcze kotleta:) > Pytanko: > O ile szeroki most z poloneza jest szerszy od mostu wąskiego np jugola? > I o ile przednie zawieszenie szerokie jest szersze od wąskiego? > Najlepiej w milimetrach > Bo przechodzi mi przez myśl założenie do 125 szerokiego zestawu z mostem od diesla i lukasem, ale > nie wiem czy mi koła wejdą > pzdr. Na 100% nie jestem pewien, ale coś mi świta, że poszerzyli rozstaw kół w Polonezie o 30 mm na stronę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komisage Napisano 19 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 > Na 100% nie jestem pewien, ale coś mi świta, że poszerzyli rozstaw kół w Polonezie o 30 mm na > stronę łoo to dosyć sporo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 19 Maja 2015 Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 > Odgrzeję jeszcze kotleta:) > Pytanko: > O ile szeroki most z poloneza jest szerszy od mostu wąskiego np jugola? > I o ile przednie zawieszenie szerokie jest szersze od wąskiego? > Najlepiej w milimetrach > Bo przechodzi mi przez myśl założenie do 125 szerokiego zestawu z mostem od diesla i lukasem, ale > nie wiem czy mi koła wejdą > pzdr. Pamiętaj jeszcze, że od pewnego momentu zaczęli montować skośne amortyzatory. Wąski miał jeszcze proste, a czy zmienili to jednocześnie z szerokością mostu to nie pamietam. Możesz uderzyć do Szymana, bo pamiętam że przekładał komuś od nas z forum most i przerabial hamulce na lucasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komisage Napisano 19 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 > Pamiętaj jeszcze, że od pewnego momentu zaczęli montować skośne amortyzatory. > Wąski miał jeszcze proste, a czy zmienili to jednocześnie z szerokością mostu to nie pamietam. > Możesz uderzyć do Szymana, bo pamiętam że przekładał komuś od nas z forum most i przerabial hamulce > na lucasy. są szerokie mosty na pionowy amor na pewno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 19 Maja 2015 Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 > Możesz uderzyć do Szymana, bo pamiętam że przekładał komuś od nas z forum most i przerabial hamulce > na lucasy. Mi robił z Lucasa na tarcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 19 Maja 2015 Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 > łoo to dosyć sporo Ludzie jeżdżą na szerokim moście w kancie i jest ok. Warto by jednak przód wtedy poszerzyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 20 Maja 2015 Udostępnij Napisano 20 Maja 2015 > Ludzie jeżdżą na szerokim moście w kancie i jest ok. Warto by jednak przód wtedy poszerzyć Ale z tym dużo więcej zabawy: wymiana belki pod silnikiem, przespawanie mocowania górnych wahaczy, wymiana końcówek drążków kierowniczych (?). Nie jestem pewien, czy stabilizator nie był inny. Ewentualnie opcja budżetowa i dużo prostsza, czyli dystanse, ale to średni pomysł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 20 Maja 2015 Udostępnij Napisano 20 Maja 2015 > Ale z tym dużo więcej zabawy: wymiana belki pod silnikiem, przespawanie mocowania górnych wahaczy, > wymiana końcówek drążków kierowniczych (?). Czyli problematyczne jest tylko przespawanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 21 Maja 2015 Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 Szeroki most w Caro miał pionowe amory, do Atu wkładali skośne, od Plusa wszystkie miały skośne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komisage Napisano 21 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 > Ale z tym dużo więcej zabawy: wymiana belki pod silnikiem, przespawanie mocowania górnych wahaczy, > wymiana końcówek drążków kierowniczych (?). Nie jestem pewien, czy stabilizator nie był inny. > Ewentualnie opcja budżetowa i dużo prostsza, czyli dystanse, ale to średni pomysł. a to z przodem nie wiedziałem ze tyle roboty jest, myślałem ze wachacze są po prostu dłuższe i końcówki drążków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 21 Maja 2015 Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 > Szeroki most w Caro miał pionowe amory, do Atu wkładali skośne, od Plusa wszystkie miały skośne Głowy nie dam ale chyba można most Plusa normalnie włożyć do starszych modeli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Meme Napisano 22 Maja 2015 Udostępnij Napisano 22 Maja 2015 > Głowy nie dam ale chyba można most Plusa normalnie włożyć do starszych modeli Mosty pod skośne amortyzatory pasują pod pionowe bo mają otwory montażowe, a na odwrót już nie podejdą. Z przodem jest trochę więcej roboty ale można się obejść bez spawania i wymienić tylko kołyskę górnego wahacza bo nie powoduje to aż tak znaczących różnic. Oczywiście do wymiany jest belka, stabilizator i drążki reakcyjne, a przy odrobinie szczęścia można kupić długie łączniki końcówek stosowane w pierwszych szerokich Caro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komisage Napisano 22 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2015 To jeszcze fajnie by było gdyby ktoś potwierdził ze szerokie jest o 30 mm szersze na stronę od wąskiego, bo już w zasadzie jestem zdecydowany na szerokie tylko o felgi sie martwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.