Skocz do zawartości

Pytanko o płełożenia.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Mam fiata 125p ze skrzynią 4 z lewarem w pionie i mostem "jugolem"

do tego mala średnica kół i to wszystko dało bardzo "krótki" zestaw,

przy 70km/h mam ponad 3 tys obrotów

I teraz pytanie co zamienić i na co, żeby zestaw był "dłuższy"?

Tak myślę ze może wymiana mostu na jakiś inny, ale jaki?

lub przerobienie skrzyni, żeby np 4 bieg zmienić na 5 z poloneza, ale nawet nie wiem czy jest to możliwe. Proszę o jakaś podpowiedz, radę, sugestię smile.gif

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam serdecznie.

> Mam fiata 125p ze skrzynią 4 z lewarem w pionie i mostem "jugolem"

> do tego mala średnica kół i to wszystko dało bardzo "krótki" zestaw,

> przy 70km/h mam ponad 3 tys obrotów

> I teraz pytanie co zamienić i na co, żeby zestaw był "dłuższy"?

> Tak myślę ze może wymiana mostu na jakiś inny, ale jaki?

> lub przerobienie skrzyni, żeby np 4 bieg zmienić na 5 z poloneza, ale nawet nie wiem czy jest to

> możliwe. Proszę o jakaś podpowiedz, radę, sugestię

> pzdr.

wkładasz skrzynię 5 z lewarkiem z Poloneza (mała przeróbka w konsoli bo lewarek będzie skośny) i już ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no niby prosta sprawa ze skrzynia od poloneza, ale właśnie chcę mieć lewar w pionie tak jak mam

> teraz, a most muszę mieć wąski.

> A wąski most od poloneza ma chyba takie same przełożenie jak jugol?

To raczej zostaje skrzynia IV. Chyba że uda ci się zrobić jakąś hybrydę z dwóch skrzyń, ale nie wiem, czy to w ogóle jest do zrobienia...

Mosty wąskie bez problemu dostaniesz z różnymi przełożeniami głównymi, nawet chyba 1,4 i Diesle bywały z wąskimi mostami w Polonezie, a one bez problemów powinny pasować do 125p ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To raczej zostaje skrzynia IV. Chyba że uda ci się zrobić jakąś hybrydę z dwóch skrzyń, ale nie

> wiem, czy to w ogóle jest do zrobienia...

> Mosty wąskie bez problemu dostaniesz z różnymi przełożeniami głównymi, nawet chyba 1,4 i Diesle

> bywały z wąskimi mostami w Polonezie, a one bez problemów powinny pasować do 125p

No to trzeba mostu szukać:)

Teraz pytanie, jak będę przekopywał góry na autozłomie to jak rozpoznać przełożenia mostów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to trzeba mostu szukać:)

> Teraz pytanie, jak będę przekopywał góry na autozłomie to jak rozpoznać przełożenia mostów?

Niestety na złomach tego bardzo mało już jest. Jeśli się trafiają to raczej szerokie i to prędzej na bębnach, bo w młodszych Polonezach takie były. Także nie nastawiaj się na "przekopywanie gór" 270751858-jezyk.gif

A jak sprawdzić? Można policzyć zęby na kołach biglaugh.gif A poza tym nie wiem, czy istnieje jakiś sposób identyfikacji niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To raczej zostaje skrzynia IV. Chyba że uda ci się zrobić jakąś hybrydę z dwóch skrzyń, ale nie

> wiem, czy to w ogóle jest do zrobienia...

Nie

> Mosty wąskie bez problemu dostaniesz z różnymi przełożeniami głównymi, nawet chyba 1,4 i Diesle

> bywały z wąskimi mostami w Polonezie, a one bez problemów powinny pasować do 125p

Po 1 Rover miał krótsze 4,3, po 2 tylko szerokie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to trzeba mostu szukać:)

> Teraz pytanie, jak będę przekopywał góry na autozłomie to jak rozpoznać przełożenia mostów?

Blokujesz jedną półoś, na drugiej zaznaczasz porządnie jakiś znak i kręcisz wałkiem, liczysz obroty wałka i obroty "luźnej" półosi. Potem masz zależność prawie jak w przerzutkach w rowerze. 43 obroty wałka i 22 obroty półosi i masz przełożenie 11/43. 43 obroty wałka i 20 obrotów półosi i masz przełożenie 10/43 itd... (Obroty półosi trzeba podzielić przez 2, bo mechanizm różnicowy i zablokowana jedna półoś sprawiają, że ta luźna musi wykonać 2 razy więcej obrotów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i wydaje mi sie ze taki od diesla był by dla mnie idealny:)

> Ale pewnie ciężko taki znaleźć, a czy da się do normalnego mostu od poloneza założyć dużą zębatkę i

> wałek atakujący od diesla 11/41?

da się, tylko musisz łożyska odpowiednio "naciągnąć"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

'

> a czy da się do normalnego mostu od poloneza założyć dużą zębatkę i

> wałek atakujący od diesla 11/41?

Może się da ale nie robi się takich operacji bo atak i talerz to para docierania w fabryce i nie łączą się z innymi parami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> '

> Może się da ale nie robi się takich operacji bo atak i talerz to para docierania w fabryce i nie

> łączą się z innymi parami.

No i dlatego Komis pyta o przełożenie pary kół. Jeśli obudowa i łożyskowanie są takie same to da się zrobić. Tylko trzeba koła zębate odpowiednio zdystansować w przekładni. W starych książkach dla mechaników opisują sposoby jak to regulować obserwując ślady współpracy kół ze sobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem taki most od diesla, na tarczach to wąski raczej

http://olx.pl/oferta/polonez-1-9-diesel-most-tylni-z-tarczami-stan-bdb-CID5-ID8fePP.html#28bc4ca6a8

chyba by sie nadał.

No i na allegro jest przełożenie http://allegro.pl/para-kol-tylnego-mostu-polonez-silnik-1-9d-i5183649710.html

ale boje sie ze bądą problemy z ustaiwieniem naciągu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znalazłem taki most od diesla, na tarczach to wąski raczej

Z tego co pamiętam to jesienią 93' wprowadzono kilka zmian:

- szerokie zawieszenie

- plastikowe podszybie

- nowe przetłoczenia na masce (co ciekawe zdarzały się np. z nowym przetłoczeniem 2 uskoków + stary wlot powietrza)

- nowa deska z 4 nawiewami

- hamulce Lucas (z tyłu bębny)

I jak to w polskiej produkcji możliwe są "mieszańce" z przejściowego okresu.

> http://olx.pl/oferta/polonez-1-9-diesel-most-tylni-z-tarczami-stan-bdb-CID5-ID8fePP.html#28bc4ca6a8

> chyba by sie nadał.

> No i na allegro jest przełożenie

> http://allegro.pl/para-kol-tylnego-mostu-polonez-silnik-1-9d-i5183649710.html

> ale boje sie ze bądą problemy z ustaiwieniem naciągu

Z tego co słyszałem to ustawienia tył kół w moście to się wręcz o magię ociera i raczej pierwsza lepsza osoba nie zrobi tego dobrze - przesunięcie o 0,1 mm powoduje, że most może wyć lub nie wyć hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co pamiętam to jesienią 93' wprowadzono kilka zmian:

> - szerokie zawieszenie

> - plastikowe podszybie

> - nowe przetłoczenia na masce (co ciekawe zdarzały się np. z nowym przetłoczeniem 2 uskoków + stary

> wlot powietrza)

> - nowa deska z 4 nawiewami

> - hamulce Lucas (z tyłu bębny)

niestety, ale lucasy weszły w 95 roku dopiero. koło marca zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co słyszałem to ustawienia tył kół w moście to się wręcz o magię ociera i raczej pierwsza

> lepsza osoba nie zrobi tego dobrze - przesunięcie o 0,1 mm powoduje, że most może wyć lub nie

> wyć

To żadna magia, ani jakaś technologia rodem z NASA. Trzeba mieć narzędzia i to jest jak najbardziej do zrobienia. Sęk w tym, że ciężko będzie znaleźć kogoś, kto byłby w stanie to zrobić, tym bardziej, że podejście jest raczej takie, że nie ma sensu czegokolwiek naprawiać, tylko lepiej kupić sobie nowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesel do końca miał stary układ hamulcowy

Co do samego przełożenia to warto w to zainwestować, a fachowca z odpowiednim podejściem można jeszcze znaleźć co powinno zapewnić w miarę długą jazdę w ciszy smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co pamiętam to jesienią 93' wprowadzono kilka zmian:

> - szerokie zawieszenie

> - plastikowe podszybie

> - nowe przetłoczenia na masce (co ciekawe zdarzały się np. z nowym przetłoczeniem 2 uskoków + stary

> wlot powietrza)

> - nowa deska z 4 nawiewami

> - hamulce Lucas (z tyłu bębny)

> I jak to w polskiej produkcji możliwe są "mieszańce" z przejściowego okresu.

> Z tego co słyszałem to ustawienia tył kół w moście to się wręcz o magię ociera i raczej pierwsza

> lepsza osoba nie zrobi tego dobrze - przesunięcie o 0,1 mm powoduje, że most może wyć lub nie

> wyć

szerokie zawieszenie i przetłoczenie maski (z wlotem) były w MR '93 w pierwszej połowie roku.

W drugiej doszło nowe podszybie z wlotem powietrza + nowa deska, wycieraczki trochę w bok.

Lucas od MR'95 lub '96

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Odgrzeję jeszcze kotleta:)

Pytanko:

O ile szeroki most z poloneza jest szerszy od mostu wąskiego np jugola?

I o ile przednie zawieszenie szerokie jest szersze od wąskiego?

Najlepiej w milimetrach

Bo przechodzi mi przez myśl założenie do 125 szerokiego zestawu z mostem od diesla i lukasem, ale nie wiem czy mi koła wejdą:)

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odgrzeję jeszcze kotleta:)

> Pytanko:

> O ile szeroki most z poloneza jest szerszy od mostu wąskiego np jugola?

> I o ile przednie zawieszenie szerokie jest szersze od wąskiego?

> Najlepiej w milimetrach

> Bo przechodzi mi przez myśl założenie do 125 szerokiego zestawu z mostem od diesla i lukasem, ale

> nie wiem czy mi koła wejdą:)

> pzdr.

Na 100% nie jestem pewien, ale coś mi świta, że poszerzyli rozstaw kół w Polonezie o 30 mm na stronę hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odgrzeję jeszcze kotleta:)

> Pytanko:

> O ile szeroki most z poloneza jest szerszy od mostu wąskiego np jugola?

> I o ile przednie zawieszenie szerokie jest szersze od wąskiego?

> Najlepiej w milimetrach

> Bo przechodzi mi przez myśl założenie do 125 szerokiego zestawu z mostem od diesla i lukasem, ale

> nie wiem czy mi koła wejdą:)

> pzdr.

Pamiętaj jeszcze, że od pewnego momentu zaczęli montować skośne amortyzatory.

Wąski miał jeszcze proste, a czy zmienili to jednocześnie z szerokością mostu to nie pamietam.

Możesz uderzyć do Szymana, bo pamiętam że przekładał komuś od nas z forum most i przerabial hamulce na lucasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pamiętaj jeszcze, że od pewnego momentu zaczęli montować skośne amortyzatory.

> Wąski miał jeszcze proste, a czy zmienili to jednocześnie z szerokością mostu to nie pamietam.

> Możesz uderzyć do Szymana, bo pamiętam że przekładał komuś od nas z forum most i przerabial hamulce

> na lucasy.

są szerokie mosty na pionowy amor na pewno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ludzie jeżdżą na szerokim moście w kancie i jest ok. Warto by jednak przód wtedy poszerzyć

Ale z tym dużo więcej zabawy: wymiana belki pod silnikiem, przespawanie mocowania górnych wahaczy, wymiana końcówek drążków kierowniczych (?). Nie jestem pewien, czy stabilizator nie był inny. Ewentualnie opcja budżetowa i dużo prostsza, czyli dystanse, ale to średni pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale z tym dużo więcej zabawy: wymiana belki pod silnikiem, przespawanie mocowania górnych wahaczy,

> wymiana końcówek drążków kierowniczych (?). Nie jestem pewien, czy stabilizator nie był inny.

> Ewentualnie opcja budżetowa i dużo prostsza, czyli dystanse, ale to średni pomysł.

a to z przodem nie wiedziałem ze tyle roboty jest, myślałem ze wachacze są po prostu dłuższe i końcówki drążków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Głowy nie dam ale chyba można most Plusa normalnie włożyć do starszych modeli

Mosty pod skośne amortyzatory pasują pod pionowe bo mają otwory montażowe, a na odwrót już nie podejdą.

Z przodem jest trochę więcej roboty ale można się obejść bez spawania i wymienić tylko kołyskę górnego wahacza bo nie powoduje to aż tak znaczących różnic.

Oczywiście do wymiany jest belka, stabilizator i drążki reakcyjne, a przy odrobinie szczęścia można kupić długie łączniki końcówek stosowane w pierwszych szerokich Caro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.