Skocz do zawartości

FIATA w Polsce już nie ma, jest FCA


rwIcIk

Rekomendowane odpowiedzi

> że wnętrze można wykończyć czymś poza przemielonymi oponami, to i nawet o ogonie w TOP50 mogą zapomnieć.

Pewnie będzie awantura, ale chyba w aurisie Cię nie było, albo w koreańczykach zlosnik.gif Recycling pełną "gembom" zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nazywać mogą się jak chcą, ale niech wywalą z oferty amerykańskie pudełka i wprowadzą coś

> sensownego bo obecnie to pod marką Fiat jest Remont i milion odmian Fiata 500.

> Pozdrawiam BAS

że milion pińcetek to tam kij, byleby coś jeszcze było - nie ma crowy, bravo, czy tym bardziej małego taniego wózka na zakupy - chociaż tu jeszcze pandziocha może się bronić.

I to dosłownie prawie każdy klient zwraca na powyższe rzeczy uwagę...

Fiat dąży do klasy "premium" - szkoda tylko, że zaczyna dążyć do niej ceną, i nagle szybko po trupach - kiedy z klasą premium, jeśli już zacznie, to zacznie być utożsamiany za dwa pokolenia hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> że milion pińcetek to tam kij, byleby coś jeszcze było - nie ma crowy, bravo, czy tym bardziej

> małego taniego wózka na zakupy - chociaż tu jeszcze pandziocha może się bronić.

> I to dosłownie prawie każdy klient zwraca na powyższe rzeczy uwagę...

> Fiat dąży do klasy "premium" - szkoda tylko, że zaczyna dążyć do niej ceną, i nagle szybko po

> trupach - kiedy z klasą premium, jeśli już zacznie, to zacznie być utożsamiany za dwa

> pokolenia

To samo miałem na myśli.

Ostatnio zastanawiałem się nad czymś nowym i... wyszło, że będzie trzeba się przyzwyczaić do grupy VAG albo KIA.

Ostatecznie postanowiłem nie rujnować się aż tak finansowo i pozostać na najbliższe kilka lat przy Stilo.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To samo miałem na myśli.

> Ostatnio zastanawiałem się nad czymś nowym i... wyszło, że będzie trzeba się przyzwyczaić do grupy

> VAG albo KIA.

> Ostatecznie postanowiłem nie rujnować się aż tak finansowo i pozostać na najbliższe kilka lat przy

> Stilo.

> Pozdrawiam BAS

Ale przyznać jednak trzeba, że i 500L i X są bardzo przyjemne - choć L jest tylko nieco ładniejsza od multipli hehe.gif

to jeździ mi się tym wózkiem bardzo przyjemnie - dla mnie za duże, ale dla rodzinki z wózkiem się nada.

500X i wygląda już nieźle, i jest wygodne i skowyrnie jeździ (uwaga od chłopaków z Jeepa - wystrzegać się 9biegowego automatu zlosnik.gif ).

Tylko ceny tych aut są "nieco" za wysokie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> fiat-auto-poland-teraz-jako-fca-poland?

> FCA Poland S.A. czyli FIAT CRYSLER AUTOMOBILES

temat żeś walnął jak w superexpresie

nie nie ma FIATA

tylko FIAT cały czas jest

nie ma już FAP, jest FCA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To samo miałem na myśli.

> Ostatnio zastanawiałem się nad czymś nowym i... wyszło, że będzie trzeba się przyzwyczaić do grupy

> VAG albo KIA. Ostatecznie postanowiłem nie rujnować się aż tak finansowo i pozostać na najbliższe kilka lat przy Stilo.

> Pozdrawiam BAS

Ja myślę o następcy już od jakiegoś czasu.

Miało być bravo - ale bez sensu drugi raz kupować to samo auto, tym bardziej, że powtarzają się fakapy jak ze stilo.

Macałem SX4 - fajne, ale mało praktyczne. To już w stilo mam więcej schowków i dzięki przesuwanej kanapie spory bagażnik.

Teraz jestem na etapie opla.

Meriva B okazała się bardzo przyjemnym samochodem.

Jak się wkurzę to kupię nową.

Pomimo znanych kłopotów kolektorem dolotowym i padającymi maglownicami wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nazywać mogą się jak chcą, ale niech wywalą z oferty amerykańskie pudełka i wprowadzą coś

> sensownego bo obecnie to pod marką Fiat jest Remont i milion odmian Fiata 500.

> Pozdrawiam BAS

Mnie to sie podoba jest ladna 500 i jej wieksze odmiany. Trekking super zwyke L paskudne, ale juz X to chetnie bym widzial w garazu.

Bedzie nowy kompakt i jest panda ale troche IMO za droga w stosunku do tego co oferuje. Zaskakujace jest to jak dobrze sprzedaje sie punto. A ma kiepskie silniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale przyznać jednak trzeba, że i 500L i X są bardzo przyjemne - choć L jest tylko nieco ładniejsza

> od multipli

> to jeździ mi się tym wózkiem bardzo przyjemnie - dla mnie za duże, ale dla rodzinki z wózkiem się

> nada.

> 500X i wygląda już nieźle, i jest wygodne i skowyrnie jeździ (uwaga od chłopaków z Jeepa -

> wystrzegać się 9biegowego automatu ).

> Tylko ceny tych aut są "nieco" za wysokie,

500X jest za drogie? A ile kosztuje konkurencja? Np Yeti?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja myślę o następcy już od jakiegoś czasu.

> Miało być bravo - ale bez sensu drugi raz kupować to samo auto, tym bardziej, że powtarzają się

> fakapy jak ze stilo.

Miałem Bravo i Stilo i to nie są te same auta. Są zupełnie inne: inne silniki benzynowe (świetne T-Jety w Bravo VS przestarzałe i ociężałe 1.4 , 1.6 i 1.8 w stilo), dużo lepsze wyciszenie, prowadzenie, zawieszenie. W zasadzie to wszytko lepsze w Bravo. Ze stilo bym tylko wziął lampki w drzwiach i siłowniki maski. Chociaż i tak stilo też lubiłem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem Bravo i Stilo

No to jest argument.

Silniki, owszem, owszem - ino te skrzynie cfaniaczek.gif

Powiem tak - żałuje, że nie kupiłem bravo, jak kupowałem stilo.

Bo auto mi się baardzo podobało i dalej podoba - bryła, wnętrze.

tylko, że teraz - no po prostu jest stare i "opatrzone".

Dla mnie dla teraźniejszej przesiadki na bravo minusem jest praktyczność.

Nie chcę zmieniać gabarytów auta (garażu nie mam z gumy a w garażu 3 pojazdy) a stilo jest na prawdę pakowne i pasażerowie mają dużo miejsca i wygodne pozycje do spania.

Ruchome wnętrze merivy baaardzo przypadło mi do gustu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problem jest taki, ze Fiat musi byc tanszy zeby sie sprzedawal...

> A od pewnego czasu nie jest i efekty widac na ulicach

ale to tylko w Polsce i na innych bieda-rynkach. Zauważ, że taka 500ka sprzedaje się ogólnie od wielu lat świetnie, mimo że jest droga jak na swój segment

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale to tylko w Polsce i na innych bieda-rynkach. Zauważ, że taka 500ka sprzedaje się ogólnie od

> wielu lat świetnie, mimo że jest droga jak na swój segment

500ka to akurat gadżet zlosnik.gif zresztą same reklamy to sugerują ok.gif

Fakt, Fiat robi porządne auta, tylko u nas w kraju, póki panuje ogólne przekonanie, że fiat to tanie, psujące się badziewie, a vag to cud objawiony zlosnik.gif a cenę tłumaczy jakość.

To się ta sytuacja nieprędko zmieni, że za tę samą cenę woli Janusz kupić auto dla ludu zamiast fiata wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 500ka to akurat gadżet zresztą same reklamy to sugerują

> Fakt, Fiat robi porządne auta, tylko u nas w kraju, póki panuje ogólne przekonanie, że fiat to

> tanie, psujące się badziewie, a vag to cud objawiony a cenę tłumaczy jakość.

> To się ta sytuacja nieprędko zmieni, że za tę samą cenę woli Janusz kupić auto dla ludu zamiast

> fiata

niech Janusz kupuje co chce, FCA sobie poradzi bez Janusza zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niech Janusz kupuje co chce, FCA sobie poradzi bez Janusza

ano.. tylko im mniej ludzi kupi fiata, tym mniej fiatów przyjedzie do serwisu, im mniej fiatów przyjedzie do serwisu, tym bardziej hajs mi się nie będzie zgadzał hehe.gif więc osobiście wolałbym żeby jednak kupowali i przyjeżdżali zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale to tylko w Polsce i na innych bieda-rynkach. Zauważ, że taka 500ka sprzedaje się ogólnie od

> wielu lat świetnie, mimo że jest droga jak na swój segment

Tak, ale nadal nie jest to poziom jaki mial kiedys.

W zeszlym miesiacu w Rzymie widzialem, ze wloska policja jezdzi Peugotami grinser006.gif

Jeszcze kilka lat temu bylo to nie do pomyslenia.

Fiat bardzo stracil w EU i raczej juz tego nie odzyska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ano.. tylko im mniej ludzi kupi fiata, tym mniej fiatów przyjedzie do serwisu, im mniej fiatów

> przyjedzie do serwisu, tym bardziej hajs mi się nie będzie zgadzał więc osobiście wolałbym

> żeby jednak kupowali i przyjeżdżali

Weź pod uwagę konkurencję na rynku usług.

Ceny w ASO są jakie są, jak ktoś ma ogarniętego mechanika, który pracuje za dużo niższą stawkę to w serwisach tłoku nie będzie. Do tego sporo części występuje w przyzwoitych zamiennikach.

Choćby napęd rozrządu mogę sobie spokojnie skompletować tych samych producentów, których jest pakowany w pudełka Ricambi originali, o filtrach, klockach, płynach/olejach nie wspomnę.

Póki firmy kupują to ASO ma z czego żyć.

Ceny robocizny poza ASO (bez targowania się):

- zbieżność 60-80zł,

- wymiana oleju+filtra 20-30zł,

- wymiana świec iskrowych 10-20zł za komplet,

- wymiana klocków przód 30-40zł.

Mechanik pracuje w 2-3 osoby i za to płaci zus, pensje, podatki, czynsz.

W ASO pracuje ...... osób, opłaty za lokal dużoooo wyższe, do tego ASO musi być dostosowane do standardu wyglądu marki itd. a to wszystko kosztuje.

Widzę następujące opcje:

- ASO schodzi z cenami i zarabia na przerobie,

- Jest tak jak jest teraz, czyli na ASO nie zarabia się kokosów, ale jakoś się to kręci, tyle, że jak Fiat dalej będzie miał taką ofertę jaką ma to za kilka lat ASO padną bo sorry, ale na samym Doblo się nie zarobi a firmy raczej nie będą masowo kupować różnych wariacji na temat Fiata 500.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Weź pod uwagę konkurencję na rynku usług.

> Ceny w ASO są jakie są, jak ktoś ma ogarniętego mechanika, który pracuje za dużo niższą stawkę to w

> serwisach tłoku nie będzie. Do tego sporo części występuje w przyzwoitych zamiennikach.

Jeśli o to chodzi, to nikt Ci nie każe kupować oryginałów - wiadomo, że je polecamy, ale bez problemu mogę Ci ściągnąć zamiennik jeśli tylko masz takie życzenie wink.gif

Poza tym jest dużo części, których z zamiennika nie dostaniesz.

> Choćby napęd rozrządu mogę sobie spokojnie skompletować tych samych producentów, których jest

> pakowany w pudełka Ricambi originali, o filtrach, klockach, płynach/olejach nie wspomnę.

Nie wiem czy wiesz, ale dla samochodów, które już nie są produkowane są też "tańsze oryginały" - w cenach bardzo zbliżonych do "oryginału oryginalnego". (ot choćby rozrząd do punto 1.2 8v za 230zł, podczas gdy gates, dayco czy inny bosch 180-250)

> Póki firmy kupują to ASO ma z czego żyć.

> Ceny robocizny poza ASO (bez targowania się):

> - zbieżność 60-80zł,

> - wymiana oleju+filtra 20-30zł,

> - wymiana świec iskrowych 10-20zł za komplet,

> - wymiana klocków przód 30-40zł.

kwestia auta, dostępu, dogadania smile.gif

olej u nas wymienisz w porównywalnej cenie, z klockami bym polemizował - 2 lata jak nie pracuję w typowym warsztacie, a braliśmy 50 + vat 270751858-jezyk.gif

> Mechanik pracuje w 2-3 osoby i za to płaci zus, pensje, podatki, czynsz.

> W ASO pracuje ...... osób, opłaty za lokal dużoooo wyższe, do tego ASO musi być dostosowane do

> standardu wyglądu marki itd. a to wszystko kosztuje.

Tak, zgadza się, i na kliencie też się to odbija - ale ma pewność, że robi wszystko z odpowiednim standardami zlosnik.gif

> Widzę następujące opcje:

> - ASO schodzi z cenami i zarabia na przerobie,

Kwestia tylko i wyłącznie właściciela, ale jednak wiadomo, że ASO to jednak pewien poziom jakości usług musi, więc i za wyższą jakość i wizerunek, czy choćby stempelek na fakturze, płacisz odpowiednio więcej niż Januszowi

> - Jest tak jak jest teraz, czyli na ASO nie zarabia się kokosów, ale jakoś się to kręci, tyle, że

> jak Fiat dalej będzie miał taką ofertę jaką ma to za kilka lat ASO padną bo sorry, ale na

> samym Doblo się nie zarobi a firmy raczej nie będą masowo kupować różnych wariacji na temat

> Fiata 500.

ASO nie znikną choćby z tego powodu, że raczej mało osób ryzykuje utratę gwarancji na usługach płatnych, a dwa, że choćby te gwarancje trzeba robić jak coś padnie nieeksploatacyjnego smile.gif

> Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>do punto 1.2 8v za

> 230zł, podczas gdy gates, dayco czy inny bosch 180-250)

To nie jest ten sam, który jest np. w sc 1.1?

> Tak, zgadza się, i na kliencie też się to odbija - ale ma pewność, że robi wszystko z odpowiednim

> standardami

> Kwestia tylko i wyłącznie właściciela, ale jednak wiadomo, że ASO to jednak pewien poziom jakości

> usług musi, więc i za wyższą jakość

Aha.

> i wizerunek, czy choćby stempelek na fakturze, płacisz

> odpowiednio więcej niż Januszowi

Jasne.

> ASO nie znikną choćby z tego powodu, że raczej mało osób ryzykuje utratę gwarancji na usługach

> płatnych, a dwa, że choćby te gwarancje trzeba robić jak coś padnie nieeksploatacyjnego

Nie mówię, że ASO znikną bo nie znikną, ale jeśli polityka modelowa i cenowa marki Fiat będzie taka jak obecnie to ASO Fiat znikną.

Ilość ASO jest proporcjonalna do ilości nowych samochodów na ulicach.

W Łodzi jest kilkanaście nowych Porsche i jakoś nie potknąłem się o ASO Porsche w Łodzi. Dlaczego? Bo kilkanaście samochodów to za mało, nawet 500+ pewnie byłoby za mało a ile jest w Łodzi Fiatów 500(wszystkich odmian) i Fiatów Remont?

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co sportowego jest alfie?

dzisiaj Alfa czy Lancia to takie same marki jak inne. Robiące normalne auta, wspólne na platformach z innymi autami innych marek. Gulietta to zwykły kompakt na przykład i tak trzeba te auta rozpatrywać, a nie żyć stereotypami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie jest ten sam, który jest np. w sc 1.1?

W seju nie, ale pandziochy, 500ki, punciaki.....

> Aha.

> Jasne.

no cóż - ja na to patrzę z drugiej strony też, wielu ludzi już nam mówiło, że jakość obsługi jest lepsza niż u konkurencji zlosnik.gif

> Nie mówię, że ASO znikną bo nie znikną, ale jeśli polityka modelowa i cenowa marki Fiat będzie taka

> jak obecnie to ASO Fiat znikną.

> Ilość ASO jest proporcjonalna do ilości nowych samochodów na ulicach.

> W Łodzi jest kilkanaście nowych Porsche i jakoś nie potknąłem się o ASO Porsche w Łodzi. Dlaczego?

> Bo kilkanaście samochodów to za mało, nawet 500+ pewnie byłoby za mało a ile jest w Łodzi

> Fiatów 500(wszystkich odmian) i Fiatów Remont?

Nie wiem, ale Fiat to jednak nie tylko 500 i remont - punto, panda, bravo, nawet bywają "starocie" pokroju marei czy stilo.

bardzo dużo robimy ducato, doblo.

> Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W takim razie Ferrari czy porsche to też auta sportowe czy jakaś inna klasa

> No bo chyba ciężko jednak przyrównać do nich alfę

hmm.. ja wiem, ze motokącik jest raczej poważnym forum niżeli takim gdzie sobie można czasem zażartować zlosnik.gif

ale jak już drążymy w ten sposób, to prosię czy ferrarka będzie klasą "supersamochodów" - bo na Alfę mnie stać, na Ferrari czy Porsche już nie zlosnik.gif

chociaż jakby nie spojrzeć... hmm.gif

alfa-romeo-8c-competizione-05.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i tak FCA znika z europy, to czym się przejmować... zostaną serwisy i parę modeli a potem out, za

> mały i za ciasny rynek

W Ameryce lekko nie mają

fiat-chrysler-z-gigantyczna-kara-za-smierc-4-latka - znów karzą za niebezpieczny bak yikes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.