elciapek Napisano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2015 Czy tak można, oczywiście wykupując uprzednio ubezpieczenie i robiąc na szybko przegląd techniczny? Rozchodzi się o motocykl, ale zasady pewnie będą takie same jak dla auta. Sprzęt z UK. Da radę wrócić na kołach czy trzeba organizować transport? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2015 > Czy tak można, oczywiście wykupując uprzednio ubezpieczenie i robiąc na szybko przegląd techniczny? > Rozchodzi się o motocykl, ale zasady pewnie będą takie same jak dla auta. > Sprzęt z UK. > Da radę wrócić na kołach czy trzeba organizować transport? Musisz mieć tablice wyjazdowe z UK (o ile takie są) i ważne ubezpiecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaso Napisano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2015 > Musisz mieć tablice wyjazdowe z UK (o ile takie są) i ważne ubezpiecznie. nie ma tablic wyjazdowych, a musi mieć pełne V5C oraz ważny MOT. Ubezpieczeni sobie kupi na miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaso Napisano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2015 > Czy tak można, oczywiście wykupując uprzednio ubezpieczenie i robiąc na szybko przegląd techniczny? > Rozchodzi się o motocykl, ale zasady pewnie będą takie same jak dla auta. > Sprzęt z UK. > Da radę wrócić na kołach czy trzeba organizować transport? Ale gdzie go chcesz kupować w PL czy w UK? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 24 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2015 > Ale gdzie go chcesz kupować w PL czy w UK? Sprzęt jest pod Poznaniem. Tablice jakieś są bo na zdjęciach są pozasłaniane. Czyli co sprzedający powinien mieć, żebym mógł wrócić na kołach oprócz samych tablic? Jakie świstki, papiery? Czy ubezpieczenie można również zawrzeć drogą telefoniczną, a papiery odebrać po powrocie gdzieś w oddziale? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2015 > Sprzęt jest pod Poznaniem. > Tablice jakieś są bo na zdjęciach są pozasłaniane. > Czyli co sprzedający powinien mieć, żebym mógł wrócić na kołach oprócz samych tablic? Jakie > świstki, papiery? > Czy ubezpieczenie można również zawrzeć drogą telefoniczną, a papiery odebrać po powrocie gdzieś w > oddziale? a nie prościej pożyczyć busa i wepchnąć moto na pakę? Kumpel tak robił jak jechał po moto na Śląsk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2015 > nie ma tablic wyjazdowych, a musi mieć pełne V5C oraz ważny MOT. Ubezpieczeni sobie kupi na > miejscu. dokładnie tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2015 > Musisz mieć tablice wyjazdowe z UK (o ile takie są) Nie przesadzajmy tablice na pewno sa oryginalne, jak zawsze w przypadku anglików Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 24 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2015 > a nie prościej pożyczyć busa i wepchnąć moto na pakę? > Kumpel tak robił jak jechał po moto na Śląsk. Na chwilę obecną nie mam od kogo pożyczyć. No chyba, że sugerujesz wypożyczalnię? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 24 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2015 > dokładnie tak Co znaczy pełne V5C? Zakładam, że V5C będzie. Co jak MOT nie będzie ważny? Rozumiem,że umowa ma być spisana z Anglikiem? Podbono ważne jest, aby wpisać Anglię jako miejsce sporządzenia umowy. Zdaje się, że nie ma wtedy problemów w US. Rozumiem, że umowa z jakąś data wsteczną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaso Napisano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2015 > Co znaczy pełne V5C? Anglik jak sprzedaje pojazd to kupującemu daje tylko oderwany kawałek V5C ponieważ resztę przekazuje do urzędu(DVLA)kupujący zgłasza się do potem do DVLA i oni po ok 2 tyg przesyłają nowe V5C już na niego. Jeśli sprzedaje na eksport to kupujący tez otrzymuje tylko część V5C, ale inną. Zarówno na pierwszym jak i drugim nie możesz jeździć po PL ztcp. > Zakładam, że V5C będzie. No na bank będzie, tylko czy całe...(patrz wyżej) > Co jak MOT nie będzie ważny? No to pojazd nie jest dopuszczony do ruchu, ergo nie możesz legalnie jechać po drogach w PL. > Rozumiem,że umowa ma być spisana z Anglikiem? Imo umowa powinna być na importera, który przywiózł pojazd do PL, a Ty zawierasz kolejną umowę z nim - inaczej sytuacja identyczna jak z umową na tzw Niemca... > Podbono ważne jest, aby wpisać Anglię jako miejsce sporządzenia umowy. Zdaje się, że nie ma wtedy > problemów w US. > Rozumiem, że umowa z jakąś data wsteczną? Patrz wyżej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2015 A nie moze Ci go sprzedający przywieźć? Dużo ogłoszeń sprowadzanych motocykli jest z tą opcja. Widziałem max 1zl/km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2015 > Sprzęt jest pod Poznaniem. Zleć transport za pomocą http://clicktrans.pl/ Zapłacisz ze 2-3 stówki a masz z głowy ubezpieczenia , paliwo czy inne cuda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2015 > A nie moze Ci go sprzedający przywieźć? Dużo ogłoszeń sprowadzanych motocykli jest z tą opcja. > Widziałem max 1zl/km Nawet samochod Ci przywiozą pod dom jak się ktoś boi jechać bez tablic albo na fałszywych 1,10-1,20/km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2015 > Co znaczy pełne V5C? > Zakładam, że V5C będzie. > Co jak MOT nie będzie ważny? > Rozumiem,że umowa ma być spisana z Anglikiem? > Podbono ważne jest, aby wpisać Anglię jako miejsce sporządzenia umowy. Zdaje się, że nie ma wtedy > problemów w US. > Rozumiem, że umowa z jakąś data wsteczną? Może Ty zapłać komuś kumatemu, bo nie wiesz chłopaku w jakie bagienko sam się pchasz. Pomijając już, że chcesz fałszować dokumenty co w razie draki da Ci nie tylko skutki policyjno-skarbowe ale również prokuratorskie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2015 > Na chwilę obecną nie mam od kogo pożyczyć. > No chyba, że sugerujesz wypożyczalnię? Na spokojnie kupisz i przywieziesz, jakaś poduszka stara i pasy obowiązkowe A i deska lub płyta żeby wytoczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2015 > Anglik jak sprzedaje pojazd to kupującemu daje tylko oderwany kawałek V5C ponieważ resztę > przekazuje do urzędu(DVLA)kupujący zgłasza się do potem do DVLA i oni po ok 2 tyg przesyłają > nowe V5C już na niego. Jeśli sprzedaje na eksport to kupujący tez otrzymuje tylko część V5C, > ale inną. Jesli kupuje sie pojaz w Angli na eksport, a kupujacy nie mieszka w Anglii, to procedura jest taka, ze sprzedajacy daje kupujacemu caly dowod V5C - a nie tak jak mowisz tylko wycinek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaso Napisano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2015 > Jesli kupuje sie pojaz w Angli na eksport, a kupujacy nie mieszka w Anglii, to procedura jest taka, > ze sprzedajacy daje kupujacemu caly dowod V5C - a nie tak jak mowisz tylko wycinek. Jestes pewien? Ok nie będę sie kłócił, ale wydaje mi się że coś takiego czytałem kiedyś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2015 > Jestes pewien? Ok nie będę sie kłócił, ale wydaje mi się że coś takiego czytałem kiedyś. Tak, jestem pewien. Quote: What to do if you are selling your vehicle privately to someone that does not have a GB address You should fill in sections 6 and 10 with the new keeper’s name and address. Both you and the new keeper (buyer) must sign and date the declaration in section 8. Give the whole V5C to the new keeper to aid registration abroad. You should then send a signed letter to DVLA, Swansea, SA99 1AG giving the vehicle’s registration number, the make and model of the vehicle, the date of sale or transfer, and the name and address of the new keeper. Once we know about the change of keeper, you should receive an acknowledgement letter to confirm that you are no longer responsible for the vehicle. If you do not receive the letter within 4 weeks, please phone 0300 790 6802. If you are deaf or hard of hearing and have access to a textphone, phone 0300 123 1279 (this number will not respond to ordinary phones). jakiś tekst na stronie 8 to jest. Sam kupowalem auto w UK kilka razy, i zawsze bralem V5C ze soba od sprzedajacego, bo to jest potrzebne zeby autem jezdzic i zarejestrowac u sibie w kraju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaso Napisano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2015 > potrzebne zeby autem jezdzic i zarejestrowac u sibie w kraju. Ok no to coś pokręciłem. Dzięki za wyjaśnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 25 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2015 > Sam kupowalem auto w UK kilka razy, i zawsze bralem V5C ze soba od sprzedajacego, bo to jest > potrzebne zeby autem jezdzic i zarejestrowac u sibie w kraju. Sprzedający twierdzi, że po podpisaniu umowy musi odesłać jedną cześć V5C do UK, zdaje się część 11, która pozwala na wykreślenie pojazdu z ewidencji aut zarejestrowanych w UK. Czy bez tej jednej części V5C będę miał problemy przy rejestracji w PL? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 25 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2015 > Sprzedający twierdzi, że po podpisaniu umowy musi odesłać jedną cześć V5C do UK, zdaje się część > 11, która pozwala na wykreślenie pojazdu z ewidencji aut zarejestrowanych w UK. Czesc 11 to o ile sie nie myle to "Notification of permanent export". Powinno sie to uzywac jesli wlasciciel samochodu wywiezie to auto poza UK - np przeprowadza sie za granice. W przypadku gdy wlasciciel w UK sprzedaje auto obcokrajowcowi, to procedura powinna byc taka jak w linku ktory wrzucilem wyzej. To link z DVLA czyli urzedu zajmujacego sie rejestracja pojazdow w UK wiec info jest napewno poprawne. Natomiast wielu ludzi w UK nie wie jaka jest wlasciwa procedura przy sprzedazy auta za granice, stad problemy. > Czy bez tej jednej części V5C będę miał problemy przy rejestracji w PL? Raczej nie. najwazniejsze to pierwsza strona V5C, ale nie znam sie na tym wsumie, bo nigdy w PL nie rejestrowalem auta z UK. Aby w Irlandii zarejestrowac, to wystarczy pierwsze strona V5C wiec w PL powinno byc podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.