fanlan Napisano 16 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2015 Croma chyba sie dociera 189tkm na blacie i na 1200km zapchanie DPF-a 60%. Wroclaw-mazury-wroclaw Paliwo Shell V power + 2T+ ECOMAX dodatek do paliwa. Uwazam, ze nie ma co DPF-a z zalozenia sie bac. Jak tak dalej pojdzie to nakrece 2000km miedzy wypaleniami. U mnie wypala najczesciej przy >100% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DEV Napisano 16 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2015 który silnik? 1,9 czy 2,4? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomcat Napisano 17 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2015 Croma chyba sie dociera 189tkm na blacie i na 1200km zapchanie DPF-a 60%. Wroclaw-mazury-wroclaw Paliwo Shell V power + 2T+ ECOMAX dodatek do paliwa. Uwazam, ze nie ma co DPF-a z zalozenia sie bac. Jak tak dalej pojdzie to nakrece 2000km miedzy wypaleniami. U mnie wypala najczesciej przy >100% Ja robie 90% trasy z prędkością ok. 100-110km/h i u mnie wypalanie jest co ok. 1500km. Silnik: 1.9 120KM Nalot: 234kkm. Paliwo: ON z bliskiej lub Makro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 17 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2015 który silnik? 1,9 czy 2,4? 120KM jedynie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DEV Napisano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2015 Jak ten motor radzi sobie z tą kastą? Chwalą i polecają 150KM w automacie, a jak wygląda sprawa z tym 120? Skrzynie mają te same? Też się bać manualnej z Opla, co to siadają któreś łożyska? Ile to pali na trasie? Widzę w ogłoszeniach coraz więcej tych 120KM właśnie i ciekawi mnie ta wersja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2015 Jak ten motor radzi sobie z tą kastą? Chwalą i polecają 150KM w automacie, a jak wygląda sprawa z tym 120? Skrzynie mają te same? Też się bać manualnej z Opla, co to siadają któreś łożyska? Ile to pali na trasie? Widzę w ogłoszeniach coraz więcej tych 120KM właśnie i ciekawi mnie ta wersja. W 120KM, również jest słynna oplowska skrzynia.Plusem tego silnika jest to ze nie ma klap wirowych. A jak sobie radzi z tą masą to musza koledzy wypowiedziec, któzy posiadaja ten silnik, Ja miałem 150KM, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2015 Licznikowy max wyciągniesz 6 biegowa skrzynia jakoś sobie radzi na trasie z tym autem. Ściganie na światłach raczej kiepskawo wychodzi z lżejszymi przeciwnikami ale Croma to nie ścigacz. Ja swoją kupiłem jak miała 60k km. Teraz dobijam do 130k km. Regenerowałem wtryski, 2 x wąz turbo (przez jakiegoś sierściucha) wymieniałem. Pozatym typowe dla Cromy tylna wycierczka, zamek drzwi. Po zakupie wymiana termostatu - może po strzale ucierpiał. Drążki stabilizatora wymienione., łożysko amortyzatora. Pozatym zawieszenie "jak nowe" stwierdził pan na SKP z tym, że coś mi stuka i nie potrafie zdiagnozować co. Ja jestem zadowolony z tego samochodu., Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomcat Napisano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2015 Jak ten motor radzi sobie z tą kastą? Chwalą i polecają 150KM w automacie, a jak wygląda sprawa z tym 120? Skrzynie mają te same? Też się bać manualnej z Opla, co to siadają któreś łożyska? Ile to pali na trasie? Widzę w ogłoszeniach coraz więcej tych 120KM właśnie i ciekawi mnie ta wersja. Jak na samochód rodzinny, to moim, zdaniem silnik radzi sobie z tą masą przyzwoicie. Szału nie ma, ale jeździ się sprawnie. Ja od początku byłem nastawiony na 120KM, bo naczytałem się o klapach, kołach zamachowych, EGRach i takich tam. Moja skrzynia ma ponad 230kkm przelotu i żyje. U mnie spalanie z ostatnich 6kkm wychodzi 5,6 l/100km w tym 90% trasa z jedną osobą i 110-120 km/h na tempomacie. Z awarii: EGR, klamki zewnętrzne, pompa wody, alternator, łożyska kolumny McPersona, łożsyka kół, tylna wycieraczka przez 3 lata i 70kkm nalotu w tym czasie. Jeden raz przy padzie alternatora skonczylo sie lawetą z autostrady. Awaryjnością jestem trochę zawiedziony. Poprzedni Accord subiektywnie psuł się mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2015 aha spalanie w sumie na dojazdy do pracy 7.0 - 7,2. NA trasach pottrrafi być niżej. Ale nie podniecam się tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 19 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2015 Jak ten motor radzi sobie z tą kastą? Chwalą i polecają 150KM w automacie, a jak wygląda sprawa z tym 120? Skrzynie mają te same? Też się bać manualnej z Opla, co to siadają któreś łożyska? Ile to pali na trasie? Widzę w ogłoszeniach coraz więcej tych 120KM właśnie i ciekawi mnie ta wersja. Jak na 1520 kg na sucho wg mnie calkiem niezle sie odpycha tym silnikiem. Nawet zadziwiajaco bo obawialem sie jednak niedostatku mocy a jednak nie ma co narzekac. W miescie wroclaw spalanie mam jakies 7,2-7,4 w trasie to 5,4-5,8 zaladowany wakacyjnie(zalezy czy klima) opony 225. Autem przejechalem 55tkm i w tym czasie zrobilem: -laczniki stabilizatora 2 szt po 50zl sztuka, wymiana samemu -gruba rura od intercoolera 150zl -wymiana lozysk bo nie tyle 5 i 6 szumiala drazniaco co dwojka piszczala na hamowaniu (1500zl) Wiecej nic nei robilem ale czuje ze EGR sie lekko przycina. Uwazam, ze auto coraz chetniej rozwazane bo wielkosc/rok/wyposazenie do ceny stawia je w czolowce. W aucie czuc mase, to nie scigacz, nie auto do latania bokami ale rodzinny, wygodny i cichy doopowoz. Mimo jedynie 120KM na A4 nakrecilem go do 205kmh zatem uwazam, ze az nadto. Silniki Multijet uchodza za wzor niezawodnosci od dawna, a 120KM jak pisali to prosta i nieawaryjna konstrukcja. Kwestia aby nabyc z jakiegos pewnego zrodla i sprawdzic przed. ja mialem szczescie kupic z ori przebiegiem 131tkm. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciejka Napisano 24 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2015 DPF,no właśnie Panowie,jak jesteście nastawieni do tego ustrojstwa ?? usuwacie jak najszybciej czy użytkujecie do pierwszej wpadki i wtedy ciach? U mnie na razie nie stwarza problemów baa nawet nie wiem kiedy się wypala ( jeszcze nie opanowałem wyłapania tego momentu) ale gdzieś tam z tyłu głowy siedzi myśl "kiedy się wysra" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek1 Napisano 24 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2015 DPF,no właśnie Panowie,jak jesteście nastawieni do tego ustrojstwa ?? usuwacie jak najszybciej czy użytkujecie do pierwszej wpadki i wtedy ciach? U mnie na razie nie stwarza problemów baa nawet nie wiem kiedy się wypala ( jeszcze nie opanowałem wyłapania tego momentu) ale gdzieś tam z tyłu głowy siedzi myśl "kiedy się wysra" Ja z taką myślą jeżdżę już 2,5 roku . I do dziś nie wiem, kiedy się wypala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 29 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2015 Croma chyba sie dociera 189tkm na blacie i na 1200km zapchanie DPF-a 60%. Wroclaw-mazury-wroclaw Paliwo Shell V power + 2T+ ECOMAX dodatek do paliwa. Uwazam, ze nie ma co DPF-a z zalozenia sie bac. Jak tak dalej pojdzie to nakrece 2000km miedzy wypaleniami. U mnie wypala najczesciej przy >100% po 1975km wypalil sie. Przebieg 99% DK wroclaw mazury wroclaw morze wroclaw. NIe ma sie co bac ustrojstwa ino dbac trzeba,a jesli komus 1,2 x w miesiacu kontrola to zbyt duzo bo czasu szkoda to......nalezy odpowiedzie cna pytanie ile czasu spedza sie przed TV, kompem, nicnierobiac miesiecznie.... Bezawaryjnosci panowie i panie. Spalanie wroclaw-morze-wroclaw w te 5,4 a wewte 5,8 i to wynik powtorzony kilkakrotnie zatem jak na polnoc toz wiatrem??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gilbert3 Napisano 12 Września 2015 Udostępnij Napisano 12 Września 2015 Jak ten motor radzi sobie z tą kastą? Chwalą i polecają 150KM w automacie, a jak wygląda sprawa z tym 120? Skrzynie mają te same? Też się bać manualnej z Opla, co to siadają któreś łożyska? Ile to pali na trasie? Widzę w ogłoszeniach coraz więcej tych 120KM właśnie i ciekawi mnie ta wersja. Uważam, że nie ma co demonizować silnika 1.9 150/2.4 200 KM z powodu klap wirowych. W zasadzie za sumę oscylującą wokół 300 zł można wstawić kolektor bez klap i po problemie (firma Auto-Krak wysyła porządnie zrobione kolektory z usuniętymi klapami). Po takim zabiegu te silniki pod względem prawdopodobieństwa awaryjności są takie same. Teraz gdy miałbym szukać Cromy, wybrałbym 2.4 200KM, bo do 150KM szybko się człowiek przyzwyczaja . Nie wyobrażam sobie natomiast jeździć 120KM w takiej budzie, na pewno jakoś jedzie, ale szału nie ma. Pamiętam jak przez mgłę z jazd testowych przed zakupem, że różnica była bardzo odczuwalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 18 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2015 Uważam, że nie ma co demonizować silnika 1.9 150/2.4 200 KM z powodu klap wirowych. W zasadzie za sumę oscylującą wokół 300 zł można wstawić kolektor bez klap i po problemie (firma Auto-Krak wysyła porządnie zrobione kolektory z usuniętymi klapami). Po takim zabiegu te silniki pod względem prawdopodobieństwa awaryjności są takie same. Teraz gdy miałbym szukać Cromy, wybrałbym 2.4 200KM, bo do 150KM szybko się człowiek przyzwyczaja . Nie wyobrażam sobie natomiast jeździć 120KM w takiej budzie, na pewno jakoś jedzie, ale szału nie ma. Pamiętam jak przez mgłę z jazd testowych przed zakupem, że różnica była bardzo odczuwalna. takie 200 kucy musi milo gnac, ale zalezy kto do czego potrzebuje stada. W korku i jeden zwawy niemal wystarczy a po co karmic 199 dodatkowo:) Powiem ze albo makaron cos dlubam w moich 120KM albo to naprawde przyjemnie jezdzi w takiej budzie. Ale 200 KM to musi d...urywac przyjemnie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 18 Września 2015 Udostępnij Napisano 18 Września 2015 Mam czasami okazję przejechać się 115 konnym Stilo i nie powiedziałbym żeby to jakoś przyjemnie jeździło, po włączeniu klimy to już strach wyprzedzać. Croma z 120 KM pewnie jeszcze gorzej jedzie bo 200kg cięższa, ale nie miałem okazji się przejechać. Między Cromą 150 KM, a 200KM , obie z automatem, nie wyczułem jakiejś znaczącej różnicy, ale ta 150 chyba podkręcona trochę jest, a 200 pewnie nie miała 200, bo fabryka okradła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek1 Napisano 18 Września 2015 Udostępnij Napisano 18 Września 2015 Mam czasami okazję przejechać się 115 konnym Stilo i nie powiedziałbym żeby to jakoś przyjemnie jeździło, po włączeniu klimy to już strach wyprzedzać. Croma z 120 KM pewnie jeszcze gorzej jedzie bo 200kg cięższa, ale nie miałem okazji się przejechać. Między Cromą 150 KM, a 200KM , obie z automatem, nie wyczułem jakiejś znaczącej różnicy, ale ta 150 chyba podkręcona trochę jest, a 200 pewnie nie miała 200, bo fabryka okradła Stilo lepiej się zbierało, (lżejsze, inne przełożenia). Croma 120 jest krową spod świateł, ale za to w trasie jest lepsza niż stilo, do 200 bez większego problemu, też uważam że aż nadto, a 150-160 to spokojna prędkość przelotowa. Ale wyprzedzać nie bałem się nigdy ani jednym ani drugim... Choć 150 pewnie żwawsze, to 120 na trasę moim zdaniem jest całkiem całkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 6 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2015 Stilo lepiej się zbierało, (lżejsze, inne przełożenia). Croma 120 jest krową spod świateł, ale za to w trasie jest lepsza niż stilo, do 200 bez większego problemu, też uważam że aż nadto, a 150-160 to spokojna prędkość przelotowa. Ale wyprzedzać nie bałem się nigdy ani jednym ani drugim... Choć 150 pewnie żwawsze, to 120 na trasę moim zdaniem jest całkiem całkiem. W trase wystarcza naprawde bo nie moca a momentem sie jezdzi. Moja na szostce odczuwalnie przyspiesza a fakt, 140 to wrecz szumgum ino. Teraz croma ma mega wakacje bo dwa kolka przejely funkcje logistyczne do polowy listopada pewnie:) tom, a ty powozisz cos na codzien? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 7 Października 2015 Udostępnij Napisano 7 Października 2015 tom, a ty powozisz cos na codzien? Motór tylko w weekendy. W tygodniu dzieciaki muszę rozwozić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 8 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2015 Motór tylko w weekendy. W tygodniu dzieciaki muszę rozwozić. ja na szczescie rozkoszuje sie porannym chlodem i cieplym jakotako popoludniem poki sie da:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 8 Października 2015 Udostępnij Napisano 8 Października 2015 W niedzielę wieczorem jak wracałem z Beskidów to dwukołowców było na trasie jak w środku sezonu , no ale co się dziwić - o 18 godz. było jeszcze +20 PS. Ale starczy już tego OT , bo musiałbym dać nam ostrzeżenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 10 Października 2015 Udostępnij Napisano 10 Października 2015 PS.Ale starczy już tego OT , bo musiałbym dać nam ostrzeżenie Dziś ręka mnie bolała od pozdrawiania innych motórzystów. Pogoda była super, DPF się nie zapchał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 12 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2015 Dziś ręka mnie bolała od pozdrawiania innych motórzystów. Pogoda była super, DPF się nie zapchał ja juz zakonczylem sezon w 90% Ranki powoduja dyskomfort a na cebule nie bede sie stroic czy kocem ogarniac:( A szkoda. Moze jak poswieci kiedys milo to tak ale wczoraj niby 12 a zimno jak na biegunie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamst089 Napisano 26 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2016 Witam, ta jeszcze zapytam odnośnie dpf'a. Posiadam Cromke 1.9 150km z 2006 roku. w MECu nie pokazują mi się żadne parametry DPFa, ani poziom zatkania, temp ciśnienia, nic. Ponadto brakuje 2 ostatnich dawek na wtryskach. nie mogę wykasować wymiany silnika ( w sterowniku silnika, na zegarach idzie) i ofcors nie puszcza procedury dopalania. czy to znaczy że DPF jest wycięty? ASo potwierdziło obecnośc DPF po vin. Auto niedawno kupione. Nie zauważyłem ani razu żedy się dopalał a przejechałem około 7tyś km. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro190 Napisano 26 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2016 poprzedniki pozbył się"problemu" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 26 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2016 Sprawdz tabliczke znamionowa i parametr normy dymienia. 1.3 to fabryczny brak dpf. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.