steyr Napisano 7 Września 2015 Udostępnij Napisano 7 Września 2015 Witam, pół roku temu miałem przygodę z sarną, wskutek czego ucierpiał błotnik prawy przedni. Oczywiście błotnik był i jest do odratowania bez problemu, ale stwierdziłem że taniej będzie poszukać używki pod kolor zwłaszcza że auto ma 11lat. Lakiernik mi powiedział za robotę, tzn klepanie, malowanie + ewentualne cieniowanie ok 400zł Więc po kilku miesięcznych poszukiwaniach znalazłem dawcę o takim samym kodzie lakieru, dawca oczywiście anglik z przeznaczeniem na części. Auto młodsze od mojego o 2 lata. Przy pierwszych przymiarkach wyglądało wszystko w miarę ok, auto miałem brudnę więc stwierdziłem że będzie ok. Błotnik wymieniłem i niestety nowy jest trochę jaśniejszy od reszty auta :chipsy:I tak sobie pomyślałem, mam stary błotnik więc mogę się "pobawić" nim. W razie czego, nie będę żałował że zniszczyłem sprawny element. Tzn, błotnik chcę przygotować pod malowanie tj. wyklepać tyle ile będę w stanie, wyszpachlować i wymalować. Oczywiście jeśli chodzi o malowanie, może podejmę się sam żeby się pouczyć, może to komuś zlecę. Ale mam kluczowe pytanie, czy jest szansa żeby gotowego elementu nie trzeba było cieniować na samochodzie? Kolor srebrny metalik. Bo jeśli jednak koniecznę będzie cieniowanie, temat oleję albo po prostu oddam do lakiernika pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 7 Września 2015 Udostępnij Napisano 7 Września 2015 olej temat, zajmij się czymkolwiek innym .. poważnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franas85 Napisano 8 Września 2015 Udostępnij Napisano 8 Września 2015 srebrny metalik = kolor najgorszy do dobrania, zaszłyszane od kilku lakierników. Cieniowanie bedzie potrzebne na 90% (10% to szczęcie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truecolor Napisano 8 Września 2015 Udostępnij Napisano 8 Września 2015 Żle ci mówili, nie 90% tylko 100%, nie da sie zrobić srebnego bez cieniowania, chyba że wlasciciel ma gdzieś jakość dobrania koloru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 8 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2015 No właśnie też słyszałem że jest to najgorszy kolor do malowania. Temat pewnie oleję, mam lakiernika który malował przód w aucie u brata. Też srebrny metalik, wymalowane lepiej niż fabryka. Żadnej różnicy nie ma, więc w razie czego z jego usług skorzystam dzięki za opinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 8 Września 2015 Udostępnij Napisano 8 Września 2015 nic nie maluj, ani nie cieniuj, po prostu elementy są różnie porysowane, różnie zużyte i przez to różnica koloru - pierwsza rzecz do zrobienia to polerka. Z drugiej strony auta tego samego koloru, ale z rożnych serii mogą miec minimalną różnicę koloru, bo nigdy nei ma dwóch identycznych lakierow - szczególnie na srebrnym to widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 8 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2015 polerowałem pastą g3 drzwi przednie prawe, trochę lepiej ale efektu nie da się usunąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 8 Września 2015 Udostępnij Napisano 8 Września 2015 Weź to olej, żeby srebrny po lakierowaniu zlał się z resztą to będziesz cieniował wszystko wokół na metr. A odcień przeszkadza Ci teraz bo dopiero co założyłeś nowy błotnik. Za kilka tygodni będziesz to zlewał. Srebrny jest tak niewdzięczny, że elementy karoserii po lakierowaniu w fabryce potrafią się różnić, zwłaszcza jak auto jest z blachy a zderzaki z tworzyw. Nawet na tym może inaczej kolor wyjść spod jednego psiknięcia w fabryce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 8 Września 2015 Udostępnij Napisano 8 Września 2015 srebrny metalik = kolor najgorszy do dobrania, zaszłyszane od kilku lakierników. Cieniowanie bedzie potrzebne na 90% (10% to szczęcie) tak to mówią chyba o każdym kolorze... ja słyszałem to już o złotym, białej perle (w to jestem w stanie uwierzyć bo rozmawiałem też z fachowcem), teraz czytam o srebrnym... najbardziej prawdopodobne dla mnie jest to, że po prostu nie chce im się bawić czasami w poprawne dobieranie bo trzeba spędzić więcej czasu na dobranie odpowiednich proporcji pigmentu, perły etc. szczególnie w już starszych samochodach, gdzie lakier już ma swoje lata... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 8 Września 2015 Udostępnij Napisano 8 Września 2015 Przy srebrnym ustawisz inaczej ciśnienie w pistolecie i już bedzie róznica ... Olej sprawe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 8 Września 2015 Udostępnij Napisano 8 Września 2015 100%, nie da sie zrobić srebnego bez cieniowania. Jest jeden sposób na uniknięcie cieniowania, niezależnie od koloru: malowanie całego bolidu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
santa Napisano 9 Września 2015 Udostępnij Napisano 9 Września 2015 chcesz sam prostować szpachlować i malować ten element ? robiłeś to już kiedyś ? bo jak nie to od razu powiem że wywalisz pare złotych w błoto a element i tak bedzie wygladać jak kupa, napewno gorzej niz ten co założyłeś, bo wbrew pozorom wyszpachlować ładnie i równo element nie jest prosto , chyba że masz sprzet z warsztatu blacharsko-lakierniczego i dużo umiejętności, bo jak ręcznie papierem będziesz przecierał to na bank będzie widać gdzie to łatane a i sam nie pomalujesz ładnie , bo jak ci inni mówią nawet lakiernicy często mają problem ze srebrnym lakierem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.