Skocz do zawartości

Ma ktoś Legacy lub Outbacka?


blue_impuls

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem jaki masz model, ale instrukcje są w necie oraz są też instrukcje serwisowe. Na forum subaru jest wątek z linkami do różnych instrukcji powinieneś znaleźć to co Ciebie interesuje. Uważaj tylko na USDM - są pewne różnice w autach a co za tym idzie w instrukcjach także.

 

Nie znam serwisu w Piasecznie. Z tych co są znane w gronie Subaru oraz są już jakiś czas na rynku. To serwis na Bajecznej oraz w Józefowie (subaruservice.pl/).

 

Na Bajecznej byłem raz i za dobre wrażenia na mnie nie zrobili, natomiast do Jarka z Józefowa jeżdzę od 7 lat i jak dla mnie to serwis idealny. Mają pojęcie, robią chyba najwięcej aut w pl poza ASO, robią naprawy także dla niektórych ASO. Mają dostęp do części. Nie spotkałem się też z negatywnymi opiniami. Minus to czasami dość długa kolejka :(

 

Części to zależy co chcesz, jak w sumie zawsze w serwisie kupowałem bo i tak nie znalazłem lepszych cen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Legacy kombiaka 2.0 noPb 2007. Przeglądałem fora Subaru ale dostępna jest tylko skrócona instrukcja z której nic nie wynika. Nie ma tam nawet zestawienia potrzebnych żarówek, olejów itp

 

Co do serwisu to Józefów średnio mi po drodze a ten w Piasecznie polecali właśnie na forum.

 

A znasz http://www.korneckiauto.pl/ ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz dokładnie w ten wątek:

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/3796-subaru-user-service-manuale/

 

Ja mam instrukcje do My06 i to USDM w pdf. Do swojego MY08 mam w wersji papierowej po pl, więc w pdf nie szukałem a do poprzedniego (My04006) szukałem bo miałem po niemiecku.

 

Dziwne, że nie dostałeś instrukcji. W niej masz wszystko: żarówki, interwały, eksploatacja, itd

 

O Korneckim nie słyszałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem jakimś tam fanem marki, tak się złożyło, że dwa razy z rzędu kupiłem ten sam model - bo nie było nic ciekawego co spełniło moje wymagania :). Forum czytam, ale wątki tech związane z Obk/LGc a nie wszystkie jak leci.

Serwisów do WRX/STI czy Evo jest kilka w Warszawie, nie interesowałem się nimi. W jednym byłem i stwierdziłem, że na Imprezach może i się znają ale na reszcie nie bardzo.

Wiem, że jest jakiś serwis w Ursusie, Mysiadle - chyba 4turbo oraz na Wawrze. Nie korzystałem z nich, bo nie widzę sensu, poleceń też nie widziałem. Podobnie i o tym serwisie w Piasecznie, może i nazwisko gdzieś mi się przewinęło, ale bardziej jako do aut rajdowych czy tuningu niż obsługa Subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dla około-Warszawiaków :phi:  coś o www.warsztatsubaru.pl/

 

Nie jest to warsztat dla estetów bo na wjeździe stoi jakiś walący się dom a i sam warsztat wygląda z daleka jak ten z Bruneta wieczorową porą ;)

Ale..

Właściciel miło wita, pyta o oczekiwania i robi jazdę próbną. Podstawowe części ma na stanie. U mnie wyszły do zrobienia łączniki + gumy staba przód, gumy staba tył i silentblocki wahacza z przodu. Dodatkowo zrobiłem wymianę olejów w napędach + ogólne przejrzenie auta, weryfikacja rozrządu itp.

Zrobione na ori częściach Subaru + olej Shella. 

 

Ogólne wrażenie OK. Mały minus bo nie tam ma co ze sobą zrobić podczas oczekiwania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dla około-Warszawiaków :phi:  coś o www.warsztatsubaru.pl/

 

Nie jest to warsztat dla estetów bo na wjeździe stoi jakiś walący się dom a i sam warsztat wygląda z daleka jak ten z Bruneta wieczorową porą ;)

Ale..

Właściciel miło wita, pyta o oczekiwania i robi jazdę próbną. Podstawowe części ma na stanie. U mnie wyszły do zrobienia łączniki + gumy staba przód, gumy staba tył i silentblocki wahacza z przodu. Dodatkowo zrobiłem wymianę olejów w napędach + ogólne przejrzenie auta, weryfikacja rozrządu itp.

Zrobione na ori częściach Subaru + olej Shella. 

 

Ogólne wrażenie OK. Mały minus bo nie tam ma co ze sobą zrobić podczas oczekiwania

 

Akurat budynki mnie mniej interesuja. Mnie moj serwisant przekonal do tego, ze bez wjezdzania na plac wiedzial co jest przyczyna przegrzewania, ASO nie wiedzialo tak na szybko, on "naprawił" to od ręki, podobnie z ciężko chodzącą skrzynią - aso stweirdziło TTTM, on to zrobił, itd. Część rzeczy załatwiałem przez tel nawet : jak np cieknący tylni dyfer - który okazał się brudnym tłumikiem :)

Ważne jest, żeby mieli pojęcie o innych modelach niż Imprezy, bo nie wszyscy mają a to jednak deko różne auta.

 

Części większość serwisów ma i większość to oem. Mój ma też część z rozbitków - nieraz załatwiał mi nietypową część w ekspresowym tempie

 

Trochę dużo u Ciebie jak za jednym razem, ale te gumy raz na kilka lat się wymienia.

Możesz spodziewać się jeszcze dwumasy (jak masz manual), cieknącej maglownicy po ok 150-180kkm i czasem łożysk. W LGC dodatkowo to siadające sprężyny z tyłu i w sumie tyle z większych wad samochodu. Zdarzają się pierdoły typu ciężko chodzący przycisk zamykania szyby kierowcy, czy blokująca się klamka klapy - ale to samemu można ogarnąć.

Warto kontrolować zawory jak jest na lpg i sprawdzać olej w skrzyni i napędach.

Rozrząd też lepiej pilnować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo? Przecież to parę gumek, które się naturalnie zużywają. Olej na moje życzenie.

Jak pytałem o regulację zaworów to odradził przy moim przebiegu czyli nie naciąga :oki:

O maglu wiem, klamka się zacina ;] . Dwumasa już wymieniana, nawet się mechanik zdziwił, że jej nie słychać.

 

Modele ogarniają różne. Przy mnie wjechał Forek a na placu stała większość modeli.

 

edyta: Czy zamiast opon 215/45/17 wejdą 225/45/17? O nic nie zahaczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na Subaru dużo, ja tyle wymieniłem przez 110kkm. W obecnym Obk zawieszenie jeszcze nie było nic ruszane (ale dopiero 130kkm)

Dwumasę się wywala i wstawia sprzęgło jednomasowe, inaczej problem powróci za 60-100kkm.

Mój serwis przy lpg zawory sprawdza co przegląd - sprawdzają poprzez ECU i poznają poprzez korekcje, podciśnienie i kąt wyprzedzenie czy zawory wymagają interwencji czy nie.

Maglem za bardzo nie ma co się przejmować, zacznie się deko pocić maglownca, potem po jakiś 10kkm ubędzie deko płynu i trzeba bedzie myśleć o wymianie. Ja wymieniłem na nową, koszt nie był duży (AFAIR<1kzł).

Do klamki znajdziesz manuale na forum, można próbować psikać wd, ale nie wiele pomoże trzeba rozebrac, wyczyścić i przesmarować. Niestety jest ona centralnie  z tyłu gdzie się syfi.

 

Opony najlepiej sprawdzić w homologacji /instrukcji /nalepce na słupku. U mnie była (i jest prosta sprawa). 2.5i; 215/60R16, 2.0i: 215/55R17, w LGC nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z klamką podziałam jak się trafi jakiś słoneczny weekend.

 

Co do opon to potrzeba mi rady praktyka bo nie jest to rozmiar Subarowy ;]

 

Jak nie Subarowy, to ja bym nie zakładał.

W szczególności 225 to za szeroki rozmiar do tego auta, USDM mają 225 i prowadzenie auta w koleinach jest znacznie gorsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz mam 215/50/17 i też nim targa w koleinach :hmm:

 

Da się jeździć :). Gość z seriwsu właśnie mi mówi, że sporo ludiz co ma USDM (225) skarży się na koleinym, po zmianie na 215 jest ok.

 

Dla mnie najlepiej się jeździło na 215/60R16 nie czuło się tak dziur, przy jednoczesnym dobrym prowadzeniu. Przy 215/55R17 dziury są bardziej odczuwalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odświeżając. Założyłem jednak 225/45/17 i jest rewelacyjnie. Wbrew obiegowym opiniom samochód stał się bardziej stabilny. W koleinach przestało go ciągnąć. Oczywiście może to być kwestia rodzaju bieżnika ale dla mnie najważniejszy jest efekt :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżając. Założyłem jednak 225/45/17 i jest rewelacyjnie. Wbrew obiegowym opiniom samochód stał się bardziej stabilny. W koleinach przestało go ciągnąć. Oczywiście może to być kwestia rodzaju bieżnika ale dla mnie najważniejszy jest efekt :ok:

 

Ty masz wolnossace 2.0 w tym Legacy?

Jak ten silnik sobie radzi w takiej budzie? Da sie bezstresowo podrozowac z predkosciami autostradowymi czy robi sie juz glosno?

Chodzi za mna od jakiegos, zeby kupic sobie takie Legacy sedan :ok: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 165KM

Wbrew marudzeniom na forum SIP silnik jest całkiem dynamiczny. Co do autostrady to nie powiem bo Subaryną zrobiłem na razie jakieś 300km po okolicy. Głośność mogę porównać do AR 156. Jak jedziesz delikatnie to jest cicho a jak depniesz to ma być słychać ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 165KM

Wbrew marudzeniom na forum SIP silnik jest całkiem dynamiczny. Co do autostrady to nie powiem bo Subaryną zrobiłem na razie jakieś 300km po okolicy. Głośność mogę porównać do AR 156. Jak jedziesz delikatnie to jest cicho a jak depniesz to ma być słychać ;]

 

A jak pierwsze wrazenia? Pozytywne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrażenia OK. 

 

Plusy:

+ prowadzenie w zakrętach

+ silnik

+ napęd na 4 ;]

+ komfort jazdy

 

Minusy:

- beznadziejne audio

- krótkie siedziska foteli

- przeciętne światła jak na ksenon

- przeciętne hamulce

 

Na razie tyle. Więcej wniosków jak trochę pojeżdżę :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.