wchpikus Napisano 23 Września 2015 Udostępnij Napisano 23 Września 2015 Witajcie Tarcze wymienione na nowe, felgi wywazone..maja lekkie bicie ale w granicach tolerancji Przy predkosci od 50 w zwyz, lekko czuc na kierownicy ze bija, przy hamowaniu juz czuc mocniej, kierownica lata lewo prawo jakies 50mm... Wiem ze tarcze sa dociskane przez kola, wiec albo sa zwichrowane przy otworze centrujacym, albo opony do d... Co jeszcze mam wymieniac? Watpie ze tarcze krzywe, ledwo wymienilem.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 23 Września 2015 Udostępnij Napisano 23 Września 2015 albo piasty zle oczyszczone/krzywe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wchpikus Napisano 23 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2015 Mozliwe to? Krzywe piasty? Tylko jak to sprawdzic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Esol Napisano 24 Września 2015 Udostępnij Napisano 24 Września 2015 albo opony do d... Zacznij od opon. Właśnie skończyły mi się wibracje, po zmianie na zimówki. Jedna przednia opona miała od wewnątrz małego rosnącego bąbla, niedawno nie wytrzymał i trzasł. Jeżeli opony wizualnie dobre (sprawdź tylko na karuzeli w wulkanizacji), to trzeba by zobaczyć czy zaciski hamulcowe pływają - może klocki od wewnątrz nie odbijają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wchpikus Napisano 25 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2015 Opony byly wywazane razem z felgami, wyszlo by.klocki razem z tarczami nowe. Szlag mnie juz trafia;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 25 Września 2015 Udostępnij Napisano 25 Września 2015 Wyważyć możesz nawet kwadratowe koło. Mogą być wyważone ale krzywe. Pewnie masz krzywą felgę albo oponę? Wystarczy 0,3 - 0,5cm. krzywizny na obwodzie albo osiowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 28 Września 2015 Udostępnij Napisano 28 Września 2015 Mozliwe to? Krzywe piasty? Możliwe, musisz wiedzieć, czy bolid miał "taaaaaakie przygody", że pogiąłeś piasty... Tylko jak to sprawdzic? Normalnie: czujnikiem zegarowym. Do pomiaru ściągnij koło, następnie zmierz bicie osiowe tarczy (możesz zmierzyć w miejscu mocowania koła i na powierzchni roboczej). Jeśli będą odchyłki, wtedy możesz zdjąć tarczę i pomierzyć samą piastę. Jeśli podejrzane są koła, to zamień przód z tyłem. Brak poprawy = koła bez winy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Esol Napisano 8 Października 2015 Udostępnij Napisano 8 Października 2015 Wystarczy 0,3 - 0,5cm. krzywizny na obwodzie albo osiowo. Dokładnie. Wydawało mi się że po wymianie uszkodzonej opony było lepiej ale jednak w przedziale 110-130km/ wpadał w takie wibracje że rozmazywał się obraz we wstecznych lusterkach. Wczoraj nie wytrzymałem, pojechałem na zbieżność. Nic. Nie było czego poprawiać. No to kazałem zdemontować koła i sprawdzić felgi. No i jedna z tyłu trafiona osiowo. Wyprostowali i jest spokój. Jak problem powróci to pozostaje zmiana opon, a potem diagnostyka półosi, a zwłaszcza dej dłuższej. Może jest tam jakieś łożysko podtrzymujące i się kończy i ma luzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wchpikus Napisano 8 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2015 Kola zamienilem dzis tyl-przod.nadal jest bicie,ale mniejsze i tylko przy 40km/h. Jutro podjade na szarpak, moze drazek kierowniczy sie konczy.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 9 Października 2015 Udostępnij Napisano 9 Października 2015 Kola zamienilem dzis tyl-przod.nadal jest bicie,ale mniejsze i tylko przy 40km/h. Jutro podjade na szarpak, moze drazek kierowniczy sie konczy.. kiedyś w poprzednim aucie taka zamiana nic nie dała ,dopiero wymiana kół na zimowe i bicie ustało, a biły nowe opony letnie fuldy ecocontrol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wchpikus Napisano 9 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2015 Hmm, mozliwe ze wywazone kola na maszynie nie bija, a na aucie juz tak? Dzis przejechalem sie ponownie, bicie ustalo prawie calkowicie, wiec to chyba cos z kolami nie teges.. Przy hamowaniu bije (lekko, naprawde prawie niewyczuwalnie, ale dlatego ze moze ze to tylko tyl bije teraz), przy jezdzie juz cisza.. Wymiana felg chyba sie szykuje.. Zawsze cos.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dizzastar Napisano 9 Października 2015 Udostępnij Napisano 9 Października 2015 Może masz wybite tuleje dolne wahaczy? Na szarpaku wyjdzie - jeśli tak jest to przy hamowaniu będą drgania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wchpikus Napisano 9 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2015 Nie wiem, trzeba sprawdzic.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 9 Października 2015 Udostępnij Napisano 9 Października 2015 Hmm, mozliwe ze wywazone kola na maszynie nie bija, a na aucie juz tak? ja wyważałem te fuldy z 5 razy w różnych zakładach wulkanizacyjnych i było ok, po założeniu na auto i jazda ponad 100 km/h trzepało kierownicą że ho ho Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 10 Października 2015 Udostępnij Napisano 10 Października 2015 Panowie, dajcie spokój ze strzałami w luzy w zawieszeniu. To są powielane legendy internetowe. Na wibracje mogą mieć wpływ tylko te elementy, które w czasie jazdy się obracają. Luzy mogą powodować ściąganie i nie raz krótkotrwałe drgania, podskoki i inne dziwne zachowania trakcji, ale na pewno nie wibracje tego typu jak z krzywych felg czy niewyważonych kół przy większych prędkościach. Także opony, felgi, tarcze, piasty, półosie, przeguby i spasowanie tych elementów. Powodem może być też np. śruba w oponie, która się przycięła równo z bieżnikiem i nie jest na pierwszy rzut oka widoczna... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Esol Napisano 3 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2015 Panowie, dajcie spokój ze strzałami w luzy w zawieszeniu. To są powielane legendy internetowe. Na wibracje mogą mieć wpływ tylko te elementy, które w czasie jazdy się obracają. Luzy mogą powodować ściąganie i nie raz krótkotrwałe drgania, podskoki i inne dziwne zachowania trakcji, ale na pewno nie wibracje tego typu jak z krzywych felg czy niewyważonych kół przy większych prędkościach. Także opony, felgi, tarcze, piasty, półosie, przeguby i spasowanie tych elementów. Powodem może być też np. śruba w oponie, która się przycięła równo z bieżnikiem i nie jest na pierwszy rzut oka widoczna...A jak z wibracjami na postoju? Może poduchy silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wchpikus Napisano 5 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2015 Witam Wszystko sie wyjasnilo... Nowe tarcze szlag trafil, byly po prostu krzywe... Nie wiem jak to sie stalo, ale poszly na gwarancje.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 5 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2015 Na postoju wibruje silnik, wiec albo poduszki albo np dwumasa. Z drobniejszych rzeczy to podwieszki wydechu - druciarze potrafia na sztywno go do podwozia mocowac, ewentualnie wiatrak chlodnicy, ale oczywiscie to powoduje bardziej mrowienie niz wibracje. Co do tarcz hamulcowych wcale bym sie nie zdziwil gdyby te nowe tez sprawialy problemy. W volvo mialem ze 3kpl. tarcz w piwnicy bo takie dziadostwo teraz robia. Pomoglo dopiero ich toczenie bez zdejmowania z auta. Nie wiem czy fabryki maja mniej restrykcyjne normy czy o co chodzi? Gdyby to byly tak zlej jakosci stopy metali, to toczenie pomagaloby na chwile, a tak wyglada na to ze lekko krzywe wychodza z fabryki, a potem jest juz tylko gorzej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cooler Napisano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2015 Co do tarcz hamulcowych wcale bym sie nie zdziwil gdyby te nowe tez sprawialy problemy. W volvo mialem ze 3kpl. tarcz w piwnicy bo takie dziadostwo teraz robia. Pomoglo dopiero ich toczenie bez zdejmowania z auta. Nie wiem czy fabryki maja mniej restrykcyjne normy czy o co chodzi? Gdyby to byly tak zlej jakosci stopy metali, to toczenie pomagaloby na chwile, a tak wyglada na to ze lekko krzywe wychodza z fabryki, a potem jest juz tylko gorzej. Dokładnie- tez przerabiałem temat tarcz i jeszcze najlepsze były oryginalne z ASO. natomiast wszystkie zamienniki po 2 kkm zaczynały telepać. ATE reklamowałem to odesłali że jest w granicach normy wiec nie uznają reklamacji- wiec je przetoczyłem i założyłem po 2 latach jak mi sie skończyły orygianły i jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.