gala Napisano 2 Października 2015 Udostępnij Napisano 2 Października 2015 Szukam mondeo mk4, silnik bez znaczenia po za 1.8 tdci - tego akurat zwyczajnie nie chcę. Budżet około 40kpln. Chciałbym 2.0 nopb ale posucha w temacie. Albo 1.6 tdci 115 KM albo 2.0 tdci 115 albo 140 KM - wolałbym ten ostatni, ale też trudno znaleźć. Co powiecie o tych silnikach? Na co zwracać uwagę szukając takiego auta? Jakieś specjalne bolączki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Enter Napisano 2 Października 2015 Udostępnij Napisano 2 Października 2015 Albo 1.6 tdci 115 KM albo 2.0 tdci 115 albo 140 KM - wolałbym ten ostatni, ale też trudno znaleźć. Tych TDCI 140 jest najwięcej - rozumiem ze trudno znaleźć w tej cenie? Też mam podobny temat - szukam MK4 i też wolałbym benzynę najlepiej 2.5T. W każdym razie z mojego rozeznania albo szukanie jeźdzenie i mega czasu straconego albo zakup na zachodzie. Zaleźnie czego oczekujesz - jakiego wyposażenia i jaki akceptujesz przebieg to te 40kpln to rozsądne minimum. Jeśli chodzi o bolączki to tdci 140 ma dobre opinie poza tym oczywiście, że jest dieslem Benzyny 2.0 mają z kolei jak dla mnie wadę w postaci skrzyni 5 biegowej. A nie myślałeś o C5? Ja jeszcze myślę coby nie być monotematyczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris1983 Napisano 2 Października 2015 Udostępnij Napisano 2 Października 2015 ja bym bral 140 tdci. SPrawdzony silnik francuz.Ojciec ma to wlasnie w mondeo i piekni sie jedzie i malo pali na trasie 5l jest realne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 2 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2015 tak, mało jest w tym budżecie, wszystko to 1.8 - tego nie chcę. Wyposażenie jak dla mnie mondeo ma już wystarczające w podstawie, z tyłu nikt nie będzie jeździł więc mogą tam być nawet korby w oknach. Mam na oku taki 2.0 tdci 115 KM - czy to może jest słabsza wersja 2.0 140 KM? czy się różni? nie chcę C5 - lubię fordy aha, auto ma być z polskiego salonu, nie chcę igiełek zagramanicy mimo, że mam możliwość samemu sobie sprowadzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 2 Października 2015 Udostępnij Napisano 2 Października 2015 Troche tandetne, wiec dosc szybkie zuźycie wnetrza i plastików, zwroc uwage na male ogniska korozji, jak soczewki to sprawdz jak swiecą, bo sie strasznie wypalają ( odblysnik do regenerowania), dobrze wyciszone, dobre prowadzenie, trwale zawieszenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 2 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2015 ja bym bral 140 tdci. SPrawdzony silnik francuz.Ojciec ma to wlasnie w mondeo i piekni sie jedzie i malo pali na trasie 5l jest realne a 2.0 tdci 115 KM to niejest tam motor tylko osłabiony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 2 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2015 Troche tandetne, wiec dosc szybkie zuźycie wnetrza i plastików, zwroc uwage na male ogniska korozji, jak soczewki to sprawdz jak swiecą, bo sie strasznie wypalają ( odblysnik do regenerowania), dobrze wyciszone, dobre prowadzenie, trwale zawieszenia Miałem MK2, MK3, teraz przyszła pora na MK4 - wiem czego się spodziewać po samochodzie jako takim. Chciałbym poznać słabe punkty, wiedzieć na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 2 Października 2015 Udostępnij Napisano 2 Października 2015 wczoraj kupiliśmy dla brata mk4 2.5Turbo - genialne autko, wielkie, wygodne i niesamowicie szybkie. Kombi wygląda na rodzinne auto, a jeździ się tym jak autem usportowionym ale ciągle wygodnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Enter Napisano 2 Października 2015 Udostępnij Napisano 2 Października 2015 wczoraj kupiliśmy dla brata mk4 2.5Turbo - genialne autko, wielkie, wygodne i niesamowicie szybkie. Kombi wygląda na rodzinne auto, a jeździ się tym jak autem usportowionym ale ciągle wygodnie To jest silnik dopiero mega. Ale mało ich niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzynios Napisano 2 Października 2015 Udostępnij Napisano 2 Października 2015 Można śmiało brać diesla, im mocniejszy tym lepiej (najlepiej 2,2). Wywalisz DPF, zrobisz program i jazda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 2 Października 2015 Udostępnij Napisano 2 Października 2015 2,2 tdci podobno wcale takie trwałe nie są. Zakłady zajmujące się dieslami w fordach raczej na nie narzekają, podobno bywają problemy z dostępnością części. Stąd stanęło na benzynie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 2 Października 2015 Udostępnij Napisano 2 Października 2015 Co do tego 2.0 noPb, to on jest taki mułowaty w tym aucie? masa auta go zabija? czy trafiłem na padake? Bo ostatnio miałem okazje przejechac sie takim mondziakiem i wcale to nie jechało jak na swoją moc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 2 Października 2015 Udostępnij Napisano 2 Października 2015 auto jest dość ciężkie, a silnik to muł, nawet w lekkich focusach to nie czuć jego mocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
likeWhat Napisano 2 Października 2015 Udostępnij Napisano 2 Października 2015 Co do benzyniaków 2.5T - są u mnie w firmie 4 sztuki i co chwile są na serwisie. Ostatnio w jednym poszła uszczelka pod głowicą, w jednym olej gdzieś wciągnęło, w trzecim padło sprzęgło ( 15 kkm po ostatniej wymianie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
daryka Napisano 3 Października 2015 Udostępnij Napisano 3 Października 2015 Co do tego 2.0 noPb, to on jest taki mułowaty w tym aucie? masa auta go zabija? czy trafiłem na padake? Bo ostatnio miałem okazje przejechac sie takim mondziakiem i wcale to nie jechało jak na swoją moc Nie jest wcale takim mułem, wystarczy go trochę pokręcić, ale wiadomo mondziak trochę waży także nie oczekuj, że 145km zrobi z niego rakietę. Do sprawnego poruszania wystarcza. Mi pali średnio 8,5l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 3 Października 2015 Udostępnij Napisano 3 Października 2015 Co do benzyniaków 2.5T - są u mnie w firmie 4 sztuki i co chwile są na serwisie A jakie przebiegi mają, bo te silniki mają bardzo dobre opinie, sam mam i nie mogę złego słowa powiedzieć. Wszystkie focusy ST (RS'y właściwie też) i Volviaki na tym jeżdżą i nic się nie dzieje, jedynie co to trzeba pilnować kół zmiennych faz rozrządu (lubią się pocić) i zdarzają się awarie odmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzynios Napisano 4 Października 2015 Udostępnij Napisano 4 Października 2015 2,2 tdci podobno wcale takie trwałe nie są. Zakłady zajmujące się dieslami w fordach raczej na nie narzekają, podobno bywają problemy z dostępnością części. Stąd stanęło na benzynie Mój ma 210kkm, wywalony DPF, program ok. 200KM i na razie wszystko jest OK. Układ wtryskowy BOSCH (podobno nie do zabicia). Jedynym problemem była wymiana koła dwumasowego (nie ma zamienników, a oryginał kosztuje 2700PLN). Myślę, że zakłady mają głównie doświadczenie z silnikami 2,2 z Mondeo MKIII i na tej podstawie wystawiają błędne opinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Enter Napisano 4 Października 2015 Udostępnij Napisano 4 Października 2015 krzynios a ile taki wzmocniony mk4 Ci pali ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzynios Napisano 4 Października 2015 Udostępnij Napisano 4 Października 2015 krzynios a ile taki wzmocniony mk4 Ci pali ? W mieście (GOP) 7-8, na trasie w zależności od prędkości 6-9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 4 Października 2015 Udostępnij Napisano 4 Października 2015 Co do benzyniaków 2.5T - są u mnie w firmie 4 sztuki i co chwile są na serwisie. Ostatnio w jednym poszła uszczelka pod głowicą, w jednym olej gdzieś wciągnęło, w trzecim padło sprzęgło ( 15 kkm po ostatniej wymianie). silniki są ok, mają parę swoich stałych dolegliwości, typu uszczelnienie wałków rozrządu, problemy z nietrzymaniem mocy, ale poza tym jednostki raczej pancerne. Pad sprzęgła po wymianie, to nie wina silnika, tylko albo wada sprzęgła, albo wciskacza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 4 Października 2015 Udostępnij Napisano 4 Października 2015 Myślę, że zakłady mają głównie doświadczenie z silnikami 2,2 z Mondeo MKIII i na tej podstawie wystawiają błędne opinie. bardzo możliwe, bo spotykane są skrajnie rożne opinie nt. tych silników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.