Skocz do zawartości

[Z] Mondeo MK4 - opinie, rady potrzebne


gala

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam mondeo mk4, silnik bez znaczenia po za 1.8 tdci - tego akurat zwyczajnie nie chcę.

Budżet około 40kpln.

Chciałbym 2.0 nopb ale posucha w temacie.

Albo 1.6 tdci 115 KM albo 2.0 tdci 115 albo 140 KM - wolałbym ten ostatni, ale też trudno znaleźć.

 

Co powiecie o tych silnikach?

Na co zwracać uwagę szukając takiego auta? Jakieś specjalne bolączki?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo 1.6 tdci 115 KM albo 2.0 tdci 115 albo 140 KM - wolałbym ten ostatni, ale też trudno znaleźć.

 

Tych TDCI 140 jest najwięcej - rozumiem ze trudno znaleźć w tej cenie? Też mam podobny temat - szukam MK4 i też wolałbym benzynę najlepiej 2.5T. W każdym razie z mojego rozeznania albo szukanie jeźdzenie i mega czasu straconego albo zakup na zachodzie. Zaleźnie czego oczekujesz - jakiego wyposażenia i jaki akceptujesz przebieg to te 40kpln to rozsądne minimum.

Jeśli chodzi o bolączki to tdci 140 ma dobre opinie poza tym oczywiście, że jest dieslem  :) Benzyny 2.0 mają z kolei jak dla mnie wadę w postaci skrzyni 5 biegowej.

A nie myślałeś o C5? Ja jeszcze myślę coby nie być monotematyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, mało jest w tym budżecie,

wszystko to 1.8 - tego nie chcę.

Wyposażenie jak dla mnie mondeo ma już wystarczające w podstawie, z tyłu nikt nie będzie jeździł więc mogą tam być nawet korby w oknach.

Mam na oku taki 2.0 tdci 115 KM - czy to może jest słabsza wersja 2.0 140 KM? czy się różni?

 

nie chcę C5 - lubię fordy

 

 

aha, auto ma być z polskiego salonu, nie chcę igiełek  zagramanicy mimo, że mam możliwość samemu sobie sprowadzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche tandetne, wiec dosc szybkie zuźycie wnetrza i plastików, zwroc uwage na male ogniska korozji, jak soczewki to sprawdz jak swiecą, bo sie strasznie wypalają ( odblysnik do regenerowania), dobrze wyciszone, dobre prowadzenie, trwale zawieszenia

Miałem MK2, MK3, teraz przyszła pora na MK4 - wiem czego się spodziewać po samochodzie jako takim.

Chciałbym poznać słabe punkty,  wiedzieć na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego 2.0 noPb, to on jest taki mułowaty w tym aucie? masa auta go zabija? czy trafiłem na padake?

Bo ostatnio miałem okazje przejechac sie takim mondziakiem i wcale to nie jechało jak na swoją moc

Nie jest wcale takim mułem, wystarczy go trochę pokręcić, ale wiadomo mondziak trochę waży także nie oczekuj, że 145km zrobi z niego rakietę. Do sprawnego poruszania wystarcza. Mi pali średnio 8,5l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Co do benzyniaków 2.5T - są u mnie w firmie 4 sztuki i co chwile są na serwisie

 

A jakie przebiegi mają, bo te silniki mają bardzo dobre opinie, sam mam i nie mogę złego słowa powiedzieć.

Wszystkie focusy ST (RS'y właściwie też) i Volviaki na tym jeżdżą i nic się nie dzieje, jedynie co to trzeba pilnować kół zmiennych faz rozrządu (lubią się pocić) i zdarzają się awarie odmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,2 tdci podobno wcale takie trwałe nie są. Zakłady zajmujące się dieslami w fordach raczej na nie narzekają, podobno bywają problemy z dostępnością części. Stąd stanęło na benzynie 

Mój ma 210kkm, wywalony DPF, program ok. 200KM i na razie wszystko jest OK. Układ wtryskowy BOSCH (podobno nie do zabicia). Jedynym problemem była wymiana koła dwumasowego (nie ma zamienników, a oryginał kosztuje 2700PLN).

Myślę, że zakłady mają głównie doświadczenie z silnikami 2,2 z Mondeo MKIII i na tej podstawie wystawiają błędne opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do benzyniaków 2.5T - są u mnie w firmie 4 sztuki i co chwile są na serwisie. Ostatnio w jednym poszła uszczelka pod głowicą, w jednym olej gdzieś wciągnęło, w trzecim padło sprzęgło ( 15 kkm po ostatniej wymianie).

 

silniki są ok, mają parę swoich stałych dolegliwości, typu uszczelnienie wałków rozrządu, problemy z nietrzymaniem mocy, ale poza tym jednostki raczej pancerne.

Pad sprzęgła po wymianie, to nie wina silnika, tylko albo wada sprzęgła, albo wciskacza ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.