Skocz do zawartości

Skrznnka Abarth i 5-ka z Eski-ktoś ma jak to się spisuje?


Pawel1984

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie , proszę empiryczne info-duży jest przeskon między 4-ką abarth i 5-ką z eski-reszta to samo. Jak to się sprawdzi w set-upie , który jedzie od ok. 2800-do końca:-) 

Porównywalne z 5-ką sportingową? 

Za wszelkie komentarze z góry dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 0,766 w Sportingu i w Abarcie oryginalnie masz 0,897 W S jest równica po przepięciu z IV na V a w Abarcie jest mega różnica. Z tym że wg mnie na trasie z oryginalnymi V przynajmniej przy silnikach większych niż 1.1 nie a się jeździć. Obroty rejsowe 4,5-5tyś to za dużo na dłuższą metę. Wklep przełożenia w kalkulator to ci wszystko wyliczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 0,766 w Sportingu i w Abarcie oryginalnie masz 0,897 W S jest równica po przepięciu z IV na V a w Abarcie jest mega różnica. Z tym że wg mnie na trasie z oryginalnymi V przynajmniej przy silnikach większych niż 1.1 nie a się jeździć. Obroty rejsowe 4,5-5tyś to za dużo na dłuższą metę. Wklep przełożenia w kalkulator to ci wszystko wyliczy.

Przy 140km/h na V abartha mam 5301, po zmianie na eskę wychodzi 4527 bardziej ciekawy jestem tego przepięcia z IV na tą 5-kę czy go nie zamuli, sporting w serii miał 4716 i dokręcał się do maxa czyli ponad 180km/h licznikowe przy 5800.

Na tym abarthcie mam v-max poza skalą i 6700obr., ale biegi są ciasno między 4 a 5 jest malutka różnica, przyspiesza lepiej niż seria na 3-ce eskowej, z tym, że jak pisałem zaczyna dobrze ciągnąć od ok. 2800 obr.-różnica przy np. przepięciu 4ki na 5-kę z eski jest na prawdę tak duża? Dzięki za info!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam takie zestawienie w jednym seju i... najbardziej czuć różnicę kiedy jedziesz nie za szybko na 4 (ale już do zmiany na 5) i wrzucisz 5, to czuć, że ten przeskok jest, ale nie to, że nie chce jechać. Natomiast jak pociągniesz obroty trochę wyżej niż kapelusznik to można powiedzieć, że nie czuć. Plus jest taki, że na 5 chce przyspieszać. Minus, że jest głośno i więcej pali (4000obr/min --> ok. 127km/h)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam takie zestawienie w jednym seju i... najbardziej czuć różnicę kiedy jedziesz nie za szybko na 4 (ale już do zmiany na 5) i wrzucisz 5, to czuć, że ten przeskok jest, ale nie to, że nie chce jechać. Natomiast jak pociągniesz obroty trochę wyżej niż kapelusznik to można powiedzieć, że nie czuć. Plus jest taki, że na 5 chce przyspieszać. Minus, że jest głośno i więcej pali (4000obr/min --> ok. 127km/h)

Wstawiłem i jest dokładnie jak piszesz, jak nie spadną na V poniżej 2200 to przyspiesza, a przy podkręceniu 4-ki , na 5-ce normalnie, chociaż w porównianiu z 5-ką abarthową to spora zmiana na + na trasę.<100km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To lepiej zrobić taki patent że do abarthowskiej skrzynki zapodać 5 ze skrzyni eskowej niż bawić się w przekładkę na 6speed ze stilo?? Generalnie chcę mieć ostatni bieg który kręci się +200km/h a nie jak teraz odcięcie (7200) na 5 przy ok. 185 km/h

 

ps. jaki może być koszt przekładki 5 z eski do abartha?? :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To lepiej zrobić taki patent że do abarthowskiej skrzynki zapodać 5 ze skrzyni eskowej niż bawić się w przekładkę na 6speed ze stilo?? Generalnie chcę mieć ostatni bieg który kręci się +200km/h a nie jak teraz odcięcie (7200) na 5 przy ok. 185 km/h

 

ps. jaki może być koszt przekładki 5 z eski do abartha?? :hmm:

ad1. trzeba pytać tych co mają 6 ze stilo, ale przy abarth'cie+5 z S'ki i tak podróżowanie z większymi prędkościami jest mocno uciążliwe, bo głośno jest niebywale (o spalaniu nie wspominając). Natomiast do miasta i na KJS'y to zestawienie jest ideolo :)

 

ad2. to zależy za ile dorwiesz "ładną" skrzynkę eskową lub same koła 5 biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie pytanie, po takiej przekładce na 5 biegu z eski w skrzynce abartha przy 100km/h jakie są obroty?? i jaki v-max??

Będzie 3000 (koła 175/50r14), praktycznie troszkę więcej niż na 6 w stilo.

Abarth i stilo mają główne 4,017

5 z s-ki 0,766

6 w stilo 0,744, nie trzeba nawet wrzucać danych w kalkulator aby stwierdzić że obroty wyjdą podobnie.

A że 6 stilo to te same przełożenia do 5ki co abarth + 6 bieg, to po takim zabiegu będzie się jeździć jak na skrzyni 6 ze stilo, tylko tak jakbyś nie wbijał 5 tylko od razu z 4 na 6 :)

Podsumowując: abarth z 5 z Ski to tak jak skrzynia 6 stilo bez 5 biegu.

Jutro spróbuję tak trochę pojeździć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą chciałem kiedyś przełożyć 5tkę z eski bo miałem taką skrzynie na rozszabrowanie, ale nie mogłem odkręcić nakrętki trzymającej zębatkę 5tego biegu. Jest z pewnością dość mocno dokręcona i dodatkowo zabezpieczona zagięciem (podobnie jak nakrętki półosi w miejscu mocowania do piast). Jak skrzynia jest luzem to kręcąc nakrętką kręci się wałek i półosie, nie wiedziałem jak zblokować skrzynię, ktoś ma jakiś pomysł? Jak skrzynia jest na samochodzie to sprawa raczej jest prosta, wrzuca się bieg i skrzynia zablokowana, ale jak to zrobić jak skrzynia leży luzem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą chciałem kiedyś przełożyć 5tkę z eski bo miałem taką skrzynie na rozszabrowanie, ale nie mogłem odkręcić nakrętki trzymającej zębatkę 5tego biegu. Jest z pewnością dość mocno dokręcona i dodatkowo zabezpieczona zagięciem (podobnie jak nakrętki półosi w miejscu mocowania do piast). Jak skrzynia jest luzem to kręcąc nakrętką kręci się wałek i półosie, nie wiedziałem jak zblokować skrzynię, ktoś ma jakiś pomysł? Jak skrzynia jest na samochodzie to sprawa raczej jest prosta, wrzuca się bieg i skrzynia zablokowana, ale jak to zrobić jak skrzynia leży luzem?

Wkłada sie kawałek aluminium lub innego miękkiego metalu, może być nawet twardy drewniany kołek pomiedzy zęby kół i blokuje - sprawdzone  ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkłada sie kawałek aluminium lub innego miękkiego metalu, może być nawet twardy drewniany kołek pomiedzy zęby kół i blokuje - sprawdzone

 

O mój panie co za metody :)

Pierwsza metoda to odkręcić udarowym. A jak nie ma to zapiąć wsteczny odkręcić śrubę ustalającą widełki V i ją też zapiąć. Nakrętka jest dowalona 120nm więc łatwo puszcza. Aha i nie radze podważać kół czymkolwiek za uzębienie bo jest strasznie kruche - tyczy się tym samym wkładania czegokolwiek między zęby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie pytanie, po takiej przekładce na 5 biegu z eski w skrzynce abartha przy 100km/h jakie są obroty?? i jaki v-max??

3200 obr przy realnych 100km/h a ile pojedzie kwestia mocy i momentu silnika 78konny 1.1 spi/96nm dokręcał mi się max do 6100obr na równej A2- V-max poza skalą, wg. gps 182km/h koło 165/55/13

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 0,766 w Sportingu i w Abarcie oryginalnie masz 0,897 W S jest równica po przepięciu z IV na V a w Abarcie jest mega różnica. Z tym że wg mnie na trasie z oryginalnymi V przynajmniej przy silnikach większych niż 1.1 nie a się jeździć. Obroty rejsowe 4,5-5tyś to za dużo na dłuższą metę. Wklep przełożenia w kalkulator to ci wszystko wyliczy.

Ja pierdykam - RUFF - ty jeszcze żyjesz człowieku?  ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.