twinsen Napisano 8 Października 2015 Udostępnij Napisano 8 Października 2015 Są jakieś zasady odnośnie zanikającego pasa? Tak mnie dzisiaj naszło - spotyka się takie oto rozwiązania: - pas zanika z lewej (prawej) strony, po prostu zanika i tyle - są znaki o tym informujące trochę wcześniej - najczęściej 800/400 metrów. - pas zanika z lewej (prawej) strony, więc odpowiednio wcześniej prawa (lewa) strona jest "zanikana" za pomocą malowania poziomego i tak zwężony ruch jest kierowany dalej - j.w. lecz podwójne "zaniknięcie" jest z tej samej strony co właściwe... I tak pomyślałem że chciałbym o tym poczytać ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
subArek Napisano 8 Października 2015 Udostępnij Napisano 8 Października 2015 Są jakieś zasady odnośnie zanikającego pasa? Tak mnie dzisiaj naszło - spotyka się takie oto rozwiązania: - pas zanika z lewej (prawej) strony, po prostu zanika i tyle - są znaki o tym informujące trochę wcześniej - najczęściej 800/400 metrów. - pas zanika z lewej (prawej) strony, więc odpowiednio wcześniej prawa (lewa) strona jest "zanikana" za pomocą malowania poziomego i tak zwężony ruch jest kierowany dalej - j.w. lecz podwójne "zaniknięcie" jest z tej samej strony co właściwe... I tak pomyślałem że chciałbym o tym poczytać ;-) nie wiem czy są zasady ale drażni mnie, że w przypadku rozszerzenia do dwóch pasów na podjazdach zanika na szczycie pas wolniejszy .... bo pas niby szybszy jest jak zwykle w Polsce zawalony tymi, którzy wcale szybciej nie jadą, a Ci wolniejsi, którzy chcieli być w porządku mają problem żeby na pas główny wrócić .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 8 Października 2015 Udostępnij Napisano 8 Października 2015 Są jakieś zasady odnośnie zanikającego pasa? Tak mnie dzisiaj naszło - spotyka się takie oto rozwiązania: - pas zanika z lewej (prawej) strony, po prostu zanika i tyle - są znaki o tym informujące trochę wcześniej - najczęściej 800/400 metrów. - pas zanika z lewej (prawej) strony, więc odpowiednio wcześniej prawa (lewa) strona jest "zanikana" za pomocą malowania poziomego i tak zwężony ruch jest kierowany dalej - j.w. lecz podwójne "zaniknięcie" jest z tej samej strony co właściwe... I tak pomyślałem że chciałbym o tym poczytać ;-) i dlatego postawiłeś stworzyć kolejny troll wątek brawo ... ps. każdy posiadający PJ powinien posiadać tą wiedzę ... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 8 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2015 i dlatego postawiłeś stworzyć kolejny troll wątek brawo ... ps. każdy posiadający PJ powinien posiadać tą wiedzę ... Jesteś na bardzo śliskim terytorium... Więc bądź uprzejmy mi zacytować odpowiednie przepisy. Które to przepisy są bardziej tymi z inżynierii ruchu, niż tymi z PoRD, ale czekam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 9 Października 2015 Udostępnij Napisano 9 Października 2015 nie wiem czy są zasady ale drażni mnie, że w przypadku rozszerzenia do dwóch pasów na podjazdach zanika na szczycie pas wolniejszy .... bo pas niby szybszy jest jak zwykle w Polsce zawalony tymi, którzy wcale szybciej nie jadą, a Ci wolniejsi, którzy chcieli być w porządku mają problem żeby na pas główny wrócić .. odchodzi się od tego rozwiązania, tzm teraz kończy się pas szybki a wolny idzie "ciągiem" faktycznie poprzednie rozwiązanie bylo kulawe - wlokący się tir pod górkę musiał się wciskać między pędzące kratkowozy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 9 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2015 nie wiem czy są zasady ale drażni mnie, że w przypadku rozszerzenia do dwóch pasów na podjazdach zanika na szczycie pas wolniejszy .... bo pas niby szybszy jest jak zwykle w Polsce zawalony tymi, którzy wcale szybciej nie jadą, a Ci wolniejsi, którzy chcieli być w porządku mają problem żeby na pas główny wrócić .. Np. na DTŚ w Zabrzu jest jeszcze gorsze rozwiązanie. Są tam trzy pasy i nagle prawy pas około 400 metrów przed zjazdem staje się pasem do zjazdu, czyli zjeżdżasz na dół, a dwa lewe pasy idą dalej - by za wiaduktem pas do włączenia znów stał się trzecim pasem - prawym. Ktoś kto nie zna tej drogi może się zagapić i po prostu zjechać z DTŚ niepotrzebnie. Powinno być tak, że ew. prawy pas zanika malowaniem poziomym, a następnie ponownie się otwiera już jako pas zjazdowy. Kompletnie nie rozumiem czemu tak nie jest... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 9 Października 2015 Udostępnij Napisano 9 Października 2015 Np. na DTŚ w Zabrzu jest jeszcze gorsze rozwiązanie. Są tam trzy pasy i nagle prawy pas około 400 metrów przed zjazdem staje się pasem do zjazdu, czyli zjeżdżasz na dół, a dwa lewe pasy idą dalej - by za wiaduktem pas do włączenia znów stał się trzecim pasem - prawym. Ktoś kto nie zna tej drogi może się zagapić i po prostu zjechać z DTŚ niepotrzebnie. Powinno być tak, że ew. prawy pas zanika malowaniem poziomym, a następnie ponownie się otwiera już jako pas zjazdowy. Kompletnie nie rozumiem czemu tak nie jest... brak miejsca, przepustowość - po to tylko żeby gapowatym dogodzić ale z zasada powinna być tak jak piszesz - tzn pas na wprost nie powinien przechodzić w pas do skrętu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 9 Października 2015 Udostępnij Napisano 9 Października 2015 ale z zasada powinna być tak jak piszesz - tzn pas na wprost nie powinien przechodzić w pas do skrętu Przecież tak jest nawet na A1 w stronę republiki CZ zjazd na drogę nr 935 Żory, Pszczyna, Rybnik - 800m przed rozwidleniem jest początek zmiany oznakowania poziomego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 12 Października 2015 Udostępnij Napisano 12 Października 2015 Przecież tak jest nawet na A1 w stronę republiki CZ zjazd na drogę nr 935 Żory, Pszczyna, Rybnik - 800m przed rozwidleniem jest początek zmiany oznakowania poziomego. to że jest nie znaczy że tak jest OK tu akurat nie jest to chyba problemem ? gorzej jak jedziesz w mieście przy gęstym ruchu i nagle twój pas robi się pasem tylko do skrętu oczywiście możesz zmienić pas, ale jesteś wtedy "cfaniakiem" zwłaszcza jak na pasach na wprost jest korek np https://www.google.pl/maps/@50.0596509,19.9594262,3a,75y,190.57h,81.79t/data=!3m6!1e1!3m4!1sXArSksztTYmno6CsOZkSvA!2e0!7i13312!8i6656 a tu masz tak jak powinno być https://www.google.pl/maps/@50.0315078,19.9196511,200m/data=!3m1!1e3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 12 Października 2015 Udostępnij Napisano 12 Października 2015 tu akurat nie jest to chyba problemem ? gorzej jak jedziesz w mieście przy gęstym ruchu i nagle twój pas robi się pasem tylko do skrętu oczywiście możesz zmienić pas, ale jesteś wtedy "cfaniakiem" zwłaszcza jak na pasach na wprost jest korek np https://www.google.pl/maps/@50.0596509,19.9594262,3a,75y,190.57h,81.79t/data=!3m6!1e1!3m4!1sXArSksztTYmno6CsOZkSvA!2e0!7i13312!8i6656 Chodzi Ci o ten lewoskręt? Miejscowi pewnie znają układ malowania, obcy jak wrzuci kierunek, to chyba większość autochtonów zrozumie...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 12 Października 2015 Udostępnij Napisano 12 Października 2015 tak chodzi o lewoskręt miejscowi ustawiają się na odpowiednich, miejscowi cfaniacy ciągną do końca lewym a potem wbijają się na środek obcego pewnie wpuszczą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kjk Napisano 12 Października 2015 Udostępnij Napisano 12 Października 2015 Mi się podoba rozwiązanie z USA. Najpierw znika linia rozdzielająca dwa pasy, potem następuje stopniowe zwężanie, wymuszając współpracę jadących równolegle i połączenie na zasadzie zamka błyskawicznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
caliber2001 Napisano 15 Października 2015 Udostępnij Napisano 15 Października 2015 A rozwiazanie brytyjskie ze strzalka? Za skrzyzowaniem z dwoch pasow robi sie jeden - stopniowo zwezajac Sent from my GT-I9195 using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.