Skocz do zawartości

Wojna o silniki w F1


rwIcIk

Rekomendowane odpowiedzi

Red Bull nie chce już silnika Renault, ale też nie chce na sezon 2016 silnika z 2015 r. od Merca czy Ferrari.

No i mamy szantaż i nowy przepis ;]

http://f1.dziel-pasje.pl/F1_news-20826-Marko_mowi_wszystko_albo_nic.html

http://f1.dziel-pasje.pl/F1_news-20827-FIA_lata_przepisy_dotyczace_jednostek_napedowych.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Red Bull nie chce już silnika Renault, ale też nie chce na sezon 2016 silnika z 2015 r. od Merca czy Ferrari.

No i mamy szantaż i nowy przepis ;]

http://f1.dziel-pasje.pl/F1_news-20826-Marko_mowi_wszystko_albo_nic.html

http://f1.dziel-pasje.pl/F1_news-20827-FIA_lata_przepisy_dotyczace_jednostek_napedowych.html

czytałem, że nie chce renówki ale merc i ferrari nie chcą dać redbullowi i czerwoy byk musi iść w łaskę do renówki- to w końcu jak to jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytałem, że nie chce renówki ale merc i ferrari nie chcą dać redbullowi i czerwoy byk musi iść w łaskę do renówki- to w końcu jak to jest?

Chcieli sprzedać, ale silniki z 2015.

Dla siebie mieliby nowsze, ciut lepsze.

Wiec FIA wydało przepis, że na kolejne lata silniki mają być identyczne z tymi homologowanymi w 2015.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zrobiliby jednego dostawcę słupków silników jako bazę dla wszystkich zespołów. A resztę niech sobie sami robią, co z takiego słupka wydłubią swoim osprzętem i oprogramowaniem to ich.

Wtedy to niebyło by F1.

Tak jak w kiedyś w amerykańskiej serii, że nadwozie dostarcał jeden producent Lola, a reszta zaspoły same konstruowali.

F1 to coś więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RBR prawdopodobnie wróci do Renault tak mi się wydaje :D

Ferrari i Merc nie da RBR silnika o najwyższej mocy bo wiedzą, że to był by strzał  w kolano. 

Hondy nie chcą bo dużo słabsza od Renault.

McLaren blokuje silnik Hondy bo wie, że na słabszy bolid od RBR i w razie poprawy silnika i sukcesów RBR, McLaren zejdzie na drugi plan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Hondy nie chcą bo dużo słabsza od Renault.

 

Hondę to Oni (RBR) właśnie by chcieli ale McL postawił veto ;]

Formalnie kontrakt RBR-Renault nie jest wypowiedziany podobno, Renault czeka na przeprosiny od RBR, a pikanterii dodaje fakt, że dzisiaj upływa ultimatum szefa wszystkich szefów RBR, a jutro termin zgłoszeń zespołów na 2016.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest problem z tym że ekipy nie chcą się  "dać" silnika Red Bullowi, nie wiem czy problem występuje tylko o silniki w najnowszych aktualnych specyfikacjach czy w ogóle. Patrząc na ostatnie wyścigi to "Bykom" wystarczył by silnik w niższej specyfikacji żeby wygrywać. Można całe zamieszanie zrozumieć bo firmy takie jak Mercedes i Ferrari wydały mnóstwo $$$$ na swoje konstrukcje a gdy dadzą je RedBullowi to będą za nimi.

 

Podobno Jean Todt się wkurzył i straszy ekipy że od 2017 roku wejdą nowe silniki 2.2 twin turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest prikaz, aby producenci silników oferowali wszystkim takie same silniki, w takiej samej specyfikacji. Więc nie mogą sprzedać RBR wersji -1 i stąd pewnie taki upór ;]

No to wszystko jasne, dziwi mnie jednak fakt że Red Bull chciał też silnik od Hondy. Ja jednak bym chciał tych 2,2l twin turbo  :jem:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno Jean Todt się wkurzył i straszy ekipy że od 2017 roku wejdą nowe silniki 2.2 twin turbo.

Niech Jean Todt nie straszy, bo producenci go postraszą ;) . IMO nierealne. Byłyby tak ostre protesty jak nigdy. Dopiero co była rewolucja silnikowa i producenci mieliby prawo ostro się wkurzyć, gdyby znowu,. po tak krótkim czasie musieli opracowywać nowe silniki od zera. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech Jean Todt nie straszy, bo producenci go postraszą ;) . IMO nierealne. Byłyby tak ostre protesty jak nigdy. Dopiero co była rewolucja silnikowa i producenci mieliby prawo ostro się wkurzyć, gdyby znowu,. po tak krótkim czasie musieli opracowywać nowe silniki od zera. 

 

Silnik 2.2 twin turbo był by dodatkowym silnikiem klienckim. Producenci zostali by przy 1.6 turbo. Takie ekipy jak RBR czy Lotus miały by prawo wyboru dostawcy silnika.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik 2.2 twin turbo był by dodatkowym silnikiem klienckim. Producenci zostali by przy 1.6 turbo. Takie ekipy jak RBR czy Lotus miały by prawo wyboru dostawcy silnika.  

Ciekawe jak by ogarnęli moc, tzn 2,2 l twin turbo musiał by być dławiony jak za czasów 3.0 i 2,4?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.