Skocz do zawartości

instalacje gazowe - skąd tak duża rozbieżność cen?


hebel

Rekomendowane odpowiedzi

Pomyślałem że zamontuję instalację do żony auta, pojeździłem po zakładach instalujących lpg i jestem lekko zszokowany rozrzutem cenowym za montaż instalacji, skąd tak duże rozbieżności? Rozumiem że są elementy lepszej i gorszej jakości  ale w tym przypadku właściwie oferowano mi to samo a żądano od 1700(jedna oferta) przez 2300-2800 (5 ofert) do 3200(2 oferty) za instalację. A może zadaje za dużo pytań i na odczep rzucają mi kwotę z sufitu żebym sobie już poszedł...

Ile w takim razie powinienem zapłacić i za co, Pacjent Fiat Idea 1.4 16V nie jest jakiś to jakiś wydumany samochód przy którym trzeba sie szczególnie napracować a silnik to bardzo popularna jednostka fiata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat instaluję lpg , to coś mogę powiedzieć. Do auta o mocy do 100KM (4 cyl) , podstawowa instalacja kosztuje ok 2kk , wtrysk pośredni. Mówię o polskich instalacjach , pomijam całą włoszczyznę czyli BRC Landi , Prins i tym podobne drogie wydumki.

Kosztują fanaberie  :) ..., typu podłączenie pod obd (często inny ,nieco droższy sterownik)  , pojedyncze wtryskiwacze , wlew przy wlewie...

Kosztuje utrzymanie warsztatu. Ładny warsztat w centrum miasta będzie się bardziej cenił niż warsztacik na uboczu . Niby dodatkowe usługi , chociażby zdjęcie kolektora do wiercenia , czego nikt nie robi ale klientowi się kit wciska że się robi ;l ... Itd , itp ...

 Co warsztat to to inna filozofia cenowa :)

A prawda jest taka ,że w 90% przypadków zostanie zainstalowany stag 200 go fast , alaska i czerwone valteki ;]

A , i tam w lublinie nie daj się namówić na dt-gas. Kibel jakich mało i jeszcze hasłują sterowniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładałem 2,5 miesiąca temu instalację do Scenica 2,0 turbo 163 KM. Za Staga Qbox Plus, Barracudy, AC R01 250KM, zbiornik zewnętrzny pełny 650x200 (58l), wlew pod klapką i emulator wskaźnika paliwa zapłaciłem po dobrej znajomości 2200 zł, normalnie taka instalacja dla klienta z ulicy 3200 zł. Montaż w autoryzowanym warsztacie STAG trwał dwa dni, kolektor oczywiście zdejmowany do nawiertów (mam zdjęcia  :oki: ) , strojenie dynamiczne na drodze z użyciem sondy AFR. Na przegląd po 1000 km pojechałem do innego warsztatu partnerskiego Staga i z ciekawości zapytałem ile taka instalacja kosztowałaby u niego to gość krzyknął 4000 albo 4500 zł. :totalszok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może faktycznie nie dopisałem zakończenia - wybacz. Głównie cena bierze się z jakości, czyli dla klienta z ulicy tanio nie znaczy dobrze a dobrze nie znaczy tanio. Położenie warsztatu też niby powinno mieć znaczenie, ale na podstawie własnego doświadczenia niekoniecznie się zgodzę. Dlaczego, już piszę.: gość u którego gazowałem ma zakład 50 km od miasta wojewódzkiego i 10 km od największego w okolicy miasta, które liczy ok. 16000 mieszkańców. Jak gazowałem w sierpniu to kolejkę miał na 6 tygodni, teraz na 4. Sporo osób rezygnowało po tym jak im mówił że wolne miejsca za 1,5 miesiąca. Nawet na zwykły przegląd, wymianę zbiornika czy strojenie trzeba się umawiać z kilkudniowym wyprzedzeniem a przed warsztatem minimum dwa, trzy auta w kolejce na naprawę. Zagazował z 50% aut z forum mazdaspeed a na montaż ludzie potrafili do niego przejechać 400 km. Mistrzem okazał się gość, który na regulację przejechał prawie 500 km ;l.  Przy przeglądzie po 1000 km pojechałem do innego warsztatu, który oddalony jest kilka kilometrów od innego miasta wojewódzkiego. Zadzwoniłem we wtorek po południu i umówiłem się na środę na 16:00. Auta na montażu nie było, "podwórko' puste, cenę napisałem w poście powyżej. Możliwe, że ten drugi warsztat woli zrobić mniej instalacji drożej i mieć więcej wolnego niż więcej i taniej :hmm:. Można przyjąć, że oba warsztaty na wsiach, tyle że w tym drugim sporo bliżej do miasta wojewódzkiego. Aha, gość u którego gazowałem ma auta zastępcze gratis na czas montażu dla klientów i tym też zapewne przyciąga klientelę. Żeby nie było to nie reklamuję warsztatu, w którym montowałem instalację, gdyż na chwilę obecną nie potrzebuje takiej reklamy, gdyż i tak nie wyrabia się z robotą. Jedna osoba z AK montowała tam instalację i być może wypowie się w temacie. Cena przy montażu jest ważna, ale jak już zainteresowany wybierze sobie graty to niech wybiera miejsce, gdzie trzeba czekać na montaż, wtedy jest cień szansy, że będzie dobrze :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montaz jest bardzo wazny. Tam gdzie zamontowali gaz do mojej reni to partacze ale zas cene mieli niska jak to mowi byly wlasciciel reni. Jak pojechalem do goscia z forum ktorego wszyscy chwala i ogladnal instalacje to stwierdzil ze tylko wtryski sa ladnie zamontowane i tyle hahaha jak zaczal ustawiac po swojemu przewody to po podlaczeniu wszystkiego zostalo mu w rekach okolo 1m weza lol

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pomyślałem że zamontuję instalację do żony auta, pojeździłem po zakładach instalujących lpg i jestem lekko zszokowany rozrzutem cenowym za montaż instalacji, skąd tak duże rozbieżności? Rozumiem że są elementy lepszej i gorszej jakości  ale w tym przypadku właściwie oferowano mi to samo a żądano od 1700(jedna oferta) przez 2300-2800 (5 ofert) do 3200(2 oferty) za instalację. A może zadaje za dużo pytań i na odczep rzucają mi kwotę z sufitu żebym sobie już poszedł...

Ile w takim razie powinienem zapłacić i za co, Pacjent Fiat Idea 1.4 16V nie jest jakiś to jakiś wydumany samochód przy którym trzeba sie szczególnie napracować a silnik to bardzo popularna jednostka fiata.

 

Jedź do Warsztatowni, za 2800 zamontują Ci to co powinno zostać zamontowane do tego auta i w sposób w jaki powinno być zrobione. Do tego ładnie wystroją.

Możliwe, że coś taniej uda się, bo silnik nie jest wymagający.

 

Poza Warsztatownią tak naprawdę w LU nie ma nikogo rozsądnego kogo można polecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może faktycznie nie dopisałem zakończenia - wybacz. Głównie cena bierze się z jakości, czyli dla klienta z ulicy tanio nie znaczy dobrze a dobrze nie znaczy tanio. Położenie warsztatu też niby powinno mieć znaczenie, ale na podstawie własnego doświadczenia niekoniecznie się zgodzę. Dlaczego, już piszę.: gość u którego gazowałem ma zakład 50 km od miasta wojewódzkiego i 10 km od największego w okolicy miasta, które liczy ok. 16000 mieszkańców. Jak gazowałem w sierpniu to kolejkę miał na 6 tygodni, teraz na 4. Sporo osób rezygnowało po tym jak im mówił że wolne miejsca za 1,5 miesiąca. Nawet na zwykły przegląd, wymianę zbiornika czy strojenie trzeba się umawiać z kilkudniowym wyprzedzeniem a przed warsztatem minimum dwa, trzy auta w kolejce na naprawę. Zagazował z 50% aut z forum mazdaspeed a na montaż ludzie potrafili do niego przejechać 400 km. Mistrzem okazał się gość, który na regulację przejechał prawie 500 km ;l.  Przy przeglądzie po 1000 km pojechałem do innego warsztatu, który oddalony jest kilka kilometrów od innego miasta wojewódzkiego. Zadzwoniłem we wtorek po południu i umówiłem się na środę na 16:00. Auta na montażu nie było, "podwórko' puste, cenę napisałem w poście powyżej. Możliwe, że ten drugi warsztat woli zrobić mniej instalacji drożej i mieć więcej wolnego niż więcej i taniej :hmm:. Można przyjąć, że oba warsztaty na wsiach, tyle że w tym drugim sporo bliżej do miasta wojewódzkiego. Aha, gość u którego gazowałem ma auta zastępcze gratis na czas montażu dla klientów i tym też zapewne przyciąga klientelę. Żeby nie było to nie reklamuję warsztatu, w którym montowałem instalację, gdyż na chwilę obecną nie potrzebuje takiej reklamy, gdyż i tak nie wyrabia się z robotą. Jedna osoba z AK montowała tam instalację i być może wypowie się w temacie. Cena przy montażu jest ważna, ale jak już zainteresowany wybierze sobie graty to niech wybiera miejsce, gdzie trzeba czekać na montaż, wtedy jest cień szansy, że będzie dobrze :phi:

 

Zamiast tego epilogu napisz kto to jest :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź do Warsztatowni, za 2800 zamontują Ci to co powinno zostać zamontowane do tego auta i w sposób w jaki powinno być zrobione. Do tego ładnie wystroją.

Możliwe, że coś taniej uda się, bo silnik nie jest wymagający.

Poza Warsztatownią tak naprawdę w LU nie ma nikogo rozsądnego kogo można polecić.

Jest jeszcze pan Adam Rogowski w Snopkowie robotę robi dobrze ale się ceni, do fiata trochę przerost formy nad treścią.

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze pan Adam Rogowski w Snopkowie robotę robi dobrze ale się ceni, do fiata trochę przerost formy nad treścią.

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

 

To strasznie drogi pan, nieadekwatnie do tego co daje. Poza tym do prostego fiatowskiego silnika 2800 za instalację LPG zastanawiałbym się czy warto dawać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wy z tym ladnym montazem?

To nie obraz czy inne dzielo stuki.

Otwieracie maske codziennie i ogladacie jak w jakims muzeum czy przed kolegami sie chwalicie?

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jak ktoś się postarał zrobić ładnie to jest duża szansa że zrobił to zgodnie ze sztuką :)

Bzdura. To tylko dla wyciagniecia dodatkowej kasy i kwestia innosci na rynku. A ta innosc ma na celu usprawiedliwienie wyzszej ceny.

Znacznie wazniejszy jest dobor elementow i ich prawidlowy montaz niz sama estetyka.

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś nie przykłada sie do estetyki to tak samo podchodzi do całej reszty i mamy potem druciarzy.

.

Ciekawa teoria. I jak to bywa tylko teoria.

Mozna bez upychania gratow porzadnie wykonac podlaczenie.

Mozna tez pochowac podzespoly a polaczenia elektryczne zdrutowac. Bo przeciez nie widac wiec jest super.

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Mozna tez pochowac podzespoly a polaczenia elektryczne zdrutowac. Bo przeciez nie widac wiec jest super.

 

Wiesz - pochowanie podzespołów i zrobienie estetycznie wymaga znacznie większego nakładu pracy od samego położenia instalacji byle jak. Więc Twoja teoria się trochę nie trzyma kupy. Ale skoro tak uważasz i wszędzie widzisz ludzi, którzy chcą Cię naciągnąć - cóż - Twoje prawo. Nie zamierzam Cię przekonywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.