Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

wlasnie jestem na etapie "studiowania" rozwiazan technicznych citroenow DS/CX/XM/Xsantia/C6

 

... SM/GS/BX/C5

 

Xantia (nie Xsantia) ale Xsara (nie Xara)

 

Co do zawieszenie hydropneumatycznego, to jest bardzo fajne i ciekawe.

I ważne: wbrew czasom, z każdą kolenją generacją coraz bardziej dopracowane, trwałe, bezawaryjne.

 

W moim C5 przebieg 275000 i wszystko co hydro to fabryczne, śmiga.

W BX pamiętam, nie było tak całkiem bezobsługowe (gdyż raz wymieniałem gruszkę - ręką), trzeba było wymieniać LHM, z czasem dobijać gruszki.

 

I teraz PSA - debile - z tego się wycofują. Jedyny atut jaki mają idzie w piach.

Zamiast promować to genialne i dopracowane rozwiązanie. Ładować nie tylko do wysokich segmentów, ale czemu nie do kompaktów. Czemu nie do Berlingo? Niezrozumiałe, ale kij im w oko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sm to zowiniacie DS podobnie GS i BX

 

a C6 to praktycznie C5

 

dlatego celeowo pominałem ich...

 

DS/XM/Xantia/C6 to kroki milowe w rozwoju zawiasu w cytrynach i zglebiam wiedze kolejnych ich generacji

 

czytalem tumaczenia cytryny nt. powodu rezygnacji z Hydro. "obecne zawieszenia tradycyjen osiagnely taki stopien zaawansowania ze praktycznie zrownaly sie z hydro a koszt ich pordukcji jest znaczaco nizszy oraz masa auta takze"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a C6 to praktycznie C5

dlatego celeowo pominałem ich...

DS/XM/Xantia/C6 to kroki milowe w rozwoju zawiasu w cytrynach

 

Muszę zaprotestować.

C6 nie jest kamieniem milowym.

A przynajmniej nie takim jak pierwsze C5.

Owszem, C6 to praktycznie C5 ale MKIII, a w zasadzie odwrotnie bo C6 było przed C5 MKIII.

 

Między Xsantia a pierwszym C5 jest prawdziwa generacyjna różnica zawieszenia:

pompa mechaniczna VS pompa elektryczna

mineralny LHM VS syntetyczny, nie wymagajcy obsługi (wymian) LDS

mniej trwałe sfery VS sfery w 99% nie wymagające wymian/dobijania przez cały żywot auta

układ hamulcowy wspólny z zawieszeniem VS układ hamulcowy "normalny"

 

Ostatni punkt jest bardzo istotny, bo zawieszenie wymaga od pompy dużej wydajności "przepływowej" a niewielkiej ciśnieniowej, zaś układ hamulcowy dokładnie odwrotnie.

Przed C5 to musiało być pogodzone, co wymagało trochę przekombinowania i precyzji wykonania elementów mechanicznych.

 

Toż już pomiędzy BX a Xantia się mniej zmieniło.

 

Zaś C5 <> C6 nic kardynalnego się nie zmieniło.

Największa "rewolucja" to ręczny na tył zamiast na przód (w wyniku innego rozwiazania wahaczy tylnych)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zaś C5 <> C6 nic kardynalnego się nie zmieniło.

Największa "rewolucja" to ręczny na tył zamiast na przód (w wyniku innego rozwiazania wahaczy tylnych)

 

NIe wiem ile w tym prawdy, ale z lektury forum cytrynki wynika, ze hydro w C5 III gen nie jest juz tak trwale jak w I i II...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

C6 ma w stosunku do C5 III system AMVAR

 

 - tylna oś nadąża za przednią. Jeżeli przednia oś wyczuje np. dużą nierówność to tylna zanim jeszcze na tę nierówność najedzie dostosowuje odpowiednio swoją twardość.

 

xantia miala activ i hydroactic II jak pierwsze C5 (jdyna róznica to poma mechaniczna vs. el.) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.