Skocz do zawartości

Kupno Trabanta na co zwrocic uwagę?


Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam się do oględzin jednego Trbanta,ale nigdy nie miałem  z nimi do czynienia i nie wiem na co zwrócić uwagę. Jakbyście byli tak mili i dali kilka wskazówek bede wdzięczny. Gdzie zaglądać, żeby nie kupić miny? Im bardziej szczegółowa instrukcja tym lepiej, a jakby ktoś miał zdjęcia z miejscami wymagającymi szczególnych oględzin (ala foto manual) to by już było całkiem git.

O samym Trabim wiem niewiele :/ Stoi od kilku lat w ogródku u gościa, tazkże myśle, że blacharsko moze być słabo. Zobaczymy. No i nie ma silnika, został zatarty kilka lat temu wywieziony do mechanika i nie wiadomo, czy uda się go odzyskać. Jak buda bedzie ok, to silnik się zoorganizuje.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

budy ruda nie rusza :) bo plastikowa, problemem jest podloga i to co pod nia. :)

Pisząc buda mam na myśli ogólnie całe nadwozie, czyli to co pod plastikami też. Są jakieś typowe newralgiczne miejsca na które zwrócić uwagę? Kiedyś coś mi sie obiło o jakiejś jaskolce, że to ważny element. Gdzie to, co to jak to sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc buda mam na myśli ogólnie całe nadwozie, czyli to co pod plastikami też. Są jakieś typowe newralgiczne miejsca na które zwrócić uwagę? Kiedyś coś mi sie obiło o jakiejś jaskolce, że to ważny element. Gdzie to, co to jak to sprawdzić?

 

a nie wiem, jak bylem gówniarzem to wujek miał... potem używaliśmy go z kuzynem aż się zużył do momentu że nawet taśma samoprzylepna nie dawała rady i poszedł do piachu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie całe podwozie , progi , podłużnice , mocowanie ramy pomocniczej silnika do podwozia , jak tam jest zgnite to nie będziesz miał jak tego pospawać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie całe podwozie , progi , podłużnice , mocowanie ramy pomocniczej silnika do podwozia , jak tam jest zgnite to nie będziesz miał jak tego pospawać .

dokładnie, a jak znajdziesz kogoś kto się podejmie dorabiania elementów to pochwal się adresem :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc buda mam na myśli ogólnie całe nadwozie, czyli to co pod plastikami też. Są jakieś typowe newralgiczne miejsca na które zwrócić uwagę? Kiedyś coś mi sie obiło o jakiejś jaskolce, że to ważny element. Gdzie to, co to jak to sprawdzić?

 

Tylnych nadkoli może już nie być. Poza tym progi i reszta podwozia najczęściej jest w stanie agonalnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc buda mam na myśli ogólnie całe nadwozie, czyli to co pod plastikami też. Są jakieś typowe newralgiczne miejsca na które zwrócić uwagę? Kiedyś coś mi sie obiło o jakiejś jaskolce, że to ważny element. Gdzie to, co to jak to sprawdzić?

jaskółka to właśnie to o czym wcześniej pisałem - element podłogi do którego mocowana jest rama pomocnicza silnika , jak to jest przegniłe naprawa Trabanta jest praktycznie nieopłacalna / znałem gościa co próbował to łatać ale pewnego dnia wylądował w rowie bo mu ta cała misterna łatanina odpadła , dodatkowo blokując koła w skręcie / .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

włączyć ogrzewanie i sprawdzić czy nie ma komory gazowej. w trampku "nagrzewnica" znajduje się dookoła rury wydechowej. Jeśli tam jest nieszczelność to  :czacha: a nie bardzo jest jak to pospawać w środku 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

włączyć ogrzewanie i sprawdzić czy nie ma komory gazowej. w trampku "nagrzewnica" znajduje się dookoła rury wydechowej. Jeśli tam jest nieszczelność to  :czacha: a nie bardzo jest jak to pospawać w środku

Bez przesady, można po prostu kupić nowy tłumik - koszt chyba z 400 PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaskółka to właśnie to o czym wcześniej pisałem - element podłogi do którego mocowana jest rama pomocnicza silnika , jak to jest przegniłe naprawa Trabanta jest praktycznie nieopłacalna / znałem gościa co próbował to łatać ale pewnego dnia wylądował w rowie bo mu ta cała misterna łatanina odpadła , dodatkowo blokując koła w skręcie / .

 

Nie to, żebym się znał na trabantach, ale na cartoontrabant.pl opisują wymiany tych "jaskółek".... :hmm:

 

P.S. http://sprzedajemy.pl/jaskolka-wahacz-progi-koryta-i-inne-czesci-trabant-wartburg,5722537

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem, widziałem, nie biorę. Za dużo w nim korozji. Dodatkowo wnętrze poniszczone i niekompletne. Generalnie szkoda zachdu.

Zapodaj zdjęcia to ocenimy ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.