Nubirski Napisano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 Cześć! No więc dziś padł mi alternator. Auto dałem do warsztatu poleconego przez chłopaka z assistance. Czy regeneracja ma sens, czy lepiej dać nowy, choć zapewne droższy? Dzięki za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1bikini2far Napisano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2016 coś konkretnie padło? jaki przebieg? właśnie przerobiłem taką awarię, wg mojego mechanika regeneracja ma sens, wymiana szczotek (nie stykały), komutatora, alternator wytrzymał 160k km, robiony gdzieś na połczyńskiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nubirski Napisano 6 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2016 coś konkretnie padło? jaki przebieg? właśnie przerobiłem taką awarię, wg mojego mechanika regeneracja ma sens, wymiana szczotek (nie stykały), komutatora, alternator wytrzymał 160k km, robiony gdzieś na połczyńskiej Przebieg 160 000 km. Akumulator ma 4,5 roku. Przez kilka miesięcy na przyspieszeniu coś lekko gwizdało z prawej strony. Wczoraj podczas jazdy nagle zapaliła się kontrolka aku, ale auto jechało normalnie. Dojechałem do CH Janki. Po powrocie ze sklepu dupa. Nie kręci. Wezwałem assistance. Przyjechali, podpięli swoją baterię i odpalił... Ale niestety na desce rozdzielczej zrobiła się dyskoteka, na wyświetlaczu przy zegarach pojawiały się zmienne komunikaty. No to kicha. Na lawetę i jazda do warsztatu. Alternator najprawdopodobniej do regeneracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2016 alternator to całkiem proste urządzenie, jak ktoś wykona prawidłowo regenerację to nie ma się czym przejmować. 2 razy regenerowałem alternatory (sej i megane) i nie było potem problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nubirski Napisano 6 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2016 alternator to całkiem proste urządzenie, jak ktoś wykona prawidłowo regenerację to nie ma się czym przejmować. 2 razy regenerowałem alternatory (sej i megane) i nie było potem problemów. Jakie koszty mogą mnie czekać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1bikini2far Napisano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2016 Jakie koszty mogą mnie czekać? miałem taką samą "dyskotekę", gwizdał prawdopodobnie wiatr w luzach łożyska, ja zapłaciłem ok. 200zł za łożyska, szczotki, komutator , aku 44Ah Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2016 Jakie koszty mogą mnie czekać? nie mam pojęcia, w seju koszt wyniósł 36 pln za szczotki i mostek prostowniczy oraz chyba 2x9pln za łożyska. W megane padło "sprzęgło" na kole pasowym (chyba 135 pln) plus przegląd samego altka, czyszczenie i chyba szczotki 80 pln. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nubirski Napisano 6 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2016 nie mam pojęcia, w seju koszt wyniósł 36 pln za szczotki i mostek prostowniczy oraz chyba 2x9pln za łożyska. W megane padło "sprzęgło" na kole pasowym (chyba 135 pln) plus przegląd samego altka, czyszczenie i chyba szczotki 80 pln. @@fab4htp Ufff, dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 7 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2016 W Fordzie masz tzw. inteligentny alternator i tanio jak w seju na pewno nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nubirski Napisano 7 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2016 W Fordzie masz tzw. inteligentny alternator i tanio jak w seju na pewno nie będzie. 450 plus pasek klinowy 60, robota 120. Zastanawiam się tylko, czy przy okazji rozrządu nie powinienem zrobić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nubirski Napisano 8 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2016 No więc padły diody alternatora, a nie alternator. Całość za 540. To jeszcze w normie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2016 450 plus pasek klinowy 60, robota 120. Zastanawiam się tylko, czy przy okazji rozrządu nie powinienem zrobić... A jaki jest zwiazek rozrzadu z alternatorem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nubirski Napisano 8 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2016 A jaki jest zwiazek rozrzadu z alternatorem? Niby żaden, ale rozbebesza się z tej samej strony, no i skoro jeden pasek był do wymiany... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2016 Po naprawie zmierz sobie ładowanie po odpaleniu, bo jak cwaniaki założyły kiepski zamiennik regulatora to mogą być jaja z ładowaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nubirski Napisano 8 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2016 Po naprawie zmierz sobie ładowanie po odpaleniu, bo jak cwaniaki założyły kiepski zamiennik regulatora to mogą być jaja z ładowaniem. Zrobili to w warsztacie zanim odebrałem auto. Ale zapomnieli dokręcić obejmę rury dolotu powietrza. Wystrzeliła mi na obwodnicy, siadła moc i szedł straszny dym z wydechu. Musiałem się wracać do nich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2016 zmień zakład Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nubirski Napisano 8 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2016 zmień zakład Teraz jest tylko kwestia, że radio mi nie działa. System Sony nie przyjął mi kodu. A teraz po kolejnej próbie odlicza się czas, pół godziny. p.s. ASO pomogła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dembu Napisano 31 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2016 Cześć! No więc dziś padł mi alternator. Auto dałem do warsztatu poleconego przez chłopaka z assistance. Czy regeneracja ma sens, czy lepiej dać nowy, choć zapewne droższy? Dzięki za odpowiedź. Tylko nowy, jeżeli zamierzasz jeszcze trochę pojeździć tym autem. Jak niedługo chcesz sprzedać, to może być jakikolwiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 31 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2016 Tylko nowy, jeżeli zamierzasz jeszcze trochę pojeździć tym autem. Jak niedługo chcesz sprzedać, to może być jakikolwiek Najlepiej od razu nowy samochod Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dembu Napisano 1 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2016 Najlepiej od razu nowy samochod Wymieniałem w mondeo alternator 3 razy .. 2 razy regenerowany ... Za 3 razem nowy. Regenerowany walnął następnego dnia po wyjezdzie z warsztatu, a kolejny walnął 2 tygodnie późnej 450km od domu. Ja sie wyleczyłem z regenerowanych części, ale jak kto woli Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 1 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2016 Wymieniałem w mondeo alternator 3 razy .. 2 razy regenerowany ... Za 3 razem nowy. Regenerowany walnął następnego dnia po wyjezdzie z warsztatu, a kolejny walnął 2 tygodnie późnej 450km od domu. Ja sie wyleczyłem z regenerowanych części, ale jak kto woli Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk i nadal myślisz, że one były zregenerowane? Ktoś Cie na nabił w butelkę i tyle. Zmień zakład Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nubirski Napisano 1 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2016 Tylko nowy, jeżeli zamierzasz jeszcze trochę pojeździć tym autem. Jak niedługo chcesz sprzedać, to może być jakikolwiek Od czasu naprawy minie niedługo miesiąc i żadnych niepokojących objawów nie zauważam. Auto pracuje normalnie. Mam nadzieję, że tak będzie dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 1 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2016 Od czasu naprawy minie niedługo miesiąc i żadnych niepokojących objawów nie zauważam. Auto pracuje normalnie. Mam nadzieję, że tak będzie dalej. U mnie 100kkm i 5lat, tyle ze kupiłem nowy :-D swoją drogą, po oddaniu starego, samodzielnej wymiane wyszło mnie $$$ podobnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 2 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2016 U mnie 100kkm i 5lat, tyle ze kupiłem nowy :-D swoją drogą, po oddaniu starego, samodzielnej wymiane wyszło mnie $$$ podobnie Czyzby Ford bral altki od tego samego dostawcy co Fiat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 2 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2016 Czyzby Ford bral altki od tego samego dostawcy co Fiat? denso ale w c-max'ie jest problem z altkami, bardzo często nawet do 100kkm nie wytrzymują swój wymieniałem przy 80kkm i z tego co czytałem na forum forda to nie byłem jedyny obecny przejechał jak pisałem 100kkm i kręci się dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 2 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2016 Czyzby Ford bral altki od tego samego dostawcy co Fiat? nawet niezawodna Toyota wkłada do swoich aut alternatory Magneti Marelli, czyli to co Fiat. Dziś liczą się tylko koszty produkcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 2 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2016 nawet niezawodna Toyota wkłada do swoich aut alternatory Magneti Marelli, czyli to co Fiat. Dziś liczą się tylko koszty produkcji tyle że sama nazwa producenta dużo nie mówi IMO w c-max'ie jest jakiś inny problem, bo foka takich problemów z altkami nie ma czytałem że w fiacie problemem było złe umiejscowienie - woda chlapała na altka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dembu Napisano 2 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2016 Od czasu naprawy minie niedługo miesiąc i żadnych niepokojących objawów nie zauważam. Auto pracuje normalnie. Mam nadzieję, że tak będzie dalej. Ja też mam nadzieję, że nie będziesz miał kłopotu, tylko podzieliłem się moim nieszczęśliwym zbiegiem okoliczności. Po prostu wolałem nie ryzykować kolejny raz, bo wymiany i stracony czas i nerwy kosztowały więcej, niż założenie nówki sztuki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nubirski Napisano 2 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2016 Ja też mam nadzieję, że nie będziesz miał kłopotu, tylko podzieliłem się moim nieszczęśliwym zbiegiem okoliczności. Po prostu wolałem nie ryzykować kolejny raz, bo wymiany i stracony czas i nerwy kosztowały więcej, niż założenie nówki sztuki.Jaki był koszt zakupu i montażu nowego alternatora?Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 2 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2016 tyle że sama nazwa producenta dużo nie mówi IMO w c-max'ie jest jakiś inny problem, bo foka takich problemów z altkami nie ma czytałem że w fiacie problemem było złe umiejscowienie - woda chlapała na altka dokładnie tak było, altek był nisko a samochody nie miały żadnej osłony pod silnikiem. Ciekawe co jest nie tak w C-maxie. producenci oszczędzają na czym się da. Ja miałem w Megane II aku o pojemności 40Ah - i były ciągłe problemy z prądem. Zmieniłem za namową zakładu na 60Ah i od 4 lat jest spokój. W F3 nawet nie wiem jaki jest, zajrzę pewnie dopiero jak się skończy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dembu Napisano 2 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2016 Jaki był koszt zakupu i montażu nowego alternatora? Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka Za nowy do ST220 dałem z tego co pamiętam ok. 1400 zł. Montaż alternatora w 3 litrowym silniku 250 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nubirski Napisano 2 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2016 Za nowy do ST220 dałem z tego co pamiętam ok. 1400 zł. Montaż alternatora w 3 litrowym silniku 250 zł.Ja za całość dałem 5 stówek. Alternator był ok, jedynie te jakieś diody były do wymiany. Jeżdżę, zobaczymy.Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 2 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2016 Ja za całość dałem 5 stówek. Alternator był ok, jedynie te jakieś diody były do wymiany. Jeżdżę, zobaczymy. Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka hmm dużo http://autowanda.pl/?page=catalog/product&cat[cat]=3baa8455&cat[cmf]=309&cat[cmo]=16a5&cat[cve]=47c5&cat[art]=78082&cat[atg]=a9fa9b&offset=0&sort=1#tabs=0 https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=12&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjE25PNvNnKAhUGl3IKHerWA-IQFghvMAs&url=http%3A%2F%2Fwww.ford-esklep.pl%2Fpl_PL%2Fp%2FAlternator-1.6-TDCi-2.0-TDCi-150-AMP-DENSO%2F3123&usg=AFQjCNE4rSEMzYurawreRNlFUYCIk6n3-w&sig2=RENkxUs-EpYnTA86ky0dCQ&bvm=bv.113034660,d.bGQ w okolicy 500-600zł jest nowy, ciekawe czy trzeba oddać w tej cenie stary (mnie za zwrócenie oddali niecałe 200zł) i wymieniasz sam, od ręki w godzinę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nubirski Napisano 3 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2016 IMO w c-max'ie jest jakiś inny problem, bo foka takich problemów z altkami nie ma Ciekawe co jest nie tak w C-maxie. W serwisie, który mnie obsługiwał, wskazywano na te diody, o których wspomniałem. Mówili, że to wymuszone starzenie elementu, bo ponoć mogli dać trwalsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.