cypajak Napisano 9 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2016 Opiszę dokładnie co się stało.Bravo 2 1.6D 105km z 2008 z przebiegiem prawie 190000km fabrycznie bez filtra.Rano (-5stopni) odpalił elegancko, spokojnie przejechałem 50km.Zaparkowałem na 1h.Wsiadam (było już na plusie temperatura). Próbuję odpalić - kręce kręce - odpalił ale zaświeciła się kontrolka silnika i komunikat skontroluj silnik. Silnik nie wkręcał się na więcej niż 2 tys obrotów . V max jaką osiągnąłem na parkingu 15-20km/h. Zatrzymałem auto odpiąłem aku odczekałem chwilkę i :1. Kręci ale nie odpala2. Kręci odpala i mimo wciśniętego gazu zaraz gaśnie.Postanowiłem dojechać do serwisu (4km) pierwsze 3km kontrolka się świeci a silnik max na 2 tys obrotów, V max niecałe 40km/h.Zatrzymałem się na światłach , próbuję ruszyć i z rury biały dym na maxxxx (smrodek też był) jakoś się rozpędzam i nagle obroty wzrastają , załącza się turbinka i auto jedzie idealnie mimo świecącej się kontrolki silnika.Przejechałem 50km do domu na zapalonej kontrolce - auto jechało idealnie.Pod domem podpiałem go do kompa i był tylko 1 błąd P0488 Pozycja zaworu EGR.Błąd skasowałem i jest OK.Ropę leje zawsze na tej samej stacji Orlen i zawsze Verva.Rozrząd + olej wymieniony 2 tygodnie temu.Filtr paliwa za mojej kadencji (7 miesięcy mam Bravo) nie był wymieniany.Co się stało? Jak to naprawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 9 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2016 Skoro pokazało błąd EGR to zacząłbym właśnie od niego - wymontować, rozebrać, wyczyścić benzyną ekstrakcyjną i złożyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cypajak Napisano 9 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2016 Albo jechać do Cinka zaślepić wyłączyć programowo i mieć spokój na zawsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 9 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2016 Albo jechać do Cinka zaślepić wyłączyć programowo i mieć spokój na zawsze I to jest zdecydowanie najlepsza opcja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cypajak Napisano 9 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2016 Ile może kosztowac w mojej 105KM Chip + Egr OffNie posiadam filtra cząstek stałych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 9 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2016 Ile może kosztowac w mojej 105KM Chip + Egr Off Nie posiadam filtra cząstek stałych U Cinka chip chyba 1200 zł, EGR normalnie 350 zł. Warto się zaczaić na jakieś grupowe chipowanie, najczęściej jest na forum alfaholików, wtedy jest sporo taniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blues Napisano 12 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2016 Ile może kosztowac w mojej 105KM Chip + Egr Off Nie posiadam filtra cząstek stałych Napisz do Marcina. Tak będzie najprościej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cypajak Napisano 13 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 Wyłączenie EGR programowe 350zł + 50zł zaślepienie = święty spokój Za tydzień już będzie po operacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blues Napisano 13 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2016 Wyłączenie EGR programowe 350zł + 50zł zaślepienie = święty spokój Za tydzień już będzie po operacji Nie korci Cię, żeby przy okazji wizyty dodać troszkę mocy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cypajak Napisano 14 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2016 Strasznie mnie korci ale dodatkowe 800zł mnie spowalnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KotLarry Napisano 20 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2016 Odkopię temat i spytam, jak to jest z egr(zwłaszcza) i dpf. Chodzi o przeglądy i wyjazd za granicę. Raz czytam że zdrowy silnik ma normalne spaliny zwłaszcza tu chodzi o brak dpf, Raz że w zasadzie policja na ulicy może zabrac dowód (w Niemczech zwłaszcza) To jak to jest? Generalnie nie chciałbym, żeby było tak, że ja wywale egr zwłaszcza i wtedy skończy się złota wolność szlachecka na przeglądach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.