Skocz do zawartości

1,2 Tce...chłodzić turbinę czy to niepotrzebne ?


stalan

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś minął pierwszy  tydzień jazdy Meganką 1,2 energy Tce 115 ,i tak mnie naszło...stara szkoła użytkowników samochodów z silnikami z turbiną (głównie dotyczyło to turbodiesli) mówi że po każdej nawet niezbyt intensywnej jeździe , należy chwilkę postać z silnikiem na biegu jałowym zanim się go wyłączy . A jak jest w moim przypadku ? , żadnych tego typu wskazówek w instrukcji nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


każdej. Ale tylko po ostrej jeździe

 

Pozostaje tylko uściślić pojęcie "ostrej jazdy" .Mój styl jazdy jest że tak powiem...dynamiczny , ale nie sądzę aby była to tzw. ostra jazda .Czy za ostrą jazdę uznajemy poruszanie się z prędkością autostradową , czy normalną dynamiczną jazdę miejską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostaje tylko uściślić pojęcie "ostrej jazdy" .Mój styl jazdy jest że tak powiem...dynamiczny , ale nie sądzę aby była to tzw. ostra jazda .Czy za ostrą jazdę uznajemy poruszanie się z prędkością autostradową , czy normalną dynamiczną jazdę miejską.

ostra jazda - autostrada np 50km z prędkością pow. 160Km/h , "ganianie" po mieście tak że na każdym biegu dokręcasz do czerwonego pola na obrotomierzu po takiej jeździe chłodzimy turbo  :ok:  ewentualnie ostatni kilometr jedziemy spokojnie wtedy nie trzeba czekać na schłodzenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra , ale czy to dotyczy w takim samym stopniu "turbo benzyn" i to tych małolitrażowych ,jak w moim przypadku?. 

w turbobenzynie temp spalin napędzających turbinę jest wyższa niż w dieslu, więc bardziej zasadne jest chłodzenie turbiny po ostrej jeździe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra , ale czy to dotyczy w takim samym stopniu "turbo benzyn" i to tych małolitrażowych ,jak w moim przypadku?. 

 

 

A czym się różni smarowanie w Twojej turbinie małolitrażowej, od każdej innej ?\

Jak wyłączysz silnik to go nie ma - w każdej.

A jak jest mega gorąca i straci smarowanie to jej nie pomagasz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czym się różni smarowanie w Twojej turbinie małolitrażowej, od każdej innej ?\

Jak wyłączysz silnik to go nie ma - w każdej.

A jak jest mega gorąca i straci smarowanie to jej nie pomagasz :)

A jak jest "chlodna" i straci smarowanie to nie zaszkodzi?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale mowa nie jest o braku smarowania

Olej to nie woda i po zaprzestaniu pompowania przez pompe oleju (po wyłączeniu silnika) coś na wale turbiny zostanie i będzie smarować przez te chwile jak jeszcze będzie się obracać. Niestety rozgrzana turbina potrafi usmażyć te resztkę oleju i zamiast smarowania masz nagar, a ze smarowania obracającej się turbiny masz nici.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra...to tak jak krowie na rowie , jaki jest cel studzenia turbiny?.

 a no taki jak zgasimy silnik na mocno rozgrzanej turbinie olej spowoduje nagar co skutkować będzie zmniejszeniem smarowania i zatarciem wirnika. Oczywiście jednorazowe zgaszenie nie spowoduje usterki Turbo ale jeśli będziemy to robić nagminnie to układ smarowania wirnika długo nie wytrzyma takiego traktowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, jak wyglądają ale firmowe auta są oddawane po 150kkm przebiegu i nie słyszałem, żeby któreś miało problemy z turbiną.

Nie to, żebym kwestionował te zalecenia, o których piszecie ale z drugiej strony bez przesady. Nie zdechnie turbiną tak od razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalne to normalne. Normalnie uzytkujac nie doprowadzisz do zarzenia. Cisnac auto czy to w ruchu miejskim czy na autostradzie zawsze zanim wylaczysz silnik minie chwila na ostudzenie (chocby czas parkowania czy zjazd z bramek).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli dochodzimy do mojej pierwszej  odpowiedzi. przy normalnym ruchu ulicznym nie ma potrzeby studzenia :ok:. A nawet jak ktoś pociśnie mocniej to zawsze mija chwila zanim zgasi auto: wjazd na parking, parkowanie w moim przypadku zbieram klamoty z auta gaszę radio i na końcu gaszę maszynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chlodzic turbo nalezy tylko po tym jak jedziesz ostro i pozniej nagle stajesz pod sklepem czy na stacji benzynowej przy autostradzie. W przypadku normalnej jazdy zawsze trzeba otworzyc brame garazowa, zaparkowac zabrac telefon itp. Nie ma potrzeby chlodzic w takim przypadku. Mam sasiada co chlodzi ze 3 minuty :facepalm: Masakra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.