stalan Napisano 10 Marca 2016 Udostępnij Napisano 10 Marca 2016 Dziś minął pierwszy tydzień jazdy Meganką 1,2 energy Tce 115 ,i tak mnie naszło...stara szkoła użytkowników samochodów z silnikami z turbiną (głównie dotyczyło to turbodiesli) mówi że po każdej nawet niezbyt intensywnej jeździe , należy chwilkę postać z silnikiem na biegu jałowym zanim się go wyłączy . A jak jest w moim przypadku ? , żadnych tego typu wskazówek w instrukcji nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 10 Marca 2016 Udostępnij Napisano 10 Marca 2016 Zadna szkola (jeszcze stara) tak nigdy nie mowila. Turbine nalezy chlodzic po ostrej jezdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stalan Napisano 10 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2016 Turbine nalezy chlodzic po ostrej jezdzie. No dobra , ale czy to dotyczy w takim samym stopniu "turbo benzyn" i to tych małolitrażowych ,jak w moim przypadku?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 10 Marca 2016 Udostępnij Napisano 10 Marca 2016 No dobra , ale czy to dotyczy w takim samym stopniu "turbo benzyn" i to tych małolitrażowych ,jak w moim przypadku?. każdej. Ale tylko po ostrej jeździe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stalan Napisano 10 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2016 każdej. Ale tylko po ostrej jeździe Pozostaje tylko uściślić pojęcie "ostrej jazdy" .Mój styl jazdy jest że tak powiem...dynamiczny , ale nie sądzę aby była to tzw. ostra jazda .Czy za ostrą jazdę uznajemy poruszanie się z prędkością autostradową , czy normalną dynamiczną jazdę miejską. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 10 Marca 2016 Udostępnij Napisano 10 Marca 2016 Pozostaje tylko uściślić pojęcie "ostrej jazdy" .Mój styl jazdy jest że tak powiem...dynamiczny , ale nie sądzę aby była to tzw. ostra jazda .Czy za ostrą jazdę uznajemy poruszanie się z prędkością autostradową , czy normalną dynamiczną jazdę miejską. ostra jazda - autostrada np 50km z prędkością pow. 160Km/h , "ganianie" po mieście tak że na każdym biegu dokręcasz do czerwonego pola na obrotomierzu po takiej jeździe chłodzimy turbo ewentualnie ostatni kilometr jedziemy spokojnie wtedy nie trzeba czekać na schłodzenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 10 Marca 2016 Udostępnij Napisano 10 Marca 2016 No dobra , ale czy to dotyczy w takim samym stopniu "turbo benzyn" i to tych małolitrażowych ,jak w moim przypadku?. w turbobenzynie temp spalin napędzających turbinę jest wyższa niż w dieslu, więc bardziej zasadne jest chłodzenie turbiny po ostrej jeździe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 11 Marca 2016 Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 No dobra , ale czy to dotyczy w takim samym stopniu "turbo benzyn" i to tych małolitrażowych ,jak w moim przypadku?. A czym się różni smarowanie w Twojej turbinie małolitrażowej, od każdej innej ?\ Jak wyłączysz silnik to go nie ma - w każdej. A jak jest mega gorąca i straci smarowanie to jej nie pomagasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 11 Marca 2016 Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 A czym się różni smarowanie w Twojej turbinie małolitrażowej, od każdej innej ?\ Jak wyłączysz silnik to go nie ma - w każdej. A jak jest mega gorąca i straci smarowanie to jej nie pomagasz A jak jest "chlodna" i straci smarowanie to nie zaszkodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 11 Marca 2016 Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 A jak jest "chlodna" i straci smarowanie to nie zaszkodzi? ale mowa nie jest o braku smarowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stalan Napisano 11 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 ale mowa nie jest o braku smarowania No dobra...to tak jak krowie na rowie , jaki jest cel studzenia turbiny?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 11 Marca 2016 Udostępnij Napisano 11 Marca 2016 No wlasnie. Znaczy ja wiem w czym problem i co i po co i na co. Ale czekam na rozjasnienie dla innych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1Marek1 Napisano 12 Marca 2016 Udostępnij Napisano 12 Marca 2016 ale mowa nie jest o braku smarowania Olej to nie woda i po zaprzestaniu pompowania przez pompe oleju (po wyłączeniu silnika) coś na wale turbiny zostanie i będzie smarować przez te chwile jak jeszcze będzie się obracać. Niestety rozgrzana turbina potrafi usmażyć te resztkę oleju i zamiast smarowania masz nagar, a ze smarowania obracającej się turbiny masz nici. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 12 Marca 2016 Udostępnij Napisano 12 Marca 2016 No dobra...to tak jak krowie na rowie , jaki jest cel studzenia turbiny?. a no taki jak zgasimy silnik na mocno rozgrzanej turbinie olej spowoduje nagar co skutkować będzie zmniejszeniem smarowania i zatarciem wirnika. Oczywiście jednorazowe zgaszenie nie spowoduje usterki Turbo ale jeśli będziemy to robić nagminnie to układ smarowania wirnika długo nie wytrzyma takiego traktowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 12 Marca 2016 Udostępnij Napisano 12 Marca 2016 Długo - niedługo. W służbowych autach nikt się tym nie przejmuje i jakoś przejeżdżają sto, stoparę tys km bez awarii turbiny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 12 Marca 2016 Udostępnij Napisano 12 Marca 2016 rozumiem że w służbowych tak wygląda turbina podczas jazdy https://youtu.be/xcY7czrRJDo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 12 Marca 2016 Udostępnij Napisano 12 Marca 2016 Nie wiem, jak wyglądają ale firmowe auta są oddawane po 150kkm przebiegu i nie słyszałem, żeby któreś miało problemy z turbiną. Nie to, żebym kwestionował te zalecenia, o których piszecie ale z drugiej strony bez przesady. Nie zdechnie turbiną tak od razu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 12 Marca 2016 Udostępnij Napisano 12 Marca 2016 bo przy normalnym eksploatowaniu nic jej nie będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 13 Marca 2016 Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 Widzisz. Teraz trzeba było by zdefiniować normalne użytkowanie. Wiemy, jak są użytkowane służbowe auta. Nikt się nad nimi nie rozczula - bo to nie moje. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 13 Marca 2016 Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 tj. normalna jazda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 13 Marca 2016 Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 Normalne to normalne. Normalnie uzytkujac nie doprowadzisz do zarzenia. Cisnac auto czy to w ruchu miejskim czy na autostradzie zawsze zanim wylaczysz silnik minie chwila na ostudzenie (chocby czas parkowania czy zjazd z bramek). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 13 Marca 2016 Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 czyli dochodzimy do mojej pierwszej odpowiedzi. przy normalnym ruchu ulicznym nie ma potrzeby studzenia . A nawet jak ktoś pociśnie mocniej to zawsze mija chwila zanim zgasi auto: wjazd na parking, parkowanie w moim przypadku zbieram klamoty z auta gaszę radio i na końcu gaszę maszynę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 Chlodzic turbo nalezy tylko po tym jak jedziesz ostro i pozniej nagle stajesz pod sklepem czy na stacji benzynowej przy autostradzie. W przypadku normalnej jazdy zawsze trzeba otworzyc brame garazowa, zaparkowac zabrac telefon itp. Nie ma potrzeby chlodzic w takim przypadku. Mam sasiada co chlodzi ze 3 minuty Masakra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.