Skocz do zawartości

w MAJU jak w gaju - wątek spamowy


Rekomendowane odpowiedzi

Praktyka pokazuje ,  że jak brak zaufanych fachowców to nie pozostaje nic innego  jak tylko samemu brać się za robotę - oczywiście zakładając , że mamy o tym pojęcie i warunki :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA zaślepić sam moge, wymienić EGR też sam mogę. Ale przy zaślepieniu potrzeba mi kogoś kto wywali check engine na stałe :/

 

Auto dziś straciło moc. OD dołu ciągnie - około 2000 obrotów zdych, nie słychać swistu turbiny. Mam nadzieje że to przez ten EGR..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wro wszędzie straszą że sypnie DPF, że zatrze silnik itp.

Zamówił oryginalny EGR w ASO w świdnicy - 370zł z wyprzedaży.

Dziwi mnie tylko ze przy egrze tak sie zachowuje od do dolu jedzia calkiem normalnie 2k-3k obrotow zmula totalna i dopiero zaczyna przyspieszac. Mam zle przeczucia ze cos jeszcze jeblo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalna rzecz, to nasz narodowy sport. Wcisnąć kit, postraszyć i już leci łatwa kasa od łosia. Oczywiście bez faktury, bo to już za dużo roboty Panie to pisanie, patrz Pan ile aut stoi na placu, klienci ciągle dzwonią.  Aaaa faktura jednak potrzebna, no dobra to jeszcze 4 stówki musisz Pan dopłacić. To na które auto mam wypisać , na to firmowe w którym  miesiąc temu wymienialiśmy wycieraczki?  :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jak sam nie zrobisz to tak jest :/ Ja niestety cierpie na chroniczny brak czasu - klocki wymienie ale już coś więcej rozbierać średnio mam ochotę.

A auto potrzebuje sprawne 5 dni w tygodniu.

 

Z tym egrem to może dlatego tak się zachowuje bo mam te zaślepke z 4 dziurami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za czasów jak jeszcze miałem to "ECO" EGR wiem, że po pewnym czasie nie wystarczało samo czyszczenie zaworu.
Zawór po czyszczeniu i podaniu na jego cewkę napięcia z aku musi działać 0 1.
Niema ustawienia pośredniego,
a jeżeli jest to trzeba nawiercić z tyłu zaworu małą dziurkę, w celu wybicia i rozruszania rdzenia zaworu.
Niestety, czasami to nie wystarcza.
W takim przypadku warto posunąć się dalej i rozkręcić i wyczyścić część do której jest 
przykręcony EGR (znajduje się zaraz za przepustnicą).
Poniżej widać jak to wygląda przed czyszczeniem.
Drożne było powiedzmy na 15% jego przepustowości.

 

 

Po czyszczeniu wygląda to tak

 

 

i auto znowu nabrało lekkiego wigoru do jazdy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jak sam nie zrobisz to tak jest :/ Ja niestety cierpie na chroniczny brak czasu - klocki wymienie ale już coś więcej rozbierać średnio mam ochotę.

A auto potrzebuje sprawne 5 dni w tygodniu.

 

Z tym egrem to może dlatego tak się zachowuje bo mam te zaślepke z 4 dziurami.

A nie możesz go wyczyścić jak należy? Musisz koniecznie rozebrać cewkę, jest bardzo dużo instrukcji jak to zrobić i sam jedną tworzyłem. Jeśli chcesz być pewny czy to na 100% EGR a nie turbina, kolektor...to zatkaj go ( podłuż z puszki blaszkę tak aby na 100% zatkać przepływ). owszem Komputer wyrzuci błąd ale tym się nie przejmuj...  ;). Problem z EGR-em brak mocy do 2,1 tys obrotów... problem z turbina to brak mocy do lub od 3 tys obrotów..   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był szczyszczony z miesiąc temu. Bład się świeci EGR'u. Moc jako taka jest do 2 tysięcy obrotów, potem słabiej. Więc sam juz nie wiem. Choć do tych 2 tysięcy też mu różnie idzie ale raczej nie ma aż takich znuł jak wtedy jak miałem brudny egr. No ale może to dlatego że jest ta częściowa zaślepka - więc jakoś jedzie...

Jak to turbina to załamie się już totalnie :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a sprawdzałeś czy wszystkie przewody dobrze podłączone. może ten od EGRa się poluzował i dlatego wali błędem.

 

sprawdź zawór oraz przewody sterowania turbiną, może jest jakaś nieszczelność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie już chyba był sztukowany. Tam pod spodem jest weższy silikonowy u mnie - pękła mi gumowa końców nasunięta na czujnik z jednej strony i na ten węższy  z drugiej. Podejrzewam że mogło być inaczej oryginalnie.

 

 

Narazie dałem zwykły gumowy odporny na ciepło. Teściu mial akurat taki co podpasował z przewodów paliwowych do ursusa ;]

 

W Saabie zamawiałem silkonowe wszystko węże podcisnienia jak wymieniałem, takie o:

 

http://allegro.pl/przewod-podcisnienia-silikonowy-turboworks-6mm-i5745397764.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

poratuje ktoś, bo nie mam dostępu do EPERa? Potrzebuję numer tej rury do turbo, lub nawet link do nowej oryginalnej na Alledrogo :)

U mnie cały czas się poci, to chyba wypada ją wymienić....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

poratuje ktoś, bo nie mam dostępu do EPERa? Potrzebuję numer tej rury do turbo, lub nawet link do nowej oryginalnej na Alledrogo :)

U mnie cały czas się poci, to chyba wypada ją wymienić....

https://1drv.ms/i/s!Au6dVuBS5bETjLECO7vo1gThiwGFgw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

poratuje ktoś, bo nie mam dostępu do EPERa? Potrzebuję numer tej rury do turbo, lub nawet link do nowej oryginalnej na Alledrogo :)

U mnie cały czas się poci, to chyba wypada ją wymienić....

O to chodzi

 

15a91beaab492a3bgen.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.