gala Napisano 12 Maja 2016 Udostępnij Napisano 12 Maja 2016 Pany jest taki temat: Miesiąc temu (3kkm) wymieniłem opony na przedniej osi. Nowe Dębice, nie żadne "jeszcze dobre" od Niemca. Wyważone - OK. Przy przekładce kół rozebrałem i skontrolowałem hamulce - jak zawsze. Po zamontowaniu kół odnotowałem bicie na kierownicy, lekko wyczuwalne drgania pojawiają się przy ok. 75 km/h. Najmocniej drga przy 90-95 km/h, przy wyższej prędkości siła drgań jest niższa ale wyczuwalna. Pojechałem przeważyć koła do innego warsztatu, do znajomego. Różnica jaka wyszła na wyważarce - 5g na jednym kole. NIe przyniosło to jednak efektu w postaci likwidacji drgań. Pomyślałem, że może problem leży na styku tarczy i klocków hamulcowych. Rozebrałem raz jeszcze zaciski, wszystko gruntownie wyczyściłem, sprawdziłem tłoczki w zaciskach - chodzą dość lekko i płynnie, przesmarowałem prowadnice zacisków, na jarzmach zacisków położyłem cienką warstwę pasty miedzianej - jak zawsze. Dupa. I teraz najciekawsze: Zacząłem mocno się przyglądać tematowi, i tak: drgania nie wchodzą zawsze, występują w 6/10 przypadków. Tzn. auto jedzie normalnie, hamuję, potem rozpędzam - wchodzą drgania. Najmocniej przy 95 km/h - potem znacząco słabną ale są. Po następnym lub dwóch hamowaniach drgania spadają do poziomu prawie nie zauważalnego, i są cięgla do 120 km/h - dalej nie sprawdzałem. Aby je wyczuć należy bardzo lekko trzymać kierownicę, najlepiej dwoma palcami. Zauważyłem też, że owe drgania potrafią się pojawić po przejechaniu przez jakieś nierówności, przejazd kolejowy czy pokonaniu zakrętu z prędkością w okolicy 90 km/h. I teraz pytanie jest takie: - koła do wyważenia dynamicznego? - może tak, aby zlikwidować lekkie drgania powyżej 100 km/h - sprawdzenie bicia tarcz hamulcowych - na pewno, tylko krzywa tarcza waliłaby ciągle, - sprawdzenie jarzma i zacisków - może tutaj klinuje klocka i stąd efekt? - kończące się łożysko? - brak objawów dźwiękowych - łożyska pracują cicho przy jeździe na wprost i w zakrętach, aha, tarcze wymieniłem 18 kkm temu, niecały rok, na dokładnie takie TRW, klocki również TRW: https://hamulcesklep.pl/o/DF4465 Zbieżność i zawieszenie kontrolowane jakieś 10 kkm wstecz, Czego sie uczepić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 12 Maja 2016 Udostępnij Napisano 12 Maja 2016 Wywaliles juz stare opony? Sprawdz na starych... Jak dla mnie gumy niestety... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NobSon Napisano 12 Maja 2016 Udostępnij Napisano 12 Maja 2016 Dębice lubią pękać siatki, wiec to trzeba skontrolować, kola miałeś wyważone. 5g różnicy, tego nawet nie odczujesz, ale 10g i wiecej juz tak. skontroluj układ kierowniczy i zawieszenie, mam podobne drgania, opony nowe, felgi proste wszystko gra, s czasem przy ostrym przyspieszaniu mam drgania na kierownicy, a dlatego ze mam lekki luz na maglu. Wywazanie dynamiczne ci nic nie da jak bedziesz mial cos mechanicznie rozjehane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NobSon Napisano 12 Maja 2016 Udostępnij Napisano 12 Maja 2016 rozjechane* literę mi wsysło :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 12 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2016 Dębice lubią pękać siatki, wiec to trzeba skontrolować dobrze, w jaki sposób? skontroluj układ kierowniczy i zawieszenie magiel regenrowany zeszłego lata - amory i poduszki wymienianie jesienią, zawieszenie: koncówki drążków i sworznie wahacza - wymieniane zeszłego lata, wszystko sztywno bez luzów ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 12 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2016 Wywaliles juz stare opony? Sprawdz na starych... Jak dla mnie gumy niestety... mam jeszcze komplet kół zimowych i zawsze mogę zamienić koła - przód - tył, zacząć od wymiany / zamiany kół? Zastanawia mnie to, że takie hece zaczęły sie dziać po wymianie koł na letnie na nowych oponach. Ale grzebałem w tym hamulcu więc pomyślałem, że może tam jest problem tylko z ręką na sercu nie ma się do czego doczepić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 12 Maja 2016 Udostępnij Napisano 12 Maja 2016 Sciągałeś tarcze hamulcowe? Najszybciej będzie wymienić na zimówki koła i zobaczyć co się dzieje, da to Ci pogląd czy problem jest w kołach czy w układzie kierowniczym/hamulcowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 12 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2016 Sciągałeś tarcze hamulcowe? Najszybciej będzie wymienić na zimówki koła i zobaczyć co się dzieje, da to Ci pogląd czy problem jest w kołach czy w układzie kierowniczym/hamulcowym. nie ścągałem tarcz. Demontowałem zacisk i jarzma do wyczyszczenia / przesmarowania. Będę dzisiaj w okolicy jednego warsztatu, podjadę na wyważenie z testem drogowym, inaczej będzie zabawy na cały tydzień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 12 Maja 2016 Udostępnij Napisano 12 Maja 2016 Jak masz kompletne koła zimowe to wiekszego problemu nie masz z przekładką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 12 Maja 2016 Udostępnij Napisano 12 Maja 2016 A przy hamowaniu drga? Tarcze TRW sam wymieniałeś? Może źle oczyszczona piasta lub smaru nakładzione (ale to by dawało objaw przede wszystkim przy hamowaniu), Może coś z półosiami Na początek, jak radzą inni, zamień na zimówki i sprawdź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dyniek000 Napisano 12 Maja 2016 Udostępnij Napisano 12 Maja 2016 Pany jest taki temat: Miesiąc temu (3kkm) wymieniłem opony na przedniej osi. Nowe Dębice, nie żadne "jeszcze dobre" od Niemca. Wyważone - OK. Przy przekładce kół rozebrałem i skontrolowałem hamulce - jak zawsze. Po zamontowaniu kół odnotowałem bicie na kierownicy, lekko wyczuwalne drgania pojawiają się przy ok. 75 km/h. Najmocniej drga przy 90-95 km/h, przy wyższej prędkości siła drgań jest niższa ale wyczuwalna. Pojechałem przeważyć koła do innego warsztatu, do znajomego. Różnica jaka wyszła na wyważarce - 5g na jednym kole. NIe przyniosło to jednak efektu w postaci likwidacji drgań. Pomyślałem, że może problem leży na styku tarczy i klocków hamulcowych. Rozebrałem raz jeszcze zaciski, wszystko gruntownie wyczyściłem, sprawdziłem tłoczki w zaciskach - chodzą dość lekko i płynnie, przesmarowałem prowadnice zacisków, na jarzmach zacisków położyłem cienką warstwę pasty miedzianej - jak zawsze. Dupa. I teraz najciekawsze: Zacząłem mocno się przyglądać tematowi, i tak: drgania nie wchodzą zawsze, występują w 6/10 przypadków. Tzn. auto jedzie normalnie, hamuję, potem rozpędzam - wchodzą drgania. Najmocniej przy 95 km/h - potem znacząco słabną ale są. Po następnym lub dwóch hamowaniach drgania spadają do poziomu prawie nie zauważalnego, i są cięgla do 120 km/h - dalej nie sprawdzałem. Aby je wyczuć należy bardzo lekko trzymać kierownicę, najlepiej dwoma palcami. Zauważyłem też, że owe drgania potrafią się pojawić po przejechaniu przez jakieś nierówności, przejazd kolejowy czy pokonaniu zakrętu z prędkością w okolicy 90 km/h. I teraz pytanie jest takie: - koła do wyważenia dynamicznego? - może tak, aby zlikwidować lekkie drgania powyżej 100 km/h - sprawdzenie bicia tarcz hamulcowych - na pewno, tylko krzywa tarcza waliłaby ciągle, - sprawdzenie jarzma i zacisków - może tutaj klinuje klocka i stąd efekt? - kończące się łożysko? - brak objawów dźwiękowych - łożyska pracują cicho przy jeździe na wprost i w zakrętach, aha, tarcze wymieniłem 18 kkm temu, niecały rok, na dokładnie takie TRW, klocki również TRW: https://hamulcesklep.pl/o/DF4465 Zbieżność i zawieszenie kontrolowane jakieś 10 kkm wstecz, Czego sie uczepić? Kolego miałem podobnie i okazało się ze wypadał zaplon na jednym cylindrze ,coś nie stykalo czasami , ewentualnie przyjrzyj się cewka,świece, przewody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 12 Maja 2016 Udostępnij Napisano 12 Maja 2016 U mnie w saabie było to samo. Szukanie szukanie. I się okazało że opony. Założyłem przód na tył - i było ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 12 Maja 2016 Udostępnij Napisano 12 Maja 2016 Byś kupił "jeszcze dobre" od Niemca, to byś problemu nie miał Miałem tak z Nokianami - dopiero doważenie na aucie pomagało, ale tak na około miesiąc - dwa - później powoli wracało drganie. Dupiate opony i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 12 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2016 Kolego miałem podobnie i okazało się ze wypadał zaplon na jednym cylindrze ,coś nie stykalo czasami , ewentualnie przyjrzyj się cewka,świece, przewody u mnie generator to turbo traktor 1.6 TDCi, i nic mu nie wypada, trust me Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 12 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2016 A przy hamowaniu drga? Tarcze TRW sam wymieniałeś? Może źle oczyszczona piasta lub smaru nakładzione (ale to by dawało objaw przede wszystkim przy hamowaniu), Może coś z półosiami Na początek, jak radzą inni, zamień na zimówki i sprawdź. sam wymieniałem by właśnie uniknąć niedoróbek u wszelkiej maści Mirków, po wymianie tarcz było OK, tylko teraz po wymianie opon się poknociło, a że sprawdzałem od razu hamulce to tak nieśmiało powiązałem... umówiłem sie dziś na wyważenie kól z testem drogowym, albo uda im się doważyć koła, albo dostane papier, że opona ujowa jest i wtedy reklamacja, tak czy siak dziś wyeliminuję koła jako przyczynę drgań, Tak sobie myślę, na tych nowych oponach pojawiło się ściągnie w prawą stronę, wygląda, że wina opon, zobaczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 13 Maja 2016 Udostępnij Napisano 13 Maja 2016 Ja bym sprawdził tuleje wahaczy. mar00ha Sent from ISS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 15 Maja 2016 Udostępnij Napisano 15 Maja 2016 To, że opona jest nowa, nie oznacza, ze nie moze być wadliwy, zwłaszcza, ze sa to opony low end'owe. Zakładaj zimowki i bedziesz miał pewność. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 15 Maja 2016 Udostępnij Napisano 15 Maja 2016 Pany jest taki temat: ... Czego sie uczepić? Jak Dębica, to na bank opony. X lat temu miałem takie same problemy, po walce zmieniłem na inne i było ok. Sklep przyjął wtedy reklamacje, a ja na zawsze wyleczyłem się z Dębicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 17 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2016 Solved. Wyważarka z testem drogowym. Okazało się, że jedna opona jest nie bardzo teges, wyrzuciło na niej 10 kg (to jest chyba dynamiczne niedoważenie czy cuś). Usłyszałem, że teoretycznie w normie ponieważ owa norma dla samochodów osobowych wynosi 12 kg. Oponę obrócono na feldze, i jeszcze raz sprawdzono - wynik - 3 kg. Majster powiedział, że nie do wyczucia te 3 kg. Miał rację. Kolejne opony chyba będę zmieniał już z testem drogowym - nie ma sie co pieprzyć w jazde po wyważarkach i szukanie kwadratowych jajec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 17 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2016 p.s. - usłyszałem też, że ogólnie grupa dunlop wprowadziła zarządzenie, że z automatu odrzucane będę reklamacje na opony, których zużycie przekracza 10%. Ktoś to potwierdzi? Jeśli tak to na grzyba mi 5 lat gwarancji? na leżenie w garażu czy jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 17 Maja 2016 Udostępnij Napisano 17 Maja 2016 p.s. - usłyszałem też, że ogólnie grupa dunlop wprowadziła zarządzenie, że z automatu odrzucane będę reklamacje na opony, których zużycie przekracza 10%. Ktoś to potwierdzi? Jeśli tak to na grzyba mi 5 lat gwarancji? na leżenie w garażu czy jak? Tak gwarancja jest uwzgledniana na podstawie zuzycia bieznika. A gwarancja na opony to fikcja... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 17 Maja 2016 Udostępnij Napisano 17 Maja 2016 Kolejne opony chyba będę zmieniał już z testem drogowym - nie ma sie co pieprzyć w jazde po wyważarkach i szukanie kwadratowych jajecUsiłujesz leczyć objawy a nie przyczynę. Ile kosztowały Cie te kombinacje? Dołożyłbyś kilka groszy i kupił porządne gumy z wyższej półki. Jak w ubiegłym roku gumiarz włożył na wyważarkę moje nowe Dunlop SP Sport Blueresponse Made in Germany to sam był zdziwiony, że opona ma tak idealnie równy bieżnik*. * Ponoć normą jest lekkie bicie bieżnika w nowych oponach na boki. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 18 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2016 Usiłujesz leczyć objawy a nie przyczynę. Ile kosztowały Cie te kombinacje? Dołożyłbyś kilka groszy i kupił porządne gumy z wyższej półki. Jak w ubiegłym roku gumiarz włożył na wyważarkę moje nowe Dunlop SP Sport Blueresponse Made in Germany to sam był zdziwiony, że opona ma tak idealnie równy bieżnik*. * Ponoć normą jest lekkie bicie bieżnika w nowych oponach na boki. Pozdrawiam BAS po tym co usłyszałem od oponiarza, u którego byłem nie mogę sie zgodzić z Twoją teza. Zapytałam, czy dużo mają podobnych sytuacji. Odpowiedział, że co raz więcej, zauważają dość mocny wzrost i co ciekawe, problem nie dotyczy tanich opon a wszystkich, a jeszcze co najdziwniejsze, większość tematów w ostatnich czasach dotyczy opon z tzw. wyższej półki. Tak że tego... jakie to są opony z wyższej półki? widzisz, do tej pory zjeździłem kilka kompletów opon, w tym kilka dębic - i nigdy z żadnym nie było problemu, raz się zdarzyło... kto wiedział. Inna sprawa, ten sam człowiek powiedział, że kiedyś na boku opony producent zaznaczał czerwoną kropką miejsce, w którym powinien znaleźć się wentyl. Obecnie tego się nie praktykuje, jest wolna amerykanka a potem wchodzą historyje z nieodważaniem kół... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 18 Maja 2016 Udostępnij Napisano 18 Maja 2016 jakie to są opony z wyższej półki?Np. Dunlop SP Sport Blueresponse. widzisz, do tej pory zjeździłem kilka kompletów opon, w tym kilka dębic - i nigdy z żadnym nie było problemu, raz się zdarzyło... kto wiedział. Ja trochę podobnie, kiedyś Michelin, GoodYear, Dunlop, później wiele różnych Dębic (Vivo, Frigo, Frigo Directional itd.), Barumki. W ubiegłym roku wróciłem do Dulopa i powiem Ci, że prowadzenie jest bez porównania i głośność opon jest bez porównania. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.