wald0 Napisano 23 Maja 2016 Udostępnij Napisano 23 Maja 2016 Z nudów postanowiłem samodzielnie wymienić olej w żoninym aucie. Zdjęcie poglądowe korka z uszczelką: Uszczelka jest stalowa ale z gumą w środku. Prawdopodobnie zamiennie występują miedziane czy tam mosiężne. Po spuszczeniu oleju, obejrzałem korek i uszczelkę. U mnie guma z uszczelki była w złym stanie, nie miałem sposobności jechać kupić nowej, więc wydłubałem ją doszczętnie zostawiając samą stal. Powierzchnia korka, uszczelki, miski olejowej na oko idealne. Wszystko dokładnie poczyściłem. Zakręciłem porządnie korek z uszczelką bez gumy i wlałem olej. Sucho. Włączyłem silnik na 15 minut. Sucho. Będzie sucho? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomcar Napisano 23 Maja 2016 Udostępnij Napisano 23 Maja 2016 Jeśli rozszerzalność temepraturowa metalu uszczelki i metalu miski jest różna to nie będzie długo sucho Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polleck Napisano 23 Maja 2016 Udostępnij Napisano 23 Maja 2016 zobacz jutro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 23 Maja 2016 Udostępnij Napisano 23 Maja 2016 Uszczelka z Citroena, albo innego PSA? W takim wypadku jak nie masz oryginalnej to wydaje mi się, że najlepiej zastosować uszczelkę taką okrągłą pompowaną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihó1435053663 Napisano 23 Maja 2016 Udostępnij Napisano 23 Maja 2016 Korek i uszczelka z Renault jak widać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 23 Maja 2016 Udostępnij Napisano 23 Maja 2016 Korek i uszczelka z Renault jak widać z renówki jest miedziana i dmuchana, przynajmniej w benzyniakach 1,4 i 1.6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
resmiki Napisano 23 Maja 2016 Udostępnij Napisano 23 Maja 2016 Ja w renii użylem raz podkladki ze swiecy. Trzyma Wklepane Tapatalkiem na Meizu M2 Note Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 23 Maja 2016 Udostępnij Napisano 23 Maja 2016 Uszczelka jest stalowa ale z gumą w środku. Prawdopodobnie zamiennie występują miedziane czy tam mosiężne. Po spuszczeniu oleju, obejrzałem korek i uszczelkę. U mnie guma z uszczelki była w złym stanie, nie miałem sposobności jechać kupić nowej, więc wydłubałem ją doszczętnie zostawiając samą stal. Powierzchnia korka, uszczelki, miski olejowej na oko idealne. Wszystko dokładnie poczyściłem. Zakręciłem porządnie korek z uszczelką bez gumy i wlałem olej. Sucho. Włączyłem silnik na 15 minut. Sucho. Będzie sucho? Pytanie: czy guma uszczelniała, czy też była tylko po to, by przytrzymać uszczelkę na korku? Stawiam, że to drugie, więc będzie sucho. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 24 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2016 Pytanie: czy guma uszczelniała, czy też była tylko po to, by przytrzymać uszczelkę na korku? Stawiam, że to drugie, więc będzie sucho. Dobre pytanie. Dokładnie na to - na centralne ułożenie podkładki podczas zakręcania - zwróciłem uwagę, ale ułożyło się w punkt. Ktoś wyżej pisał o podkładce miedzianej - owszem też jest do Renówek, ale wg VIN podpowiada mi taka jak na zdjęciu w 1 poście i taka też była (silnik K4J w Clio2PH2 1.4 16v). Ale na przyszłość nauczka, żeby zaopatrzyć się uszczelkę i korek (jak widać ktoś wcześniej odkręcał nie wiadomo czym bo pocharatał kwadratowy otwór) Wymiana była w niedzielę, 2 dni jeżdżone i korek suchy jak pieprz. Myślę, że już tak pozostanie. Zdjęcie: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.