Koonrad Napisano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2016 Jako że na 90% będzie forek, a ostatnio wpadło mi w oczy kilka 2.5 n/a jak w temacie, wolnossący 2.0 czy 2.5 ? plusem 2.0 jest reduktor, 2.5 ciut więcej mocy, pewnie nieco większe spalanie, ile? auto idzie do gazu - trawałość obu porównywalna ? auto będzie holować przyczepę - tu chyba 2.0 z reduktorem lepiej się sprawdzi, zwłaszcza jak trzeba cofnąć ? czy automat do holowania wymaga dołożenia chłodnicy do skrzyni ? przeglądam forum subaru, ale tam tematy główne o poprzednim modelu aha, czy bać się wersji usa 2.5 n/a ? (zakłądam że historia jakaś tam jest) (std różnice znam - światłą, licznik, audio itp) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2016 Jako że na 90% będzie forek, a ostatnio wpadło mi w oczy kilka 2.5 n/a jak w temacie, wolnossący 2.0 czy 2.5 ? plusem 2.0 jest reduktor, 2.5 ciut więcej mocy, pewnie nieco większe spalanie, ile? auto idzie do gazu - trawałość obu porównywalna ? auto będzie holować przyczepę - tu chyba 2.0 z reduktorem lepiej się sprawdzi, zwłaszcza jak trzeba cofnąć ? czy automat do holowania wymaga dołożenia chłodnicy do skrzyni ? przeglądam forum subaru, ale tam tematy główne o poprzednim modelu aha, czy bać się wersji usa 2.5 n/a ? (zakłądam że historia jakaś tam jest) (std różnice znam - światłą, licznik, audio itp) Jeżeli upolujesz 2.5n/a to nie ma co się zastanawiać. Tyle, że to USDM, w EU były 2.5xt. Reduktor fajna sprawa .. użyłem może trzy razy jak kogoś chciałem objechać i raz w kopnym piasku. Przy ruszaniu z przyczepką oczywiście ma to sens, na wstecznym nie bardzo bo i tak to krótki bieg. Silnik 2.5 n/a jest idealny do gazu. Bać w wersjach USDM może się głównie przeszłości wypadkowej, to tak samo dobre auta jak EUDM i też produkowane w jp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 do gazu 2.5 sohc lepszy - masz srubki wiec regulacja zworow max 200zł a nie +1000zł w przydaku 2.0 doch (+ oznacza ze jak trzeba bedzie wymeiniac szkalnki do masz 160zł za 1/szt) spalanie bardzo podobne moze max 0,5L wiecej 2.5 do holowania automat lepszy bo nie spalisz sperzegla przy manewrach (reduktor w forku nie jest jakosc wyjatkowo krotki) skrzynie AT maja chlodnice ATF zintegrowana z chlodnica wody forek i impreza sa prordukowanan tylko w JP wiec roznic poza wymienionymi pzrez Ciebie nie ma - moga roznic sie poziomami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 Ile kasy trzeba odłożyć na takiego Forka 2.5 XT z automatem? Nie chodzi mi o okazje, tylko o normalny wóz w normalnym stanie zużycia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 8 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 Ile kasy trzeba odłożyć na takiego Forka 2.5 XT z automatem? Nie chodzi mi o okazje, tylko o normalny wóz w normalnym stanie zużycia. za rocznik 2008-2010 ceny są od 35 do 50kzł 2.5 n/a to auta z USA, więc ceny są niższe - ok 40kzł powinno się coś dostać w ogłoszeniach jest 2010, gość startował od 46 teraz jest już 40 i dalej wisi forester jest tani w/s do innych aut, rav4, crv, x3 cenią się dużo wyżej, nawet za kaszkaja trzeba zapłacić podobną kasę jak za forka niestety utrzymanie boxera kosztuje ciut więcej niż zwykłej rzędówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 8 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 do gazu 2.5 sohc lepszy - masz srubki wiec regulacja zworow max 200zł a nie +1000zł w przydaku 2.0 doch (+ oznacza ze jak trzeba bedzie wymeiniac szkalnki do masz 160zł za 1/szt) spalanie bardzo podobne moze max 0,5L wiecej 2.5 do holowania automat lepszy bo nie spalisz sperzegla przy manewrach (reduktor w forku nie jest jakosc wyjatkowo krotki) skrzynie AT maja chlodnice ATF zintegrowana z chlodnica wody forek i impreza sa prordukowanan tylko w JP wiec roznic poza wymienionymi pzrez Ciebie nie ma - moga roznic sie poziomami czyli idealny byłby 2.5 n/a AT, to się zgada z moją wizją, bałem się tylko jak skrzynia zniesie holowanie skoro 2.5 170KM to SOHC jak czytam o kosztach regulacji, rozrządu to przechodzi mi ochota na leśnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 niestety utrzymanie boxera kosztuje ciut więcej niż zwykłej rzędówki A co tam tak kosztuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 8 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 A co tam tak kosztuje? jak do regulacji zaworów wyciąga się silnik ? to taka zabawa ciut kosztuje a przy gazie taka zabawa co 50kkm (niektórzy zalecają co 35kkm) po 100-150kkm większość kończy na remoncie za 4tyś (zawory, głowica) w fordzie za kontrolę luzu płaciłem 200zł z czego 100 to uszczelka rozrząd 1200zł (w c-max'ie mam łańcuszek, konkurencyjny kaszkaj też ma łancuch) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 Cholera! Szkoda, bo zaczął mi się podobać ten samochód a akurat teściowie zaczynają coś przebąkiwać, że by chcieli "terenówkę". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 jak do regulacji zaworów wyciąga się silnik ? to taka zabawa ciut kosztuje a przy gazie taka zabawa co 50kkm (niektórzy zalecają co 35kkm) po 100-150kkm większość kończy na remoncie za 4tyś (zawory, głowica) w fordzie za kontrolę luzu płaciłem 200zł z czego 100 to uszczelka rozrząd 1200zł (w c-max'ie mam łańcuszek, konkurencyjny kaszkaj też ma łancuch) Trochę mieszasz. Fakt do regulacji trzeba wyciągnąć silnik, ale nie do sprawdzenia. Sprawny diagnosta, który zna silniki subaru zrobi to bez wyciągania, ja miałem sprawdzane co przegląd (w cenie przeglądu). W H6 przejeździłem na lpg bezproblemowo 50kkm a średnio pomiędzy regulacjami robi się 100kkm. WH4turbo jest podobnie z tego co wiem. 35kkm to jakaś pomyłka i imo jest coś nie tak z silnikiem. Licząc owe 3kzł (w serwisie) raz na 100kkm nie jest to aż tak duży koszt, choć jest znaczny. Trzeba o tym pamiętam jeżdząc na lpg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 8 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 Cholera! Szkoda, bo zaczął mi się podobać ten samochód a akurat teściowie zaczynają coś przebąkiwać, że by chcieli "terenówkę". ale będą go gazować ? jeśli tak to są silniki które mają utwardzane gniazda i tam kontrola/regulacja co 100kkm - można zrobić przy okazji rozrządu a jak nie mają zamiaru gazować to w ogóle problem jest marginalny omijać też diesle z początku produkcji więc nie skreślał bym forka, zwłaszcza że można je kupić np w fajnych cenach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 8 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 Trochę mieszasz. Fakt do regulacji trzeba wyciągnąć silnik, ale nie do sprawdzenia. Sprawny diagnosta, który zna silniki subaru zrobi to bez wyciągania, ja miałem sprawdzane co przegląd (w cenie przeglądu). W H6 przejeździłem na lpg bezproblemowo 50kkm a średnio pomiędzy regulacjami robi się 100kkm. WH4turbo jest podobnie z tego co wiem. 35kkm to jakaś pomyłka i imo jest coś nie tak z silnikiem. Licząc owe 3kzł (w serwisie) raz na 100kkm nie jest to aż tak duży koszt, choć jest znaczny. Trzeba o tym pamiętam jeżdząc na lpg. do sprawdzenia nie trzeba, choć część zakładów nie chce tak robić - takie są opinie na forum subaru a i tak kosztuje to 2-3x więcej jak w rzędówce - w fordzie bez uszczelki płaciłem 80zł (uszczelka była OK) do regulacji już nie masz wyboru i kwota robi się spora rozrząd w normalnym aucie też zrobisz za 300-500zł, a tu kwota x2-3 nie mówiąc że są auta z łancuchem którego nie dotykasz więc tanio nie jest widzisz ja mam drugie auto na LPG, pierwsze opel, silnik nie dotykany - 200kkm na LPG w obecnym fordzie (który podobno nie nadaje się do LPG) zrobiłem 120kkm i dwa razy robiłem kontrolę luzu - koszt 300zł łącznie więc ceny serwisowania forka trochę mnie przerażają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 Regulacja zaworow w sohc subaru to koszt max 200zl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 8 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 Regulacja zaworow w sohc subaru to koszt max 200zl OK, ale w modelu od 2008 to tylko jeden silnik i to w dodatku z USA za to od 2010 są silniki na łancuchu ? to obniża koszt serwisowania 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 OK, ale w modelu od 2008 to tylko jeden silnik i to w dodatku z USA za to od 2010 są silniki na łancuchu ? to obniża koszt serwisowania Zgadza sie, kanada tez miala 2.5 sohc i do tego licznik w km Od 2010 silniki serii fb tylko dohc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jumpman Napisano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 jak do regulacji zaworów wyciąga się silnik ? to taka zabawa ciut kosztuje W 2.5 SOHC się nie wyciąga. a nie +1000zł w przydaku 2.0 doch Chyba za samo wyjęcie silnika po 100-150kkm większość kończy na remoncie za 4tyś (zawory, głowica) A to ciekawe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 W 2.5 SOHC się nie wyciąga. Chyba za samo wyjęcie silnika hi: A to ciekawe... Napisalem + Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 8 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 OK, dzięki za info .... może jednak jest nadzieja pociągnijmy temat dalej, po wpisaniu parametrów (rocznik od 2008, max 50kzł, moc 170KM) wychodzą 4forki w PL zacznijmy od najtańszego http://allegro.pl/show_item.php?item=6250025653#6fc3c1cc5d i najdroższego http://otomoto.pl/oferta/subaru-forester-automat-awd-panoramiczny-dach-cena-brutto-ID6yoQ0Z.html#6fc3c1cc5d dzieli je 10kzł i 100kkm przebiegu w teorii (rok pomijam) warto dopłacić te 10kzł ? zwłaszcza że tańszy ma instalacje 3kzł i hak 1kzł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 Carfax jest Kluczowy w decyzji aut z usa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 8 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 Carfax jest Kluczowy w decyzji aut z usa Oczywiście, jednego sprawdzilem pod katem poduszek i juz zonk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 do sprawdzenia nie trzeba, choć część zakładów nie chce tak robić - takie są opinie na forum subaru a i tak kosztuje to 2-3x więcej jak w rzędówce - w fordzie bez uszczelki płaciłem 80zł (uszczelka była OK) do regulacji już nie masz wyboru i kwota robi się spora rozrząd w normalnym aucie też zrobisz za 300-500zł, a tu kwota x2-3 nie mówiąc że są auta z łancuchem którego nie dotykasz więc tanio nie jest widzisz ja mam drugie auto na LPG, pierwsze opel, silnik nie dotykany - 200kkm na LPG w obecnym fordzie (który podobno nie nadaje się do LPG) zrobiłem 120kkm i dwa razy robiłem kontrolę luzu - koszt 300zł łącznie więc ceny serwisowania forka trochę mnie przerażają Chwila mówimy o aucie z turbo i mocy 200KM+ oraz lpg, wieć chyba koszty nie powinny dziwić. Dla osób którzy chcą tanio i bezawaryjnie jeździć jest 2.5n/a wtedy koszt (w serwisie) to 400zł i ustawia się co jakieś 60kkm. Może w innych autach jest taniej, ale tutaj masz dwie uszczelki, które powinno się wymienić + trochę więcej roboty z racji dwóch głowic. Można to samemu zrobić bo podobno jest to prosta sprawa. Do tego dochodzi rozrząd co 120kkm, koszt AFAIR koło 900zł i tyle, tam nie ma więcej co wymieniać czy psuć się niezależnie czy jeżdzi się na lpg czy na nopb. Podobnym autem (Outbackiem) 2.5i przejeździłem ok 100kkm (od 105 do 210kkm) koszty nie odbiegały w żaden sposób od innych tej klasy, nawet nie patrząc na AWD. Z H6 było deko drożej (więcej oleju, droższe tarcze, itd) ale dalej nie było to imho drogo. Za przegląd w serwisie nie zapłaciłem przez 3 lata więcej niż 900zł. Tyle, że do niego trudniej z porównywalną konkurencją (250KM, AWD, lpg) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 8 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 Chwila mówimy o aucie z turbo i mocy 200KM+ oraz lpg, wieć chyba koszty nie powinny dziwić. Dla osób którzy chcą tanio i bezawaryjnie jeździć jest 2.5n/a wtedy koszt (w serwisie) to 400zł i ustawia się co jakieś 60kkm. Może w innych autach jest taniej, ale tutaj masz dwie uszczelki, które powinno się wymienić + trochę więcej roboty z racji dwóch głowic. Można to samemu zrobić bo podobno jest to prosta sprawa. Do tego dochodzi rozrząd co 120kkm, koszt AFAIR koło 900zł i tyle, tam nie ma więcej co wymieniać czy psuć się niezależnie czy jeżdzi się na lpg czy na nopb. Podobnym autem (Outbackiem) 2.5i przejeździłem ok 100kkm (od 105 do 210kkm) koszty nie odbiegały w żaden sposób od innych tej klasy, nawet nie patrząc na AWD. Z H6 było deko drożej (więcej oleju, droższe tarcze, itd) ale dalej nie było to imho drogo. Za przegląd w serwisie nie zapłaciłem przez 3 lata więcej niż 900zł. Tyle, że do niego trudniej z porównywalną konkurencją (250KM, AWD, lpg) A kto pisał o turbo ? Caly czas mowa jest o n/a OK 2.5 do przeżycia IMO Ciekawe jak wypada X3 w/s do uturbionego lesnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 skoro 2.5 170KM to SOHC 2.5sohc ma bodaj 156KM, mocniejsze sa dohc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 2.5 Sohc do 2006 mialy 165 potem 173KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.