luccass Napisano 21 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2016 W sensie, że ulotni się z poddasza przez dach? No, jak jest nieszczelny, to może. O nieszczelny strop raczej trudno, więc zostanie na parterze do czasu ulecenia wentylacją. Aha - czyli pozamykales wszystkie drzwi wewnetrzne lacznie z klatka schodowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 21 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2016 Aha - czyli pozamykales wszystkie drzwi wewnetrzne lacznie z klatka schodowa? Nawet jak otwarte, to czemu powietrze miałoby pojść do góry skoro, Twoim zdaniem, na górze jest zawsze cieplejsze? A co do zamykania, tak, zwłaszcza w kuchni, zwłaszcza jak gotuję, to zamykam drzwi gdy tylko jest to możliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luccass Napisano 21 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2016 A co do zamykania, tak, zwłaszcza w kuchni, zwłaszcza jak gotuję, to zamykam drzwi gdy tylko jest to możliwe. W jakim celu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sienolot Napisano 21 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2016 No niestety mam lipę:/ Wata szklana jest ułożona niechlujnie. Jednak inni znajomi którzy mają płytę KG na poddaszu wcale nie mają dużo chłodniej podczas upałów niż u mnie, a nie sądzę żeby każdemu źle ocieplili poddasze. Mam dwie warstwy wełny 15cm szklanej najtańszej Lambda 0,044. Uwierz mi , naprawdę spełnia swoje zadanie. W największe upały na dole mam 25*C u góry 28*C Cholera wie, jak mają znajomi, ile tej wełny jest etc. Wiadomo, że każdy swoje chwali, ale staram się być obiektywny Jak wylejesz skosy i nadal będzie wykonana niechlujnie izolacja cieplna, to będziesz miał powtórkę z rozrywki. Jeżeli w twoim regionie, nie występuję "trąby powietrzne" etc, to dałbym sobie spokój Koszty rosną, skomplikowanie rośnie, nie wiem, czy jest sens. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sadlos Napisano 21 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2016 Mam dwie warstwy wełny 15cm szklanej najtańszej Lambda 0,044. Uwierz mi , naprawdę spełnia swoje zadanie. W największe upały na dole mam 25*C u góry 28*C Cholera wie, jak mają znajomi, ile tej wełny jest etc. Wiadomo, że każdy swoje chwali, ale staram się być obiektywny Jak wylejesz skosy i nadal będzie wykonana niechlujnie izolacja cieplna, to będziesz miał powtórkę z rozrywki. Jeżeli w twoim regionie, nie występuję "trąby powietrzne" etc, to dałbym sobie spokój Koszty rosną, skomplikowanie rośnie, nie wiem, czy jest sens. W takim razie nie mam tak źle ocieplonego poddasza bo u mnie w gorące dni dochodziło do 28,7, a 29* chyba nigdy nie przekroczyło. Dla mnie niestety to zbyt dużo, na parterze w takie dni jest 22*-23,5*, nawet w największe upały nie przekroczyło 24*. Zbliżone warunki chciałbym mieć też na poddaszu (6* różnicy to za dużo) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 21 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2016 W kazdym domu bez klimy, na poddaszu bedzie nieco cieplej niz na parterze. Bedzie to tym bardziej widoczne, im gorsza izolacja podlogi na gruncie i poddasza/dachu. dokładnie, dlatego tą sporą różnicę w kosztach lepiej zainwestować w realne sposoby obniżenia temp jak GWC czy klima. Jakie skosy by nie były bez wentylowania będzie ciepło. Dodatkowo wysoko akumulacyjność może sprawdzi się przy chłodnych nocach, ale w upały gdy temp nocą spada do ok 20C i tak się w końcu nagrzeje a wtedy będzie robić za grzejnik, ciepło będzie jeszcze po zakończeniu upałów. Nie koniecznie. Standardowo to na parterze jest kuchnia, grzana jest CWU, grzeje lodówka, TV itp, skupia się życie dzienne (ludzie i różne urządzenia grzeją).Więc na parterze jest produkowane sporo ciepła co przy dobrej izolacji może z powodzeniem przewyższyć ilość ciepłą dostarczanego przez dach na poddasze i spowodować, że to na parterze jest cieplej.Przy starym, słabo ocieplonym domu - owszem, na poddaszu będzie latem cieplej. Tyle, że fizyki nie oszukasz, to oczy mówisz jeżeli nie zaburzymy wentylacją ucieknie w końcu do góry. U mnie bez wentylacji jest dość spore ciśnienie unoszące ciepłe powietrze (50Pa )- tak powiedział pan przy badaniach termowizyjnych, fakt, że mam antresole, ale i bez niej jest klatka schodowa którędy ucieka powietrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 21 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2016 W takim razie nie mam tak źle ocieplonego poddasza bo u mnie w gorące dni dochodziło do 28,7, a 29* chyba nigdy nie przekroczyło. Dla mnie niestety to zbyt dużo, na parterze w takie dni jest 22*-23,5*, nawet w największe upały nie przekroczyło 24*. Zbliżone warunki chciałbym mieć też na poddaszu (6* różnicy to za dużo) Różnica będzie zawsze z racji fizyki. U mnie w mega upał rok temu gdzie było do 36C ciągiem przez 2,5tyg dół miałęm 24C, góra 26C, ale .. mam wełny od południowej połaci 37cm, zrobione dokładnie i zgodnie ze sztuką. Okna pozasłaniane roletami zewn, włącznie z dachowymi. Do przewiewu i wentylacji używam GWC. JEżeli bym tego nie robi temp od południa by rosła, ponieważ mam dach 35o idealnie na południe z ciemną grafitową dachówką. Czujnik pod dachówką rejestrował temp w upał do ok 75C, więc nawet przy ok 46cm dachu w końcu musi to się nagrzać co by nie było w środku. Teraz jak noce są zimne i dach nagrzewa sie do 55C to temp nie wychodzi poza 24C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sienolot Napisano 21 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2016 (edytowane) Różnica będzie zawsze z racji fizyki. Jestem na etapie ocieplenia chałupy 20cm styropianem. Jak skończą i będą upały zdam relacje z różnicy temperatur, bo sam jestem ciekaw PS Mam czarną matowa blachę na dachu Edytowane 21 Lipca 2016 przez rg15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 21 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2016 (edytowane) Tyle, że fizyki nie oszukasz, to oczy mówisz jeżeli nie zaburzymy wentylacją ucieknie w końcu do góry. Czyli w bloku co piętro w górę, tym cieplej? A wentylacja zaciąga powietrze z zewnątrz tylko na najniższym piętrze - reszta z niższego piętra? Czy może im wyżej, tym większa wymiana powietrza? Jak powietrze ogrzane idzie do góry (jak hel czy wodór) to jak ma się zniżyć, żeby przejść przez futrynę drzwi, żeby mogło pójść piętro wyżej? No i dlaczego ma iść wyżej, skoro zawsze(?) jest zimniejsze od tego powietrza na poddaszu? Edytowane 21 Lipca 2016 przez Kaizen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 21 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2016 Jestem na etapie ocieplenia chałupy 20cm styropianem. Jak skończą i będą upały zdam relacje z różnicy temperatur, bo sam jestem ciekaw PS Mam czarną matowa blachę na dachu Ja mam właśnie 20cm Knauffa Czyli w bloku co piętro w górę, tym cieplej? A wentylacja zaciąga powietrze z zewnątrz tylko na najniższym piętrze - reszta z niższego piętra? Czy może im wyżej, tym większa wymiana powietrza? Jak powietrze ogrzane idzie do góry (jak hel czy wodór) to jak ma się zniżyć, żeby przejść przez futrynę drzwi, żeby mogło pójść piętro wyżej? No i dlaczego ma iść wyżej, skoro zawsze(?) jest zimniejsze od tego powietrza na poddaszu? Tak oczywiście, mieszkałem kiedyś w bloku 4p z dużą klatką, na 2 ost piętrach na klatce było wyraźnie cieplej. Powietrze nie jest zawsze zimniejsze, bo istnieje przenikanie prze ściany, okna - także na dole, są źródła ciepłą wew. Oczywiście jak pozamykasz drzwi to ruchu pow nie będzie - będzie odczuwalny zaduch po dłuższym czasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sienolot Napisano 21 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2016 Ja mam właśnie 20cm Knauffa Jaką ma lambdę ? Mój podobno 0,032,a jak jest w rzeczywistości to sam diabeł wie. Jest grafitowy ot taka różnica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 22 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2016 Jaką ma lambdę ? Mój podobno 0,032,a jak jest w rzeczywistości to sam diabeł wie. Jest grafitowy ot taka różnica 0.031- wtedy był to najcieplejszy z możliwych a różnica w cenie "za całość" niewielka.Chciałem frezowany i taki miał być, ale zamówili prosty , na szczęście opiankowali łączenia - sprawdzałem prawie każde . Na zdjęciach z termowizji w zimę wyszło to bardzo dobrze . Pamiętaj o termodyblach. Niby te lepsze i droższe styro też są lepiej wykonane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sienolot Napisano 22 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2016 Mam frezowany, ale mimo wszystko miedzy frezy idzie pianka. Jaki jest koszt takiej termowizji ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 22 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2016 Mam frezowany, ale mimo wszystko miedzy frezy idzie pianka. Jaki jest koszt takiej termowizji ? 750zł netto, badanie zgodne z PN, czyli z badaniem szczelności domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sienolot Napisano 22 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2016 750zł netto, badanie zgodne z PN, czyli z badaniem szczelności domu. Ok dzięki, jak będę miał wolną kasę to sprawdzę sobie po wszystkim jak to u mnie wygląda. Mam rolety w nadprożach i zwykłe linkowe "natynkowe", może wyjaśni się sprawa cudownej utraty ciepła i jeszcze cudowniejszych folii ochronnych na szyby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 22 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2016 Ok dzięki, jak będę miał wolną kasę to sprawdzę sobie po wszystkim jak to u mnie wygląda. Mam rolety w nadprożach i zwykłe linkowe "natynkowe", może wyjaśni się sprawa cudownej utraty ciepła i jeszcze cudowniejszych folii ochronnych na szyby haha, no tak Ja zrobiłem to z zaleceniami producenta, kierownika oraz opiniami fachowców, wyszło bardzo dobrze, nie ma tam mostka . Robienie termowizji po budowie to tylko przekonanie się jak dużo błędów się popełniło. U mnie na szczęscie wyszły w sumie drobiazgi, które można było wyeliminować (jak np regulacja okna, czy wada wkładu szybowego). Natomiast pełna idea jest tego taka, ze takie badanie robi się kilka razy podczas wykończenia. Czyli np po ułożeniu termoizolacji dachu a przed wykończeniem powierzchni sprawa się czy jest ok, jeżeli nie to jest jak poprawić. Podobnie z elewacją przed położeniem struktury łatwo jest coś dopiankować czy poprawić. Taka idea przedstawił mi badajacy (człowiek z bardzo dużą wiedzą) i ma to sens, ale nie dopytałem czy przy kolejnych iteracjach jest zniżka Tak czy inaczej imho warto zrobić badanie bo koszt w stosunku do całej inwestycji mały, w szczególności jak się więcej inwestuje w szczelność i termoizolację. Warto się przekonać co jest źle zrobione i ewentulanie to poprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_luk_ Napisano 22 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2016 Tzn jak to "ocieplić chłodniej" ? braklo "," :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_luk_ Napisano 22 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2016 (edytowane) W jaki sposób zwiększa to odporność na kataklizmy ? jest to element konstrukcyjny, jest powiązany ze słupami, wieńcami, płyta stropową, itp ? W przypadku dachów ze spadkiem to konstrukcja musi być odporna anie elementy wykończeniowe. Co innego przy dachach płaskich /odwróconych. Tam konstrukcja = dach = strop to wszysko tworzy jedną całość, która zamyka góre i wzmacnia konstrukcję. W jaki sposób jest mniej problematyczny, jeżeli dach dostanie nieszczelności i zamoknie termoizolacja to jak się ją wymieni ? Przy GK zrywa się pływy i wymienia izolacje. Sama płyta podobnie jak GK nie daje szczelności podwzględem ani hydro ani termoizolacji. Poza tym jeżeli dojdzie do pęknięcia (dość cienkiej) płyty to sprawa nie jest taka prosta jak naprawa GK. mam wrażenie że nie widzialeś takiego rozwiązania - to jest jedna calość - taki sarkofag kiepskie zdjecie ale cos tam pokazuje: Płyta z betonu z dodatkiem wodoodpornym daje calkiem niezla hydroizolacyjnosc Moj mechanik przezyl jesien i zime ze takim stropem i nic mu się nie lało Edytowane 22 Lipca 2016 przez .luk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 22 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2016 haha, no tak Ja zrobiłem to z zaleceniami producenta, kierownika oraz opiniami fachowców, wyszło bardzo dobrze, nie ma tam mostka . Robienie termowizji po budowie to tylko przekonanie się jak dużo błędów się popełniło. U mnie na szczęscie wyszły w sumie drobiazgi, które można było wyeliminować (jak np regulacja okna, czy wada wkładu szybowego). Natomiast pełna idea jest tego taka, ze takie badanie robi się kilka razy podczas wykończenia. Czyli np po ułożeniu termoizolacji dachu a przed wykończeniem powierzchni sprawa się czy jest ok, jeżeli nie to jest jak poprawić. Podobnie z elewacją przed położeniem struktury łatwo jest coś dopiankować czy poprawić. Taka idea przedstawił mi badajacy (człowiek z bardzo dużą wiedzą) i ma to sens, ale nie dopytałem czy przy kolejnych iteracjach jest zniżka Tak czy inaczej imho warto zrobić badanie bo koszt w stosunku do całej inwestycji mały, w szczególności jak się więcej inwestuje w szczelność i termoizolację. Warto się przekonać co jest źle zrobione i ewentulanie to poprawić. No pewnie - szczelności sam nie sprawdzisz. Ale do sprawdzenia termiki na każdym etapie budowy to już lepiej kupić jakąś kamerkę. Flir E4 czy nawet C2 swoje kosztuje (chodź upgrade do E4->E8 wymaga tylko wgrania innego software), to coś takiego http://www.aliexpress.com/item/2-4-inch-Color-Screen-Professional-Handheld-Thermal-Imager-Camera/32462732469.html?spm=2114.01010208.3.10.QJMqUf&ws_ab_test=searchweb201556_7,searchweb201602_2_10057_10056_10055_10037_10049_10033_10059_10032_10058_10017_405_404_407_10040_10060,searchweb201603_7&btsid=d4bbad34-6be1-4769-b545-5a952b7d560cwarto mieć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 23 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2016 mam wrażenie że nie widzialeś takiego rozwiązania - to jest jedna calość - taki sarkofag kiepskie zdjecie ale cos tam pokazuje: Płyta z betonu z dodatkiem wodoodpornym daje calkiem niezla hydroizolacyjnosc Moj mechanik przezyl jesien i zime ze takim stropem i nic mu się nie lało czy ja dobrze widzę, że tu nawet wieńca nie ma ? gdzie jest murłata ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 23 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2016 No pewnie - szczelności sam nie sprawdzisz. Ale do sprawdzenia termiki na każdym etapie budowy to już lepiej kupić jakąś kamerkę. Flir E4 czy nawet C2 swoje kosztuje (chodź upgrade do E4->E8 wymaga tylko wgrania innego software), to coś takiego http://www.aliexpress.com/item/2-4-inch-Color-Screen-Professional-Handheld-Thermal-Imager-Camera/32462732469.html?spm=2114.01010208.3.10.QJMqUf&ws_ab_test=searchweb201556_7,searchweb201602_2_10057_10056_10055_10037_10049_10033_10059_10032_10058_10017_405_404_407_10040_10060,searchweb201603_7&btsid=d4bbad34-6be1-4769-b545-5a952b7d560cwarto mieć... Właśnie o szczelność chodzi. Przed badaniem byłem przeciwny, nawet nie chciałem takiego badania, mimo, że badający namawiał. Nie potrzebowałem zgodności z PN czy papierka robiłem dla własnej wiedzy. Dopiero symboliczna różnica w cenie spowodowała, że zdecydowałem się na kompletne badanie. Sama kamera praktycznie nic nie pokazała, tzn wszystko wyszło idealnie. Dopiero wytworzenie ciśnienia i podciśnienia pokazało nieszczelności i to jest najbardziej istotny element tego badania. Powychodziły takie rzeczy, któych nigdy bym się nie spodziewał, np przewiewało przez spoiny w cienkiej ściance pod zabudową wanny . Różnica ciśnień + różnica temp w strumieniach powietrza idealnie pokazała dopiero na kamerze wszelkie mankamenty Niestety tego samemu się nie zrobi. Podobnie może też pokrzyżować plany sezon, ja docieplenie robiłem latem. Po skończeniu budowy dobrze jest zrobić takie badanie póki jest jeszcze wiele rzeczy na gwarancji i tzw rękojmia po wykonaniu wielu prac. Dzięki temu pogoniłem ludzi od okien do regulacji (ponownej) ze wskazaniem palcem która krawędź jest źle, wymieniłem wadliwy (bez gazu) wkład - oczywiście największy , facet od elewacji wypsikał karton pianki przy łączeniu styro z wełną, sam poprawiłem w 2 wełne, dołożyłem styro i tynk w zabudowie którą przewiewało, itd. Mając raport badani w ręku i zakończenie prac kilka miesięcy temu, nikt nie przeciwstawił się do robienia poprawek, jeden nawet skomentował, że jeszcze nie widział tak dobrych zdjęć Gdybym to robił sam lub dużo później mogliby mnie spuścić na drzewo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_luk_ Napisano 23 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2016 (edytowane) czy ja dobrze widzę, że tu nawet wieńca nie ma ? gdzie jest murłata ? Wiencem jest całość. To jest tak samo zlaczone z murem jak wieniec i stanowi monolit. Jest zazbrojone i zalane.Po co ci murlata? Tam nie ma drewna cala konstrukcja to stal + beton Drewno do montazu pokrycia jest powyzej stropu Edytowane 23 Lipca 2016 przez .luk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 23 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2016 Wiencem jest całość. To jest tak samo zlaczone z murem jak wieniec i stanowi monolit. Jest zazbrojone i zalane. Po co ci murlata? Tam nie ma drewna cala konstrukcja to stal + beton Drewno do montazu pokrycia jest powyzej stropu Wieniec jest poto aby zespolić całość po obwodzie i równomiernie przenieść obciążenie w tym przypadku spore. U mnie nawet większe nadproża były podparte słupami a ciężar nieporównywalnie mniejszy.. Murłata opiera konstrukcje dachu / krokwie, na czym się w takim razie opiera na tym skosie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 24 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2016 Natomiast pełna idea jest tego taka, ze takie badanie robi się kilka razy podczas wykończenia. Jak to pogodzić z czasem budowy? Przecież takie badania termowizyjne robi się tylko zimą, najlepiej czym większy mróz tym lepiej. Wtedy się raczej nie buduje i nie ociepla domu. Trzeba by budować kilka lat, żeby zrobić tak jak piszesz. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchenz Napisano 24 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2016 czy ja dobrze widzę, że tu nawet wieńca nie ma ? Sama płyta lepiej spina niż wieniec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 24 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2016 Jak to pogodzić z czasem budowy? Przecież takie badania termowizyjne robi się tylko zimą, najlepiej czym większy mróz tym lepiej. Wtedy się raczej nie buduje i nie ociepla domu. Trzeba by budować kilka lat, żeby zrobić tak jak piszesz. O tym właśnie pisałem. Natomiast nie jest to tak, że im zimniej tym lepiej, jak większość mysli (w tym ja tak myslałem). Przy dużych mrozach, niebo jest bezchmurne i jest duże promieniowanie (inne niż słoneczne), wtedy dom inaczej wychodzi na zdjęciach i potrafią być bardzo duże przekłamania. Tak mi to tłumaczono. idealnie jest w ok -5 do +7C przy zachmurzonym niebie (padła jeszcze nazwa chmur ale nie pamiętam już), wtedy wyniki są idealne. Taka pogoda w pl potrafi być przeszło pół roku, ale oczywiście nie latem. W moim przypadku gdzie dość szybko budowałem, nie miałbym jak czekać z położeniem warstwy wierzchniej zew tynku. Sama płyta lepiej spina niż wieniec. zależy co Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.